Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:08

Damelza schreef:
Ik heb een vraagje. Ik ben eigenlijk opzoek naar een paard die ik wekelijks op springles mee mag nemen. En wellicht ook uitbrengen maar dat is geen must

Onbegonnen zaak of wellicht wel mogelijk?

Mogelijk! Als je mijn merrie zou bijrijden zou ik dit geen probleem vinden, graag zelfs. Ik spring zelf ook naast het dressuurmatig rijden. Ik zou het alleen maar kunnen waarderen als mijn bijrijdster ook fan is van de springsport.

Annettu_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:16

Nu al een maand op zoek naar een verzorgmeisje.. lijkt wel onmogelijk. alsof het alleen maar het rijden tegenwoordig gaat.. vroeger was ik zo blij als ik al alleen maar mocht knuffelen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:17

Ik heb vroeger altijd betaald voor verzorgpony's. Het was toen moeilijk om er 1 te vinden. Nou is het blijkbaar lastig om een verzorgster te vinden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:16

Ik heb nu een leuke meid die de jonge appaloosa wil gaan bijrijden. Ze betaalt hiervoor een maandelijkse bijdrage.
Is de eerste waarvan ik denk " ja dat kan echt wat worden".
Zoek toch stukje, passie, gedrevenheid en hart voor de dieren. Daarbij respect voor de eigenaar, paardjes en spullen. Het klinkt zo gewoon, helaas toch niet zo doorsnee bij de meesten.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:50

miramii schreef:
@Wesco toevallig had ik je advertentie al gezien op mp, maar inderdaad niet gereageerd ivm de kosten. Zou het wel willen betalen, maar heb het gewoonweg niet ;)
Ik kan natuurlijk niet spreken voor alle ruiters hier, maar dat was hetgeen wat mij tegenhield om te reageren. Verder vind ik je advertentie duidelijk!

Geld ook voor mij en ik wil eigenlijk toch western. :o
Ik kan €20 in de maand betalen en dan 1 lesje in de maand en bij meer salaris 2 lessen.
Ik zou echt wel €50 willen betalen maar ik heb het simpelweg niet...

Ga nu om de week lessen op het paard van rainbow8 hier op Bokt. Dat is western en ik krijg ook les dus dat vind ik wel leuk. :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:54

even een antwoord op de vragen van 2 pagina's geleden, Boris van mijn profiel is niet mijn bijrijdpaard. Was het maar waar :D hij is van de manege. ik heb nu een verzorgpaard waar ik níet op kan rijden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:31

Annettu_ schreef:
Nu al een maand op zoek naar een verzorgmeisje.. lijkt wel onmogelijk. alsof het alleen maar het rijden tegenwoordig gaat.. vroeger was ik zo blij als ik al alleen maar mocht knuffelen.

Ja die heb ik dan wel weer voorbij zien komen..zoveel eisen..ik was vroegah al blij als ik mocht poetsen, wandelen, etc.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:48

Marocje schreef:
Maar dat klinkt juist wel goed toch Anke? Dan is ze blijkbaar erg gemotiveerd om wat te leren, ipv alleen rond te hobbelen..

Ik heb net twee meiden aangeschreven, ben benieuwd of ik een reactie terug krijg (voorlopig alleen de vraag of de plaatst te doen is voor hen, daarna geef ik wel meer info..)

De moeder was erg enthousiast, en zaterdag komen ze kennismaken! Ben heel erg benieuwd..

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:36

Jammer jammer, de bijrijdster die ik had gevonden, hebben allebei afgebeld :(

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:48

Bellatrix schreef:
miramii schreef:
@Wesco toevallig had ik je advertentie al gezien op mp, maar inderdaad niet gereageerd ivm de kosten. Zou het wel willen betalen, maar heb het gewoonweg niet ;)
Ik kan natuurlijk niet spreken voor alle ruiters hier, maar dat was hetgeen wat mij tegenhield om te reageren. Verder vind ik je advertentie duidelijk!

Geld ook voor mij en ik wil eigenlijk toch western. :o
Ik kan €20 in de maand betalen en dan 1 lesje in de maand en bij meer salaris 2 lessen.
Ik zou echt wel €50 willen betalen maar ik heb het simpelweg niet...

Ga nu om de week lessen op het paard van rainbow8 hier op Bokt. Dat is western en ik krijg ook les dus dat vind ik wel leuk. :)

Maar eerlijk, zelfs voor dat geld is het lastig om hier iets te vinden. Leuke advertentie trouwens, had die van jou ook al gespot op mp :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:49

Ik weet dat het lastig is...dan heb ik pech als er niets komt. Het is niet dat ik niet wil maar ik kan het gewoon niet betalen. :\ Pas als ik een andere fulltime baan heb.

Ik ga voor nu gewoon om de week lessen op het paard van een vriendin. :) Ben al heel blij dat ze dat heeft aangeboden!!

Edit: mijn advertentie staat niet op MP..alleen op de Boktmarkt. :P

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:40

Uh, op fb bedoel ik. Tenminste, ik dacht dat het jouw advertentie was :')
Fijn dat je op deze manier kan blijven rijden!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:59

Oh, op FB kan idd ook. :j
En ja, wil toch een beetje blijven rijden dus dan maar zo. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:03

Vanmorgen zijn er twee meiden (12 en 14) en hun moeder wezen kijken, en het klikte goed! Het gaat echt om verzorgen, en ik ben er zelf (zeker de eerste tijd) gewoon bij. Ze vonden het harstikke leuk, en de moeder was erg blij met de begeleiding, want daar leren ze van. Ze rijden op de manege, maar krijgen niet veel mee over de verzorging, dus dat kon nu mooi. Meiden waren ook erg bescheiden, netjes en enthousiast, vond het fijn om te zien! Nadat ik kort gelongeerd had, mochten ze even wandelen om uit te stappen, en ze liepen er al supertrots naast: gewoon leuk om te zien.

