Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:42

Oh dat is jammer.

Meid die vanochtend hier is geweest, stelde amper vragen.
Leek niet echt geïnteresseerd. Wacht het ff af.
Vind het toch wel fijn als iemand beetje enthousiasme toont.
Kan zijn omdat ze misschien het spannend vond. Dus hoor het nog wel. Heb gezegd dat ze er maar ff over na moest denken.

Vriendinnetjes. Ik heb ze bij huis staan en vind het niet fijn als er hier zomaar vreemde mensen achterom lopen.
Op een pensionstal is het wat anders.
En meenemen is wat anders dan erop laten.
Hierboven ook al genoemd. Stiekem anderen erop laten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:37

Ja ik mag altijd vriendinnen (of vrienden die heb ik ookx]) meenemen. Ze mogen van de eigenaar helpen met poetsen, zadelen en grondwerk. Laatst hebben twee vriendinnen Raymond gelongeerd. Allebei de ballen verstand van paarden.

Maar rijden kunnen mijn vrienden vergeten, ik vind het al eng als mijn moeder op Raymond rijdt. Best wel eigendunk volgens mij, alsof ik de enigste ben die hem kan rijden:')
Bedoel ik natuurlijk niet zo, maar hij is gewoon zo eenkennig. Het heeft mij weken/maanden geduurd om hef zoals nu te krijgen. Hij is enorm en sterk, als hij geen zin heeft pakt ie het bit vast. Alleen gevorderde, zelfverzekerde ruiters kunnen hem rijden. Maar aan de hand is het een goed beginnerspaard en daarin mogen mijn vrienden dus ook altijd helpen.

Zolang mijn vrienden dus niet rijden vind Cor het prima, mijn zusje maf hem als ze gevorderd is wel uitstappen van Cor, dus ben benieuwd.

Afbeelding

Ik vind het helemaal niet gek dat ze je paard niet mogen longeren, rijden of mennen. Ligt aan het paard en natuurlijk aan jou als eigenaar. Maar ik neem mijn vriendinnen mee om ze plezier te geven aan iets wat ze nog nooit hebben gedaan, of omdat ze natuurlijk al zoveel verhalen van mij hebben gehoord en allemaal foto's hebben gezien. Gezellig met vrienden en paarden!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:30

Anke schreef:
Vriendinnetjes. Ik heb ze bij huis staan en vind het niet fijn als er hier zomaar vreemde mensen achterom lopen.
Op een pensionstal is het wat anders.
En meenemen is wat anders dan erop laten.
Hierboven ook al genoemd. Stiekem anderen erop laten.

Idd. Zelfs toen ik op pension stond vond ik het niet fijn. Ze kennen de ongeschreven regels niet. Dus aan andere paarden zitten of eten geven - krijg je ongewenst gedrag van en onrust bij de paarden. Ook spullen weer moeten zoeken of opruimen....
Stond ook heel bewust niet op een manege.
Tenminste na de eerste fout van pension met een klein schalige manege.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:13

Ik heb het even gehad. De vorige bijrijder is nu verhuisd. Geen bedankje meer gehad.
Ik ben bezig geweest met iemand. Heeft proefgereden, ik heb foto's gemaakt en die daarna via app gestuurd, en daarna was het stil. Een andere heeft ook proefgereden, is dan wel enthousiast, is al paar keer geweest, maar appt ook niet terug. Tja, wat moet ik hier dan van denken?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:50

Hele plaatselijke whatsappstoring?

Maar lastig... Je kan altijd even iets laten weten lijkt me zo?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:12

Ik ben nog altijd pro-bellen! Bel ze op en vraag om duidelijkheid, dan weet je direct waar je aan toe bent. Ik snap dat enthousiasme belangrijk is, maar het zou ook kunnen dat ze onzeker zijn of ze zich niet opdringen o.i.d.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:13

Bellen vind ik zelf veel fijner (als verzorgster)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:23

Bij de fjord die ik rijd mag ik altijd (wel eerst overleggen natuurlijk) iemand meenemen. Samen is gezelliger dan alleen, zegt de eigenaresse. Qua rijden rijd ik voor het grootste gedeelte, maar diegene die mee is (is meestal dezelfde, want ik heb niet echt paardenvrienden _O-) mag dan ook een rondje stappen, draven en als het kan een galopje en een sprongetje maken.

