Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 03:56

Bij mij op stal zijn er helaas geen opties meer tis maar kleine stal en de meeste willen geen verzorgster ik en 1 andere meid zijn de enige verzorgsters. 1 iemand is nog wel opzoek, maar ook naar iemand die mee betaald helaas.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:07

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:39

Wat leuk Femm! Veel plezier gewenst, maar dat gaat vast wel lukken :D

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:54

Heey, mag ik me hier melden?
Ik ben Ilse en ik ben 15 jaar oud en ik woon in Zwolle. ik rijd iets langer als 8 jaar nu. Ik heb al wel een aantal vzp's gehad, maar ik had geen klik met de pony's / eigenaren. Ik ben niet echt op zoek, maar als er een keertje een vzp op mn pad komt zou dat wel leuk zijn, als de klik er is.

Ik zal zo nu en dan wat reageren en voornamelijk meelezen.

Groetjes :)

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:26

Ilsevdberg schreef:
Heey, mag ik me hier melden?
Ik ben Ilse en ik ben 15 jaar oud en ik woon in Zwolle. ik rijd iets langer als 8 jaar nu. Ik heb al wel een aantal vzp's gehad, maar ik had geen klik met de pony's / eigenaren. Ik ben niet echt op zoek, maar als er een keertje een vzp op mn pad komt zou dat wel leuk zijn, als de klik er is.

Ik zal zo nu en dan wat reageren en voornamelijk meelezen.

Groetjes :)

Had je die IJslander die op bokt staat al gezien? Als ik nog in Zwolle woonde dan wist ik het wel!

Mijn verzorgpony'tje staat nog in Zwolle en bezoek haar zo veel mogelijk want ik ben echt onwijs gek op haar! Kleine wollie bollie.

Toch lijkt het in Utrecht nóg moeilijker te zijn dan in Zwolle. Tenminste, als je iets wilt dat nog te fietsen is (vanaf binnenstad een halfuur vind ik nog te doen). Daarnaast kan ik maar 1 a 2 keer in de week en heb ik geen geld voor bijdrage (studentje) wel vind ik het leuk om zo af en toe spulletjes te kopen.

Vaak is alles 8+ km fietsen en kost het vaak ook nog eens wat..

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:02

ijslander? : O
niet gezien!
ik ga wel ff kijken :)
afstand moet wel te fietsen zijn, woon namelijk beetje aan de buitenkant van Zwolle...

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:53

Nou mocht er nog iemand interesse hebben om lekker buitenritten ( ook een buitenbak aanwezig) te maken in de buurt van Lemmer, Let me know! :o

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:16

Mijn advertentie is al 145 bekeken maar helaas 0 reacties. Misschien toch maar verhuizen :+

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:20

Hier ook nog steeds opzoek naar iets. Hoeft niet perse rijden. Wel graag weer bezig zijn met de paarden. Uitmesten enzovoort is helemaal niet erg. heb gewoon veel te veel tijd over helaas.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:30

Paard dat misschien iets zou zijn, staat op een andere stal dan ik dacht. Hier ook nog steeds op zoek dus! Wil het eerst op de voor mij bekende stallen proberen. :)

Dat je nog niets gevonden hebt joh iloveiwan, heb je ermee staan dat het je niet per se om het rijden gaat?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:46

Geryon schreef:
Paard dat misschien iets zou zijn, staat op een andere stal dan ik dacht. Hier ook nog steeds op zoek dus! Wil het eerst op de voor mij bekende stallen proberen. :)

Dat je nog niets gevonden hebt joh iloveiwan, heb je ermee staan dat het je niet per se om het rijden gaat?

Hier in de omgeving zijn er erg weinig stallen. En heb helaas geen auto. Zal van de week even een advertentie op boktmarkt zetten ;)

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:49

Zijn er nog mensen uit hillegom/lisse opzoek naar een verzorgpaard?

Ik zoek namelijk nog een verzorger voor mijn pony
Zoek wel iemand die goed stevig in zijn schoenen staat want het is een 8 jarige haflinger die nu pas beleerd wordt dus ze kan zeer koppig zijn

Muffelpuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:08

Hoii ik meld me even!
Ik ben een tijdje aan het rondkijken voor een bijrijdpaard en had een paar dagen geleden toevallig een advertentie gezien van een sport leaseaard, dan mag je in principe elke dag komen, lessen nemen, wedstrijden etc. dus eigenlijk een beetje je "eigen" paard denk ik.. Maar de prijs is wel 200 euro. Het lijkt me wel super leuk maar wat vinden jullie? Vinden jullie het een goede verhouding, dus doen, of is het te duur, niet doen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:13

Muffelpuf schreef:
Hoii ik meld me even!
Ik ben een tijdje aan het rondkijken voor een bijrijdpaard en had een paar dagen geleden toevallig een advertentie gezien van een sport leaseaard, dan mag je in principe elke dag komen, lessen nemen, wedstrijden etc. dus eigenlijk een beetje je "eigen" paard denk ik.. Maar de prijs is wel 200 euro. Het lijkt me wel super leuk maar wat vinden jullie? Vinden jullie het een goede verhouding, dus doen, of is het te duur, niet doen?

