Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:10

Dit riekt naar misbruik maken van iemands goedheid.
Ik zou zeggen, niet doen.
Ze heeft zelfs de spullen niet in orde en jij wil zelfs dit voor haar aanschaffen.
Nee meis, hard weglopen. Dit wordt niets meer dan ellende, mocht paard onverwachts blesseren, dan gaat ze geheid de kosten bij jou verhalen.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:20

Ik was het ook niet van plan hoor. Inrijden wil ik doen voor mensen, gratis, omdat ik het gewoon leuk vind om te doen. En daarbij heb ik niet zoveel anders. Het aanbod dat er is vraagt prijzen die ik niet kan ophoesten.
Maar mijn eigen veiligheid + de rug van het paard zijn voor mij belangrijker.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:16

darkadia schreef:
Grtis andersmans paard inrijden zou ik niet zomaar doen, je investeert een hoop tijd en geld, bouwt een band op, en grote kans dat nadien het beeste ofwel wordt verkocht, ofwel dat jij er misschien niet meer op mag daarna? Zou iig hele goede afspraken op papier zetten. Welke termijn, niveau, eventueel percentage bij verkoop etc. Dat ze geen eigen spullen heeft is ook een beetje vreemd, en zou ik zeker niet een zadel kopen voor andermans paard, als je het inrijden ook al gratis doet. Daarbij is een jong paard beleren ook niet zonder risico.

Ik heb het zeker 33 keer gedaan. Zonder contract, nooit een cent gehad, en helaas, ja, ze werden vaak verkocht zodra ik ze L klaar had. Maar ik heb er wel veel van geleerd.

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:12

Ik heb het heel goed getroffen. Ik ben bezig met een paardje inrijden. Alles is aanwezig en ik mag alles. Auto en trailer om mee weg te gaan, lidmaatschap bij vereniging word 1e jaar betaald, we zijn opzoek naar een zadeltje dat goed past, ik heb een auto gekregen om heen en weer te kunnen rijden ipv met de bus (bus = een uur, auto = 15 min). Daar voor in de plaats doe ik zijn stal elke x dat ik kom mest eruit halen, 1x in de week helemaal leeg en de paddock mesten. Ik heb een dekje en beschermers gekocht en als ik iets anders leuks voor erbij wil koop ik dat ook zelf.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:36

Een auto gekrégén? :wow:

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:54

miramii schreef:
Een auto gekrégén? :wow:

Jaa _/-\o_

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:28

Haha...auto vd zaak!

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:19

Zoiets hahaha!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:18

Voor wie bijrijder heeft/zou willen hebben: zouden jullie bijpassen in het bedrag van de lessen dat je verzorger neemt met je paard?
Ik heb recent iemand (goed!) die mijn paarden gratis verzorgd (dus mest weghalen, eten en drinken geven) en in ruil mag ze zo veel ze wil met hen werken. Nu heb ik voor hun een les geboekt maar nu zit ik met de twijfel of ik niet een beetje zou bijleggen in het lesgeld. Mijn paard is nl nog jong en leert daar zelf ook nog wel van, maar anderzijds mag die persoon wel gratis van mijn paard gebruik maken natuurlijk..
Ik vind het eigenlijk wel netjes van wèl een beetje bij te passen in het bedrag (vooral gezien het ook duurder is dan een simpel manegelesje natuurlijk), maar volgens mijn partner is dat "zot" en veel te vriendelijk. Les zou neerkomen op 45 euro en ik dacht 10 euro bij te leggen..
Wat denken jullie? Aanvaardbaar of ben ik een beetje "te" vrijgevig dan? :o

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:21

Ik heb 1x een les cadeau gegeven maar daarna moet ze dit zelf betalen. Paard is al wel 21 en ik train hem, zij hoeft hem alleen maar een beetje extra te geven. Bijdrage is er niet. Had eigenlijk wel de eis 1x per maand een les nemen maar daar komt niks van. In principe prima maar als t rijden echt opgepakt wordt door haar vind ik lessen wel een must. Antwoord op jou vraag: lastig. Jij hebt er ook profijt van en kiest dus voor een bepaalde instructeur die duurder is. Denk dat een beetje bijleggen dan wel oke is. Wat je ook kan doen is achteraf de bijrijder vragen of ze het t geld waard vonden dus dat ze er veel van geleerd hebben meer dan normaal en als dat niet zo is dat je dan bijlegt om die lessen wel aantrekkelijk te houden
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 08-01-16 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:23

