Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 00:42

Vind ik wel tecktonie :j Qua prijs :j
Áltijd erbij, tsja dat ligt geheel aan de bijrijder!

Vond het zelf niet erg als er toendertijd een eigenaar bij was met rijden, maar soms is het best fijn als diegene er ook eens niet is. Geeft een soort gevoel dat diegene je vertrouwd.. Als er altijd, elke keer iemand op je vingers aan het kijken is.. Is niet altijd een fijn gevoel!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:35

Dahlia schreef:
Vind ik wel tecktonie :j Qua prijs :j
Áltijd erbij, tsja dat ligt geheel aan de bijrijder!

Vond het zelf niet erg als er toendertijd een eigenaar bij was met rijden, maar soms is het best fijn als diegene er ook eens niet is. Geeft een soort gevoel dat diegene je vertrouwd.. Als er altijd, elke keer iemand op je vingers aan het kijken is.. Is niet altijd een fijn gevoel!

Ik zou dan de stal mesten etc, ik kijk niet de hele tijd op de vingers van de bijrijder. Als er dan een probleem is met het rijden, dan ben ik gerust dat ik snel kan helpen. Ik ben er toch elke dag.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:53

Oh zo! Nee dat vind ik dan zeker niet raar hoor. Hulp is alleen maar fijn :j

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:01

Ik heb in het verleden nooit hoeven te betalen toen ik paarden reed voor iemand.Ik kon deze min of meer als eigen beschouwen. Er was wederzijds vertrouwen en zij moest er ook op kunnen bouwen natuurlijk dat de paarden er dagelijks uit kwamen en verzorgd werden.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen o.a. om die reden een bijdrage vragen, zodat verzorgers niet ineens weg blijven. Als je wel een bijdrage vraagt, dan ben je ook wel het een en ander verplicht naar de verzorgster lijkt me, waarbij het denk ik van te voren draait om goede afspraken te maken.
Als iemand van te voren weet dat je een bijdrage vraagt, dan stappen ze er zelf in en moeten ze niet gaan miepen natuurlijk over die bijdrage.
Zoek je iemand omdat je zelf niet genoeg tijd hebt bijv voor je paardje, maar kan je die aanhouden doordat iemand die verzorgd, dan moet je het denk ik ook meer zien als dat iemand je uit de brand helpt, en dan zou ik en bijdrage niet altijd op zn plek vinden...

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:05

Maar waarom ben je gelijk iets verplicht? Ik ben echt niets verplicht tegenover mn bijrijder hoor.. Dat je goede afspraken maakt vind ik logisch, en dat je rekening met haar houdt ook, maar verplicht vind ik zo'n raar woord hier.. Het is en blijft mijn paard :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:25

Als iemand voor jouw paard betaald, heb je ook verplichtingen jegens diegene, tenminste dat vind ik. (En of die verplichtingen puur het "3x in de week rijden" zijn of wat dan ook... dat moet iedereen afspreken.)

Maar ik vind wel dat als je iemand een x bedrag laat betalen, je niet zelf opeens kunt zeggen "goh ik rij liever alleen in het bos, dus ik verhuis hem naar een weitje zonder binnenbak etc." en dan nog hetzelfde bedrag vragen. Diegene is in het begin voor iets gaan betalen, dus dan kun je niet "zo maar iets" veranderen, tenminste, dat vind ik dan. Natuurlijk heb je altijd het recht in eigen hand en kun je alles doen wat je wilt met je paard, maar of het netjes is dan....

Sowieso moeten er altijd afspraken worden gemaakt.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:23

Ja maar verplichting vind ik gewoon een heel groot woord.. Dat je het doet omdat het 'netjes' is (kan even het goede woord niet vinden wat ik bedoel _O- ), dat vind ik in een ander verhaal. Dat je rekening met je bijrijder houdt, dat vind ik wel normaal, dat hoort ook vind ik. Maar verplicht vind ik gewoon een heel groot woord..