:wow:
Heb je klusjes? Zelf mesten? Moet je met andere mensen delen?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:16

wow dat is wel veel geld dan zou ik liever investeren in een eigen paard.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:22

Muffelpuf schreef:
Hoii ik meld me even!

Als het een luxe stal is, vind ik de prijs voor deze specifieke situatie wel oké :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:44

Roosje01 schreef:
wow dat is wel veel geld dan zou ik liever investeren in een eigen paard.

Moet je maar net het geld voor hebben. En de tijd en een flinke spaarpot voor alle andere kosten.
200,-/maand dekt misschien net de stallingskosten.

Als je de enige bent die ermee rijdt enzo, is het een mooie deal.
"Eigen paard" voor 200,-/maand

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:49

Tis ook mijn persoonlijke mening. ik zou liever die €200 sparen om in de toekomst een eigen paard te kopen, en een potje achter de hand te hebben. Als jij dat ervoor over hebt moet je het zeker doen. Als je dan ook werkelijk alle vrijheid hebt en het paard als eigen mag beschouwen is het een mooie kans.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:53

Ik denk zelf ook dat je goed moet kijken naar de situatie. 200 euro is duur, maar als je er vrijwel elke dag bent, geen klusjes hoeft te doen enz. kan het het wel waard zijn.

Zelf koos ik voor een grens van 50 euro max. voor 2 dagen in de week. Dat was meer omdat ik eerst niks kon vinden xD Nu alsnog een leuk plekje gevonden waar ik niet hoef te betalen en veel vrijheid heb. Is wel een stuk fijner voor een arme student. Dus gewoon een +/- lijstje maken en zelf goed afwegen of het het waard is ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:34

Femm_k schreef:
[VVDD] Bijrijdpaard gevonden, kon het niet beter treffen! :D :D :D

Sorry moest het even kwijt. Dus een tip van mij: soms zelf even de stoute schoenen aantrekken en eigenaren benaderen (wel netjes blijven en niet opdringerig worden!).

Gefeliciteerd! Veel plezier straks en we zien je tegen die tijd vast wel eens langsrijden als jullie blokje om gaan!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:37

200 euro alleen bij een luxe stal met goede kwaliteit voorzieningen en binnenbak die beschikbaar is, en een fijn paard waar je echt serieus mee aan de slag kunt en vrijwel de hele week tot je beschikking hebt.

Als dat all inclusive is, je geen klusjes hoeft te doen en je hebt bijvoorbeeld ook les of wordt naar wedstrijden gereden, is het een goede deal. Dat soort kosten (les, vervoer naar wedstrijden en de wedstrijden zelf) zijn erg hoog. Vooral al j elke keer een trailer moet huren en dan de brandstofkosten ook nog er bovenop van die dikke auto die je moet zien te lenen of huren om de trailer te trekken.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:00

AlwaysH schreef:
lienieminie schreef:
Tot welke leeftijd rijden jullie op je verzorgpony/paard? Die van mij is namelijk in april 20 en ik weet nooit echt met welke leeftijd een paard ongeveer met pensioen gaat (niet dat dat uitmaakt maar was gewoon benieuwd :) )

Hangt van je paard zelf af;)

ik rij een pony van 26, prima conditie, erg fit ook.
hang erg van het paard af :)

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:31

Als een eigen paard hem niet gaat worden vind ik 200 euro helemaal niet zo gek. Als je maar heel veel plezier gaat beleven!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:02

Helaas wordt mijn leasepaard te koop gezet... Zodra ze echt verkocht is maar weer een nieuw plekje zien te vinden. Al had ik op mijn oude advertenties meerdere reacties dus daar zou ik kunnen gaan kijken over een tijdje :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:27

Op zich is 200 per maand voor de voordelen (dan mag je toch wel wat luxe hebben) helemaal niet zoveel, maar ikzelf zou het niet doen denk ik... Het is toch niet je 'eigen' paard, dus misschien is het niks na een jaar of wordt hij verkocht...
Tja dan zit wel al je tijd, geld en de vooruitgang die je hebt geboekt in iemand anders zijn paard :o