Woensdag kon de jongste alleen, ben benieuwd!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:14

Hier helaas nog niemand. Heb van 2 anderen gewoon NIETS meer gehoord. Met nr. 3 probeer ik een afspraak te maken, vorige week was ze ziek, nu sneeuwt het. Dus gewoon pech. Ik ga proberen om desnoods maar een keer op een avond een afspraak te maken dan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:17

Hier ook een drama, had een hele leuke meid gevonden maar die laat gewoon helemaal niets meer horen.. heeft nog een sleutel van ons hek maar neemt de telefoon niet op en beantwoord haar berichtjes ook niet meer... pfff
We gaan weer verder op zoek!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:24

Oh jee. Dat is wel super balen zeg

De mijne gaat vanaf donderdag beginnen.
Is nu wel heeeel koud! Ben benieuwd!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:35

Hihi koud gaat vaak wel maar bij regen haken ze vaak af...

Het zit niet mee, ben al een jaar op zoek maar niemand wil of houd het vol.
De eerste meid had het te druk op school, andere wilde meer dressuurmatig trainen (had toen nog een dressuurpaard) maar de bak was helaas te vaak nat, dan één die echt niets zelfstandig kon en ik regelmatig een berichtje kreeg dat mijn paard haar aanviel wat hij bij mij nooit doet dus durfde niet meer en dan van die meiden die een half uur moeten fietsen en er na twee weken toch achter komen dat het te ver weg is...

Ga het nu anders doen omdat mijn paarden aan huis staan en ik er niet altijd bij kan zijn vind ik het eng om jonge meiden helemaal alleen te laten gaan. Er is vast wel iemand die twee keer in de week met mij samen op buitenrit wil. Niet om ze in de gaten te houden maar als er wat gebeurd is er wel altijd iemand bij! En het lijkt me, als ik de juiste tref, ook super gezellig om samen een rondje te gaan doen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:55

Ik heb al een tijdje niemand meer ik begin er ook niet meer aan, steeds weer een smoesje of gewoon niet op komen dagen ben het spuugzat, steeds zijn je paarden net aan iemand gewend en dan komen ze niet meer of zeggen ze zo vaak af dat je genoodzaakt ben ze weg te sturen je heb er dan toch niks aan als je op niemand kan rekenen en ik erger mezelf er groen en geel aan als je thuis kom en ze zijn weer niet geweest en je sta daar 's avonds laat nog alles zelf te doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:21

Jeetje ik zou dat niet eens in m'n hoofd halen! Als bijrijder moet je de eigenaar gewoon veel bieden. Sommige bijrijders zien dat helaas precies andersom..

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:56

Hebben jullie het al via facebookgroepen geprobeert? Daar bieden ook veel meisjes zich aan, weet niet of dat "het goede soort" ( ik weet dus niet of dat afhakers zijn ) bijrijders is, maar je kunt het proberen ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:55

Hier op zowat alle facebookgroepen mijn advertentie staan maar dat helpt ook niet.

Gister iemand gehad, heel enthousiast maar gaf in eens aan dat ze niet zou komen als haar kindjes vrij zijn. Dus elke vakantie ook de zomer vakantie van 7 weken blijft ze thuis want de kindjes gaan voor... Snap het best maar daar heb ik toch niets aan!
In de middag zou er nig iemand komen en zelfs een dag daarvoor nog gemaild samen maar nooit iemand gezien. Vraag ik waarom ze niet was gekomen geeft ze aan dat ze zaterdag wel komt want ze was de verkeerde kant op gefietst. Ze had mijm telefoonnumner...
Hier zakt je broek toch vanaf.

Volgende week nog iemand, ben heel benieuwd.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:16

_PatriciaH schreef:
Hier op zowat alle facebookgroepen mijn advertentie staan maar dat helpt ook niet.

Gister iemand gehad, heel enthousiast maar gaf in eens aan dat ze niet zou komen als haar kindjes vrij zijn. Dus elke vakantie ook de zomer vakantie van 7 weken blijft ze thuis want de kindjes gaan voor... Snap het best maar daar heb ik toch niets aan!
In de middag zou er nig iemand komen en zelfs een dag daarvoor nog gemaild samen maar nooit iemand gezien. Vraag ik waarom ze niet was gekomen geeft ze aan dat ze zaterdag wel komt want ze was de verkeerde kant op gefietst. Ze had mijm telefoonnumner...
Hier zakt je broek toch vanaf.

Volgende week nog iemand, ben heel benieuwd.

Vinden die kindjes het niet super leuk om mee te gaan en te helpen met verzorgen? Mits je paard geschikt is?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:18

Sorry maar daar zit ik niet op te wachten, heb zelf geen kinderen en hou van rust en de paarden ook... Een keertje mee prima maar 7 weken lang 2x per week, nee dank je ben geen oppas!

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:39

Tja of mensen die dan komen, en weken later toch weer afhaken. Hebben we t niet over 14jarige maar gewoon volwassen mensen van boven 20.