Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:11

Amira: Als het specifiek een hoekje is, dat had ik ook met een vorig bijrijdpaardje, dan kan je bijv eigenaar/vriendin vragen of diegene het paard vasthoudt terwijl je die hoek doorgaat. Jijzelf proberen te ontspannen, dus zitten en liedjes zingen oid. De eigenaar/vriendin begeleidt het paard dan. Zo durfde ik op een gegeven moment de hoek weer door :) Zou jammer zijn als je een paardje moet laten gaan wat verder gewoon goed klikt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:31

Amira, zelf zou ik het erg op prijs stellen dat dingetjes meteen met mij besproken worden zodat we op zoek kunnen naar een oplossing. Moet voor de bijrijdster ook leuk blijven! Zou dus zeker even gaan praten.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:47

Bedankt allemaal! Qua naar buiten gaan is het wel veranderd. Op de vorige stal kwam ie vrijwel niet buiten, behalve in de zomer. Op deze stal staat ie van 9 tot 1 buiten of van 1 tot 5. Wat hij eng vindt in de bak is de kant waar de bomen stan, want daarachter staan paarden die wel is gaan rennen.
Losgooien mag helaas niet, dat deed ik op de vorige stal wel altijd voor ik ging rijden :j Vandaag heb ik gelongeerd, maar hij bleef er maar vandoor gaan waardoor er allemaal gaten in de bak komen, daar waren ze niet zo blij mee dus ben ik maar gestopt.
Wil er ook wel me de eigenaresse over praten, maar weet niet echt wat ik dan tegen haar moet zeggen eerlijk gezegd.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:56

Nou, als je mijn bijrijder/verzorger was, had ik het heel erg graag geweten! Dan was ik meteen de keer erop meegegaan om te kijken wat er gebeurt, en eventueel tips te geven of het zelf even over te nemen, zodat jij kon zien hoe je het kan oplossen.

Maar dit gaat van kwaad tot erger, en voor je het weet heb je er een hele klus aan om het nog op te lossen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:02

Oh maar ze weet ook wel dat ie er vandoor gaat! Geloof dat zij hem alleen rijdt als ze les heeft en dan gaat altijd eerst haar instructrice erop. Ze zei zelf ook: zet hem maar weer buiten, hij zal zn dag wel niet hebben. Maar dan heeft ie bij mij wel vaak z'n dag niet :=
Ik ga in ieder geval een keer les nemen na mn examens en ik loop ook elke keer met m door de bak aan de hand (als er niemand rijdt). Hoop dat het een kwestie van wennen is

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:59

Amira_ schreef:
Weet niet of het hier hoort, maar ik zit er een beetje mee of ik zal stoppen met mijn bijrijdpony of niet. Sinds 2 maanden is hij verhuisd naar een andere stal en in die tijd heb ik denk ik 2/3 keer gereden. Ik betaal dus nu 50 euro per maand om z'n stal uit te mesten en te longeren. Ik rij niet omdat hij er simpelweg áltijd vandoor gaat.
Toen ik begon was mij verteld dat hij bomproef is. Dat was echt precies wat ik zocht want ik was een beetje het vertrouwen in de paarden en in mezelf kwijt geraakt. Nu was hij in het begin echt superbraaf, maar vooral sinds hij op deze stal staat is het heel erg veranderd. Het rijden vind ik eng en niet leuk meer omdat hij er op een gegeven moment toch wel vandoor gaat. De pony zelf vind ik verder echt heel leuk, maar ik zou ook heel graag weer willen rijden. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Overleggen met de eigenaresse. Eerlijk zijn en vertellen wat je voelt en vragen of zij je wilt helpen. Misschien moet de pony z'n draai vinden en zal het daarna wel beter gaan, of misschien door de verandering (ik denk dat ie hiervoor op de wei stond?) gewoon zijn energie niet goed kwijt kan. Misschien helpt het dan om eerst te longeren voor de overtollige energie?

In ieder geval niet rondlopen met een vervelend gevoel maar overleggen met de eigenaresse :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:10

Mag ik mij ook hier melden. Ben voor eerst in 5jaar ook weer opzoek, verzorgde jaren lang voor een vrouw maar eerst verkocht ze haar merrie en vorig jaar dr dochter. Daarna nog een oudje van een ander stalgenootje wat extra aandacht gegeven maar die is helaas naar de eeuwige groene weides.

Maar lijkt wel of je nergens meer een paardje kan vinden zonder bijdrage te betalen. En helaas kan ik dat niet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 08:28

Bah zeg. Zo is rijden niet leuk. Een goede ruiter erop die hem door dat probleem van die hoek doorheen rijdt. Dan begeleiding en uiteindelijk zelf.

Om te zeggen:
Dat je het een hele leuke pony vindt. Echter er zo niet meer op kunt rijden. Dat het voor jou geen plezier meer geeft en je overweegt om te stoppen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:35

Je kan ook vragen voor enkel verzorging als dit zo door gaat, en dan misschien minder betalen. Of helemaal niet betalen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:47

Verzorgen zou ik niet voor betalen. Rijden wel.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:45

Nou, moeilijk om een bijrijdpaard te vinden is het niet meer voor mij. Heb ondertussen zoveel aanbiedingen dat ik moet gaan kiezen. En dat vind ik zeker niet leuk (het kiezen dan hè). Heb een aantal hele lieve paarden ontmoet en ook hele leuke eigenaren, en ze zijn allemaal zo verschillend.

