Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:05

Wat er verandert is, in mijn ogen vooral mentaliteit. Mensen stellen ontzettend veel eisen aan een verzrogpony/paard... Zelfs als het gratis is, dan willen ze nog een binnenbak, dit erbij, dat erbij, die vrijheid, dat mogen..

11jarige die zeggen dat je niet meer op je eigen pony mag rijden omdat ze hem voor zichzelf alleen willen, 13-jarige die verwachten dat je een andere auto (C1, dus kan niets trekken) en een trailer koopt omdat ze op wedstrijd willen en dan ook nog elke keer chauffeur speelt en maar vrij neemt op je werk als het hun uitkomt, andere eisen bepaalde zadels, dingen die ze per se mogen doen (heb er 1 gehad die over bezemstelen en voertonnen wilde springen :S niet aan veiligheid denken, maar aan wat ze willen)...

Ik ben 10-15 jaar ouder dan die mensen. Heb 15 jaar een verzorgpaard gehad, waar ik dag en nacht voor klaar stond als de eigenaar een keer niet kon. Dankbaar, blij met wat ik had etc. Dingen eisen kwam niet eens in me op.

Maarja.. Denk dat het dat vooral is... Mensen die zichzelf overschatten en vanalles willen en dat ook zeggen... En als je het niet doet, dan zoeken ze verder in de hoop dat... (en het erge is... dan komen de ouders om van al het gezeik af te zijn aanzetten met een eigen paard, terwijl voor wekelijks lessen geen geld was :'))

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:48

Het enigste wat ik de eigenaar van mijn verzorgpaard heb gevraagd is dit: Kan Raymond geschoren worden? Hij zweet veel te veel na het rijden"
Dat mocht.
Voor de rest koop ik alles zelf mocht ik iets voor hem willen hebben. Frontriem, wedstrijdset, halstertje voor de mooi, etc

Zou me niet kunnen voorstellen om een trailer te eisen. Al is dat bij hen geen probleem, is staleigenaar en 500 meter van de stal zijn de duinen.

Verbaas me toch over mijn soortgenoten'. Ben super blij dat ik Raymond voor 35,- per maand als eigen kan beschouwen, hoef er geen bruin zadel bij omdat ík dat mooier vind dan zwart.

Tuurlijk zou ik het super vinden, en zou dit zadel niet goed liggen? Zou ik hem zeker benaderen met de vraag of een bruin zadel niet leuk is. Maar opdringerig zou ik het niet durven.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:12

Zoals ik al een keer eerder aangegeven heb in dit topic, wil een bijrijden een ander zadel, dan kopen ze die zelf maar en gaat er pas op zodra die gecontroleerd is door mijn vaste zadelmaker. Willen ze persee die lakhoofdstel, dan kopen ze die zelf maar en deze wordt pas gebruikt zodra ik het gecontroleerd heb. Echter wil ik geen poespas met bitten en andere hoofdstellen, alleen de bitten die ze nu hebben en alleen engelse hoofdstellen.
Alle paarden hebben goed passende spullen, die elk jaar gecontroleerd wordt en vervan tijdig mijn spullen zodra ze niet meer voldoen.

Trailer, andere auto etc eisen hoeven ze niet bij mij te proberen, dat doen ze maar fijn bij pappie en mammie.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:14

Ik zou nooit een ander zadel vragen, trailer, etc.

Tja je kan wel van de eigenaar iets krijgen als bedankje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:38

myk_en_shant schreef:
Zoals ik al een keer eerder aangegeven heb in dit topic, wil een bijrijden een ander zadel, dan kopen ze die zelf maar en gaat er pas op zodra die gecontroleerd is door mijn vaste zadelmaker. Willen ze persee die lakhoofdstel, dan kopen ze die zelf maar en deze wordt pas gebruikt zodra ik het gecontroleerd heb. Echter wil ik geen poespas met bitten en andere hoofdstellen, alleen de bitten die ze nu hebben en alleen engelse hoofdstellen.
Alle paarden hebben goed passende spullen, die elk jaar gecontroleerd wordt en vervan tijdig mijn spullen zodra ze niet meer voldoen.

Trailer, andere auto etc eisen hoeven ze niet bij mij te proberen, dat doen ze maar fijn bij pappie en mammie.

