AlwaysH schreef:spruitje12 schreef:in februari doe ik emma al een jaarwat is ze toch leuk en hopelijk nog vele jaren! Hopelijk binnenkort een sulky zodat we km kunnen gaan maken
Eej jij ook een jaar in februari!
ja

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AlwaysH schreef:lienieminie schreef:Ik doe lucky nu ruim een jaar (bijna 400 dagen) en ben net begonnen met lessen zodat ik binnenkort een keer proefje bij de club verderop kan rijden
Is ie nog jong? Of eenkennig?
Raymond was eenkennig, daarom juist meteen beginnen met rijden zodat we daar aan konden wennen:)
lienieminie schreef:Tot welke leeftijd rijden jullie op je verzorgpony/paard? Die van mij is namelijk in april 20 en ik weet nooit echt met welke leeftijd een paard ongeveer met pensioen gaat (niet dat dat uitmaakt maar was gewoon benieuwd)
joyce B schreef:lienieminie schreef:Tot welke leeftijd rijden jullie op je verzorgpony/paard? Die van mij is namelijk in april 20 en ik weet nooit echt met welke leeftijd een paard ongeveer met pensioen gaat (niet dat dat uitmaakt maar was gewoon benieuwd)
Mijn pony is 24. Daar mocht zijn verzorgster ook nog recreatief op rijden. In de bak vind hij niet zo leuk maar buitendijks heeft hij nog veel plezier in. Helaas staat hij nu in de kliniek omdat hij koliek had. Als hij weer naar huis komt moet hij eerst weer aansterken en hopelijk kan ze daarna weer rijden.
vraagteken schreef:Beste jammer dat er niemand een buitenrij paardje zoekt.... Ik zou het heel gezellig vinden als er af en toe iemand zin heeft om mee te gaan het bos in op twee bomproof paardjes. Maar er is volgens mij meer animo voor dressuurpaarden en wedstrijd rijden.
vraagteken schreef:Beste jammer dat er niemand een buitenrij paardje zoekt.... Ik zou het heel gezellig vinden als er af en toe iemand zin heeft om mee te gaan het bos in op twee bomproof paardjes. Maar er is volgens mij meer animo voor dressuurpaarden en wedstrijd rijden.
AlwaysH schreef:vraagteken schreef:Beetje jammer dat er niemand een buitenrij paardje zoekt.... Ik zou het heel gezellig vinden als er af en toe iemand zin heeft om mee te gaan het bos in op twee bomproof paardjes. Maar er is volgens mij meer animo voor dressuurpaarden en wedstrijd rijden.
Tja woon je in mijn buurt? Zou best wel een keertje met je in het bos willen rijden
Selina schreef:Wat ik dan heel moeilijk om te vinden vond, is een paard waar beide mee mag. Nog bijna niet gevonden tot nu toe. Vind buitenrijden heel leuk maar wil ook dressuur doen. Dus kies nu voor paarden waar ik wel dressuur mee kan doen en buitenritten doe ik dan maar op van die stallen.
vraagteken schreef:Selina schreef:Wat ik dan heel moeilijk om te vinden vond, is een paard waar beide mee mag. Nog bijna niet gevonden tot nu toe. Vind buitenrijden heel leuk maar wil ook dressuur doen. Dus kies nu voor paarden waar ik wel dressuur mee kan doen en buitenritten doe ik dan maar op van die stallen.
Mijn paarden zijn ook geschikt voor beiden hoor, maar blijkbaar is er toch meer vraag naar sportpaarden. (terwijl mijn tinker ook kan piafferen)
Amira_ schreef:Weet niet of het hier hoort, maar ik zit er een beetje mee of ik zal stoppen met mijn bijrijdpony of niet. Sinds 2 maanden is hij verhuisd naar een andere stal en in die tijd heb ik denk ik 2/3 keer gereden. Ik betaal dus nu 50 euro per maand om z'n stal uit te mesten en te longeren. Ik rij niet omdat hij er simpelweg áltijd vandoor gaat.
Toen ik begon was mij verteld dat hij bomproef is. Dat was echt precies wat ik zocht want ik was een beetje het vertrouwen in de paarden en in mezelf kwijt geraakt. Nu was hij in het begin echt superbraaf, maar vooral sinds hij op deze stal staat is het heel erg veranderd. Het rijden vind ik eng en niet leuk meer omdat hij er op een gegeven moment toch wel vandoor gaat. De pony zelf vind ik verder echt heel leuk, maar ik zou ook heel graag weer willen rijden. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Amira_ schreef:Weet niet of het hier hoort, maar ik zit er een beetje mee of ik zal stoppen met mijn bijrijdpony of niet. Sinds 2 maanden is hij verhuisd naar een andere stal en in die tijd heb ik denk ik 2/3 keer gereden. Ik betaal dus nu 50 euro per maand om z'n stal uit te mesten en te longeren. Ik rij niet omdat hij er simpelweg áltijd vandoor gaat.
Toen ik begon was mij verteld dat hij bomproef is. Dat was echt precies wat ik zocht want ik was een beetje het vertrouwen in de paarden en in mezelf kwijt geraakt. Nu was hij in het begin echt superbraaf, maar vooral sinds hij op deze stal staat is het heel erg veranderd. Het rijden vind ik eng en niet leuk meer omdat hij er op een gegeven moment toch wel vandoor gaat. De pony zelf vind ik verder echt heel leuk, maar ik zou ook heel graag weer willen rijden. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Femm_k schreef:Vervelende situatie Amira. Ik zou het er sowieso over hebben met de eigenaren, of heb je dat al gedaan? Reageert de pony ook zo bij de eigenaar? Misschien is er wat aan de hand met de pony?
Les nemen is natuurlijk een goed plan, op deze manier kan je ook wat vertrouwen terug krijgen.
Mocht na controle van de pony en les nemen nog steeds niks verbeterd zijn dan kun je jezelf afvragen of deze situatie prettig is voor jou en de pony. Paardrijden doen we immers voor het plezier voor onszelf en het paard.
Citaat:Ik denk dat het vooral is omdat ie het eng vind, hij gaat er namelijk aldoor op hetzelfde stukje vandoor