Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:22

Ik heb mijn paarden blijkbaar te goed verstopt dat ik ze zelf niet meer kan vinden!

Pfff, dat gaat ook wel ver hoor Lianne! Dat soort kinderen zullen echt nooit een paard mogen verzorgen/bijrijden...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:03

Ik vraag me echt af of het een kind was zelfs :D Maarja...

Maar het stomme is ook, je zet een advertentie... stelt "eisen"; maar hoe sterk zijn de eisen in een advertentie? Komt er bij mij iemand aan met een kind van 10 die graag wil rijden, ouders hebben er verstand van en gaan mee... Waarom niet? Toch staat er "16+" (Maar dat is vooral om penny's af te schrikken... Helaas zijn er ook 16+penny's weet ik uit ervaring ;) dus het zegt echt niet alles). En snap ook heel goed, dat als je niet aan die leeftijdseis bijvoorbeeld voldoet, je toch wel reageert... Weet niet of het niet willen lezen is, of Oost-Indisch-blind lezen? En denk dat er genoeg jongere mensen toch zo aan een verzorgpaardje zijn gekomen.

Maarja... Eigenlijk is vrijwel alleen de leeftijds"eis" iets dat "Oost-Indisch-blind" gelezen mag worden :+ (Lengte etc, is toch heel praktisch; afstand, aantal x per week en weet ik veel... dat zijn voor mij iig de hardere eisen... (ook al is 2-5x per week best ruim :p))

Op MP zie je dat ook vaak --> paard staat te koop... reactie van "ik wil uw paard wel verzorgen" etc. Dat is ook zo'n "te Oost-Indisch-blind" gelezen :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:06

Ik had een reactie van een meisje van 16, leuke reactie maar helaas kan ik er niks mee aangezien ze geen vervoer heeft en er geen openbaar vervoer komt daar.......

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:07

Ik ben onwijs blij met mijn toppertje, nog steeds na 10 maanden :D Maar ik snap niet dat er mensen zijn die gewoon maar wat doen en hun afspraken niet na komen. Vind dat je eerlijk moet zijn tegenover de eigenaar, wat er ook is gebeurt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:10

JustDiesel... rot is dat he?

Ik zat te denken dat er bij ons in het dorp wel een bus komt, maar dan is het nog 5 km ofzo :') En voor de mensen uit Lieshout/Helmond etc. is het dan vaak niet te doen (want dan moet je door het bos op de fiets... vinden ouders in de winter nooit zo fijn... in het donker...) Zelf heb ik het wel jaren gedaan :+ maar tis maar goed dat mijn ouders dat niet wisten.... (En hoe vaak ik niet naar huis ben gebracht door de moeder van de eigenaresse van mijn verzorgpaardje :D "je gaat echt niet door het donker fietsen" :'))

Soms zit je gewoon bijna "gebonden" om iemand te zoeken met eigen vervoer :S

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:40

Ik denk dat het gewoon komt door mijn buurt helaas geen verzorgers in Heerhugowaard

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:22

Lianne86 schreef:
Ik vraag me echt af of het een kind was zelfs :D Maarja...

Maar het stomme is ook, je zet een advertentie... stelt "eisen"; maar hoe sterk zijn de eisen in een advertentie? Komt er bij mij iemand aan met een kind van 10 die graag wil rijden, ouders hebben er verstand van en gaan mee... Waarom niet? Toch staat er "16+" (Maar dat is vooral om penny's af te schrikken... Helaas zijn er ook 16+penny's weet ik uit ervaring ;) dus het zegt echt niet alles). En snap ook heel goed, dat als je niet aan die leeftijdseis bijvoorbeeld voldoet, je toch wel reageert... Weet niet of het niet willen lezen is, of Oost-Indisch-blind lezen? En denk dat er genoeg jongere mensen toch zo aan een verzorgpaardje zijn gekomen.

Maarja... Eigenlijk is vrijwel alleen de leeftijds"eis" iets dat "Oost-Indisch-blind" gelezen mag worden :+ (Lengte etc, is toch heel praktisch; afstand, aantal x per week en weet ik veel... dat zijn voor mij iig de hardere eisen... (ook al is 2-5x per week best ruim :p))

Op MP zie je dat ook vaak --> paard staat te koop... reactie van "ik wil uw paard wel verzorgen" etc. Dat is ook zo'n "te Oost-Indisch-blind" gelezen :D

Over die leeftijd eis, ik snap dat je het vervelend oid vind dat mensen dan tóch reageren, maar zelf deed ik dat ook altijd haha.
Ik ben nu 15, maar ben niet zo'n penny en ik heb meer dan ''manege'' ervaring. Hierdoor heb ik toch vaak genoeg gevonden dat ik aan de overige eisen van de advertentie voldeed, dus toch gereageerd.
Want die paar maandjes maken toch niet zo veel uit of ligt dat nou aan mij? ;p Het gaat je uiteindelijk toch om hoe er met jou pony/paard wordt omgegaan, en niet om de precieze leeftijd van de persoon ;)

