Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmikky

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:17

ik kan denk k binnenkort ook weer op zoek naar een bijrijdpaard :+

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:25

succes met je zoektocht!!

we hadden gister een advertentie geplaatst, hadden al een reactie van een meisje van 12 (leeftijd zegt niks he!) maar ze woont een uur fietsen bij ons vandaan! heb gevraagd hoe ze dat gaat doen. dat is dus 2 uur fietsen en dan heb je nog niks bij je verzorgpony gedaan.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:34

Hè jammer! Ik woon in krommenie. Ook net te ver..

Vind het zo jammer dat ik nu steeds fijne plekken tegen kom, net te ver om te fietsen. Ben in januari zestien en ga dan voor een scooter zal ik wel opens niks meer vinden!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:17

Ik heb nu geen bijrijder meer nodig. Maar enkele jaren geleden wel ivm werk. Het is alleen nooit gelukt om een betrouwbare, goede bijrijder te vinden. Ik heb het met meerdere geprobeerd, volwassen mensen dus geen jonge meisjes. De ene stopte er mee na een paar weken omdat ze bang was dat ze zou vallen, en zij kleine kinderen had. Nog een ander omdat het fietsen naar de stal toch tegenviel, vooral met slecht weer. (ik geloof 20 minuten fietsen).
Nog een ander hield zich niet aan afspraken die we onderling gemaakt had en had ook nog een zweetdeken van mij zomaar aan iemand anders gegeven. (dus echt gegeven, niet even uitgeleend) Met als reden dat het paard van die ander zo zweette en die persoon geen zweetdeken had en mijn zweetdeken nooit werd gebruikt. Dat was ook zo, maar dan nog, het waren mijn spullen. Dat waren mijn ervaringen met een bijrijders.
Ik vroeg er geen geld voor, misschien dat het daarmee te maken heeft. Als je er wel voor betalen moet, je meer inzet hebt, om 'waar voor je geld' te hebben?

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:39

Naast dat ik had gezegd dat eigenaren een grotere waslijst krijgen, merk ik zelf dat ik ook begin te veranderen :o .
Ben jaren geleden begonnen met een verzorgpaard en hoefde ik alleen maar uit te mesten en te bezemen. Nu moet ik bezemen, uitmesten, mest wegbrengen, hooi klaar zetten voor verschillende paarden(ook andere paarden waar ik niet op rijd, dus vaak wel 10 bakken hooi dat helemaal losgeplozen moet zijn - er is vaak vast/aan elkaar geplakt hooi.), als ze in wei gaat poep uit de wei & met extra klusjes( bijv. bak of wei) help ik. Daarnaast natuurlijk de klusjes voor het paard zelf, hoeven vetten en manen knippen e.d.
Daarnaast moet ik vrijwel alles voor het paard betalen van manenspray tot nieuwe deken of kast. Ik denk dat als je alles bij elkaar optelt wat ik betaald heb over de 1200€ is. Dan heb ik de lessen die ik altijd zelf betaal er nog niet bij gerekend.
Als ze op vakantie gaan of als er andere omstandigheden zijn, word ik opgebeld en kom ik braaf opdraven om alle paarden eten te geven. Soms alleen 's avonds maar soms wel tot 4x per dag moet dan alle bovenstaande klusjes in mijn eentje doen bij alle paarden doen (dus elke keer als ze eten krijgen uitmesten e.d.). Soms ook een aantal weken alleen mijn verzorgpaard 4x per dag. Als ze terugkomen geen bedankje of iets, want je vindt het toch zo leuk? Zo leuk dat er soms blaren op mijn handen staan. ;)
En als je dan daarnaast bedenkt, dat ik dan soms mijn vaste dagen moet veranderen, omdat de andere verzorger(komt max. 1 keer per week en en niet helpt bij vakanties en dergelijke) alleen die dag kan (andere dagen gaat ze of uit of haar vriendje komt).
Als ik wil komen, moet ik altijd de klusjes doen, als ik het niet gedaan heb word ik aangesproken. Dat houdt in dat ik soms een uur bezig ben met de klusjes en een half uur met het paard zelf bezig ben.
Dus als je eerlijk aan mij vraagt of ik altijd zo blij ben met mijn verzorgpaard is mijn antwoord nee. En zoek ik soms inderdaad op internet naar een paard waar ik gewoon 50€ kan betalen en al mijn aandacht naar toe kan.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:00

