Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:30

Is goed hoor :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:41

Jibbel schreef:
xLions schreef:
Ik denk dat het komt omdat niet iedereen meer op een Shet kan rijden.
Ik ben bijvoorbeeld al veel te groot, en ouders laten hun jonge kinderen minder snel alleen naar een verzorgpony gaan.
Ik zou graag een Shet verzorgen, maar rijden kan niet omdat ik te groot/te zwaar ben.

Dat is natuurlijk wel een 'puntje', want idd moet je niet te groot en te zwaar zijn om op een shet te kunnen rijden. Toch zou ik ook iemand die er niet op past gerust langs laten komen, want extra aandacht is nooit weg en longeren of mennen behoort ook tot de mogelijkheden.
Mijn idee was alleen dat je juist op alleen verzorgen weinig tot geen reacties krijgt, en juist meer als er ook gereden mag worden (hetzij erop, hetzij met de kar)

Kijk dat begreep ik dan verkeerd.
Ik zou graag bezig zijn met een leuke Shet hier in de buurt.
Lekker wandelen, vrijheidsdressuur, longeren eventueel.
En ik zou erg open staan voor het leren mennen. :Y)
Ik ga er niet meer opzitten met mijn 1.68m maar er zijn zat andere dingen te doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:50

Ik heb vandaag een onwijs aardige vrouw getroffen, helaas was zij zelf niet meer op zoek maar kende nog iemand.
Ik ga morgen waarschijnlijk even daar op stal kijken en kennis maken, het is dan wel alleen voor het helpen met verzorgen etc.
En af en toe eens een ritje maken.

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:44

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:51

Ik vind het goed, ik zelf had het meer in een verhaal getypt.
Maar dit is wel overzichtelijk.

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:54

Oke. :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:09

En ja ik ga morgen weer een poging wagen :D. Ik ga kijken bij 3 paarden hier in het dorp. Heb de eigenaar van 1 van de 3 paarden gesproken en zij vertelde me dat een stalgenoot opzoek was naar een verzorger dus ik ben benieuwd. Het gaat vooral om het verzorgen en wat minder om het rijden, verder moest ik morgen wel mijn cap meenemen. :) Dus ik ben benieuwd, ik hoop dat het wat gaat worden.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:27

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:50

Ik zou alleen even taaltechnisch naar je advertentie kijken, sommige zinnen lopen een beetje raar en daardoor kun je ze anders opvatten.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:00

Vandaag maar mezelf 6 euro armer gemaakt. Nu maar tussen de ponys op marktplaats een advertentie gezet waar ik mijn pony te lease aan bied... want via diensten krijg ik er niemand op en ik kan ook geen fotos plaatsen.

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:01

Bij ons op stal zoeken we nog steeds iemand die tijdelijk kan helpen met een paardje, ivm zwangerschap..
Is in Blijham (Groningen)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:39

Dit meen je niet Ellen? Wat leuk dat ik dit lees!
Ik woon in Winschoten, dus het is voor mij makkelijk te doen!
Maakt leeftijd wat uit? Ik ben 14 jaar...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:40

Haha, weer iemand blijgemaakt waarschijnlijk. :)

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:44

Heb een PB gestuurd met uitleg ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:17

Ik heb mijn advertentie op bokt weer open gezet maar de enige reacties die ik kreeg zijn of ik mijn paard verplaats naar een andere stal! Nee dus, mijn paard blijft staan waar die staat, voor die 2 dagen dat ik iemand nodig heb ga ik hem echt niet verhuizen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:29

fjordjes schreef:
Ik heb mijn advertentie op bokt weer open gezet maar de enige reacties die ik kreeg zijn of ik mijn paard verplaats naar een andere stal! Nee dus, mijn paard blijft staan waar die staat, voor die 2 dagen dat ik iemand nodig heb ga ik hem echt niet verhuizen!

