Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:31

Dat vind ik wel een dooddoener hoor. Geen verzorgpaard nemen omdat hij duurder is dan normaal en het dus 'weggegooid geld' is. Of je nu 50 of 200 euro betaalt, blijft het principe in mijn ogen hetzelfde. Ik loop ook het risico dat mijn verzorgpaard verkocht wordt en ook al betaal ik 'maar' 50 euro ben ik niet droeviger dan een ander die 200 euro betaalt als het paard verkocht wordt of ik door omstandigheden moet stoppen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:06

Je blijft altijd wel droevig als paard weggaat of je zelf stopt of je niks betaald of €200 maakt dan niet uit. Het is een keuze die je zelf maakt om te investeren of niet.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:12

Iemand nog opzoek naar een bijrijdpaard in de omgeving van de Beemster?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:18

200,-?
Whoops. Wel een normale prijs voor volledige lease.

Ikzelf betaal 35,- per maand. Mag het ook als eigen paard beschouwen. Was eerst een dag per week rijden, toen heeft de eigenaar mijn moeder gesproken en mij er bij geroepen. Mag ik elke dag komen, wanneer ik wil, rijden wanneer ik wil. Das pas een mooie deal!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:21

200,- zou ik zelf niet doen, als ik dat maandelijks kan betalen zet ik dat liever op een 'ooit heb ik een eigen potje' en bewaar ik 50 voor een bijrijdpaard. Alhoewel, ik was eerst 100 pm kwijt aan bijdrage+les en nu 0 en dan zou je denken dat ik maandelijks 100 kan sparen maar ik weet niet waar het elke maand blijft :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:26

Roosje01 schreef:
Tis ook mijn persoonlijke mening. ik zou liever die €200 sparen om in de toekomst een eigen paard te kopen, en een potje achter de hand te hebben. Als jij dat ervoor over hebt moet je het zeker doen. Als je dan ook werkelijk alle vrijheid hebt en het paard als eigen mag beschouwen is het een mooie kans.

De ervaring die je kan krijgen (hangt van de situatie af) kan ook weer zorgen dat je "eigen paard" straks aan minder eisen hoeft te voldoen en goedkoper zou kunnen zijn.

200,- is een hoop geld, maar er zitten financieel dan verder geen risico's meer aan in vergelijking van een eigen paard. Als het paard kreupel raakt, kun je er mee stoppen. Als eigenaar zou je dan moeten kiezen om hem in te slapen of naar de slager laten gaan.... En wanneer je niet wilt stoppen als eigenaar, er veel geld in stoppen bij de d.a

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:24

Ik meld me even hier. :) Ik heb net een berichtje gekregen dat ik mag komen kijken bij een jonge, brave ruin. Echter heb ik al een paar jaar niet gereden door omstandigheden helaas. Dit heb ik ook eerlijk vermeld in mijn bericht en ook aangegeven dat ik bereid ben veel te investeren in goede begeleiding (les).

Nu vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben als je een lange tijd niet gereden hebt? Voor mijn gevoel kan ik het absoluut niet verleerd zijn, omdat ik vroeger 4 - 6x per week reed. Maar een beetje spannend is het wel. :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:32

Gewoon niet te hoge verwachtingen hebben, ga er met een open blik heen, stel vragen over het paard en poets het lekker. En met rijden zie je wel, gewoon stap en draf en wat figuurtjes, no pressure. Als ze al weet dat je even niet gereden heeft verwacht ze vast geen Anky.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:34

Gewoon hetzelfde zoals altijd doen. :) Eerste paar minuutjes is het een beetje je balans zoeken. Erna is het bijna zoals vanouds, maar zit je wat minder vast omdat je de juiste spieren niet meer 'gespierd' zijn. Tenminste dit was mijn ervaring :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:42

Zou dan toch ff van tevoren een lesje nemen op de manege ofzo. Weer beetje erin komen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:47

dat zou ik ook doen... . Zorgen dat je al even weer gereden hebt 1 of 2 keer. Stap, draf en galop op beide handen zodat je je balans al weer wat gevonden hebt en liefst iemand die je even bewust maakt vn je houding. Het kostte mij nog wel wat langer voordat ik er weer in zat.

