Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

korrie22

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:30

ík kom door weer en wind en ik zit in mijn les in de gevorderde groep.
ik zoek wel een pony (tenminste dat heb ik het liefst)

chayensanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:47

Hey allemaal!!

Ik ben 20jaar en ik ben op zoek naar een stal of paard waar ik (op) kan rijden.
Het lijkt mij leuk om op een trainingsstal of dergelijke te rijden, waar ik op verschillende paarden kan rijden.
Ik wil graag meer bijleren en ben op zoek naar wat uitdaging.
Nu rijd ik al 14 jaar, dus je zou kunnen zeggen dat ik wel wat ervaring heb.
Heb namelijk op werkelijk allerlei paarden gezeten.

Ik woon in Eindhoven, dus als iemand nog een stal weet die bijrijders zoekt of die zelf een bijrijder zoekt?
Wil eventueel wel wat verder reizen, maar heb helaas geen auto...wel OV!!

Groetjes Sanne
p.s. Als je iets weet kan je mailen naar s.touw@hotmail.com, alvast bedankt!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:17

korrie. wel zo handig om erbij te melden waar je woont dan misschien.
@ de rest graag antwoord wat jullie vinden van mijn verhaal.

gr.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:23

kvika ik herken veel in jouw verhaal, ik heb ook hetzelfde meegemaakt. Iemand die er altijd voor me was, ook als het helemaal niet nodig was kwam ze naar de paarden. Vaak kwam ik bij de wei en dan had ze heel de wei al uitgemest, wat ik dan weer "vervelend" vond, want ik wilde geen misbruik van haar maken.
Ik ben bang dat wij met onze vorige verzorgsters/bijrijdsters enorm verwend zijn ;) En het is idd niet netjes om jou niet op de hoogte te brengen dat ze niet kan, ik kreeg wel een smsje ............... 's avonds om half 7 dat ze het niet ging redden om de paarden binnen te zetten, ze konden toch wel een nachtje buiten blijven? Ja die van mij zouden dat best aankunnen, maar niet zonder hooi.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:26

Het lijkt mij inderdaad normaal om op tijd af te melden als je niet kunt. Helemaal niet laten weten dat je niet geweest bent is imo not done en het is geen zeuren als je dat eist. Ik zou het duidelijk melden dat je de volgende keer op tijd bericht verwacht en anders exit verzorgster.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:31

heb nog een bijna twenter D-E die op 3-4 jarige leeftijd beleerd zal worden bij prof.
Zou het leuk vinden als er iemand wat mee wil ondernemen. Toch lijken de verzorgers alleen maar in rijden geintresseerd te zijn.. Terwijl ze bij mij alle kanten op kunnnen en ik zelfs wil helpen bij een wedstrijdambitie met trailer/voorlezen etc.. Maar toch 1,5 jaar geduld is veel gevraagd.. tot die tijd zal ik het zelf maar meoten doen.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:18

Ja, het is zo lastig. vindt maar weer eens een ander. aan de andere kant geef ik wel mijn paard zo maar in handen van iemand en vindt ik een beetje communicatie toch wel het minste wat je kunt doen naar de eigenaar toe.
Ik ga haar er maar op aanspreken en kijk het nog wel even aan. ze is pas 3 keer geweest maar als ik nu al een irritatie ga ontwikkelen hoe moet het dan na een half jaar.
vera, ja je weet pas wat je had als het weg is.. ;)

narya, ja haar op aanspreken is idd het beste, maar voel me dan net zo'n school juf.
ik vindt eigenlijk dat zoiets uit jezelf moet komen, en dat het toch vrij duidelijk is dat als je niet komt het laat weten.

knert, vroeger was je zo blij als een kind als je eindelijk eens mocht uitstappen na al het mesten,verzorgen, vegen enz. maar het is tegenwoordig lastig om iemand te vinden die het ook echt om het paard te doen is.

mp en hier ook staat vol met verzorgpaarden aangeboden. de verzorgers hebben het nu voor het uitkiezen lijkt het wel.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:21

Ik heb een topic geopend voor nog een verzorgpony, als iemand hier ideeën heeft zou ik het ook geweldig vinden! :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:21

kvika schreef:
Ja, het is zo lastig. vindt maar weer eens een ander. aan de andere kant geef ik wel mijn paard zo maar in handen van iemand en vindt ik een beetje communicatie toch wel het minste wat je kunt doen naar de eigenaar toe.
Ik ga haar er maar op aanspreken en kijk het nog wel even aan. ze is pas 3 keer geweest maar als ik nu al een irritatie ga ontwikkelen hoe moet het dan na een half jaar.

