Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shirley_ schreef:Naast dat ik had gezegd dat eigenaren een grotere waslijst krijgen, merk ik zelf dat ik ook begin te veranderen.
Ben jaren geleden begonnen met een verzorgpaard en hoefde ik alleen maar uit te mesten en te bezemen. Nu moet ik bezemen, uitmesten, mest wegbrengen, hooi klaar zetten voor verschillende paarden(ook andere paarden waar ik niet op rijd, dus vaak wel 10 bakken hooi dat helemaal losgeplozen moet zijn - er is vaak vast/aan elkaar geplakt hooi.), als ze in wei gaat poep uit de wei & met extra klusjes( bijv. bak of wei) help ik. Daarnaast natuurlijk de klusjes voor het paard zelf, hoeven vetten en manen knippen e.d.
Daarnaast moet ik vrijwel alles voor het paard betalen van manenspray tot nieuwe deken of kast. Ik denk dat als je alles bij elkaar optelt wat ik betaald heb over de 1200€ is. Dan heb ik de lessen die ik altijd zelf betaal er nog niet bij gerekend.
Als ze op vakantie gaan of als er andere omstandigheden zijn, word ik opgebeld en kom ik braaf opdraven om alle paarden eten te geven. Soms alleen 's avonds maar soms wel tot 4x per dag moet dan alle bovenstaande klusjes in mijn eentje doen bij alle paarden doen (dus elke keer als ze eten krijgen uitmesten e.d.). Soms ook een aantal weken alleen mijn verzorgpaard 4x per dag. Als ze terugkomen geen bedankje of iets, want je vindt het toch zo leuk? Zo leuk dat er soms blaren op mijn handen staan.
En als je dan daarnaast bedenkt, dat ik dan soms mijn vaste dagen moet veranderen, omdat de andere verzorger(komt max. 1 keer per week en en niet helpt bij vakanties en dergelijke) alleen die dag kan (andere dagen gaat ze of uit of haar vriendje komt).
Als ik wil komen, moet ik altijd de klusjes doen, als ik het niet gedaan heb word ik aangesproken. Dat houdt in dat ik soms een uur bezig ben met de klusjes en een half uur met het paard zelf bezig ben.
Dus als je eerlijk aan mij vraagt of ik altijd zo blij ben met mijn verzorgpaard is mijn antwoord nee. En zoek ik soms inderdaad op internet naar een paard waar ik gewoon 50€ kan betalen en al mijn aandacht naar toe kan.
AGarcia schreef:@ Verafjord, wat balen zeg, gecondoleerd, lekkere bijrijder...