Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elszoekt17 schreef:Amigo_stan schreef:Tja of mensen die dan komen, en weken later toch weer afhaken. Hebben we t niet over 14jarige maar gewoon volwassen mensen van boven 20.
Ik vraag me dan überhaupt af waarom mensen zogenaamd "interesse" hebben, neem dan geen verzorgpaard..
Paard2014 schreef:Liannetje86 schreef:Ik blijf het belachelijk vinden een vergoeding...
Het is toch een win-winsituatie... Sowieso al zonder bijdrage.... Ik ga toch niet geld vragen voor iemand die MIJ helpt, die zorgt dat ik minder zorgen heb. Ik ga elke dag naar mijn paard, maar vind het fijn als iemand hem meer aandacht geeft.
Ik heb het zelfs meegemaakt iemand hulp zocht met stallen uitmesten voor 2 pony's, zonder te rijden, beetje poetsen en helpen... 50 euro vergoeding vragenBetalen om stallen uit te mesten... Dus mjah... wat andere doen... Tjah
Ik kijk er niet naar.
En geloof me... Als je eindelijk een goede bijrijdster hebt, moet je gewoon echt in je handjes wrijven... Want er loopt veel brutaal tuig rond
Ik vind alle bijrijdsters erg brutaal tegewoordig (kan mij niet herinneren dat ik dit deed bij een verzorgpaard/pony). Eerst een betaalde gehad dacht dan heb ik wat zekerheid, die dacht meteen mee te kunnen beslissen. Later zonder vergoeding maar dan van de een op andere dag mee stoppen of zich ook met mijn rijden bemoeien en hoe ik hem moest gaan rijden. Heb er nu weer 1 die boos is dat ze niet mag lessen bij een andere instructrice....Nee niet handig om een paard op 2 verschillende manieren te rijden en vooral niet een paard boven de 20! Kreeg naar mijn idee nog een kat dat ik niet goed voor mijn paard was want hij hoeft niet hard te werken?! Uuuhm...paard op leeftijd? Nog lang plezier van willen hebben?! Ben er dus klaar mee...goede bijrijders bestaan dus niet meer. Wel of niet mee betalen...maakt dus niks uit..
Liannetje86 schreef:Bij mij is het principieelNiemand hoeft bij mij te betalen omdat ze MIJ helpen ermee.. En ik zou ook nooit ervoor betalen
Koop dan liever zelf weer een paard dan dat ik een bijdrage ga betalen... Klinkt misschien heel bot, maar als ik om me heen kijk en ik zie hoe het gaat bij mensen die paarden leasen (dan betaal je nog kei veel, meer dan een bijdrage) en paard van de één op de andere dag weg... Of gezeik met eigenaren... Ik moet er niet aan denken
![]()
Maar zijn jullie niet bang dat jullie hele fijne mensen mislopen omdat je een bijdrage vraagt? Mijn verzorgstertje heeft ook meer hobby's, als ik kijk wat alles al kost... bij volwassenen een ander verhaal misschien, die werken, hebben vaak een inkomen... Kan dan nog niet in hun portemonnee kijken.. Maar als ik soms zie... Shetjes 50 euro per maand... Dat is toch voor een kind, super veel?!
Als ik een bijdrage zou hebben gevraagd, had ik niemand gevonden. (Zie ook dat verschillende mensen les geven etc en een bijdrage vragen, ander verhaal) mijn verzorgstertje is per maand al 40-50 euro aan lessen kwijt...) Dat zie ik liever dan een bijdrage...
Anke schreef:Apart, juist als moeder zijnde is het heerlijk om ff weg te zijn van de kids.
Oppas voor 1 of 2 keer per week zou toch haalbaar moeten zijn.
Hier komt vanmiddag de nieuwe bijrijder voor de eerste keer officiëel.
_PatriciaH schreef:Dan is een moeder met kinderen die geen standaard oppas hebben zoals oma niet geschikt voor mij. Als je maar 1x in de zoveel tijd kan komen dan ga je maar een paard ergens huren. Ga namelijk niet gratis mijn paard uitlenen voor iemand die nooit komt. Ik ga ook niet allemaal vreemde op mijn paard zetten, gratis, omdat ze allemaal kinderen hebben en maar 1x in de zoveel tijd kunnen komen...
Citaat:Dit is mijn voorbeeld, wellicht hebben anderen het makkelijker of goedkopere oppas, maar een beetje begrip en inzicht in kosten is wel zo eerlijk naar zulke paardengekke mama's toe.
joyce B schreef:_PatriciaH schreef:Dan is een moeder met kinderen die geen standaard oppas hebben zoals oma niet geschikt voor mij. Als je maar 1x in de zoveel tijd kan komen dan ga je maar een paard ergens huren. Ga namelijk niet gratis mijn paard uitlenen voor iemand die nooit komt. Ik ga ook niet allemaal vreemde op mijn paard zetten, gratis, omdat ze allemaal kinderen hebben en maar 1x in de zoveel tijd kunnen komen...
Er zit veel ruimte tussen "een vreemde die af en toe komt" of iemand die bij ziekte of schoolvakanties minder vaak kan komen en af en toe af moet zeggen. Maar inderdaad. Als je zelf absoluut niet flexibel bent moet je er zeker niet aan beginnen.
Echter vind ik veel paardeneigenaren zelf best flexibel naar zichzelf toeZeker wanneer ze vol pension staan komen sommigen dagenlang niet of amper bij hun paard. Bij drukte slaan ze over, en bij ziekte, bij regen, sneeuw of gladheid... bij bezoekjes en dagjes uit en uiteraard weekendjes weg en vakanties.
Op mijn vorige stal kamen sommige eigenaren zelfs wekenlang niet, maar dan wel als ze komen paard opzadelen, half uur door de bak draven en galoperen en paard weer op stal zetten voor de volgende "vakantieperiode"op stal. Of bij zelf uitmesten alleen even losgooien in de bak tijdens het uitmesten en weer op stal. In de periode met weidegang niet zo erg, maar in die tijd stonden de paarden vanaf november t/m maart op stal en moest je zelf maar kijken of en hoe lang je ze los gooide. Als je er maar bij bleef...