[HK] Miepjes nr 12!: Alle gekken op een hoopje MIEPMIEEEPP!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Re: [HK] Miepjes nr 12!: Alle gekken op een hoopje MIEPMIEEEPP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 07:19

Ohw.. oké Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:21

En ik ben ook weg.
Gezien het feit iedereen altijd doet alsof het mijn schuld is, dus achja..

En ook omdat mensen loos commentaar geven waar geen bal van klopt, dus het ontbreekt hier wat aan rijtechnisch goed commentaar.

Doei, doei

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:22

Gelukkig weet jij het altijd wel zo goed, en sta je altijd open voor commentaar Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:23

Voor commentaar van anderen wel, maar goed.. het commentaar hiet is 99% gewoon flut Lachen..

Ik neem commentaar aan van diegene die bij mij in de bak staan en mensen die er ook daadwerkelijk verstand van hebben.

En nu ben ik echt weg,

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:10

En dan is er hier niemand meer Verdrietig
Dus dirkje idd het einde van het verzorgmiepjes topic

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:12

Baajbaaj topic Doei, doei

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:00

Afbeelding

Vertel mij is, is dat het achterbeen eronder of niet?

Dit was zijn aller eerste galop ohz Knipoog Ja op het strand ja Knipoog lekker achter selina aan op het strand Knipoog waar hij vanzelf over ging in galop Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:17

Galop kan je niet vergelijken met draf Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:40

Ook galop is het achterbeen belangrijk Knipoog van draf heb ik geen foto's die duidelijk zichtbaar zijn Knipoog

Galop of draf, op bijde is het achterbeengebruik duidelijk te zien Knipoog

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:57

Iedereen nog veel plezier en geluk in andere topics hier op bokt! Kusje

Nou, en dan ga ik nu maar tegen me zelf praten! Clown

Ik ben vandaag weer naar school geweest, ja Scheve mond Ooooooeer saai Tong uitsteken
Maar gister lekker naar V geweest.. Er stonden alleen wat shetlandveulentjes langs de bak, die de hele tijd flipte, dus V ook weer aan het k.lote (schrikreacties, you know..) Maar het ging eigenlijk wel redelijk! Ja
Mijn handen heb ik gelukkig weer wat lager geplaatst, zit goed recht en heb langere beugels! Tong uitsteken Verders ben ik aan het letten op het 'naar binnen vallen' in de bochten, en dat gaat ook al wat beter! Lachen

Dan zal ik dadelijk ook wel zelf gaan reageren op mijn berichtje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:47

smurffie schreef:
Ook galop is het achterbeen belangrijk Knipoog van draf heb ik geen foto's die duidelijk zichtbaar zijn Knipoog

Galop of draf, op bijde is het achterbeengebruik duidelijk te zien Knipoog

In galop zit het achterbeen er gemakkelijker onder dan in de draf in veel gevallen, dus tja..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:14

Ja maar als het achterbeen in draf word gebruikt is dit (over het algemeen) ook het geval in galop Knipoog ik heb wel losse foto's van m in draf, maarja dat zegt vrij weinig Knipoog

En ik ben met m gestopt dus nieuwe foto's komen er ook niet hea Knipoog

Maar je mag ervanuit gaan, dat zijn achterbeen er een stukkie beter onder staat Knipoog Veel aan de dubbele longe op een grote ronde getraint Knipoog (hij werd voor de kar beleerd.) Zo is zijn achterhand netjes sterk geworden en TOEN zijn we pas gaan beginnen met inrijden Knipoog met 5 weken zaten de basis gangen er gewoon goed in, en kon hij al normaal een rustig buitenritje rijden (met selina erbij Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 07:27

Arm paard..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:44

waarom? Paard had t prima naar zn zin hoor Knipoog strand rechtdoor is stukken beter dan rondjes aan de longe in een bak ,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:36

Ik heb het niet over het strand, maar over het longeren om maar op die manier spieren te kweken Rolleyes
Laat een paar het toch in een rustig tempo doen.

En ohja zo galloperen op het strand, tja dan krijg ik die achterhand er ook wel onder, maar dressuurmatig, je paard is niet rond en over de rug. Dus dressuurmatig stelt het gewoon geen ene klap voor Lachen

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:55

Jammer dat dit topic zo goed als ten einde is wou er juist bijkomen.Maarja nog veel plezier en ik discussiër hier niet mee omdat ik er gewoon geen verstand van heb Clown Vork

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:23

Smurrfiej; Lekker verantwoord met een onervaren paard naar het strand, lekker zijn eerste galop jij had nooit kunnen weten hoe hij daarop reageerde, lekker verantwoord nogmaals Sigaar --> Verder bemoei ik me er niet mee. Wij hebben duidelijk een ander zicht op inrijden.

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:18

Hoi en doei Haha!
Was hier toch al niet meer maar had ff zin om bij te lezen.

SpikkelFire schreef:
Gelukkig weet jij het altijd wel zo goed, en sta je altijd open voor commentaar Ja

Amen!