narya, ja haar op aanspreken is idd het beste, maar voel me dan net zo'n school juf.
ik vindt eigenlijk dat zoiets uit jezelf moet komen, en dat het toch vrij duidelijk is dat als je niet komt het laat weten.

knert, vroeger was je zo blij als een kind als je eindelijk eens mocht uitstappen na al het mesten,verzorgen, vegen enz. maar het is tegenwoordig lastig om iemand te vinden die het ook echt om het paard te doen is.

mp en hier ook staat vol met verzorgpaarden aangeboden. de verzorgers hebben het nu voor het uitkiezen lijkt het wel.

Blijkbaar is het toch niet zo duidelijk voor de verzorgster dat ze iets moet laten horen, anders had ze dat wel gedaan. Misschien heeft ze bij eerdere verzorgpaarden nooit hoeven smsen en gaat ze ervanuit dat het nu ook niet hoeft. Dan kun je beter nu schooljuf spelen, dan weet ze waar ze aan toe is.

En als ik dan toch mag kiezen, dan heb ik ook wel wat wensen. Het liefst naast de deur, een goed opgevoede pony (met een voorkeur voor Haf of Fjord) waarmee je alles kunt doen en waarvan je veel kunt leren en een betrokken eigenaar die het belangrijk vind dat het paard vaker dan een uurtje per dag de stal uit komt. Wie biedt wat aan? :D
Ben op het moment niet op zoek hoor :Y)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:32

kvika schreef:

wij zijn vertrokken, ik woonde in Zuid Limburg en daar was zij mijn bijrijdster, maar ik ben eind april terug gegaan naar het Westen van het land en moest dus ook afscheid van haar nemen ;(

Narya waarom woon jij nou niet in de buurt? Ik heb 2 fjorden in de aanbieding die aan jouw "eisen" voldoen ;)

mouselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:05

en als je gaat kijken naar mensen die een verzorg paardje zoeken en dat je hun gewoon gaan mailen? :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:10

ik ben nu ook opzoek naar een bijrijder ,
vroeger kon ik juist nooit verzorgpaarden vinden omdat er zo veel mensen waren die iets zochten in mijn omgeving .
Maar nu mijn bijrijdster er mee gestopt is kan ik niks vinden ,
En op marktplaats reageren er veel meisjes van 10/11 en dat vind ik toch echt te jong ,
of mensen die echt pas net rijden.
En er zou een meisje komen kijken alleen die is gewoon niet opkomen dagen.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:43

narya, geen fjord of haflinger, maar een ijslander. :P
ja hebt gelijk, ik ga er te vaak vanuit dat mensen zouden doen wat ikals iets van zelf sprekend vindt.

skyline, dat heb ik ook tot 2 keer toe gehad. eentje had niets meer laten horen de ander kon het niet vinden en was naar huis gegaan. later gemailt, maar ze zag het toch niet zitten om weer een poging te doen. ze waren ook wel 15 ofzo.

verafjord, mijn oude bijrijdster heeft een eigen paard gekocht dus daarom moest ik weer op zoek.
maar dan kom je wel pas te weten hoe makkelijk en vanzelfsprekend iets lijkt.

ik heb haar een sms gestuurd, misschien had ik beter moeten bellen. maar dit geeft haar bedenk tijd.
gewoon gevraagd, of dit wel is wat ze wil en als er iets is dat ze het kan bespreken.
ik ben benieuwd.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:07

Verafjord schreef:
kvika schreef:

Narya waarom woon jij nou niet in de buurt? Ik heb 2 fjorden in de aanbieding die aan jouw "eisen" voldoen ;)

Behalve dat 'naast de deur' dan :D
Heb momenteel helaas geen tijd voor een paard door een veeleisende studie. Had een adres gevonden dat superfijn leek, maar heb het moeten afzeggen daardoor. Wil ook niet weer opnieuw op zoek gaan voordat ik zeker weet dat het qua tijd gaat lukken, want ik voelde me er behoorlijk banketstaaf onder.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:18

het is wel irritant als ze niet komen , deze was 18 ik had tijd vrij gemaakt ,
komt ze niet opdagen en laat nooit meer wat van zich horen :(

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:44

skyline schreef:
het is wel irritant als ze niet komen , deze was 18 ik had tijd vrij gemaakt ,
komt ze niet opdagen en laat nooit meer wat van zich horen :(

Ja leeftijd zegt weer niks.
Ik vind het zo asociaal als mensen niks laten horen. Ook een beetje opvoeding...

