Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:39

Boulankie schreef:
Omdat deze topic nog vrij 'vers' is; ik zoek nog een bijrijdpaard/-pony op stal Wennekers. Als je degene bent die mij zoekt, of je kent iemand stuur mij dan een PB. Dan zal ik meer over mijzelf vertellen!

Dit moet op de boktmarkt!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:39

Sheran schreef:
Icrack: wat valt dan allemaal onder herintreden?

Ik heb inmiddels weer en verzorgpaard in Deventer gevonden, nu nog even op de manege langs in Amsterdam. Die is vlak bij mijn nieuwe huis, hopelijk kan ik daar wat bijrijden :j. Tips over hoe ik dat het beste aan kan pakken? Ik heb er geen connecties en het aanbod is enorm.

Had iemand hier nog tips voor? Ik word niet geaccepteerd in de facebookgroep van Amsterdam die ik gevonden heb. En hoe maak je een entree op een nieuwe manege zonder te lessen?

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:41

Sheran schreef:
Sheran schreef:
Icrack: wat valt dan allemaal onder herintreden?

Ik heb inmiddels weer en verzorgpaard in Deventer gevonden, nu nog even op de manege langs in Amsterdam. Die is vlak bij mijn nieuwe huis, hopelijk kan ik daar wat bijrijden :j. Tips over hoe ik dat het beste aan kan pakken? Ik heb er geen connecties en het aanbod is enorm.

Had iemand hier nog tips voor? Ik word niet geaccepteerd in de facebookgroep van Amsterdam die ik gevonden heb. En hoe maak je een entree op een nieuwe manege zonder te lessen?

Is er aanbod op de manege waar jij heen wil? Anders wordt het erg lastig natuurlijk... misschien met iemand mee gaan? Of anders gewoon proberen.

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:43

Ik ken er niemand. Ik ben net verhuisd. Ik weet ook niet of er aanbod is, maar ik heb nog nooit een manege gehad zonder aanbod.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:40

Sheran schreef:
Ik ken er niemand. Ik ben net verhuisd. Ik weet ook niet of er aanbod is, maar ik heb nog nooit een manege gehad zonder aanbod.

Haha zal aan de omgeving liggen dan want hier zijn er geen met aanbod. Bij eentje hier kan het wel zo zijn dat een pensionsklant je uiteindelijk vraagt maar dan moet je daar toch ook al rijden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:20

Vast! Er was ook niemand op de vorige die actief zocht, maar je wordt inderdaad gevraagd als ze je zien rijden. Op mijn vorige manege was het mijn instructrice die wel wat hulp kon gebruiken bij haar paarden bijvoorbeeld :). Ik heb altijd eigen paarden gehad en zie lessen op een (dure) manege niet meer zo zitten :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:36

Wat je kunt doen om een manege te leren kennen is een keer binnenlopen om te kijken bij de lessen en/of wedstrijden en informatie te vragen. Wil je meer kans maken om er te kunnen bijrijden is een keer een proefles nemen of een paar losse lessen een idee. Eventueel aanbieden vrijwilligerswerk te doen op een manege kan ook heel goed helpen. Op die manier leer je er mensen kennen en via via wordt je netwerk dan weer snel groter. Hoe meer mensen je kennen en hoe beter je bekend bent hoe groter de kans dat je hoort als er iemand wel wat hulp kan gebruiken of je gevraagd wordt. Soms eerst voor vakantie maar met wat mazzel als je goed bevalt rol je er zo tussen.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:58

Inderdaad! Ik had voor mijn eigen paard ook meerdere bijrijdpaarden op een manege. Ik begon daar als beginner en uiteindelijk uitgegroeid tot bijrijder. Maar dat gebeurt juist doordat je daar lest, mensen zien je rijden of zien dat je daar veel bent om te helpen.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:44

@Sheran: welke regio van Amsterdam zoek je? En wat zoek je precies?
Kan wel wat hulp gebruiken. Amsterdam-noord.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:44

Donderdag komt er een meisje kijken of het klikt met mijn pony.
Als het na haar niet klikt stop ik met zoeken heb ik besloten.

Ze kwam wel heel enthousiast over.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:35

Hier komt donderdag ook iemand. Ben benieuwd.