Ik ben zelf niet zo gek op bellen :o heb er een beetje 'angst' (is wel overdreven) voor. Als het kan dan het liefst via mail/sms/app/etc. vooral omdat ik dan ook kan nadenken over eventuele vragen, die ik sowieso zou vergeten aan de telefoon :)
Misschien gewoon een grens? Als je over 3 dagen nog geen antwoord hebt, dan gaat het niet door? (Natuurlijk wel op een subtiele manier brengen). Maar aan de andere kant, als je graag wil dan reageer je toch gewoon? :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:42

Van mij mochten ze ook iemand meenemen maar er op rijden was niet de afspraak, dus ben nu wel heel huiverig als er iemand mee moet. Bovendien zijn ze er voor het paard en niet om daar te klessenbessen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:10

miramii schreef:
Ik ben nog altijd pro-bellen! Bel ze op en vraag om duidelijkheid, dan weet je direct waar je aan toe bent. Ik snap dat enthousiasme belangrijk is, maar het zou ook kunnen dat ze onzeker zijn of ze zich niet opdringen o.i.d.

Mijn laatste berichtje is: wil je evt. nog een keer proefrijden?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 22:12

Als ze in het begin al niet enthousiast zijn...dan houdt het al snel op.
Hak ik liever zelf de knoop door dan erachteraan blijven lopen.
Zie het ook zo: ik heb super leuke pony's. Ik hoef ze niet te delen. Ik ben bereid om hen te delen. Met iemand die hen ook super leuk vindt.

En dan niet hen alleen maar ziet als gratis-rijden, pronkstuk-voor-vrienden etc.
Iemand die het waardeert dat ik bereid ben te delen wat ik heb opgebouwd. Dus stukje respect.
Velen geven het gevoel alsof je een voetenveeg bent. Daar pas ik voor.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 22:43

Nouja, penny meisjes vinden alles leuk he!
Maar als ze niet enthousiast zijn lijkt het me niks.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 22:53

miramii schreef:

Afhankelijk natuurlijk van waar het om gaat maar persoonlijk zou ik ook wel verwachten dat er ook van hun kant wat komt. En om ze nu op te bellen wanneer ze nog eens komen of zoals germie bedoelt voor het proefrijden. Naar mijn idee moet dat toch ook van hun kant komen en zou ik persoonlijk niet voor achteraan bellen. Het is graag of niet en als een app beantwoorden al te lastig is zou ik al geen vertrouwen meer in hebben om mijn paard aan hun over te laten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 00:18

dat heb ik ook wel aantal keren meegemaakt, dat ze snel afhaken en je niets meer hoort. Ik ben door dat soort dingen makkelijker geworden. Zit er minder achteraan en zoek verder of begin met 2 tegelijk en zie dan wel welke echt doorzet :o
De laatste keer begon ik met 2 vriendinnetjes (12 en 13) en een volwassen jonge dame. De vriendinnetjes kregen gelijk al ruzie en ik een boze moeder aan de lijn, maar 1 van beide heeft het volgehouden mede doordat ze mee mocht rijden met mijn vriendin die hier haar pony heeft staan, en de jonge dame is ook gebleven, maar inmiddels overgestapt naar een van de pension-ijslanders nadat ik mijn merrie in heb moeten laten slapen vorig jaar en ik voor hun gelobbied had bij die eigenaresse.

Daarvoor een aantal van die "1 tot 5? x komen, en dan niets meer laten horen" meiden gehad.
En uiteraard een aantal leuke meiden/dames die toch wel een jaar of langer regelmatig 1 tot 3x per week kwamen. Ik hoop dat als ik in de toekomst weer gezonde jongere sportpaarden heb staan het weer makkelijker wordt. Mijn oudje van 24 wordt nu wel echt ouder. En heeft het echt even moeilijk gehad met kliniek opname voor koliekerigheid. Gelukkig heb voor de kerstvakantie kunnen regelen dat het meisje die hem al zo lang trouw verzorgd de pony's van een andere pensionklant mocht verzorgen en de jongste pony ook rijden toen zij 2 weken met vakantie was en hoorde vandaag dat ze die pony na de vakantie ook mag blijven rijden. Nu hopen dat ze mijn oudje nog wel trouw blijft, en blijft helpen, maar verwacht dat dat wel goed komt in haar geval. :j Ze heeft voor ze hier kwam ook 2 shetlanders verzorgd en daar bleef ze ook trouw komen toen ze te groot werd en bij mij kwam rijden, alleen werden die pony's weggedaan.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 01:16

Iedereen een heel paardig 2016!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 02:22

Idemdito.