Dat ben ik het zeker met je eens, als je verhuist naar bijvoorbeeld een simpel weitje met een stal en verder niets, dan mag de bijdrage zeker verlaagd worden, zou ik zelf ook doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:59

Bij dit onderwerp vraag ik me toch altijd weer af waarom bijrijders niet willen betalen?
Sorry maar op een manege betaal je toch ook voor een uur rondhobbelen?
Bijrijders denken altijd maar dat ze iedereen een dienst bewijzen; maar buiten om dat het heel fijn is dat jullie een paard aandacht geven is het rijden vaak toch anders en wat onder de maat vind ik zelf. Qua rijden voegen jullie wat mij betreft eigenlijk niets toe.
Ik zou mijn bijrijder dan ook verplicht laten lessen bij mijn instructrice en wel bij laten betalen. Ik wil geen penny, ik wil een serieus persoon dat echt wil leren. Zo niet dan laat ik m'n paard liever stil staan hoor... Geen enkel probleem :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:03

Ik zeg heel eerlijk dat ik liever een verzorgpaard heb omdat rijden op de 2e plaats komt en ik net zo happy wordt van stallen uit mesten bij wijze van spreken ;) Vandaar ook dat ik liever "klusjes" doe dan ervoor betaal.

Maar als er echt niets tegenover staat dan alleen "rijden" dan is een bijdrage zeker niet "raar" om te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:04

vuurneon schreef:
Mioux schreef:
Ik snap gewoonweg niet waarom mensen een kleine bijdrage al teveel vinden? als je gewoon minimaal klusjes hoeft te doen, of zelfs geen, en je hebt beschikking om een paard of pony te rijden? en je hebt een buiten of en binnen bak? lijkt t me ook niet onredelijk wat ervoor te vragen

Omdat ik mijn tijd erin stop als betaling :)

Je bent geen werknemer he, je doet het nog altijd voor je eigen plezier.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:07

Rowdine schreef:
Bij dit onderwerp vraag ik me toch altijd weer af waarom bijrijders niet willen betalen?
Sorry maar op een manege betaal je toch ook voor een uur rondhobbelen?
Bijrijders denken altijd maar dat ze iedereen een dienst bewijzen; maar buiten om dat het heel fijn is dat jullie een paard aandacht geven is het rijden vaak toch anders en wat onder de maat vind ik zelf. Qua rijden voegen jullie wat mij betreft eigenlijk niets toe.
Ik zou mijn bijrijder dan ook verplicht laten lessen bij mijn instructrice en wel bij laten betalen. Ik wil geen penny, ik wil een serieus persoon dat echt wil leren. Zo niet dan laat ik m'n paard liever stil staan hoor... Geen enkel probleem :)

Je scheert wel iedereen over 1 kam nu..
Er zijn bijrijders die vast en zeker beter of hoger rijden dan jij, maar misschien om financiële redenen geen eigen paard (meer) kunnen betalen. Of er misschien de tijd niet meer voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:11

Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar het aantal mensen dat mijn z2 ruin op niveau kan rijden zal toch aardig schaars zijn in de vijver van de bijrijders.
Dus ja: uit ervaring weet ik dat bijrijders vaak weinig toevoegen aan m'n paard.
Voor alle sporten moet je betalen; zet ik m'n paard ergens in training: dan betaal ik. Onderhoudt iemand m'n paard, als bijrijder dan betaalt hij of zij vrolijk mee.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:13

Je tijd erin stoppen als reden waarom je niet zou betalen vind ik echt geen argument. Het is geen opgave. Je doet het omdat je zelf graag wil en als hobby en ontspanning.

Met deze redenatie zou je nergens meer hoeven te betalen want alles kost je tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:15

Het meeste vreemde vind ik eigenlijk dat paardrijden denk ik de duurste sport is die er bestaat en er zijn gewoon mensen die deze hobby gratis willen uitvoeren.
Dan kan je beter een hobbelpaard kopen hoor :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:17

Rowdine, stel dat iemand gewoon meehelpt met klusjes in/om stal? :) Dan is het toch ook goed? Dat je niet voor niets iemand op je paard laat rijden, kan ik wel begrijpen, maar sommige mensen vragen echt belachelijke bedragen en stellen daar dan nog weinig tegenover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:20

Mijn paarden staan in vol pension. Andere klusjes dan het paard poetsen en rijden bestaan er niet in mijn geval ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:22

Mjah, dat is nu bij mij ook het geval... Nouja... Het zadel mag een keer gepoetst worden... doe ik ook altijd zelf :') Maar dan snap ik de bijdrage ook wel. Er mag best iets tegenoverstaan vind ik.. En je komt er idd veel tegen die alleen rijden, rijden, rijden en zelfs de verzorging half verslonzen (N)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:36

Ik heb er zelf 3 en zou absoluut geen verzorgsters meer willen...sorry :o slechte ervaringen opgedaan.