En weer een reactie " Ik wil je paarden wel komen rijden".
Denk dan gelijk. Oh ja rijden wil ik ook wel. Alleen is daar na het verzorgen vaak geen tijd meer voor...
Ik heb geen probleem ermee als iemand wil rijden.
Wel heb ik er een probleem mee als ze denken dat ze gratis komen rijden in ruil voor...niks.
Tenzij er eentje bijzit die ze echt zelfstandig kan trainen en dan ook op een manier die matcht met de mijne.
Echter acht ik die kans heel klein.
95% zijn meisjes die op de manege rijden. Ouders niet meer geld uit willen geven dan 1 les per week. En vaak zeggen ouders dan tegen de kids. Zoek een verzorgpony, kun je gratis rijden. Of de kids bedenken zich dat zelf.
Mijn grootste allergie: ik kom gratis rijden.

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:19

Ik zoek natuurlijk gewoon Western bijrijdster en ik krijg vaak : ja Western kan ik niet maar ik wil het wel leren als ik dan zeg kom maar lessen dan hoor ik niets meer

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:06

Ja had gevraagd of ze wil verzorgen of bijrijden.
Gelijk reactie terug: Bijrijden!

Nou overzicht gestuurd van de maandelijkse bijdrage.
Toen was het stil aan de overkant...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:07

Ik wil je paarden wel rijden Anke :P Verhuis je ze dan wel even naar Amsterdam?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:59

Anke schreef:
Ja had gevraagd of ze wil verzorgen of bijrijden.
Gelijk reactie terug: Bijrijden!

Nou overzicht gestuurd van de maandelijkse bijdrage.
Toen was het stil aan de overkant...

Maar als ik jou advertentie lees op de bokt markt lijkt het ook alsof je iemand zoekt die je paarden kan rijden
Dan staat er delen in de kosten of in de taken.. maar als er na de taken geen tijd meer is om te rijden vind ik dat niet fair en je advertentie wat misleidend..

En ik snap dat als jij die vraag zo open stelt dat ze zeggen te willen rijden.. en als jij dan met m lijst maandelijkse kosten komt zou ik ook afhaken.. in je advertentie staat iets over bakhuur maar het is mij onduidelijk of dit verplicht of iets dergelijks.. bovendien is 35 euro per maand niet zoveel maar ik heb de indruk dat er meer kosten bij komen?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:24

Nou ik heb een heel leuk meisje gevonden! Ze is 15 en rijd op de manege. Maar ze rijd heel erg goed. Wil ook heel erg graag leren en is heel rustig.

Alleen een dingetje... Mijn paard hangt gigantisch aan mij. Ze vind het heel raar als de bijrijder haar uit de stal pakt en zadelt. Als ik dan langs de bak loop is ze alle aandacht bij het rijden kwijt. Ik heb dus besloten om haar na 3x alleen te laten gaan omdat ze dan lekker bezig kan.

Leuk hoor zo'n paard wat zo op je gericht is, maar in dit soort situaties wat onhandig eigenlijk..
Al heb ik er alle vertrouwen in dat het goedkomt, meisje weet er erg goed mee om te gaan en voelt mijn paard perfect aan!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:27

Waarom zou er geen tijd meer zijn om te rijden?
Als je met twee of meer bent. Zijn de taken zo gedaan. Stal mesten, hooi en bijvullen. Voer geven.
En ik heb een huis en gezin. Meeste meiden niet. Is ook anders mbt tijd.
En ja of financieel bijdragen of meehelpen. Het een of het ander.

Bijrijder betaalt
Verzorgster betaalt niet

Als ze lid willen worden vd vereniging die op 300 m ligt. Dan kost dat 35,-/maand. Onbeperkt bakgebruik. (En lessen)
Mijn verzorgster en ik zijn er lid van.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:35

Staat het er ook wel duidelijk dat in jouw ogen een bijrijder betaald en een verzorger niet?
Denk dat daarin al veel meningsverschillen zijn wat het verschil nu precies is. Voor de ene rijdt een verzorger namelijk helemaal niet of nauwelijks. Kan natuurlijk zorgen voor een miscommunicatie. Denk dat je daarom dat ook beter kunt bespreken als je afspreekt. Dan kun je toch wat beter over praten wat nu precies de bedoeling is.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:55

Ik vind je advertentie op zich wel duidelijk Anke, alleen het stukje van de vereniging of dat verplicht is of eigen keus wordt niet duidelijk.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:11

Anke schreef:
Hier komt donderdag ook iemand. Ben benieuwd.