@shirley jeetje.. Daar maken ze gewoon gebruik van je echt heel flauw! Hoop dat je een leukere vind waar je gewoon je aandacht aan 1 paardje kan geven

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:18

Mag je dan uberhaubt wat doen met dat paard shirley? je klinkt nu meer als een voetenveeg dan als bijrijder. en dat is jammer, en vergalt je plezier.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:22

Snackie schreef:
Mag je dan uberhaubt wat doen met dat paard shirley? je klinkt nu meer als een voetenveeg dan als bijrijder. en dat is jammer, en vergalt je plezier.

idd helemaal met snackie eens.
hoop voor je dat je een leuk paard vind want dit is ook niet leuk meer.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:28

Shirley_ schreef:
Naast dat ik had gezegd dat eigenaren een grotere waslijst krijgen, merk ik zelf dat ik ook begin te veranderen :o .
Ben jaren geleden begonnen met een verzorgpaard en hoefde ik alleen maar uit te mesten en te bezemen. Nu moet ik bezemen, uitmesten, mest wegbrengen, hooi klaar zetten voor verschillende paarden(ook andere paarden waar ik niet op rijd, dus vaak wel 10 bakken hooi dat helemaal losgeplozen moet zijn - er is vaak vast/aan elkaar geplakt hooi.), als ze in wei gaat poep uit de wei & met extra klusjes( bijv. bak of wei) help ik. Daarnaast natuurlijk de klusjes voor het paard zelf, hoeven vetten en manen knippen e.d.
Daarnaast moet ik vrijwel alles voor het paard betalen van manenspray tot nieuwe deken of kast. Ik denk dat als je alles bij elkaar optelt wat ik betaald heb over de 1200€ is. Dan heb ik de lessen die ik altijd zelf betaal er nog niet bij gerekend.
Als ze op vakantie gaan of als er andere omstandigheden zijn, word ik opgebeld en kom ik braaf opdraven om alle paarden eten te geven. Soms alleen 's avonds maar soms wel tot 4x per dag moet dan alle bovenstaande klusjes in mijn eentje doen bij alle paarden doen (dus elke keer als ze eten krijgen uitmesten e.d.). Soms ook een aantal weken alleen mijn verzorgpaard 4x per dag. Als ze terugkomen geen bedankje of iets, want je vindt het toch zo leuk? Zo leuk dat er soms blaren op mijn handen staan. ;)
En als je dan daarnaast bedenkt, dat ik dan soms mijn vaste dagen moet veranderen, omdat de andere verzorger(komt max. 1 keer per week en en niet helpt bij vakanties en dergelijke) alleen die dag kan (andere dagen gaat ze of uit of haar vriendje komt).
Als ik wil komen, moet ik altijd de klusjes doen, als ik het niet gedaan heb word ik aangesproken. Dat houdt in dat ik soms een uur bezig ben met de klusjes en een half uur met het paard zelf bezig ben.
Dus als je eerlijk aan mij vraagt of ik altijd zo blij ben met mijn verzorgpaard is mijn antwoord nee. En zoek ik soms inderdaad op internet naar een paard waar ik gewoon 50€ kan betalen en al mijn aandacht naar toe kan.

Volgens mij vinden ze het wel handig dat je altijd komt opdraven...
Ik vind het niet vreemd dat je aan het kijken bent naar een ander paard, want je wordt gewoon gebruikt.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:51

Haha sorry, ik ben iets onduidelijk.. Ik hou echt van het paard en het paard heeft een hele geschiedenis, waardoor ik nog niet stop. Ze zou dan weer een nieuw verzorgmeisje krijgen en dat zou weer een hele strijd worden. Dat gun ik het beestje niet en helemaal niet op haar oude dag. Maar af en toe ben ik het zat en kijk ik naar advertenties of er nog iets leuk tussen zit. Misschien als er binnenkort iets gebeurt, dat ik er opeens helemaal klaar mee ben en stop, maar dat weet je nooit natuurlijk.
Ik vind het fijn dat jullie ook zeggen, dat ik soms een beetje gebruikt word. Ik heb dat gevoel namelijk ook en andere mensen zeggen dat ook tegen mij. Maar het is moeilijk om iets te veranderen als de eigenaar vind dat hij gelijk heeft. Ik blijf dan ook alleen hangen, omdat ik veel van dat beestje houd. Maar als ik dit van te voren had geweten, zou ik er niet aan begonnen zijn.
En ja, ik mag rijden, longeren, wat ik zelf wil. Mits het op het erf is en het paard het nog aankan. Maar door school(lange dagen, waardoor ik haast alleen maar 's avonds kan en hoeveelheid huiswerk) laat ik er doordeweeks meestal los, longeer ik haar of iets simpels, want als ik ga rijden ben ik rond de 2-3uur kwijt en zoveel tijd heb ik niet altijd.