Ja ik twijfelde ook tussen 1 malig wat bijpassen in de kosten (het is hun eerste les samen, dus zou een beetje een test zijn ook of het hun wel bevalt etc). Ik zou het denk ik niet steeds blijven doen.
Enfin ik weet het niet... Het is niet dat ik al vaak verzorgers/bijrijders heb gehad, weet niet goed wat de gang van zaken zijn :+

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:24

Heb nog wat toegevoegd aan t einde :)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:28

Hihi ik lees het. Ja ik vind het ook wat lastig. Weet niet goed wat ik best doe. Wil ze ook niet wegjagen met mijn dure lessen, nu heb ik eindelijk iemand die qua mentaliteit een beetje met ons overeen stemt.. := Op zich niets mis met een nieuwjaarscadeautje zeker?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:32

FjordHorse schreef:
Voor wie bijrijder heeft/zou willen hebben: zouden jullie bijpassen in het bedrag van de lessen dat je verzorger neemt met je paard?
Ik heb recent iemand (goed!) die mijn paarden gratis verzorgd (dus mest weghalen, eten en drinken geven) en in ruil mag ze zo veel ze wil met hen werken. Nu heb ik voor hun een les geboekt maar nu zit ik met de twijfel of ik niet een beetje zou bijleggen in het lesgeld. Mijn paard is nl nog jong en leert daar zelf ook nog wel van, maar anderzijds mag die persoon wel gratis van mijn paard gebruik maken natuurlijk..
Ik vind het eigenlijk wel netjes van wèl een beetje bij te passen in het bedrag (vooral gezien het ook duurder is dan een simpel manegelesje natuurlijk), maar volgens mijn partner is dat "zot" en veel te vriendelijk. Les zou neerkomen op 45 euro en ik dacht 10 euro bij te leggen..

Hangt er imo vanaf of de verzorgster het kan betalen.
Als je een fijne verzorgster hebt, de wil is er, maar het geld is zeker niet over...dan zou ik ook wel mee willen betalen
Echter als ze met merkspullen loopt, op vakantie gaan etc dan mogen ze in zichzelf investeren.
Ik vind het niet echt eerlijk voor je paard om zonder les te blijven hobbelen en dus steeds dezelfde foiuten te ondergaan...
Dus imo hoort les erbij en is dat een investering in jezelf, niet in het paard.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:32

Ik zou t dan op kerst gooien :) maar je kunt je de korting ook gebruiken als cadeautje.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:48

Ik heb eigenlijk in mijn bijrijdertijd veel mazzel gehad... privélessen werden op meerdere paarden vaak voor mij betaald waarbij met 1 paard ik zelfs wekelijks leste. Er was ook een paard waar ik wedstrijden mee reed en die lessen betaalde ik wel allemaal zelf. Ik heb daar heel veel mazzel mee gehad maar nou was het ook wel een stuk goedkoper dan 45 euro haha:). Met mijn eigen paard leste ik ook gratis omdat ik het paard van mijn instructrice bij reed en meste omdat zij in haar laatste schooljaar zat maar nu ik ben overgestapt betaal ik ze wel zelf maar ik ben maar 15 euro per uur kwijt aan privéles dus weer heb ik geluk haha.

Toen mijn paard nog een bijrijder had gaf ik haar een les cadeau voor haar verjaardag.toen was ze zo enthousiast dat ze vroeg of ze zelf ook met hem mocht lessen dat klonk mij als een win-win situatie.. helaas hoorde ik haar er daarna nooit meer over en dat stak wel een beetje want als je die 15 euro in de maand al niet over hebt..