En weer een reactie " Ik wil je paarden wel komen rijden".
Denk dan gelijk. Oh ja rijden wil ik ook wel. Alleen is daar na het verzorgen vaak geen tijd meer voor...

Hier staat het waar ik op doelde met geen tijd voor rijden na het verzorgen ;)

Bij mij is een verzorgster idd iemand die helemaal niet rijdt.. bij jou geloof ik wel.. daar kan idd ook miscommunicatie in zitten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:47

xxdomiixx schreef:
Ik vind je advertentie op zich wel duidelijk Anke, alleen het stukje van de vereniging of dat verplicht is of eigen keus wordt niet duidelijk.

Op zich is dat eigen keuze.
Echter als men wil rijden, is het wel handig om een plek te hebben om te rijden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:10

Een verzorgster is bij mij net hetzelfde als mij. Doet dezelfde dingen. Alleen draag ik alle kosten.
Een bijrijder komt om te rijden en betaald daar een bijdrage voor.

Mijn verzorgster en ik rijden als er tijd voor is. Soms vaak en soms niet. Dat wisselt. Verzorging en taken rondom het houden, staan voorop. Paardjes goed verzorgt erbij hebben staan is nr 1 en rijden komt erna. Is dus hoe de prioriteiten liggen.
Komend jaar zal mijn verzorgster ook F-proefjes gaan rijden. Dat wil ze graag. Ik zal haar dan helpen en uiteraard ook het vervoer regelen.
We zijn een team. Paardjes, welbevinden en veiligheid staat voorop. Iemand met teamspirit die mag hier heel veel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:24

Wat leuk dat je een fijn meisje hebt gevonden.
Kan me voorstellen dat het niet handig is als paardlief alleen maar op z'n baasje let.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:51

Dat begrijp ik maar de vraag is of dat ook duidelijk is bij de mensen die reageren. Vandaar dat ze nu misschien ineens denk okey omdat ik wil rijden moet ik betalen terwijl het voor haar misschien hetzelfde is als jullie en staat die er niet bij stil dat onder verzorgen ook rijden hoort.
Ik weet niet hoe het gesprek verder is verlopen maar ik zou dat namelijk ook wat vreemd vinden als er dan ineens de "prijslijst" bijgevoegd zit.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:25

Ik twijfel er soms wel over om een bijrijder te nemen.

Mijn merrie moet zoveel mogelijk bewegen (daarom ook dagelijks weidegang) om haar patellafixatie binnen de perken te houden.
Maar het is een gevoelige 5-jarige die je wel moet kunnen begeleiden in haar jolige buien. Ze bokt niet, maar bouwt wel snel spanning op en gaat dan rennen als je niet op tijd bent.
Dus het moet sowieso een ervaren ruiter zijn, liefst ervaring met jonge paarden.
Zul je zeggen, neem les of laat ze les nemen. Maar ik plus paard en instructrice op stal klikken rijtechnisch niet. Ik ben geen hoogvlieger qua rijkunsten maar bereik meer met m'n merrie aanrommelend in m'n hoekje dan met lessen bij die instructrice.
Andere instructie op stal ligt wat gevoelig.

Het gaat nu ook goed tussen merrie en mij, we vorderen gestaag en de 'we begrijpen mekaar niet en maken dus maar drama' buien zijn verdwenen.

Merrie zelf vind niksen in de weide trouwens wel best.

Zouden jullie voor zoiets een bijrijder zoeken?
Ikzelf denk dat een beetje handige ruiter zich niet met verzorgpaarden gaat bezighouden, die hebben zo ook al genoeg paarden te rijden.
En ik wil niet zomaar iedereen op m'n merrie, keertje hobbelen mag iedereen. Ze is op zich braaf. Maar structureel bijrijden heb ik liever een ruiter die weet wat hij/zij doet.

De reden dat ik haar zou laten bijrijden is dus om haar meer te laten bewegen. Door mijn werk kan ik zelf echt geen 5x per week. 3x lukt net.