Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Compri

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:10

Ik neem elke week priveles en af en toe twee keer op een dag en dat is dan per uur 15 euro. Ik werk om dit geld te verdienen, maar ik vind dat ik hiermee wel investeer in mezelf en dat dat dus nodig is. Denk dat 1 keer 45 euro in de maand prima te doen is, zeker als je daarmee investeert in jezelf en het paard, maar sommige mensen kijken daar natuurlijk anders naar

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:09

Heb je het eigenlijk al met je bijrijder besproken? En wat reageerde zij?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:38

Ik had ze een prijs van 30 euro genoemd (maar erbij gezegd dat het wat duurder kon zijn ook, want er kwamen nog km-kosten bij en wist niet hoeveel dat ging zijn op die nieuwe stalling). En die prijs vond ze prima.
Maar gezien het toch een pak duurder uitkwam heb ik besloten om bij te passen. Als ze hierna nog zelf lessen willen nemen bij die persoon aan die prijs dan is dat prima (zou ik blij mee zijn natuurlijk) maar ik snap ook wel dat de prijs anders ook wel te duur is als je frequenter les zou willen nemen en dat ze misschien liever les neemt bij iemand die dichterbij woont om vaker te kunnen lessen (al vrees ik ervoor want in onze regio zit niemand echt goed, al heb ik wel nog 1 iemand op het oog die ik ook sowieso zelf eens wil proberen (die klassieke dressuur geeft en veel nadruk op rechtrichten) maar ik denk niet dat die veel dichterbij woont dus vrees dat prijs gelijkaardig gaat zijn)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:15

Vandaag zou iemand komen kijken, ik had gezegd je moet alles zelf doen, want ik kan niets met m'n enkel. Nu een berichtje dat ze ziek is. Erg jammer. Ik ga zo wel even richting m'n paard en kijken of ik kan borstelen. Heb gevraagd of ze de paarden op stal willen laten staan totdat ik geweest ben, want ik kan ze zelf niet binnen halen nu. Dus als ze eenmaal buiten staan kan ik m'n paard alleen van een afstandje zien. En dat vind ik ook wel jammer.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:24

Ach dat is balen Germie! Maar kan natuurlijk gebeuren.. hebben jullie nog wat afgesproken?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:29

miramii schreef:
Ach dat is balen Germie! Maar kan natuurlijk gebeuren.. hebben jullie nog wat afgesproken?

Ik heb gezegd van geef maar aan als je weer fit bent en langs wilt komen. Je weet nooit of iemand echt ziek is immers, en ik geef dan iemand het voordeel van de twijfel (alleen is dit nr. 3 die ziek is, waarvan 2 voorgangers gewoon niets meer lieten horen, maar dan nog vind ik niet dat als je toch echt ziek bent je moet boeten voor de voorgangers die gewoon toch geen zin hadden).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:27

Bah zeg! Klinkt als smoesje.

Hier is het meisje van vorige week vandaag komen proefrijden.
Viel me mee. Ze wil graag leren en neemt ook dingen aan. Dus daar kan ik wel wat mee.
Vind het leuk om tijd en energie te stoppen in meiden die serieus zijn en beter willen leren rijden.
Net met de andere verzorgster proefje F7 geoefend.
Pony deed het braver dan ik verwacht had!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:23

Ik ben al maanden niet meer actief op Bokt maar nu ik toch stiekem weer een hulp erbij zoek...

De afgelopen 5 jaar heb ik zo'n 7 bijrijdsters/verzorgers/stalhulpen versleten. Weet niet of ik nou rare types aantrek of dat ze hier knettergek worden maar leuk is anders.

Ik zou heel erg graag weer iemand op stal willen die met de kleinere pony's wat wil doen, met de jonge pony's aan de gang wil en met wat pensionpaarden grondwerken.

Iemand laten rijden op mijn eigen paard durf ik niet meer aan, die deur zit echt dicht. Mennen zou ik wel aan durven maar helaas loop ik hier alleen tegen jonge meiden aan die persé willen rijden. -O-

Snap de mentaliteit van tegenwoordig niet meer, ze willen alles behalve de bijbehorende klusjes doen. De laatste verzorgsters glipten er met mijn pony vandoor naar een basisschool om iedereen erop te laten rijden terwijl ze veel te groot waren. -:(-

Het lijkt wel of het steeds erger wordt, ligt dat aan mij? Ik was vroeger heel blij met mijn Shetlander waar ik mee ging wandelen en kunstjes leerde, dan lijkt het me toch ook leuk voor iemand om mij te komen helpen ook al mag je (nog) niet rijden :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:29

Ja er zitten hele aparte tussen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:31

Posh schreef:
De afgelopen 5 jaar heb ik zo'n 7 bijrijdsters/verzorgers/stalhulpen versleten. Weet niet of ik nou rare types aantrek of dat ze hier knettergek worden maar leuk is anders.

=

Ik heb iets minder versleten, maar loop tegen hetzelfde aan. Al was mijn eerste bijrijder echt een top meisje, dat lag er meer aan dat ik gewoon niet zo'n makkelijk paard heb :')

Maar... ik ben dus ook opzoek en vind het verschrikkelijk moeilijk. :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:40

Degene die gisteren is komen proefrijden, daar zie ik het wel mee zitten.
Blijft natuurlijk altijd afwachten. Maar eerste indruk is goed. Betrokken moeder. Vroeger zelf ook pony's gehad.
Ook op de manege paard geleast.
Echter heeft ze een verzorgpaard en zal daar dus moeten aangeven dat ze gaat stoppen. Reden is dat er op de huidige verzorgplek alleen recreatief gereden kan worden en na een half jaar buiten rijden. Mist ze toch wel om te trainen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:14

Maar dat klinkt juist wel goed toch Anke? Dan is ze blijkbaar erg gemotiveerd om wat te leren, ipv alleen rond te hobbelen..