Ja aam die eendagsvliegen heb je niks.

Ik heb alle soorten pony's. Ook sportpony's. Merk niet echt verschil.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:45

Net berichtje en foto's gekregen van mijn verzorgster.
De een had ze gelongeerd en op de ander heeft ze overgangen van stap naar halt geoefend.
Leuk om te zien. Zij blij, paardjes blij en ik blij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:08

Ik zit in dubio, weer een advertentie plaatsen of het maar laten rusten? Heb vandaag 20 minuten gereden, ik weet dat m'n paard nu snel in conditie achteruit zal gaan omdat ik weinig rij, maar aan de andere kant, paard staat overdag gewoon lekker buiten, dus komt niets te kort. Het is alleen wel zonde van het paard die zo nog als leerpaard weer de sport in zou kunnen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:19

Ik zou een advertentie plaatsen. Gewoon omdat je anders weer zit met het opbouwen.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:14

Het ziet er uit als echt een mooi aanbod!
Snap niet dat je nog niemand hebt.
Jammer dat je niet in de buurt woont.
Ik zou ook nog een advertentie plaatsen :)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:18

Ik moet even mijn frustratie luchten...

Hier lijkt het onmogelijk om iemand te vinden. Omdat ik zwanger ben en ik normaal alles zelf doe ben ik echt op tijd begonnen met zoeken (toen ik 8 weken was). Marktplaats, facebook, briefjes in de supermarkt en rondvragen en laten rondvragen. Het heeft twee reacties opgeleverd: een meisje waarmee het echt niet klikte met mijn pony en een ander meisje wat hardstikke goed ging, maar wat een week later haar been op 2 plaatsen brak en moet revalideren.
Inmiddels ben ik 20 weken en heb ik een instabiel bekken, waardoor zwaar tillen er echt niet meer in zit, laat staan rijden. We hebben nog steeds niemand gevonden. Of het nu het seizoen is, of de regio; ik weet het niet. Ondertussen zijn mijn beestjes uit conditie en lost mijn (niet zo paardengekke, maar super lieve) familie het zware werk op. Ik had het me toch wel anders voorgesteld. Wat is er de afgelopen 15 jaar toch zo veranderd?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:46

germie schreef:
Ik zit in dubio, weer een advertentie plaatsen of het maar laten rusten? Heb vandaag 20 minuten gereden, ik weet dat m'n paard nu snel in conditie achteruit zal gaan omdat ik weinig rij, maar aan de andere kant, paard staat overdag gewoon lekker buiten, dus komt niets te kort. Het is alleen wel zonde van het paard die zo nog als leerpaard weer de sport in zou kunnen.

Bij twijfel, niet doen zeggen ze altijd....

Alicia2u, was het hiervoor dan zo anders???
Ik denk dat lokatie wel groyte verschillen geven trouwens.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:15

Alicia2u schreef:
Ik moet even mijn frustratie luchten...

Hier lijkt het onmogelijk om iemand te vinden. Omdat ik zwanger ben en ik normaal alles zelf doe ben ik echt op tijd begonnen met zoeken (toen ik 8 weken was). Marktplaats, facebook, briefjes in de supermarkt en rondvragen en laten rondvragen. Het heeft twee reacties opgeleverd: een meisje waarmee het echt niet klikte met mijn pony en een ander meisje wat hardstikke goed ging, maar wat een week later haar been op 2 plaatsen brak en moet revalideren.
Inmiddels ben ik 20 weken en heb ik een instabiel bekken, waardoor zwaar tillen er echt niet meer in zit, laat staan rijden. We hebben nog steeds niemand gevonden. Of het nu het seizoen is, of de regio; ik weet het niet. Ondertussen zijn mijn beestjes uit conditie en lost mijn (niet zo paardengekke, maar super lieve) familie het zware werk op. Ik had het me toch wel anders voorgesteld. Wat is er de afgelopen 15 jaar toch zo veranderd?
Je woont wel in de buurt. Waar staat je paard?
Misschien kan ik of ken ik iemand voor je :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:49

Had ik met mijn Z paard toen ik zwanger was.
Super fijn paard. Ook geen geschikte kandidaat. Heb ik toen maar op rust gezet en daarna weer opgebouwd.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:03

Mijn paardjes staan in dezelfde plaats als waar ik woon.