Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
miramii schreef:Ik vind het ergens wel grappig om te horen, dat zo veel eigenaars denken dat 'goede' ruiters wel wat beters te doen hebben.
Ik denk dat het best wel mee valt. veel mensen kunnen een eigen paard gewoonweg niet betalen en hebben weinig uitdaging/binding op de manege, dus zoeken en bijrijdpaard. Maar veel mensen vragen er hoge bedragen voor, dus is het alsnog niet mogelijk.
Zo is het in mijn geval wel. Ik heb mijn inziens redelijk wat ervaring, zowel in grondwerk als rijden. Maar ik ben student, en kan geen 75€ per maand ophoesten..
miramii schreef:Ik vind het ergens wel grappig om te horen, dat zo veel eigenaars denken dat 'goede' ruiters wel wat beters te doen hebben.
Ik denk dat het best wel mee valt. veel mensen kunnen een eigen paard gewoonweg niet betalen en hebben weinig uitdaging/binding op de manege, dus zoeken en bijrijdpaard. Maar veel mensen vragen er hoge bedragen voor, dus is het alsnog niet mogelijk.
Zo is het in mijn geval wel. Ik heb mijn inziens redelijk wat ervaring, zowel in grondwerk als rijden. Maar ik ben student, en kan geen 75€ per maand ophoesten..
Sheran schreef:Het is gelukkig nooit voorgekomen. Maar vind je het vreemd? Geld kun je maar 1x uitgeven. Ik ben ook niet snel tevreden, klopt, omdat ik mezelf wil blijven verbeteren. Ik zal dus eerder op zoek gaan naar alternatieven, of misschien klusjes in ruil voor lessen enzo.
CharxHebe schreef:Ik reed zelfs 3x per week een uur heen en een uur terug naar een manege omdat ik wou blijven rijdenzelfs toen ik weer vzpaarden had bleef ik dat doen. Maargoed nu heb ik mijn eigen paard dus ben ik daar gestopr dat scheelt wel een hoop gereis
. Maar helemaal niet rijden was voor mij geen optie, evenals 1x in de week op een paard bij mij in de buurt. ik mistte het teveel en vulde dat gevoel op door een manege
.
Sheran schreef:Had ik destijds ook zeker gedaan, heb ontzettend veel voor de paarden over!. Na 7 jaar eigen paarden had ik de mijne verkocht en had ik 1 manegeles genomen, en ik kwam er bijna huilend vanaf... dit was niet zoals ik wilde. Later weer teruggegaan, naar een anderebles, ander paard, en toen was het erg leuk
. Daar ben ik blijven rijden en ik kreeg er okk al snel bijrijdpaarden. Mijn paard 2 jaar later weer teruggekocht, maar ik ben die paarden er toch gewoon bij blijven doen
.
Maar wat ik wil zeggen is dat ik zelf iemand niet zo snel af zou rekenen om het niet nemen van manegelessen. Als ze maar laten zien dat ze graag met paarden bezig blijven en op het moment zelf, met mijn paard, graag willen leren.
joyce B schreef:ik heb overwogen les op een manege te nemen toen ik na een periode niet echt kunnen rijden en pony/paard niet gezond genoeg voor les het rijden weer serieuzer op wilde pakken. Maar heb toen eerst geprobeerd een bijrijdpaard te vinden waar ik mee kon gaan lessen en dat was in 1 x raak. Yad ik niets kunnen vinden was ik denk ik bij verschillende maneges of de fokker war ik vroeger een pony voor uit had gebracht weer wat lessen gaan nemen.
Als ik nu weer zonder paard zou komen te zitten en ik heb zelf nog geen eigen geschikt paard, heeft mijn instructrice toegezegd dat ik door kan lessen bij haar op 1 van haar eigen paarden. Ze vond het een belachelijk idee wanneer ik dan weer bij een manege zou moeten gaan lessen...