Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Ik zeg ook niet dat mensen een paard aanschaffen om een ander een plezier te doen, nouja ouders doen het veel al niet voor hun zelf maar voor hun kind. Maar goed als je een paard hebt en je hebt wegens omstandigheden of dat nu lichamelijk is of kwa privé leven dat je de tijd niet hebt of gewoon weg niet meer kunt, en je zoekt een bijrijder gun je een ander wel dat plezier want er zijn weinig paarden die er slechter op worden als ze gewoon lekker in de wei staan en alles hebben wat ze nodig hebben.
minikatje schreef:Adamootje schreef:Stel nu dat je iemand tegenkomt die toevallig vrij goede referenties heeft als bijrijder, maar hij/zij heeft geen geld om een bijdrage te geven. Wat zouden jullie dan zeggen? "Nou, nee bedankt. Ik wil gewoon iemand hebben die mij betaald." Niet iedereen heeft een geldboom in zijn/haar achtertuin (Als student zijnde moet je vaak echt zuinig zijn op je geld). Wees blij dat je dan een paar daagjes vrij hebt, daar neem je tenslotte een bijrijder voor aan toch? Bovendien zou ik het veel belangrijker vinden dat mijn bijrijder mij meehelpt bij het ontwikkelen en trainen van mijn paard. Ik vind het dan belangrijker dat zij daarom eerder les gaat volgen bij een gediplomeerde instructrice, dan dat zij mij geld geeft.
het gaat om de klik.
geen klik=> feest gaat niet door.
goede referenties zijn ook maar relatief.
ik vraag niet de hoofdprijs, slechts een kleine bijdrage voor he paardenpotje.
en bovendien, 9 van de 10 moeten de mensen omgeschoold worden. dit omdat ik niet op de gangbare manier rijdt + dat ze meestal moeten leren dat rijden niet alles is en dat ik ook graag heb dat ze grondwerken en tijd stoppen in de omgang met de paarden.
heb 2 lesgeefmensen in mijn vriendenkring die erg goed zijn en paardlief goed kennen, dus les is geen probleem
xsenny schreef:somige meiden maken echt domme opmerkingen hier !
kijk bv in mijn geval
ik heb tijd zat voor me pony .
alleeen door een ongeluk kan ik me pony niet meer dagelijks rijden
aangezien me pony toch regelmatig gereden moet worden omdat dat dat gewoon beter voor haar is .
vooral nu ze op paddock staat .
hoef ik toch niet gelijk me paard te verkopen?
dat overigens al bijna 24 is dus waarschijnlijk bij de slacht zal belanden!
mensen denk eens even na voor je hier op bokt een reactie plaatst !!
Wieldop schreef:Ik begin me af te vragen wat de eigenaren verwachten van een bijrijdster. Dat houdt dus in wat voor taken de bijrijdster moet verrichten als zij komt, welke vaardigheden zij moeten bezitten, in hoeverre zij dingen zelf mag bepalen en wat zij kan verwachten om te betalen. Hoe zien jullie de ideale bijrijdster?
Wieldop schreef:Ik begin me af te vragen wat de eigenaren verwachten van een bijrijdster. Dat houdt dus in wat voor taken de bijrijdster moet verrichten als zij komt, welke vaardigheden zij moeten bezitten, in hoeverre zij dingen zelf mag bepalen en wat zij kan verwachten om te betalen. Hoe zien jullie de ideale bijrijdster?
Zammie schreef:max66, ik vind het erg kort door de bocht om mijn paarden te verkopen, omdat ik er maar op 1-tje kan rijden..
Door lichamelijke problemen kan ik zelf op 1 rijden. De ander heb ik als veulen gekocht en ik vind dat je minimaal 2 paarden moet hebben. Toen wist ik ook nog niet, dat het lichamelijk zo achteruit zou gaan en dan nog...Ik maak zelf toch uit hoeveel paarden ik wil hebben. Tijd heb ik zat. De paarden staan hier op de 1e plaatst. Zou van de zotte zijn, dat ik 1-tje zou moeten verkopen, omdat ik zelf niet in staat ben om hem te berijden..
max66 schreef:Zammie schreef:max66, ik vind het erg kort door de bocht om mijn paarden te verkopen, omdat ik er maar op 1-tje kan rijden..
Door lichamelijke problemen kan ik zelf op 1 rijden. De ander heb ik als veulen gekocht en ik vind dat je minimaal 2 paarden moet hebben. Toen wist ik ook nog niet, dat het lichamelijk zo achteruit zou gaan en dan nog...Ik maak zelf toch uit hoeveel paarden ik wil hebben. Tijd heb ik zat. De paarden staan hier op de 1e plaatst. Zou van de zotte zijn, dat ik 1-tje zou moeten verkopen, omdat ik zelf niet in staat ben om hem te berijden..
Ik vraag me wel af of je inderdaad een bijrijder hebt en of die jou dan ook moet betalen..
Pentax schreef:Gewoon laten zien dat je door het vuur gaat voor een pony, vanuit je hart, dan komt de rest vanzelf.