Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:07

Wanaka schreef:
Ik meld me hier ook even! Zojuist een advertentie geplaatst voor in Groningen. :) Mis het rijden toch wel erg en hoop dat iemand mij een kans wil geven ondanks dat ik enkele jaren niet gereden heb. Wel erg bereid om te leren en om op eigen kosten lessen te nemen!

Raad je wel aan om nog ff een lesje te nemen voordat je ergens mag proefrijden.
Een eigenaar kan niet overal doorheen kijken en de eerste x na jaren zal wat onwennig zijn.

Eloya

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:10

Als iemand nog wat in Raalte zoekt, de eigenaren van mijn leasepaarden hebben nog een leuke (kinder) pony staan, een (zeer) pittige haflinger merrie, nog plek voor een extra leaser bij Bella. En zoeken nog een leaser voor Vera die nog erg groen is en nog niet veel kent

Wanaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:15

sneeuwpop schreef:
Wanaka schreef:
Ik meld me hier ook even! Zojuist een advertentie geplaatst voor in Groningen. :) Mis het rijden toch wel erg en hoop dat iemand mij een kans wil geven ondanks dat ik enkele jaren niet gereden heb. Wel erg bereid om te leren en om op eigen kosten lessen te nemen!

Raad je wel aan om nog ff een lesje te nemen voordat je ergens mag proefrijden.
Een eigenaar kan niet overal doorheen kijken en de eerste x na jaren zal wat onwennig zijn.

Thanks voor de tip. :j Afgelopen zomer was wel opstappen en wegrijden, maar was een erg braaf paardje. Ben inderdaad van plan om t.z.t. een paar lessen mee te pakken.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:21

Kreeg een pb van iemand die een verzorgster zoekt voor de vrijdag voor een haflinger. Ben nu beetje heen en weer aan het pben ben benieuwd. Tis ong 20min rijden met de auto. Dus dat is nog wel te doen.

BrittSl03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:05

Toen ik al deze verhalen zag moest ik ook even reageren!
Ikzelf ben pas een paar maanden opzoek naar een verzorgpaard. Eerst vond ik het eng en geen goed idee om langs de deuren te gaan. Ik heb toen nette briefjes gescheren en overal in de brievenbus van mensen Gestopt waarvan ik dacht dat ze paarden hebbben. Na weken te hebben gewacht een geen antwoord te hebben gekregen heb ik toch besloten om meer actie te gaan ondernemen.
Ik had bij iemand aangebeld maar daar werd ik meteen afgewezen, ik was zeer teleurgesteld! Ik heb toen zelf niet veel actie meer ondernomen. Mijn vriedin is wel nog gaan rondvragen bij haar familie en vrienden. Daar kwamen uiteindelijk 2 adressen uit, maar helaas ging dat ook niet door, alle twee de eigenaren vonden het teveel verantwoordelijkheid.
In het weekend ben ik weer rond gaan fietsen opzoek naar adressjes.
Uiteindelijk heb ik er een paar gevonden en heb vandaag aangebeld bij diegene die mij het meest aansprak. Ik kreeg een man aan de deur en hij was zeer aardig! Hij vroeg mijn gegevens en zou het overleggen met zijn vriendin (van haar was het paard). Net in de avond heb ik een appje gekregen van zij vriendin! Ze had al een verzorgster maar vroeg of ik het wel leuk vond om te komen borstelen, ze wou dan ook afspraken maken! Rijden en zo zit er helaas niet bij maar misschien als ik daar langer ben komt het nog wel!
Ik ben hartstikke blij dat ik eindelijk een adress heb waar ik mag komen helpen. Zaterdag middag ga ik daar nog naar toe met mijn ouders zodat die ook weten waar ik rond hang, oom al gaat het op het begin alleen om borstelen ;)

Ik hoop dat jullie iets aan dit lange verhaal hebben!!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:54

als je goed helpt en jezelf bewijst, heb je best kans dat wanneer de huidige (andere) verzorster afhaakt jij er echt verder kunt verzorgen.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:01

