Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:49

Eloya schreef:
Vraagje,

Ik ben elke maand 1 weekend bij mijn vader in Enschede, hier heb ik amper contacten en zit ik altijd alleen binnen. nu hebben ze een nieuw huis gekocht wat meer in een omgeving waar paarden staan.
Ik zou hier dus opzoek willen naar een adresje om in dat weekend met paarden bezig te kunnen zijn, niet perse rijden, poetsen of grondwerken NH (lijkt mij erg leuk om te leren)

Maar ik kan dus maar 1x in de 4 weken een weekend, later tussendoor ook wel die kant op met mijn studenten ov maar heb in Raalte 2 leasepaarden

Even concreet
1x in de 4 weken een weekend beschikbaar
Rijden absoluut geen must, contact met de paarden wel :P
Iets leren zou ik ook erg leuk vinden maar geen must
Kleine bijdrage in overleg mogelijk

Wat zouden jullie hier van vinden? Teveel gedoe of wel een mogelijkheid

Je zoekt dus 1x in de 4 weken in t weekend een paard of pony in Enschede om wat mee te mogen doen qua knuffelen/poetsen/nh whatever?
Is dat de korte samenvatting? :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:54

Damelza schreef:
Ik heb een vraagje. Ik ben eigenlijk opzoek naar een paard die ik wekelijks op springles mee mag nemen. En wellicht ook uitbrengen maar dat is geen must

Onbegonnen zaak of wellicht wel mogelijk?

Dat ligt eraan of het moeilijk is. Ga je het paard verder in de week ook rijden/verzorgen of is het alleen voor 1x in de week?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:56

Tigra_ schreef:
Damelza schreef:
Ik heb een vraagje. Ik ben eigenlijk opzoek naar een paard die ik wekelijks op springles mee mag nemen. En wellicht ook uitbrengen maar dat is geen must

Onbegonnen zaak of wellicht wel mogelijk?

Dat ligt eraan of het moeilijk is. Ga je het paard verder in de week ook rijden/verzorgen of is het alleen voor 1x in de week?

Alleen die ene keer in de week :j

Misschien een dressuurruiter die zelf niet van het springen is maar wel een paard heeft die het goed kan?

Mijn eigen paard staat met een blessure. Heb nu echt een onwijs leuk bijrijdpaard maar mis het springen wel.

Wesco

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:02

Hier ook nog op zoek naar een bijrijder die een bijdrage kan leveren... In de omgeving Amersfoort.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:28

Hier ook nog steeds zoekende, zoveel eisen stel ik volgens mij toch niet..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:30

Anke schreef:
Ja er zitten hele aparte tussen.

Nou zeg dat..ook mijn laatste ervaring met bijrijdster :=

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:35

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:39

Damelza schreef:
Tigra_ schreef:

Alleen die ene keer in de week :j

Misschien een dressuurruiter die zelf niet van het springen is maar wel een paard heeft die het goed kan?

Mijn eigen paard staat met een blessure. Heb nu echt een onwijs leuk bijrijdpaard maar mis het springen wel.

Je moet maar net de goede combinatie kunnen vinden. Maar ik denk dat het wel lastig wordt want ik neem aan dat je het paard die dag wil verplaatsen? Ik weet niet hoeveel mensen dat vertrouwen direct aan een vreemde gaan geven. Maar je kan het zeker proberen je weet het nooit.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:40

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:41

Misschien de prijs? Ik vind het opzich niet hoog maar anderen misschien wel. Daarnaast heb ik in m'n omgeving vaak gehoord dat haflingers niet zo in de smaak vallen.

Met de advertentie van Esther zie ik ook niks mis, weinig eisen en veel te bieden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:42

Wesco, ik heb je adv. bekeken en t enige wat ik kan bedenken de kosten? Misschien wat meer erbij wat je precies verwacht qua leeftijd, ervaring etc etc, wedstrijden/clinics e.d. mogelijk?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:44

Ja de kosten dacht ik ook maar wil ze niet lager doen... als je ziet wat je hier in de omgeving aan manege lessen betaald dan is dit best goedkoop.