Trailer heb ik staan en mag in overleg gebruikt worden, maar je moet wel zelf een auto hebben. UIteraard ga ik er van uit dat je er netjes op bent (is namelijk echt net nieuw en heeft 1 ritje gehad).
Ik geloof dat ik erg makkelijk ben. :+
Maar met andere zadels en bitten ben ik het met je eens, dat moet wel in overleg.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:20

Vandaag een nieuwe meid wezen rijden.
Ging echt super goed en zij gaat hem bijrijden.
Ze is iets langer dan mijn gewenste lengte maar paste eigenlijk prima! :)

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:24

Super! Hopelijk blijft het goed uitpakken!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:25

Mag ik hier eens een vraag stellen?
Ik heb een 3 jarige C pony lopen, moet nog zadelmak gemaakt worden.
Maar ik wil zodra hij zadelmak is en er klaar voor is dat hij een paar keer uitgebracht wordt op wedstrijd. Vanwege mijn leeftijd mag ik dat zelf niet meer (België), dus zoek ik een leuk ruitertje.
Waar vind ik een ruitertje die over weg kan met een onervaren pony?
Uiteraard begeleid ik de combinatie en er zal ook een goede lesgever betrokken worden.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:47

MelissaV schreef:
Maar ik wil zodra hij zadelmak is en er klaar voor is dat hij een paar keer uitgebracht wordt op wedstrijd. Vanwege mijn leeftijd mag ik dat zelf niet meer (België), dus zoek ik een leuk ruitertje.
Uiteraard begeleid ik de combinatie en er zal ook een goede lesgever betrokken worden.
advertentie of evt langsgaan bij een plaatselijke manegeof ponyclub?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:06

Hier komt donderdag weer eentje kennismaken.
Die van afgelopen donderdag, daar heb ik niks meer van gehoord.
Dat vind ik zo vervelend. Beloven wat te laten horen en dan niks meer.
Vind het niet zo erg, miste het enthousiasme.

Die wat nu komt, heeft ruim een half jaar geleden contact met me gehad. Zou nog laten weten wanneer ze langs kon komen. Niks meer gehoord. Nu blijkt dat het huidige verzorgpaardje alleen recreatief gereden mag worden. Zelf wil ze ook graag serieuzer trainen.
Ben benieuwd...

Fijn dat het klikt en de lengte geen struikelblok is.
Ik had een max van 70 kg. Eentje laten komen die 5 kg zwaarder was (erbij gezegd dat ze nog af ging vallen). Echter had ze ze toch een aardig volume.
Dat is dan ook lastig. Ik ga zelf niet op het jonkie omdat ik me te zwaar vindt.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:59

Hier zou ook een verzorgster komen kijken...

Hele enthousiaste advertentie hier op Bokt, leek echt wel wat. Leuk berichtje terug gehad van haar op mijn berichtje. Leek helemaal wat ik zocht.
Zou ze woensdag komen, maar ik was wat later als anders (half 7 ipv 6 uur) Of het niet een andere dag kon, want het werd wat laat. Ik had mn bedenkingen al wat, maar okay, ze moest met de bus/ trein/ fiets >> 7 km)
Dus voor oudejaarsdag afgesproken om 6 uur. Was ik onverwacht vroeg klaar met werken, had ik haar geappt dat het ook wel eerder kon. Dan hoefde ze niet laat terug.
Krijg ik als antwoord dat de bushalte misschien toch te ver lopen is (+- 15 minuten van stal) en ze misschien wel een fiets neer moest zetten.
Daarna nooit weer wat gehoord.

Heb haar maar geappt dat het wat mij betreft niet meer hoeft gezien het niet eens afbellen van de afspraak. Wederom geen reactie.

Kennis had haar advertentie ook gezien en wilde haar vragen, maar heeft haar bij voorbaat al geen berichtje gestuurd. Die zoekt ook een super betrouwbare en dat bleek deze niet!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:19

Ja als je zo met mensen omgaat. Dat spreekt zich snel rond. Gooit iemand zijn eigen ruiten mee in.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:10

CharxHebe schreef:
MelissaV schreef:
advertentie of evt langsgaan bij een plaatselijke manegeof ponyclub?

Advertentie is wel een goede, hoe kan ik het beste ''de penny's'' er uit filteren? Is het abnormaal om om een filmpje te vragen voordat ze langs komen?
Manege hier in de buurt is absoluut niet mijn ding en ponyclub is de dichtsbijzijnde 25km hier vandaan.
Ken wel wat goede ruitertjes maar die hebben al genoeg pony's onder hun kont en hebben meestal geen tijd voor nog een jonge pony.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:33

Filmpje is geen slecht idee!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:05