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:44

Tja, ik denk dat het ook van beide kanten lastig is en dat je als eigenaar van je paardje
erg trots bent en het lastig is om iemand te vinden die voldoet aan alle eisen.
Ik ben zelf berijder, maar wil misschien nog wel eigen paardje na de opleiding, maar ik denk
dat als ik dan een verzorger nodig heb, dat lang duurt tot ik er één vind..

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:57

ach, zulke eisen heb ik niet vindt ik zelf dan he.
*niet race met mijn paard, haar goed behandelen
*komen op de afgesproken dagen anders even af melden
*in een schiftje bijhouden wat er je gedaan hebt.
*zelf nadenken,en handelen.
*even wat drollen uit de stal halen.

wat krijg je er voor terug: bijna een eigen paard waar je heel veel vrijheid in krijgt.
nou is dat veel?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:59

Ik heb een e-mail gestuurd naar een pensionstal waar ze ook handelen in springpaarden of ik daar mag helpen met wat paarden verzorgen etc, omdat ik weer meer met paarden wilt doen, ondanks ik al een Lease-Fries heb (voor 3 dagen per week). Maar omdat zij zo onzettend breed is en tot haar 13e stil stond (ze is nu 16) zit het echte sport er niet meer in. Dat zoek ik wel maar waar moet je beginnen met zoeken?
Via internet kan ik bijna nooit iets vinden, ook heb ik ook niet echt connecties dat ik via daardoor iets kan vinden. Iemand tips?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:05

ik heb op t moment gewoon geen lol in t bijrijden van m'n huidige bijrijdpaard, dus wil eigenlijk wat anders, tis een heerlijk paard, maar als er al 2 maanden geen passend zadel is?! kreeg nog een ander paardje aangeboden maar heb tot 1 januari om te beslissen, en heb t paard nog niet uitgeprobeerd, en zit tot de 3e in t buitenland :=

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:08

Moeilijk om een bijrijder te vinden! Nee, moeilijk om een Goede bijrijder te vinden JA. Maar na 4 maanden zoeken, heb ik er dan eindelijk een gevonden, een lief meisje, die ontzettend goed is voor mijn paard! Nou ben ik weer helemaal gelukkig!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:18

inderdaad, goede bijrijdsters/verzorgsters die ook komen als er even niet gereden kan worden, zijn niet makkelijk te vinden.Zoals nu met de vorst en sneeuw is de bak niet te rijden en 1van de meiden zegt dus af. In mijn ogen heb je dan geen verzorgpony of bijrijdpaard, maar help je in ruil voor een uurtje paardrijden...
En dat is eigenlijk niet wat ik zoek!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:34

De winter is de echte proef voor je verzorgsters ja..
Ik moet eerlijk toegeven dat ik soms ook met tegenzin op de fiets ga, door de vorst en omdat we alleen tijdelijk mogen stappen(lekker koud dus!). Maar als ik er ben, zit ik er gelijk uren! :)

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:43

Anke_Amigo schreef:
Valt me steeds meer op, verhalen zoals die van jou. Ik ben zelf bijrijder en zat in de luxe positie dat ik uit meerdere paarden kon KIEZEN :wow:

Ik ben een tijd gestopt met rijden (ong 6 jaar). Toen ik een stuk jonger was was er echt niet aan te komen. Ik vraag me ook af hoe dat zit. Misschien verschuiven de wensen van de eigenaren ook, meer eisen enzo?

Ja, dat heb ik inderdaad ook! Ik ben ook bijrijder en kan kiezen uit meerdere paarden.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:45

Ik heb dan wel een leasepony.
Maar een verzorgpaard is moeilijk te vinden tegenwoordig.
Want iedereen heeft natuurlijk eisen.

Mijn leasepony is voor 3 dagen in de week.
Maar ik ga er elke dag heen.
Het is een hele leuke pony.
En heb er ook echt een band mee.

Denk dat een verzorger toch wel een band/ klik met het paard moet hebben.
Als ze dat niet hebben, hebben ze naar mijn idee toch minder snel zin erin om naar het paardje toe te gaan.