Ik heb net twee meiden aangeschreven, ben benieuwd of ik een reactie terug krijg (voorlopig alleen de vraag of de plaatst te doen is voor hen, daarna geef ik wel meer info..)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:44

voor mij is het juist heel moeilijk om een bijrijdpaard te vinden :D
ik heb nu gelukkig wel een verzorgpaardje :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:02

@Jeika wat beschouw jij als verzorg paard en wat als bijrijdpaard dan? Net even op je profiel gespiekt :+ en daar staat dat je ook mag rijden. Vandaar de nieuwsgierigheid :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:40

Misschien wil ze een betaald bijrijdpaard?
Ben ook benieuwd..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:42

Voor kerst heeft ze manegelessen kado gekregen. 5 privé en 5 groepslessen.
Vaak zit ze er hier maar 10 minuutjes op.
Ben heeeel benieuwd!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:43

Ik heb een vraagje. Ik ben eigenlijk opzoek naar een paard die ik wekelijks op springles mee mag nemen. En wellicht ook uitbrengen maar dat is geen must

Onbegonnen zaak of wellicht wel mogelijk?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:53

Je begrijpt wel dat het geen grote groep is die zijn paard zo wil uitlenen.
Misschien eens bij fokkers proberen?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:54

Zou mogelijk moeten zijn, maar daar betaal je waarschijnlijk wel de prijs naar. Verder ligt het vooral aan de omgeving! Hier in de omgeving staan twee paarden die je mag uitbrengen, maar daar betaal je €100 excl de wekelijkse lessen voor (die verplicht zijn)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:57

Anke schreef:
Voor kerst heeft ze manegelessen kado gekregen. 5 privé en 5 groepslessen.
Vaak zit ze er hier maar 10 minuutjes op.
Ben heeeel benieuwd!

Haha, zover ging mijn research niet :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:04

Vraagje,

Ik ben elke maand 1 weekend bij mijn vader in Enschede, hier heb ik amper contacten en zit ik altijd alleen binnen. nu hebben ze een nieuw huis gekocht wat meer in een omgeving waar paarden staan.
Ik zou hier dus opzoek willen naar een adresje om in dat weekend met paarden bezig te kunnen zijn, niet perse rijden, poetsen of grondwerken NH (lijkt mij erg leuk om te leren)

Maar ik kan dus maar 1x in de 4 weken een weekend, later tussendoor ook wel die kant op met mijn studenten ov maar heb in Raalte 2 leasepaarden

Even concreet
1x in de 4 weken een weekend beschikbaar
Rijden absoluut geen must, contact met de paarden wel :P
Iets leren zou ik ook erg leuk vinden maar geen must
Kleine bijdrage in overleg mogelijk

Wat zouden jullie hier van vinden? Teveel gedoe of wel een mogelijkheid

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:07

Zeker als je niet hoeft te rijden moet dat toch wel te doen zijn. Misschien een gezellige bokker met wie je dan samen kan gaan ofzo? Want 1x per 4 weken is wel lastig om echt zelf iets vasts op te bouwen, maar als je met iemand mee gaat ben je er toch even uit en tussen de paardjes?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:19

Dat denk ik ook, als vaste verzorger is het lastig. Maar wie weet kan je op bokt of fb een oproepje plaatsen?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:47

Eloya schreef:
Vraagje,

Ik ben elke maand 1 weekend bij mijn vader in Enschede, hier heb ik amper contacten en zit ik altijd alleen binnen. nu hebben ze een nieuw huis gekocht wat meer in een omgeving waar paarden staan.
Ik zou hier dus opzoek willen naar een adresje om in dat weekend met paarden bezig te kunnen zijn, niet perse rijden, poetsen of grondwerken NH (lijkt mij erg leuk om te leren)

Maar ik kan dus maar 1x in de 4 weken een weekend, later tussendoor ook wel die kant op met mijn studenten ov maar heb in Raalte 2 leasepaarden

Even concreet
1x in de 4 weken een weekend beschikbaar
Rijden absoluut geen must, contact met de paarden wel :P
Iets leren zou ik ook erg leuk vinden maar geen must
Kleine bijdrage in overleg mogelijk

Wat zouden jullie hier van vinden? Teveel gedoe of wel een mogelijkheid

Misschien ook eens kijken op verschillende sites naar fokkers in de omgeving en gewoon de buurt rondrijden natuurlijk. Die staan vaak wel open voor en paar helpende handjes.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:38

Damelza schreef:
Ik heb een vraagje. Ik ben eigenlijk opzoek naar een paard die ik wekelijks op springles mee mag nemen. En wellicht ook uitbrengen maar dat is geen must

Onbegonnen zaak of wellicht wel mogelijk?

Mogelijk! Maar zal vast verschillen per locatie. Het is ongeveer hetzelfde wat ik zoek en heb wat dat betreft al genoeg voorbij zien komen. :) Verschillend in prijzen.