Maar als mijn dochter thuis zou komen met de mededeling dat ze een verzorgpony heeft gevonden waar per maand een kleine bijdrage voor moet worden betaald dan zou ik daar geen problemen mee hebben.

Een pony voor haar kopen kost immers ook een hoop geld.

Ik snap beide partijen eigenlijk wel!!

Waarom zou je moeten betalen als verzorgster als je ook de klusjes (die er nu eenmaal ook bijhoren)doet maar anderzijds...waarom zou ik er niks voor mogen vragen? Een paard aanschaffen en het onderhoud kost immers ook een hoop geld. Ik vind het eigenlijk best een lastige om echt een mening over te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:53

Nederland is volgens mij het land van voor wat hoort wat. Dus als je een aantal klusjes moet doen dan mag je ook gratis rijden.
Dan moeten ze maar eens een eigen paard aanschaffen, dan piepen ze wel anders!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:50

Ik ben ook op zoek naar een of twee bijrijders die niet hoeven te betalen. Ik verwacht wel wat hulp bij de dagelijkse verzorging zoals voeren, weide uitmesten etc. Alles wel in verhouding dus ik verwacht echt niet dat iemand de halve dag bezig is met klusjes en dan een uurtje kan rijden.

Helaas bljkt het al lastig te zijn om uberhaupt af te spreken met een potentiele bijrijder, mensen reageren op de advertentie en willen graag langskomen om te kijken en reageren dan in ineens niet meer op mails of spreken af en komen gewoon niet opdagen. Dit was toen ik nog in de randstad woonde, nu woon ik in het grensgebied omgeving Nijmegen en weer hetzelfde.

Ik heb nu een gemotiveerde, vriendelijke studente gevonden die netjes rijdt en waarvan ik hoop dat ze blijft en ondertussen gaat de zoektoch nog even verder met de nodig frustraties...

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:54

Ik heb niet alles gelezen maar vind het wel vreemd om een verzorgster te laten betalen.
Jij wilt een verzorgster erbij omdat het teveel werk is of omdat je er heel veel werk in steekt. Met andere woorden: de verzorgster zorgt ervoor dat jij meer vrije tijd hebt en dat je paard goed wordt verzorgd. Dus het wordt jou als eigenaar makkelijker gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:03

veersche schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar vind het wel vreemd om een verzorgster te laten betalen.
Jij wilt een verzorgster erbij omdat het teveel werk is of omdat je er heel veel werk in steekt. Met andere woorden: de verzorgster zorgt ervoor dat jij meer vrije tijd hebt en dat je paard goed wordt verzorgd. Dus het wordt jou als eigenaar makkelijker gemaakt.

Gratis paarden en paardrijden, dat wil iedereen wel. Ik ook hoor...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:27

Dat kan toch ook gewoon? Maar dan moet je wel openstaan voor alles wat er bij komt kijken vind ik :p (af en toe stallen uitmesten, helpen voeren, groomen of weet ik veel wat...) Tenminste, als ik zoiets tegenkom dan ga ik er over nadenken :) Betalen ga ik niet doen, dat vind ik zonde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:30

Ik heb paarden en ik betaal ongeveer een euro of 700 per maand. Ik zou niemand gratis laten rijden, en als klapper op de vuurpijl zou ik ze ook nog verplichten les te nemen bij m'n instructrice.
Voor andere sporten betaal je toch ook? Ik snap echt niet dat de gierige Nederlanders altijd weer alles gratis moeten. Alsjeblieft zeg.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:34

veersche schreef:

Misschien eerst wat meer het topic doorkijken ;)
Het gaat vooral over bijrijdsters, niet over verzorgsters. Een verzorgster laten betalen vind ik nergens over gaan :o

Waarom gaat het toch elke keer over dat ze het de eigenaren makkelijk maken?? En andersom dan :roll:
Bijrijdsters kunnen toch hun hobby beoefenen? Zonder al te veel kosten? Met 1 vast paard, waarmee je een band op bouwt, wedstrijden kan rijden, etc etc..