Esther28 er is niks mis met je advertentie. Het lijkt me een leuk paard.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:56

Dank je, is ze ook als je chinees geschreven gebruiksaanwijzing snapt :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:03

miramii schreef:
Anke schreef:
Voor kerst heeft ze manegelessen kado gekregen. 5 privé en 5 groepslessen.
Vaak zit ze er hier maar 10 minuutjes op.
Ben heeeel benieuwd!

Haha, zover ging mijn research niet :')

In foute topic geplaatst. Gaat over mijn dochtertje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:05

Prima advertenties!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:42

Ik heb gister twee ouders gemaild, als reactie op hun advertentie voor hun dochter(s). Van 1 kreeg ik een mailtje, dat het te ver zou zijn om te fietsen (klopt, dat zou dan een km of 14 zijn). Van de ander een berichtje dat haar dochter heel dicht in de buurt op school zit, dus dat zou juist mooi uitkomen, of ze meer info kon krijgen. Dus een vrij uitgebreidde mail terug gestuurd, met wat voor een pony, mijn verwachtingen ed. Daar nog niks op terug gehad..

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:50

@Wesco toevallig had ik je advertentie al gezien op mp, maar inderdaad niet gereageerd ivm de kosten. Zou het wel willen betalen, maar heb het gewoonweg niet ;)
Ik kan natuurlijk niet spreken voor alle ruiters hier, maar dat was hetgeen wat mij tegenhield om te reageren. Verder vind ik je advertentie duidelijk!
Laatst bijgewerkt door miramii op 12-01-16 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:55

Het ligt misschien aan de plaats, maar mijn vriendin (met toen haflinger) had ook een leaser voor 2 dagen voor 75 euro. En wanneer diegene stopte, had ze zo weer een ander.. Ze maakte wel mooie advertenties, waarin duidelijk stond wat wel en niet kon (wel lessen, geen buitenritten bijvoorbeeld) en ook mooie foto's, ook van rijden: dan zag je dat het echt een sjieke haflinger was die leuk kon lopen!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:06

Wesco schreef:
Krijgen jullie wel reacties? Ik krijg gewoon nul reacties. Dit is mijn advertentie en staat ook op marktplaats. Doe ik iets fout?

http://www.bokt.nl/markt/ad/388616/gezo ... amersfoort

Ik reageer hier haast nooit maar lees soms wel mee :D (ben zelf niet iemand die een bijrijder zoekt maar wel misschien een paard).

Ik denk dat de reden is, dat donderdag de vaste dag is en dit is voor veel meiden denk ik lastig om aan te houden. Meeste studenten en/of scholieren iig moeten dan toch naar school, en dan kan het 's avonds (vooral in wintertijden wanneer het al donker is) lastig worden.

Daarnaast tja de prijs. Het is wel iets minder dan manegelessen ja, maar het verschil is wel dat je op de manege ook instructie daarbij krijgt. Hier moet je zelf nog de leskosten er overheen betalen. Misschien wordt dat voor sommigen wat veel.

Dit is iig wat ik zou kunnen bedenken hoor! Er zullen ook vast mensen zijn die wel op donderdags kunnen/dit kunnen betalen, maar wellicht zijn dit redenen dat je (nog) geen reacties hebt.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:26

Ik reageer even als bijrijdster en stille meelezer :D
@Esther, zie niks mis met je advertentie! Ik snap niet dat je weinig reacties krijgt, hier in de buurt (ik zit in Leiden) is weinig te vinden waar je mag rijden in ruil voor klusjes doen. En ziet er uit als een leuk paard :j

@Wesco, opzicht niks mis met de prijs die je vraagt. Ik betaal evenveel voor mij bijrijdpaard en ik heb het er voor over. Maar misschien wat mist in je advertentie is wat je mag doen als bijrijdster. Nu komt het over alsof je alleen in de bak dressuur mag rijden. Ik weet niet of dat zo is maar misschien dat dat mensen weerhoudt, veel mensen houden juist van afwisseling dus af en toe een buitenrit of sprongetje of een keertje een clinic volgen. Maar misschien ben je gewoon nog niet de juiste tegengekomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:29

