Lola96 schreef:Gizeppie, je leert daar ook heel veel van, met name om een paard goed te lezen, lichaamstaal.
En ik ben ook van mening dat je zo een betere band opbouwt met een paard dan vanuit het zadel, zeker wanneer je vertrouwen moet winnen.
Ik moet wel lachen om je laatste regel hoor, zo zijn ze gelukkig niet allemaal maar je hebt ze er idd bij.
Ik heb ook nog nooit een bijrijdster gehad, maar had in het verleden ook maar 1 paard, daar reed mijn vriendin op als ik echt niet kon en anders deed ik haar ook een dagje vrij, nu met meerdere paarden kom ik er niet onderuit, als ik er straks 3 onder het zadel heb dan wordt het wel veel wil ik het allemaal goed blijven doen.
Ja het is ook veel, zeker met meerdere paarden. Ik heb er dan maar eentje.. Ik heb zelf ook super lang bij gereden, weet ook hoe dat is. Het kan een hele mooi ervaring zijn. Ik heb in vedergeval super veel geleerd.. Er zijn mensen die daar wel moeite in willen steken, maar ook mensen die helaas alleen het 'rijden' zien of daar geen tijd in willen investeren. Succes met je zoektocht!