BrittSl03 schreef:
Ikzelf ben pas een paar maanden opzoek naar een verzorgpaard. Eerst vond ik het eng en geen goed idee om langs de deuren te gaan. Ik heb toen nette briefjes gescheren en overal in de brievenbus van mensen Gestopt waarvan ik dacht dat ze paarden hebbben. Na weken te hebben gewacht een geen antwoord te hebben gekregen heb ik toch besloten om meer actie te gaan ondernemen.
Ik had bij iemand aangebeld maar daar werd ik meteen afgewezen, ik was zeer teleurgesteld! Ik heb toen zelf niet veel actie meer ondernomen. Mijn vriedin is wel nog gaan rondvragen bij haar familie en vrienden. Daar kwamen uiteindelijk 2 adressen uit, maar helaas ging dat ook niet door, alle twee de eigenaren vonden het teveel verantwoordelijkheid.
Uiteindelijk heb ik er een paar gevonden en heb vandaag aangebeld bij diegene die mij het meest aansprak. Ik kreeg een man aan de deur en hij was zeer aardig! Hij vroeg mijn gegevens en zou het overleggen met zijn vriendin (van haar was het paard). Net in de avond heb ik een appje gekregen van zij vriendin! Ze had al een verzorgster maar vroeg of ik het wel leuk vond om te komen borstelen, ze wou dan ook afspraken maken! Rijden en zo zit er helaas niet bij maar misschien als ik daar langer ben komt het nog wel!
Ik ben hartstikke blij dat ik eindelijk een adress heb waar ik mag komen helpen. Zaterdag middag ga ik daar nog naar toe met mijn ouders zodat die ook weten waar ik rond hang, oom al gaat het op het begin alleen om borstelen ;)

Wat leuk dat je daar mag helpen met het paard! Rijden is ook niet alles, verzorgen is zeker net zo leuk!

Ik heb echt zo'n geluk gehad met mijn verzorgpony's en hun baasje. Ik mag echt vanalles met de pony's doen. Dit is het topoc van mijn verzorgpony Dean, die nu ook de Jambette kan!
[JITP] 'Dus als ik dit doe...'

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:03

Ik ga waarschijnlijk donderdag bij de haflinger kijken. Kreeg net pbtje of ik een keer wilde afspreken.

BrittSl03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:20

Kashmino schreef:
BrittSl03 schreef:

Wat leuk dat je daar mag helpen met het paard! Rijden is ook niet alles, verzorgen is zeker net zo leuk!

Ik heb echt zo'n geluk gehad met mijn verzorgpony's en hun baasje. Ik mag echt vanalles met de pony's doen. Dit is het topoc van mijn verzorgpony Dean, die nu ook de Jambette kan!
[JITP] 'Dus als ik dit doe...'

Ja ik hoop echt dat ik uiteindelijk meer mag gaan doen met het paard _/-\o_ Ik ben echt super benieuwd!
Heb net je topic bekeken, wat een schattige shetlander! En ook knap dat hij het zo snel oppakt! :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:49

Ik heb donderdag middag een afspraak bij de haflinger. Echt heel grappig ging het adres opzoekken, en het blijkt op een stal te zijn waar ik vroeger als 14jarige ook een poets en wandelpony had om te verzorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:05

Zeker in Den Haag, Roosje01, of zit ik er naast? Veel plezier alvast.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:08

Nee niet in den haag dat is wel erg ver rijden.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:09

Zou vanmiddag bij haflinger kijken maar ivm het slechte weer word het volgende week. Kreeg een berichtje dat je kan zwemmen in de bak en we dan niks kunnen. Dus nog even weekje gedult hebben.

BrittSl03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:23

Heyy! Ik heb net de afspraak met de eigenaar gehad. Het kan gewoon niet beter! De andere verzorgster is er net mee gestopt, waardoor ik het paard echt helemaal als mijn verzorgpaard krijg, met rijden erbij! En ze had ook nog een pony tegenover die ook nog wat extra aandacht kon gebruiken!