Stille meelezer :')

Esther ik snap ook niet dat je niemand kan vinden... Vera is hartstikke leuk! Baal bijna dat ik zelf geen rijbewijs heb, nog niet eens voor 't rijden hoor maar gewoon de omgang alleen al :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:33

@Bay daar wil ik toch even op reageren. Ik hoor wel vaker dat mensen zeggen: ik heb het ervoor over of je moet het er maar voor over hebben.. Maar dat vind ik toch best makkelijk gesproken. Als ik het geld zou hebben, zou ik het er ook prima voor over hebben. Maar ik heb het geld gewoonweg niet.
Vind dat er in die zin best wel negatief gedacht wordt over bijrijders die niets of een symbolisch bedrag (willen) betalen. Voor sommige ruiters zal best gelden dat ze het niet willen, maar veel ruiters (zeker gezien veel mensen 18+ willen) valt het tegen op die bedragen op te hoesten.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:36

Zelfs zonder bijdrage is het al moeilijk om een bijrijder te vinden...

Twee fijne paarden, binnenrijbaan, buitenbak, wasplaats buiten, fijne en leuke stal, goed bereikbaar, mogelijkheden tot nemen van les (okay, die wel op eigen kosten). In rijden, grondwerk, longeren, net wat je wil.

Okay, het zijn twee super sensibele paarden, maar beiden wel erg braaf. Helemaal de merrie als je haar een beetje tijd geeft je te leren kennen.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:44

@ miramii, Nee dat snap ik helemaal, zo bedoelde ik het ook niet. Ik bedoelde letterlijk IK heb het er voor over :) In de zin van, ik werk, ik verdien redelijk en ik heb het er voor over om dat bedrag per maand te betalen voor mijn hobby omdat ik een goede klik heb met paard en eigenaar, ik hoef alleen de leuke dingen te doen (paard staat op volpension) en veel mag buitenrijden, wat ik helemaal geweldig vind. En zo zijn er denk ik wel meer bijrijders die in die situatie zitten. En zo iemand zou dan ook op die advertentie reageren.
Maar je hebt helemaal gelijk, er zijn genoeg mensen die zo een bedrag niet kunnen betalen, dan is het niet een kwestie van willen, en als je in die situatie zit, is wat Wesco bijv aanbiedt niet te doen en zou je eerder reageren op een advertentie zoals die van Esther (klusjes in ruil voor rijden). Helaas zijn die laatste (iig in mijn regio) steeds minder vaak te vinden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:46

Wesco schreef:
Krijgen jullie wel reacties? Ik krijg gewoon nul reacties. Dit is mijn advertentie en staat ook op marktplaats. Doe ik iets fout?

http://www.bokt.nl/markt/ad/388616/gezo ... amersfoort

niets mis met die advertentie maar misschien is die locatie ver van een groter dorp of de stad? Niet alle volwassenen met eigen vervoer die zoeken willen een haflinger rijden. Voor tieners kan het te ver zijn van waar e wonen. Dat probleem heb ik ook. Meeste aanbod komt uit een grote plaats op 11/15km fietsen.
Dat is 45 minuten tot een uur fietsen door weer en wind. Met scooter of auto is het wel te doen.

De andere dorpen in de omgeving met meer mensen hebben veel paarden in de omgeving dus mensen kiezen liefst iets wat vlakbij is ipv alsnog een stuk te moeten fietsen.

En dan heb je natuurlijk de kosten. Dat willen veel mensen liever niet. En tieners of studenten kunnen het vaak niet betalen.
Vraag en aanbod.

En dan heb je ook nog het moment. Soms is er veel aanbod, maar is iedereen voorzien van een bijrijd/verzorgpony of paard, en een paar maanden later kan het weer andersom zijn.