Dat vindt ik echt zo'n rare vraag hé. Als je een verzorger/bijrijder zoekt voor een paar dagen lijkt het me toch vrij logisch dat je het paard voor die 2 dagen niet gaat verhuizen. Zoek je nu echt iemand voor 7 dagen in de week dus krijg je meer soort van lease kan ik me nog indenken dat je dat zou vragen maar anders snap ik echt niet waarom mensen dat zouden vragen.
Zo heb ik ook weleens een advertentie gezien van iemand die een gratis lease paard zocht, paard moest dan bij haar op stal komen, ze zou geen cent betalen want het is haar paard niet. Zij zou wel alles doen met het paard. Maar hallo dat is toch van de zotte dat je je eigen paard uitleent en daar echt helemaal niets voor terug krijgt.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:41

Nou, als ik iemand heb in de buurt en op de stal die beter is dan ik zelf heb en ik mag hem zelf nog in het weekend opzoeken/even rijden... ;) (Dan willen we wel gouden tralies niveau he? :p)

Maar snap het wel, als ik een super iemand heb die zoiets wil en we mogen hem nog gewoon opzoeken... Waarom niet? (Beetje jammer dat die mensen die er zijn dan heel veel eisen gaan stellen dat je zelf niet meer mag rijden, niet langs kan komen wanneer je wil en dat de stal er niet beter van zal worden ;))

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:48

Serendip90 schreef:
Nou, als ik iemand heb in de buurt en op de stal die beter is dan ik zelf heb en ik mag hem zelf nog in het weekend opzoeken/even rijden... ;) (Dan willen we wel gouden tralies niveau he? :p)

Maar snap het wel, als ik een super iemand heb die zoiets wil en we mogen hem nog gewoon opzoeken... Waarom niet? (Beetje jammer dat die mensen die er zijn dan heel veel eisen gaan stellen dat je zelf niet meer mag rijden, niet langs kan komen wanneer je wil en dat de stal er niet beter van zal worden ;))

Als ik iemand ken misschien maar ga echt geen wildvreemde me paard mee geven hoor.
Dan moet je ook maar vertrouwen dat ze daadwerkelijk het beste voor hebben met je paard en laat ik nu net dat vertrouwen niet hebben.
Als je iemand al jaren bij je rond loopt en verhuisd is het een overweging waar maar anders echt niet.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:56

Tigra_ schreef:
Serendip90 schreef:

Als ik iemand ken misschien maar ga echt geen wildvreemde me paard mee geven hoor.
Dan moet je ook maar vertrouwen dat ze daadwerkelijk het beste voor hebben met je paard en laat ik nu net dat vertrouwen niet hebben.
Als je iemand al jaren bij je rond loopt en verhuisd is het een overweging waar maar anders echt niet.

Dat sowieso, en je kunt ook nooit weten of je paard echt "beter" komt te staan. Maar hier zou het dan en in de buurt moeten zijn, en nog zo vaak als we willen op bezoek komen (niet per se rijden ;)) en alles :p Maarja, zo iemand kom je dus toch nooit tegen, dus dan kan ik het wel zeggen ;) (Dus bokker met het gouden stalletje, waag het eens om te reageren ;))

Ik vond het al vreselijk toen we geen volpension hadden als de verzorgster alleen iets moest doen en dan kwam ik altijd nog 's avonds controleren :$

Maar met een verzorgster geef je hem als het ware ook weg aan een vreemd iemand... Alleen dan komt ie weer terug in de stal die je zelf hebt uitgekozen :p

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:21

Serendip90 schreef:
Tigra_ schreef:

Dat sowieso, en je kunt ook nooit weten of je paard echt "beter" komt te staan. Maar hier zou het dan en in de buurt moeten zijn, en nog zo vaak als we willen op bezoek komen (niet per se rijden ;)) en alles :p Maarja, zo iemand kom je dus toch nooit tegen, dus dan kan ik het wel zeggen ;) (Dus bokker met het gouden stalletje, waag het eens om te reageren ;))

Ik vond het al vreselijk toen we geen volpension hadden als de verzorgster alleen iets moest doen en dan kwam ik altijd nog 's avonds controleren :$

Maar met een verzorgster geef je hem als het ware ook weg aan een vreemd iemand... Alleen dan komt ie weer terug in de stal die je zelf hebt uitgekozen :p

Verzorging geef ik nooit uit handen. Of ik zorg zelf dat ze binnen/buiten komt en eten krijgt of de stalhouder dat is nu net iets wat ik niet aan andere overlaat. Qua rijden is nog een overweging waard maar ik vertrouw een ander daar niet in. Ooit een een stalgenoot gehad die 1x in al die jaren mijn pony eten moest geven omdat stalhouder niet kon en ik ook niet eten stond klaar volgende dag kwam de stalhouder op stal mijn pony z'n eten stond er nog ze wist niet wat die moest eten was het excuus sinds dien doe ik het zelf of stalhouder en vertrouw ik daar niemand meer in.
Ja ik ben wat wantrouwig ook de reden dat ik zulke zaken echt niet overlaat aan een "vreemde". Rijden end kan nog maar echt de belangrijkste verzorging doe ik zelf of de stalhouder moet aanwezig zijn dat die zorgt dat in ieder geval gebeurt wat er moet gebeuren.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:31