Ik snap overigens wel goed dat je zo'n grens stelt, anders krijg je natuurlijk ook wel van die kindjes van 7 enzo maar goed, wilde het toch even zeggen :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:17

Ik zat trouwens de advertenties op marktplaats te kijken, maar er is gewoon niemand die een gratis verzorg/bijrijdpaard aanbied. Ik ben super blij met mijn gratis verzorg shet, maar ik schrok er toch wel een beetje van. Natuurlijk snap ik dat sommige mensen vragen, maar er was er echt bijna geen een die gratis was.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:40

Niemand is niet helemaal waar wat je zegt, wellicht misschien wel in de regio die jij zoekt.
Want ik heb ook een advertentie op mp staan en ik vraag geen bijdrage. Maar ik wil wel dat ze met haar op les gaan.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:42

Ik ben zelf ook niet tegen kosten hoor, als iemand dat vraagt, is dat geen probleem. Maar het viel me gewoon op, vroeger vond ik nog vrij veel gratis advertenties, maar nu niet meer :) En les nemen, en die kosten zelf betalen lijkt me al helemaal logisch :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:17

Het is gewoon (tenminste voor mij) niet belangrijk hoe oud iemand is, wel hoe zelfstandig iemand is en dus ook verantwoordelijk. En het komt voor dat je alleen op stal bent, dus dan heb ik liever dat er iemand bij is ;)

Heb trouwens weer iets gehoord.. De vriendin van mams heeft last van der knie... zit ingetaped en alles... Wintersporten :') Dus we stellen het nog een weekje uit...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:47

Ik heb voor m'n eigen wel een leeftijdsgrens in m'n hoofd.
Maar meer opdat ik teveel dingen heb gezien met van die penny meisjes en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.
Zeker omdat het in mijn geval om een jong paardje gaat die nog niet zo heel lang onder het zadel is.
En daarbij is onze stal wat afgelegen, tenminste slecht bereikbaar met openbaar vervoer

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:50

Hier maakt het niet uit of ik er een leefdtijdsgrens bij zet, krijg geen enkele reactie....

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:52

Ja jij bent echt al heel lang bezig Zoek.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:54

ja helaas wel... :( kan het heel goed alleen af hoor maar als ik een keer niet kan is het wel heel fijn als iemand die ik vertrouw het kan overnemen ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:54

Ja, daar zit ik dus ook mee... Maar een 10 jarige met een ouder die rijdt/heeft gereden, ook goed... Paard is kindvriendelijk, dus in dat opzicht kan het... Ik heb juist minder goede ervaringen met 15-24jarige :') (van stiekem rijden, tot stelen, tot afspraken niet nakomen, tot de meest stomme dingen vergeten (drinkbakken vullen, terwijl we dat nog gevraagd hadden... Gelukkig gaan controleren) Maarja, 50+ als eis gaan zetten werkt ook niet :D

Het gaat gewoon puur om vertrouwen en hoe de communicatie is...

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:55

ik kan niks vinden voor mijn shet

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:59

Ja dat snap ik, lijkt me ook handig dan!
Hahaha 50+ eis :D
Ik heb de hele avond met de eigenaresse gepraat over werkelijk alles. En bijna elke zaterdag gaan we er samen op uit, met dr andere paardje en mijn verzorgpony. Vind t echt gezellig met haar :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:59

ik heb idd ook al veel mee gemaakt...het stiekem rijden vind ik nog het ergste en dan vergeten te mesten terwijl ze wel geweest zijn en dan vragen waarom ze niet gemest hebben "oja vergeten" pardon? wat heb je dan wel gedaan "niets want dat mag niet van jou" en dan wel gemeen zijn en gereden....en dit was geen pennymeisje van 12 jaar maar iemand van 43 jaar :oo ik wil eerst een paar keer samen gaan en dan zien hoe het gaat, gaat het goed mag je uiteraard alleen en zelfstandig rijden en verzorgen maar dit was al teveel gevraagt. Maakt dus niet uit hoe oud iemand is!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:03

50+ en 85- :') moet niet hebben dat ze een heup breken...

Nee, leeftijd zegt werkelijk niets... Ik blijf erbij dat een paar Bokkers maar moeten verhuizen :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:20

hihhihihi ja mijn kant op verhuizen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:23

Haha, komen jullie maar gezellig hierheen :D
Pff, waarom lopen we elkaar allemaal mis? :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:24

Ik ben al verhuisd :') anders zocht ik geen verzorgster... Maar mijn ouders hebben nog een kamer vrij Deetje :D

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:24

ik woon gewoon op de verkeerde plek ik zoek een verzorger

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:30

we wonen allemaal verkeerd...