Ik probeer met mijn verhaal alleen te zeggen, dat sommige mensen wel veel over hebben voor een verzorgpaard/pony en er niet makkelijk over denken. Maar dat soms de eigenaren te veel verwachten zonder dat ze het zelf door hebben en daardoor ook de pret verpesten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:29

heb je ook gelijk in.

En op het moment dat het laatste gebeurd,
Citaat:
Maar dat soms de eigenaren te veel verwachten zonder dat ze het zelf door hebben en daardoor ook de pret verpesten.

Dan moet je eigenlijk aan de bel trekken dat het zo niet hoort. Hoe makkelijk dat ook gezegd is.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:35

jeetje, maar kun je het niet op een suptiele manier brengen dat je niet hun sloof bent?
het is toch zonde dat je niet aan het paard toekomt door al die klusjes. en ik denk dat die mensen in het begin toch een bijrijdster wilde voor het paard?

ik weet niet goed wat ik in zo'n situatie zou doen. vooral als je het paard wel erg leuk vind.
je zou er bedat betaald voor moeten krijgen als stalhulp!!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:03

ook hier weer iemand bijrijdster loos, mijn oma is vannacht overleden en dat hoorde ik nadat ik de paarden buiten had gezet. Ik bel om te vragen of zij ze misschien binnen wil zetten, ja was geen probleem.

Krijg ik net een smsje dat het haar niet meer gaat lukken of ze dan niet een nacht buiten kunnen blijven. Ik ben er klaar mee, laatst zou ze ze buiten zetten en heeft dat ook niet gedaan, stonden ze heel de dag op stal.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:23

Jeetje zeg, en bedankt bijrijder.
Tsja zo kan het helaas ook, sterkte en gecondoleerd.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:24

Snackie schreef:
Jeetje zeg, en bedankt bijrijder.
Tsja zo kan het helaas ook, sterkte en gecondoleerd.

dankje

Sunnylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:03

Hoooi :D

Ik woon in Driebergen en aangezien ik volgend jaar naar de middelbare ga zoek ik een verzorgster voor mijn pony!

Ze heet Sunny, is waarschijnlijk een kruising tussen een Arabier en een KWPN ( of volledig KWPN maar dat ze klein is gebleven! ), is 14 jaar oud ( haar verjaardag is op 1 januari :P ) Ze is 1.56 en heeft M Dressuur en M Springen gelopen, ze kan dus wel wat! Ze is heerlijk in het bos alleen ben je in je eentje dan wil ze het liefst naar huis.... Ze heeft geen stal gebreken, alleen als allebei haar buren wegzijn wordt ze nog weleens onrustig! Ze is wel erg smal en een snel en pittig paardje dus je moet wel een beetje een snelle ruiter zijn!!

Alleen het liefst wel iemand die een zachte hand in het rijden heeft, op stem geluid loopt ze prima(dus NIET schoppen!:P )

Ze erg lief en heeft liever een band met mensen dan met paarden ( behalve 1 pony dan:P )

Ik hoor het graag als iemand belangstelling heeft!

Groetjes Mij!!

AGarciaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:57

@ Verafjord, wat balen zeg, gecondoleerd :(:) , lekkere bijrijder...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:32

AGarcia schreef:
@ Verafjord, wat balen zeg, gecondoleerd :(:) , lekkere bijrijder...

ja madam voelt zich misbruikt :wow: Ik heb ongeveer 4 keer gevraagd aan haar of ze de paarden binnen cq buiten wilde zetten, waarvan ze het 2 keer gewoon af heeft laten weten en dan voelt ze zich misbruikt? Nouja dit boek kan gewoon weer dicht en we gaan wel verder kijken

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:37

Wie heeft hier allemaal een gratis verzorgpaard of wie heeft zijn paard aangeboden als verzorgpaard voor niets?
Ben ik nou zo vreemd?
Stel iemand zou hier komen voor 2/3 keer per week , ben ik er altijd bij , alle spullen zijn er , help ik zelf met alles mee verwacht ik toch wel een kleine bijdrage... Zou ik tenminste gewoon een bedrag per maand vragen.

Wil je paard rijden met alles dr op en der aan vind ik dat ik ook wel wat onkosten mag vragen ivm stallingkosten etc toch ?

