Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:02

Ik heb helaas nog altijd geen reactie terug gekregen na 3 dagen betwijfel of het nog wat gaat worden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:20

`gewoon verder kijken. Als je dan nog wat hoort (waarschijnlijk niet) kun je altijd nog bedenken of je dat nog wilt.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:59

Ja wacht gewoon af misschien dat er nog iemand reageerd.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:12

Ik heb weer even jullie hulp nodig als dat kan haha. Had afgesproken met de eigenaar dat ik zou blijven gaan tot zij een andere bijrijdster had, en die heeft ze nu. Ze wilt wel dat ik alsnog betaal voor de maand januari, wat vinden jullie daarvan? Als ze nog niemand had gevonden snap ik dat best en had ik er totaal niet moeilijk over gedaan. Maar nu heeft ze dus al een andere bijrijdster.. Zat zelf meer te denken aan de helft van het maandbedrag maar weet niet of dat raar is oid?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:18

Ik zou het netjes vinden als je dan 1/4 van het bedrag moest betalen.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:49

Mee eens. Als je het paard/pony alleen deze eerste week gedaan hebt en nu stopt zou ik ook hooguit 1/4 maand betalen. Als je wel de hele maand door nog bij blijft rijden is het wel weer logisch om januari te moeten betalen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:55

Ja inderdaad, in dat geval had ik t ook zeker gedaan. Had nu voorgesteld de helft te betalen maar toen kreeg ik als reactie: als het zo moet hoeft het voor mij niet meer. Vind het een beetje jammer dat het nu op zo'n manier gaat eindigen.. -O-
Morgen breng ik de sleutel en het geld wel gewoon langs, weet nu alleen niet of ik de helft of het hele bedrag moet betalen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:00

Dat is ook makkelijk verdienen, want die nieuwe betaalt ook al. Beetje jammer dat je dan zo'n reactie krijgt. Nja, als je je eer aan jezelf wilt houden dan maar het volledige. Gaat het om veel geld of is het wel te overzien?
Laatst bijgewerkt door Selina op 09-01-16 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:03

Dat denk ik dus ook inderdaad. Het gaat om €45. Opzich niet heel veel, maar wel met mijn mini salaris haha. Naja ik denk dat ik dan inderdaad maar de eer aan mezelf ga houden, wel erg jammer.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:03

Ik zou niet het volledige bedrag betalen. En als de eigenaar een beetje fatsoen had zou ze dat ook niet van je verwachten. Je hebt maar 1 week gebruikt. En omdat ze een ander heeft kan je per direct stoppen. Weet niet of dit van jouw kant of haar kant komt dat je gelijk stopt. Maar ik zou hooguit de helft betalen. En jammer dat het zo eindigt maar dat zegt meer over haar dan over jouw als ze volledig bedrag eist voor die ene week.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:07

Het kwam zeg maar van beide kanten. Zij vroeg of ik het nog wel wat vond en dat ze iemand zocht die toch wel echt altijd rijdt en zo zijn we er samen uit gekomen dat ik stop. Vind het heel lastig, want als ik niet het hele bedrag betaal komt er sowieso nog wat daarover.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:52

Lastige situatie. Ik zou het ook niet eerlijk vinden om een hele maand te betalen terwijl je maar 1 week van de maand hebt mogen verzorgen. Ze maakt er wel beetje misbruik van want die nieuwe betaald ook voor deze maand. Ik zou de helft betalen en het daarbij laten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:55

Ik zou dat als eigenaar echt niet vragen! Nu kennen wij maar 1 kant van het verhaal, maar oneerlijk klinkt het wel..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 01:12

Geryon schreef:
Ik zou dat als eigenaar echt niet vragen! Nu kennen wij maar 1 kant van het verhaal, maar oneerlijk klinkt het wel..

Dat is natuurlijk helemaal waar. Het is wel zo dat ik de helft van de eerste maand niet heb hoeven betalen, dus misschien deze bijrijder ook niet. Heb toch maar besloten het gehele bedrag te betalen, ben ik er in ieder geval vanaf..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 07:55

Of je betaalt dus achteraf. Dus nu betalen is van december.

Zou gewoon aangeven dat je niet snapt waarom je deze maand moet betalen. Wellicht komt dan een logische reactie.

Lid vd rijdvereniging gaat hier altijd vooraf.
Als iemand begin vd maand of halverwege stopt. Is deze dat maandbedrag ook kwijt.
Dus ligt ook aan een regeling die er is/loopt.