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:20

Ier schreef:
Ik heb het niet over het strand, maar over het longeren om maar op die manier spieren te kweken Rolleyes

En ohja zo galloperen op het strand, tja dan krijg ik die achterhand er ook wel onder, maar dressuurmatig, je paard is niet rond en over de rug. Dus dressuurmatig stelt het gewoon geen ene klap voor Lachen

Laat ik me dr even in mengen.
Jij zegt zelf: rustig aan beginnen.
Kind neemt paard mee naar strand: lekker ontspannen!
En wat zeg jij: dressuurmatig dit dat.
Okeeee, lekker tegenstrijdig.

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:26

En ohja.

mensen mensen, het is hiet altijd zo'n strijd om wie het beste negatief commentaar kan geven.
Neem nou mijn foto's, was ALTIJD iets mis mee. En bij iedereens foto's was wel iets mis.
Waarom moest het dan altijd meteen een hele discussie worden? Is dat een nieuwe sport ofzo.
Heb daar echt zoooo'n schijt hekel aan en dus nooit meer foto's geplaatst hier,
want t was toch nooit goed. Beter houd iedereen zn mond over fotos want dat kun je niet
oordelen, dat moet je in het echt zien en als je t lef hebt ga je zelf op die knol zitten en
dan maar kijken of jij dr wat van bakt. En als iemand zelf om rijtechnisch commentaar vraagt,
ja dan kun je dat krijgen van de rest en reken maar dat het negatief is, anders is het
toch geen commentaar ofwel?? Anders is het niet leuk om op te reageren? Mannn zelfs op HAW is
t minder erg en hoe het er daar wel ns aan toe gaat is ook geen pretje.
En als je graag commentaar geeft word je maar instructrice of whatever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:30

Ik durfde soms niet eens commentaar te geven.. ik weet wel aardig wat over paarden, maar omdat ik al zo lang niet reed dacht ik van.. misschien ben ik wel dom ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Verder; Afgod

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:33

Ier schreef:
Dan schiet ik maar in de verdediging, ik vind het ronduit belachelijk slecht onderbouwd en fout wat er hier gezegt wordt,

Is dit een voorbeeld van ronduit belachelijk slecht onderbouwt commentaar?
Volgens mij wel Iris Ja

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:36

Romytjuuh schreef:
Smurrfiej; Lekker verantwoord met een onervaren paard naar het strand, lekker zijn eerste galop jij had nooit kunnen weten hoe hij daarop reageerde, lekker verantwoord nogmaals Sigaar --> Verder bemoei ik me er niet mee. Wij hebben duidelijk een ander zicht op inrijden.

Ja dat vind ik inderdaad verantwoord Knipoog

Paard rijd via het bos het strand op Knipoog ziet geen auto of niks en heeft er als veulen vaak genoeg gelopen. Kent de omgeving en vind het er heerlijk.

Paard is 100 % gericht op pony die we bij ons hadden, hij zou NOOIT bij haar weg lopen van angst of iets, dan loopt hij juist naar haar toe.

Paard ken je al 2 jaar weet hoe hij op dingen reageert en met het andere paard omgaat.

Inrijden imo is het dier de basis gangen leren zonder verder 1 kant van de sport op te gaan. geen dressuur geen springen geen western niks. Het dier leert de teugel en been hulpen. draf stap galop.

IMO is het een stuk vriendelijker voor het dier om op een leeg strand zijn 1e galopje te maken dan in de bak, en ook een stukkie veiliger. Dier heeft de ruimte JA dier kan verweg gaan JA maar dier is wel opgesloten tussen zee en zeer mul zand. dus kan niet anders dan recht vooruit Knipoog Ook is het strand waar wij rijden het strand tussen scheveningen en katwijk. de ene kant is niet langs te rijden zonder door t water te gaan (waar hij doods en doods bang voor WAS) en de andere kant rijd je tegen een pier op Knipoog

In de bak zit je tussen 4 hekken waar je zelf behoorlijk hard op kunt vallen. dus zeg me nog eens, wat is beter? dier blijft zoieoz bij de ander (in het begin ook gewoon met longe eraan (ja te paard ja. de pony hebben we al 9 jaar en kennen we van binnen naar buiten.) geen dingen waarop ruiter of paard zich kan verwonden. geen mogelijkheid tot vermist paard omdat hij toch niet verder kan dan de pier of het water.

dus lekker onverantwoord om het dier met moeite zo'n lekker kort rondje aan de longe te laten maken terwijl hij zijn evenwicht nog totaal niet heeft dus er een grote kans is dat hij ervandoor gaat of onvalt omdat hij het niet aankan Knipoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:14

Anora schreef:
Ier schreef:

Laat ik me dr even in mengen.
Jij zegt zelf: rustig aan beginnen.
Kind neemt paard mee naar strand: lekker ontspannen!
En wat zeg jij: dressuurmatig dit dat.
Okeeee, lekker tegenstrijdig.

Zij loopt toch te zeuren dat het dressuurmatig niet goed is Rolleyes

hooiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:17

Lekker topic hier..
Wat een gedoe zeg over de achterhand.En als je niet tegen commetaar kan plaats dan geen fotos ier.

Pff..