Ik ben helemaal in de hemel!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:40

Wat gaaf zeg Britt! Ik ga vrijdag ergens kijken, ben benieuwd!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:51

Leuk britt!
Ik kan ook niet wachten tot donderdag. Had gister ook nog mailtje gehad voor een tinker, maar dan zou ik 2x per week met de auto heen een weer over de pond moeten. En dan word het wel een duur grapje. En wil eerst ff de haflinger afwachten tenslotte heb ik daar al een afspraak. Nu hopen dat het klikt.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:29

Leuk!

Hier gaat het alleen niet zo goed, ben afgelopen 5-6 weken alleen afgelopen maandag geweest, eigenaresse zegt steeds af (weer/te natte bak), instructrice ook... Gaat lekker zo... Baal er óntzettend van! Andere paard kan ook niet gereden worden ivm nattigheid, maar daar kan ik tenminste nog komen om lekker te poetsen... :(

Ik word er echt gefrustreerd van, vooral omdat ik hiervoor ben gestopt (en voor school/werk) met de manegelessen, maar ik ga volgende week weer beginnen omdat ik anders gewoon niks meer doe, dan maar op manegepaarden _O- -O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:39

Ik hoorde net in een ander topic dat mensen met eigen paard, die hun pony aanbieden als verzorgpony, het vreemd vinden dat kinderen (en volwassen) die ene verzorgpony zoeken willen rijden. Daar heb je dan natuurlijk bijrijdpaarden voor.

Ik vind dit niet hetzelfde, maar ik vind niet dat je een verzorgpony alleen maar hoeft te verzorgen. Ik bedoel, bijrijdpaarden hebben extra beweging nodig maar verzorgpaard en hebben vaak te weinig aandacht én beweging dus dat snap ik nie echt...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:50

Ik zie een verzorgpony als een pony/paard die je mag rijden en verzorgen in ruil voor klusjes zoals mesten etc. En bijrijd paard vind ik een pony/paard die je mag rijden tegen betaling. Zo was het vroeger immers wel. Had 2 ponys die ik als eigen mogt beschouwen en hoefde niks te betalen. Het is jammer dat ze verkocht zijn.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:00

Roosje01 schreef:
Ik zie een verzorgpony als een pony/paard die je mag rijden en verzorgen in ruil voor klusjes zoals mesten etc. En bijrijd paard vind ik een pony/paard die je mag rijden tegen betaling. Zo was het vroeger immers wel. Had 2 ponys die ik als eigen mogt beschouwen en hoefde niks te betalen. Het is jammer dat ze verkocht zijn.

Ik betaal nu 35,- per maand voor het verzorgen en rijden van een ontzettend duur sportpaard, haha!

Helemaal geweldig!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:22

Verzorgpony is m.i. vooral alles om het rijden heen, dus poetsen e.d. en een bijrijdpaard waar het voornamelijk gaat om het rijden/beweging geven van het paard :) ik hoef trouwens niets te betalen...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:43

Nee maar ik heb volledige 'lease' en betaal maar 35,- dus ik vind dit een hele goeie deal

BrittSl03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:04

Roosje01 schreef:
Leuk britt!
Ik kan ook niet wachten tot donderdag. Had gister ook nog mailtje gehad voor een tinker, maar dan zou ik 2x per week met de auto heen een weer over de pond moeten. En dan word het wel een duur grapje. En wil eerst ff de haflinger afwachten tenslotte heb ik daar al een afspraak. Nu hopen dat het klikt.

Super veel succes donderdag! Je kijkt er echt al lang naar uit volgensmij :) Ik zou inderdaad ook afwachten voor die haflinger! Iedere keer met de auto lijkt mij vervelend...!

BrittSl03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:05

Maaikevdk schreef:
Wat gaaf zeg Britt! Ik ga vrijdag ergens kijken, ben benieuwd!

Super veel succes donderdag!!! *\o/*

Felicidade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:41

Ik ga woensdag bij een bijrijdpaard kijken!
Heb er echt zin in hopelijk gaat het goed haha :) is een nrps en en lekker dichtbij!