Hier zelf ook genoeg meegemaakt toen we nog geen volpension hadden... Vreselijk was het... Op warme dagen aankomen en weten dat er iemand is wezen rijden (niet op mijn paard) maar diegene had niet het water bijgevuld in de wei, terwijl dat gevraagd was. (stonden toen dag en nacht op de wei, dus de avond ervoor bijgevuld, 's ochtends gevoerd, toen hadden we veel paarden staan, dus 1 kuip per wei (vervelend weinig helaas, maar was tijdelijk), die 's ochtends bijgevuld, wetend dat er 's middags nog iemand kwam dus ik zou pas "laat" gaan... want ze zou ook nog voeren 's avonds. Of denken dat alles gedaan is omdat het afgesproken is, op stal komen en nog niets gedaan :$ Vreselijk...

Elke dag gaat er iemand (ik/zusje/moeder) naar mijn paardje kijken (soms wel vaker zelfs) Maarja, op stal ga ik er wel vanuit dat alle belangrijke dingen gedaan worden (wel een paar keer gehad dat er in de wei geen water was aan het eind van de dag.... dat is dan weer een beetje jammer)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:36

Serendip90 schreef:
Hier zelf ook genoeg meegemaakt toen we nog geen volpension hadden... Vreselijk was het... Op warme dagen aankomen en weten dat er iemand is wezen rijden (niet op mijn paard) maar diegene had niet het water bijgevuld in de wei, terwijl dat gevraagd was. (stonden toen dag en nacht op de wei, dus de avond ervoor bijgevuld, 's ochtends gevoerd, toen hadden we veel paarden staan, dus 1 kuip per wei (vervelend weinig helaas, maar was tijdelijk), die 's ochtends bijgevuld, wetend dat er 's middags nog iemand kwam dus ik zou pas "laat" gaan... want ze zou ook nog voeren 's avonds. Of denken dat alles gedaan is omdat het afgesproken is, op stal komen en nog niets gedaan :$ Vreselijk...

Elke dag gaat er iemand (ik/zusje/moeder) naar mijn paardje kijken (soms wel vaker zelfs) Maarja, op stal ga ik er wel vanuit dat alle belangrijke dingen gedaan worden (wel een paar keer gehad dat er in de wei geen water was aan het eind van de dag.... dat is dan weer een beetje jammer)

Maar niet iedereen is zo he. :)
Je hebt ook zat mensen die hun afspraken wél nakomen.
Jij hebt waarschijnlijk gewoon slechte ervaringen gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat dat overal zo is.
Of zie ik dat totaal verkeerd ?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:38

xLions schreef:
Serendip90 schreef:

Maar niet iedereen is zo he. :)
Je hebt ook zat mensen die hun afspraken wél nakomen.
Jij hebt waarschijnlijk gewoon slechte ervaringen gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat dat overal zo is.
Of zie ik dat totaal verkeerd ?

Nee, zeker niet iedereen is zo hoor :d gelukkig niet!

Maar er loopt wat rond :') Heb echt de raarste dingen meegemaakt toen (en niet eens met mijn eigen paard allemaal, maar eigenlijk vooral een stalgenoot waarvan het leek of die gewoon rare mensen aantrok :p)

We hadden daar ook een meisje en die deed altijd alles keurig, hielp mee en dat was echt super :p (maarja die kreeg toen haar eigen paard)

Maar moet eerlijk zeggen dat ik nu hij op volpension sta, rustiger ben, nu heb ik niet het gevoel dat ik dingen moet controleren

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:39

Ik zie toevallig dit topic,, en verbaas mij dat jullie niks kunnen vinden zeg... Ik ben nu ongeveer een half jaar opzoek naar een bijrijdpaardje maar is haast niet te vinden zelfs niet betaald...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:40

Ik heb ondertussen al iets gevonden :p maar ben blijven hangen ;)