Of ben ik nou zo vreemd denkend? xd

Niet veel maar gewoon een vast bedrag.. dan komen er ook geen penny's op af die elke week eeen ander meenemen en met slecht weer gewoon neit gaan... tenminste dat hoop je dan :')

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:42

ik vraag er helemaal niks voor, ik heb zelf ook altijd verzorgpaarden gehad die ik gratis mocht doen. Het feit dat iemand mij een stukje zorg uit handen neemt is voor mij al betalen genoeg en in ruil daarvoor gaan we dan ook rijden met ze. Alleen degene die nu dus net weg is wilde wel rijden, maar andere dingen doen kwam nooit uit, altijd de smoes via sms: "ik red het niet met mijn werk", met als gevolg dat of mijn paarden niet buiten kwamen of ik zelf als een idioot naar stal moest rijden om ze binnen te halen..

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:24

heb nu de keuze uit 3 gratis verzorgpony's :P (wel gewoon klusjes doen)
1 had ik zelf gevonden en heb er 2 aangeboden gekregen via een advertentie op marktplaats waar prakties niks in stond (alleen wat ik voor pony/paard zocht en veder helemaal niks XD)
ga morgen dus bij 1 van de aangeboden kijken of het wat is...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:28

Ik hoor het wel meer.
Ik heb nu 3 jaar mijn pony's om te verzorgen, op voorwaarde dat ik gewoon uitmest, spullen onderhoud en ze soms eten geef als de eigenaar later is voor het werk.
Voor mij was er iemand die alleen wou rijden, en niet de klusjes. Ook wou ze dat de eigenaren haar even elke week naar les en wedstrijden bracht..

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:17

mijn bijrijder zou gisteren komen,maar ze is niet geweest.
Ik snap het best er viel weinig te doen met het weer en sneeuw.
maar ben ik nu een zeur dat ik vindt dat ze dit toch even kon melden via bel of sms?
Ze is nog nieuw en we moeten elkaar nog vinden,maar heb een beetje het gevoel dat ik steeds het voortouw in alles moet nemen.
wel rijdt ze vrij gemakkelijk met mijn paardje weg, en dat is wel weer een goed punt.
lastig hoor. mijn vorige bijrijdster was zo ingeburgerd dat ik waarschijnlijk er een beetje uit ben.

oh om weer even in te haken op de laatste vraag. ik bied dus ook mijn paard gratis aan.
als je er bent wel even 4 drollen uit de stal halen.
verder vraag ik niets.
en zou het leuk vinden als er gelest wordt,maar dat moet wel zelf betaald worden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:01

Ik heb het geluk van een absolute klasse bijrijder en dat laat ik haar weten ook. Ik kan haar volledig vertrouwen. Ze is voorzichtig met mijn paard, denkt zelfstandig mee over veiligheidsmaatregelen en wat nodig kan zijn. Als ze iets mist dat ze nodig heeft gaat ze meteen naar de ruitersportzaak om het te halen, wat absoluut niet hoeft! Ze betaalt niets en mag alles en heeft me nog nooit laten zitten. Als ze niet kan laat ze het mij weten, en zoals nu met die sneeuw en onbegaanbare wegen regelt ze zelf een stalgenoot die dichterbij woont en het stuk kan lopen.

Terwijl bij ons op stal een bijrijdster is die werkelijk alles voor dat paard over heeft en door de eigenaar zeer kort gehouden word. Zij mag niet rijden zonder dat eigenaar erbij is en dan haalt eigenaar de teugels eraf en alleen aan de longe. Die meid heeft M1 gereden en rijd keurig! De rest van de tijd mag ze longeren en vooral de stal uitmesten. Ik heb er geen woorden voor hoe die eigenaar die meid behandelt. Ze word letterlijk behandeld als een stuk stront dat de rotklussen mag oplossen, en mag komen opdraven als eigenaar het zelf te koud of te nat of te warm of te weet ik veel wat vind om te komen, en dat is het grootste deel van de tijd. Die meid moet er een pesteind voor fietsen en doet dat dagelijks, zonder te morren... Vraag me werkelijk af hoelang ze dat nog volhoud terwijl dat de ideale bijrijdster is! Het is dat ik al voorzien ben van een net zo goeie, anders zou ik het wel weten.

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:02

ik zoek er juist een.

ik ben ong. 1.56 kwa lengte
weeg ong.40 (is dat in verhouding zwaar?)

suur ff pb als je iets hebt