Ik had ook wat raars, ik heb nog geen 10 minuten een advertentie op FB gehad. Snel maar weer verwijderd. Ik had een dag eerder gereageerd op iemand die een bijrijdpaard zocht. Het was niet geheel wat ik zocht, maar ik dacht laat ik eens een berichtje sturen. Toen ik vroeg of ze vervoer had met de auto zei ze nee, ik heb een brommer. Ik zo van ja, ik heb slechte ervaring met mensen die geen auto hebben en op de fiets of brommer moeten komen. Die haken vaak snel af. Toen reageerde ze met 'ik denk toch niet dat het wat wordt'. Prima, dus ik zet een advertentie. Nog geen 5 minuten later reageert ze heel erg boos in een privebericht dat ik een advertentie geplaatst had, en vervolgens blokkeert ze mij. Vervolgens krijg ik meteen 2 berichten van mensen: als die en die reageert moet je die niet nemen (dat was dus degene die pissig was en mij dus geblokkeerd had). Net of er een groepje meiden is die elkaar iets niet gunt. Ik heb helemaal geen zin in haat en nijd en wil graag zelf beslissen wie komt rijden en wie niet. Heb eerst de advertentie maar weer verwijderd, heb geen zin in dit soort discussies. In die 10 minuten nog wel 2 serieuze reacties gehad waarvan ik netjes heb uitgelegd dat ik het even afwacht wegens deze rare reacties en nu geen zin heb om te beslissen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:08

Zou gewoon aangeven info en reageren per PB. Dan kunnen ze ook niet van elkaar zien wie er PB gestuurd heeft, en verder vooral niet mengen in zulke discussies en lekker je eigen plan trekken ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:21

Stelletje rare types. Wat vervelend zeg!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:22

WTF? :wow: Ik zou bij die hele groep/stal wegblijven in ieder geval :+

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:33

Ik heb nu ongeveer 2 jaar dezelfde merrie als verzorgpaard, heb haar doorgereden vanwege zwangerschap eigenaresse en ben daarna eigenlijk blijven hangen omdat het zo lekker ging. vervolgens paar maanden later komt ze weer naar me toe... Uhhh ik ben opnieuw zwanger, dus kan je weer wat meer dagen gaan komen? (was net terug naar 2 ipv 4). Ben er nogsteeds blij mee en alles gaat in overleg, verandering van voer, nieuw tuig, nieuwe trainings methodes, uitstapjes, wedstrijden. We hebben minimaal 3x per week contact en zijn samen een nieuw zadel gaan kopen omdat zij eigenlijk graag een dressuur zadel wilde hebben en ik daar ook wel vrolijk van werd. Zij was zwanger en kon al niet meer rijden dus hupsakee mee en ze heeft uiteindelijk het zadel gekocht op mijn aanraden en natuurlijk zadelpasser. Tot op heden ben ik de enige die dat zadel heeft gebruikt. Ik heb veel mazzel met de eigenaresse maar zou me echt niet kunnen voorstellen dat ik iets van haar zou eisen als ze zegt dat het niet handig is of als het er niet is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:38

Dat klinkt als een prima plek!

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:50

jaa dat is het zeker, helaas ga ik begin september 2016 studeren en dus verhuizen naar utrecht, dan valt dit helaas niet meer te combineren met Kyra... tegen die tijd weer opzoek naar een ander paardje

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:58

@Baroeg dat klinkt als een hele fijne plek! Jammer dat je daar niet kan blijven..

@Germie dat klinkt een beetje vreemd inderdaad. Hopen dat uit die serieuze reacties wel wat komt!

Ik had ook iets leuks vandaag.. werd benaderd door iemand die had gehoord dat ik geen paard heb atm. Ze wilde haar paard in laten rijden, maar iedereen vroeg geld, of ik het niet gratis wilde doen. Leuk! Dacht ik..
Bleek al snel dat ik dan wel alle spullen zelf mee moest nemen. Dat vind ik helemaal niet erg, maar ook een passend zadel & hoofdstel en dat heb ik niet liggen. Ga geen paard inrijden met een verkeerd zadel. Ze had voorlopig ook geen geld voor (goed) tuig, dus dat zou nog een tijd duren.. en (mocht ik het geld wel hebben) om nou een zadel te kopen enkel voor het inrijden van een paard?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:23

Grtis andersmans paard inrijden zou ik niet zomaar doen, je investeert een hoop tijd en geld, bouwt een band op, en grote kans dat nadien het beeste ofwel wordt verkocht, ofwel dat jij er misschien niet meer op mag daarna? Zou iig hele goede afspraken op papier zetten. Welke termijn, niveau, eventueel percentage bij verkoop etc. Dat ze geen eigen spullen heeft is ook een beetje vreemd, en zou ik zeker niet een zadel kopen voor andermans paard, als je het inrijden ook al gratis doet. Daarbij is een jong paard beleren ook niet zonder risico.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:16

Wat een aparte situatie zeg := dan moet je wel erg veel investeren, zou ik niet doen..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:13

Zo'n type die geen geld heeft, maar wel een paard is geen goede combi.

Zat laatst even gewoon op mp te kijken bij stalling, maar er zijn er echt een paar die een sponsor zoeken zonder dat ze het echt door hebben volgens mij.

Ook 1 waar je een paard mag lenen (stalling betalen dus) en erop kan rijden, maar je moet hem nog wel even inrijden, dus wel ervaren zijn. Best grappig...