Als je echt betaalt voor januari.
Zou ik of 1/3 betalen. Of helemaal, maar dan wel de maand vol maken en dan stoppen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:02

Ik krijg helemaal geen reactie meer op mn berichtjes. Had indd gezegd dat ik het niet snapte. Maar goed ik laat het hier dus maar bij

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:41

Anke schreef:
Of je betaalt dus achteraf. Dus nu betalen is van december.

Zou gewoon aangeven dat je niet snapt waarom je deze maand moet betalen. Wellicht komt dan een logische reactie.

Lid vd rijdvereniging gaat hier altijd vooraf.
Als iemand begin vd maand of halverwege stopt. Is deze dat maandbedrag ook kwijt.

Als je zo'n situatie heb dan zou het wel zo eerlijk zijn om dan een maand opzech termijn te hebben.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:11

veranadautje schreef:
mailow schreef:
Ik meld me even hier. :) Ik heb net een berichtje gekregen dat ik mag komen kijken bij een jonge, brave ruin. Echter heb ik al een paar jaar niet gereden door omstandigheden helaas. Dit heb ik ook eerlijk vermeld in mijn bericht en ook aangegeven dat ik bereid ben veel te investeren in goede begeleiding (les).

Nu vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben als je een lange tijd niet gereden hebt? Voor mijn gevoel kan ik het absoluut niet verleerd zijn, omdat ik vroeger 4 - 6x per week reed. Maar een beetje spannend is het wel. :o

heej lang niet gesproken.
Kom je toch een x tje bij mij rijden

Hee Kaya :) Dat is idd lang geleden! Ik stuur je even een berichtje via facebook.

paarden987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:21

Het is heel moeilijk om een leuke verzorgpony te vinden, die ook nog eens aan jouw eisen voldoet.
Wat ik vaak hoor, is dat mensen ook even op marktplaats kijken. Hierop worden vaak onder 'gezocht' ook advertenties geplaatst, met de vraag of iemand voor je pony/paard kan zorgen.
Wie weet staat er iets op, neem eens een kijkje! /3

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:35

Dat klopt paarden987, er staan best vaak advertenties op Marktplaats!

Hier nog steeds druk aan het zoeken! Mocht iemand toevallig tips/ideetjes hebben omg. Amersfoort, ik hou me aanbevolen :D

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:07

Ik ben rustig rond aan het kijken naar iets anders omdat mijn leasepaard wordt verkocht. Nu heb ik via mijn instructrice iemand leren kennen die iemand zoekt voor haar haflinger. En laat ik nou net heel erg van haflingers houden *\%/* Ik ga er volgende week vrijdag kijken, maar heb al wel via de app contact gehad en het klinkt heel leuk, we liggen ongeveer op dezelfde lijn *D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:16

Ik heb op mp ook een advertentie gezet op bokt markt en op de verzorgers en bijdrijders pagina op fb. Kijk zelf ook regelmatig op die pagina's

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:53

Quanneh schreef:
Dat klopt paarden987, er staan best vaak advertenties op Marktplaats!

Hier nog steeds druk aan het zoeken! Mocht iemand toevallig tips/ideetjes hebben omg. Amersfoort, ik hou me aanbevolen :D

Probeer Facebook! Daar zag ik laatst een voorbij komen :)
Iets van bijrijder omgeving utrecht heette de groep (ik ben lid van twee)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:03

Ikzelf zit ook weer langzaam om me heen te kijken. De eigenaresse kan op het moment niet zoveel door omstandigheden en daardoor kan ik niet echt wat opbouwen of trainen met Sally. Waarschijnlijk gaat ze binnenkort ook voor langere tijd (minstens 1/2 jaar) naar het land. Ook wordt Sally steeds onrustiger en onhandelbaarder (veel lostrekken of pogingen doen tot). Nu levert ze me dus veel meer spanning dan plezier en heb ik met de eigenaresse besproken dat ik om me heen ga kijken wat ze wel begrijpt.

Maar een paardje/grote pony vinden in de omgeving van Rijnsburg voor maar 1 a 2 keer per week valt echt niet mee ;)

Wanaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:05

Ik meld me hier ook even! Zojuist een advertentie geplaatst voor in Groningen. :) Mis het rijden toch wel erg en hoop dat iemand mij een kans wil geven ondanks dat ik enkele jaren niet gereden heb. Wel erg bereid om te leren en om op eigen kosten lessen te nemen!