In jou geval vind ik het lastig. Het zijn wel vrij prijzige lessen dus ik weet niet of je bijrijder dit kan ophoesten? Maar imo hoef jij dat echt niet te betalen hoor. Je paard wordt er beter van maar zij ook, dat is een goede investering! Die 10 euro de eerste keer is misschien wel aardig omdat het toch even kijken is of het klikt en je laat daar mee ook wel zien dat je les nemen waardeert maar wees duidelijk dat dat eenmalig is :). Is ze eigenlijk verplicht om te lessen of is het op eigen initiatief? Want hoewel ik lessen heel belangrijk vind als ik 45 euro per week kwijt ben aan lessen heb ik mijn paard zn complete stalgeld kwijt op een maand xD

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:03

Heb ondertussen beslist dat ik de eerste les ga bijbetalen. Daarna kunnen ze zelf zien of het hun ligt en of ze eventueel een andere lesgever gaan vragen (een waar ik mee akkoord ga wel te verstaan, geen random). Nu is het tenslotte allemaal nog wat zoeken met hem en als de les dan tegenslaat is dat best een hoog bedrag (al zou het me verbazen moest het tegenslagen, ik vind de lessen echt heel goed maar natuurlijk iedereen zijn eigen mening). Te vrijgevig of niet geen idee, maar jullie verklaren me ook niet helemaal gek dus het zal wel niet zo erg zijn om dat eens te doen :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:08

Denk dat het ook ligt aan hoe vaak je verwacht dat ze les neemt. Ik vind zelf 45 euro best een pittig bedrag, maar goed, is dat eens per maand dan heb je het over iets anders dan over als je dat wekelijks moet neerleggen.
Wat zegt zij zelf over les en de kosten ervan dan?
En idd, ik zou ook kijken naar of die persoon het kan missen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:10

Vind het heel netjes van je hoor en niks is te gek. Als jij mee wil betalen en je kan dat dan is het goed. Doe je het niet, is het ook goed. Nou vind ik 45 voor een les wel duur dus ik als bijrijder zijnde zou dan minder kunnen lessen, ik heb altijd lessen gehad van 20-30 euro. En dan leste ik vaak 2-4 keer per maand. Zelf beb ik nu verwend en krijg gratis les :+

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:18

Ja op zich is de les niet duur hoor, maar de lesgever komt van relatief ver dus de km-kosten lopen ook aardig op. Maar in onze regio zitten geen andere goede lesgevers die in die stijl les geven en ik ben echt heel tevreden van deze lessen. Ze heeft mijn paard al echt enorm vooruit geholpen met de tips die we tot nu toe kregen. Maar ja het is een eindje rijden en vooral dat maakt de les duur. Ik hoop dat mijn verzorger de lessen ok zo goed vindt als wij en dat ze het het geld waard gaat vinden en nog gaat willen investeren in meer lessen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:33

Een keer per maand een les van 45,- moet haalbaar zijn.
Wekelijks kun je niet verwachten. Tenzij het een volwassen persoon met een goede baan betreft en dan in overleg.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:35

Ja idd meer maandelijks, wekelijks zou mij zelf ook niet lukken hoor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:40

Wekelijks E 45,- vind ik inderdaad wel erg veel, mijn paard staat gestald voor een stuk minder geld. Maandelijks moet te doen zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:27

FjordHorse schreef:

Als ze van jou perse op regelmatige basis bij die dure instructeur moeten lessen en die instructeur boven budget is, vind ik het wel zo fair om bij te passen. Een gemiddelde prijs voor priveles is tussen de 20 en 30 euro. Bij de 1 krijg je daar een uur les voor bij de ander 45 minuten of een half uur. (en bij dat halve uur rijd je vaak voor de les zelf los en stap je na de les zelf uit)

Als ze zelf die dure instructeur kiezen (eigen keuze en dus blijkbaar binnen budget) dan zou ik niet bijpassen.

Tip: zoek anderen er bij en spreek af dat jullie na elkaar lessen zodat jullie de reiskosten kunnen delen! Soms heb je ook minder tot geen reiskosten en tijd als je voldoende uren bij elkaar krijgt!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:56

Ja die tip van met meerdere tegelijk les nemen diezelfde dag is eigenlijk niet slecht. Ik ga eens navragen in mijn regio :-)