Ik wil ook niet te snel kiezen want ik zoek echt iets voor de lange termijn natuurlijk. Ik heb ook geen haast ermee. Had alleen zoveel aanbod niet verwacht.

Dus een tip voor jullie; in Friesland gaan wonen :+

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:04

Haha, ik heb even je advertentie bekeken :o Snap wel dat je veel reacties krijgt. Voor jongere meiden, zonder vervoer, minder ervaring etc is het wat lastiger (bedoel dit trouwens niet jaloers!). Iig veel succes met kiezen :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:55

Ik heb helaas nog geen reacties gekregen. En ben toch ook wat ouder, denk dat het zit in het feit dat ik geen bijdrage kan betalen :(

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:01

@Maaike, ja dat denk ik ook idd. De meeste paarden staan hier aan huis en dan is vervoer wel handig. (Mooi verzorgpaard heb je trouwens!)

@Roosje, vervelend zeg. :-( Het kan ook een beetje aan de regio liggen, stalling is denk ik duurder in jouw regio waardoor ze denk ik sneller een bijdrage vragen inderdaad. Hier vraagt in principe niemand om een bijdrage. En geduld hebben, jouw kans komt heus wel! :-) Zal voor je duimen.
Edit: ik zie dat je hem afgelopen woensdag pas geplaatst hebt. Bij mij kwamen de meeste reacties pas na ruim een week! Misschien is je leeftijd vermelden in je advertentie titel ook handig, dan klikt iemand misschien wat sneller erop.
Laatst bijgewerkt door Nikita_K op 02-01-16 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:05

Heb hem ook op fb pagina van mij regio geplaatst vriendin van mij kreeg daar heel veel reacties. Maar zij kan wel een bijdrage betalen. Stal waar ik verzorgde ligt het stalgeld niet zo hoog €230 per maand. Dus opzich valt het hier in de buurt wel mee met hoge prijzen. Heb ook geen haast heb nog een mini om te verzorgen op maandag. Maar ben wel aan het rondkijken voor een maatje waar ik ook af en toe op mag rijden. Mis het gewoon om af en toe ff in het zadel te kruipen en ff nergens aan denken gewoon genieten.
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 02-01-16 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:06

Ja dat valt wel mee inderdaad. Beetje mazzel hebben hoort er ook bij natuurlijk.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:47

Femm_k schreef:
@Maaike, ja dat denk ik ook idd. De meeste paarden staan hier aan huis en dan is vervoer wel handig. (Mooi verzorgpaard heb je trouwens!)

Dankje <3

Roosje01 schreef:
Ik heb helaas nog geen reacties gekregen. En ben toch ook wat ouder, denk dat het zit in het feit dat ik geen bijdrage kan betalen :(

Ik denk dat je ook wel reacties gaat krijgen hoor! Je bent volwassen, rijd op een goed niveau, kan ook grondwerk en wilt ook klusjes doen. Alleen een bijdrage leveren niet, maar er zijn genoeg mensen die dat niet belangrijk vinden!

Edit: Bij mij op stal is een leasepony vrijgekomen! Vos merrie, 6 jaar, E-pony. Staat in Apeldoorn!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:39

Ik heb ook een geweldig plekje gevonden. Via een topic met mensen die hier uit de buurt komen heeft ze contact met me opgenomen. Dus wezen kijken en het klikte gelijk.

Ze had niet perse iemand nodig, maar nu kunnen we gezellig samen buitenritten maken. Ze heeft 3 pony's waarvan er 1 met pensioen is.

Afbeelding
Zelfs al een grondwerkles gekregen van dr <3
Afbeelding
En de 3 pony's bij elkaar.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:04

Wat een leuke pony's!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:30

Leuk! En wat is die pony op de eerste foto bijzonder, erg mooi!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:35

Quanneh schreef:
Leuk! En wat is die pony op de eerste foto bijzonder, erg mooi!

Ja dat is ze zeker, heeft wel een moeilijk karakter. Ik doe voornamelijk de fjord al was de les met Nicky ook erg leuk, ze test je enorm uit en is heel duidelijk.
Afbeelding
Nicky, heerlijk dier, wel een bitch :P

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:44

Hoi! Ik heb vanmiddag kennis gemaakt met een pony, was echt leuk! Het is een Welsh x Arabier ruin van 10 jaar oud. Hij is heel braaf maar kan ook een pittige bui hebben. volgende week gaan we nog is samen naar stal en als we het allebei zien zitten (eigenaresse en ik) gaan we afspraken maken over welke dagen :)

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:56

Roosje01 schreef:

Het is erg jammer dat je niet dichterbij woont..anders had je niet verder hoeven zoeken

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:40

vraagteken schreef:
Roosje01 schreef:

Het is erg jammer dat je niet dichterbij woont..anders had je niet verder hoeven zoeken

Ja volgens mij woon ik echt verkeerd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:46

Zou best kunnen. Op sommige plekken is zoveel aanbod, op andere plekken juist amper. :(

Ik zoek zelf een sportpaard waar ik aan de slag mee kan gaan, en heb twee keer gratis wat aangeboden gekregen, maar ik wil vanwege mijn gezondheid (psychisch) eerst op mijn eigen stal iets proberen te krijgen. Nu heeft iemand me een berichtje gestuurd dat ze een springpaard heeft en ik diegene moet bellen, ik weet verder helemaal niets. Maar dat vind ik echt eng want ik ben al niet goed in bellen :o