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:43

200 euro per maand vind ik wel erg veel. Ik heb altijd paardjes verzorgt en nooit hoeven betalen en mocht het ook als eigen paard beschouden. Ik zou het niet doen zijn genoeg paardjes te vinden waar je minder voor betaald en net zoveel plezier aan beleeft

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 03:32

Ik heb misschien ook geluk. Heb op mp ook een advertentie gezet en heb een reactie gekregen. Of ik eventueel interesse heb in een jonge friese merrie van 3,5. Heel anders dan ik gewent ben heb al jaren alleen maar pony's verzorgt. En ze vraagt geen bijdrage. Nu even afwachten of het een beetje in de buurt is. En wat ze al kan. Heb liever niet een heel groen paard :o . Heb pas 1x een pony zadelmak gemaakt en daarna beleerd onder begeleiding van een instructrice. Overigens was dat echt een super ervaring veel van geleerd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 06:33

Zou eerst kijken of het in de buurt is en dan pas verder contact.

Als er maar goede begeleiding is, komt het wel goed.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:00

mailow schreef:
Ik meld me even hier. :) Ik heb net een berichtje gekregen dat ik mag komen kijken bij een jonge, brave ruin. Echter heb ik al een paar jaar niet gereden door omstandigheden helaas. Dit heb ik ook eerlijk vermeld in mijn bericht en ook aangegeven dat ik bereid ben veel te investeren in goede begeleiding (les).

Nu vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben als je een lange tijd niet gereden hebt? Voor mijn gevoel kan ik het absoluut niet verleerd zijn, omdat ik vroeger 4 - 6x per week reed. Maar een beetje spannend is het wel. :o

Ik heb gisteren ook voor het eerst sinds 1,5 a 2 jaar weer gereden ! Dit was geen les maar op mijn nieuwe verzorgpaardje! Het viel mij heel erg mee , het was inderdaad even balans zoeken maar het voelde al gelijk heel erg vertrouwd dus ik denk dat dat wel goed moet komen!

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:03

Ik dacht dat ik eindelijk iets gevonden had, ben er gaan kijken, was heel leuk. Ik zou er nog een keer heen gaan maar nu reageert de eigenaresse niet meer op berichtjes? Heel gek en ook jammer, was een leuke pony. Ik ga nog een keer proberen te bellen en anders maar weer verder zoeken.. :(

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:33

Anke schreef:
Zou eerst kijken of het in de buurt is en dan pas verder contact.

Als er maar goede begeleiding is, komt het wel goed.

Ja dat zeker ivm werk laat in de middag/ savonds zoek ik wel iets in de buurt. Wacht maar even af hoe en wat. Ben al blij dat ik een reactie heb gekregen. Gezien ze overal bijdrages vrage. Vroeger was dat een stuk makkelijker.

Oh dat is ook niet leuk fristilover hopelijk krijg je ze nog te pakken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:01

Ik heb misschien ook iets gevonden. Duur, maar biedt wel veel mogelijkheden.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:27

Leuk greyon

Ik heb helaas nog steeds geen mail terug gehad -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:54

Zit pas 1 dag tussen toch? Hoop houden!!

Dat van mij is echt heel misschien. Mevrouw gaat een Z dressuur geklasseerd paard kopen, dus het is maar de vraag of die ook een beetje springtalent heeft. Want dressuurmatig zit ik zelf ook al op dat niveau, ben ik niet op zoek naar.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 03:26

Ja dat wel had gewoon gehoopt op een reactie vandaag. Maar ik wacht gewoon af.

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 03:41

Leuk zeg verzorgpony . Deden we vroeger bij de manege, mocht je meehelpen /3

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:09

mailow schreef:

heej lang niet gesproken.
Kom je toch een x tje bij mij rijden

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:51

In overleg met de eigenaar toch besloten dat is waarschijnlijk ga stoppen, de klik is er tussen ons onder het zadel niet. Ik kwam om bij te rijden maar van dat rijden komt dus niks meer. Blijf wel zn stal doen en soms longeren tot ze iemand anders heeft waarschijnlijk. Heel jammer, want de pony zelf is echt leuk :j Dus als iemand nog iets zoekt in Heerhugowaard..!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:24

Amira_ schreef:
In overleg met de eigenaar toch besloten dat is waarschijnlijk ga stoppen, de klik is er tussen ons onder het zadel niet. Ik kwam om bij te rijden maar van dat rijden komt dus niks meer. Blijf wel zn stal doen en soms longeren tot ze iemand anders heeft waarschijnlijk. Heel jammer, want de pony zelf is echt leuk :j Dus als iemand nog iets zoekt in Heerhugowaard..!

Wat ontzettend jammer zeg!

Ik ga over een tijdje ook stoppen. Leasepaard wordt verkocht, dus ik ga nu rustig kijken naar wat anders. De verkoop loopt denk ik niet in zo'n vaart, maar ik kan niet tegen de onzekerheid. Dus als iemand nog wat leuks weet in omgeving Apeldoorn *D Ik houd van grondwerk, buitenrijden en dressuur vind ik ook heel leuk, maar niet voor elke keer :)