Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:09

Het blijft echt te afhankelijk waar je woont... En tis dat ik hier geen fatsoenlijke (ik ben moeilijk) stal kan vinden waar ik tevreden mee ben en toch genoeg "tijd". (Ik wil gewoon volpension, nooit gezeik, nooit gezeur over die kan niet, beurten ruilen en dat alles).... Alleen komen ze dan meteen niet meer buiten :S Maar blijf erbij, waar mijn paardje staat is een overschot aan verzorgpaarden, mensen hebben het er echt letterlijk voor het kiezen! (En dan zoeken ze nog verder :'))

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:12

Lianne86 schreef:
Het blijft echt te afhankelijk waar je woont... En tis dat ik hier geen fatsoenlijke (ik ben moeilijk) stal kan vinden waar ik tevreden mee ben en toch genoeg "tijd". (Ik wil gewoon volpension, nooit gezeik, nooit gezeur over die kan niet, beurten ruilen en dat alles).... Alleen komen ze dan meteen niet meer buiten :S Maar blijf erbij, waar mijn paardje staat is een overschot aan verzorgpaarden, mensen hebben het er echt letterlijk voor het kiezen! (En dan zoeken ze nog verder :'))

Over welke omgeving hebben we het hier? :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:13

Ik zag laatst ook een advertentie van iemand die een bijrijder zocht voor een paar dagen per week. Je moest wel een bijdrage leveren van schrik niet € 240,- per maand. Nou dat vind ik echt schokkend hoor!

Ik vraag dus geen bijdrage, omdat degene mij ermee helpt. Het enigste wat ik wel vraag is dat ze in eerste instantie les nemen. Mede omdat het een jong pas beleerd paardje is.
Deze kosten zijn wel voor hun eigen rekening, maar hier hebben ze beide profijt van in mijn ogen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:14

kiki1976 schreef:
Ik zag laatst ook een advertentie van iemand die een bijrijder zocht voor een paar dagen per week. Je moest wel een bijdrage leveren van schrik niet € 240,- per maand. Nou dat vind ik echt schokkend hoor!

Ik vraag dus geen bijdrage, omdat degene mij ermee helpt. Het enigste wat ik wel vraag is dat ze in eerste instantie les nemen. Mede omdat het een jong pas beleerd paardje is.
Deze kosten zijn wel voor hun eigen rekening, maar hier hebben ze beide profijt van in mijn ogen.

Dat is echt niet normaal.......
Zoveel betaal je hier aan stalling per maand....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:16

Dat betaal ik niet eens per maand aan stalling :D, betaal hier een stuk minder haha

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:16

kiki1976 schreef:

Pfoe! Dat is echt absurd veel! Slaat helemaal nergens op ;s
En inderdaad, lesnemen is ook investeren in je eigen niveau naar mijn idee dus daar mag je dan ook wel wat aan uitgeven, als je het geluk al hebt dat je dus een paard/pony hebt waarmee je die lessen kan nemen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:18

Paard ==> Gerwen (Nuenen, bij Eindhoven) en ik woon in de buurt van Dordrecht :p

240 euro!?! Mijn stalgeld is ook een stuk minder dan dat :') Maarja, stel je krijgt daarvoor een luxe sportpaard, super accommodatie en elke week pv-les... Dan is het ook weer een ander verhaal ;)

Neem maar eens wekelijks les, dan ben je ook al snel 100 euro kwijt...

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:20

Lianne86 schreef:
Paard ==> Gerwen (Nuenen, bij Eindhoven) en ik woon in de buurt van Dordrecht :p

240 euro!?! Mijn stalgeld is ook een stuk minder dan dat :') Maarja, stel je krijgt daarvoor een luxe sportpaard, super accommodatie en elke week pv-les... Dan is het ook weer een ander verhaal ;)

Neem maar eens wekelijks les, dan ben je ook al snel 100 euro kwijt...

Ookal krijg je er misschien veel voor terug.. 240 is voor mij (met mijn 15 jaar ;p) dan toch écht niet te betalen ookal helpen mijn ouders natuurlijk wel mee. Er is een reden dat wij ook geen paard hebben, geld!
Dus 240.. Tsja.. Denk niet dat je dan heel snel iemand vind

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:21

Zo zie ik dat ook hoor. En daarbij vind ik €20,- per uur niet duur voor een gediplomeerde instructrice die op locatie komt.
Oke in het begin vraag ik het wel eens in de week te doen, maar als het goed gaat dan vind ik om de week ook prima!

Tja en dat is het hem juist, het was niet eens een luxe sportpaard, maar een gewoon recreatie paardje (niet dat die minder zijn hoor begrijp me niet verkeerd)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:23

Haha nee, heb hetzelfde hoor... Als je ambities hebt en je krijgt lessen, een super fijn leerpaard onder je kont etc. Dan is het nog "redelijk" (vind het nog veel, daar niet van... maar ok)... Maar voor een recreatiepaardje... dat is dan een duur bosritje :S (En neem even aan dat de gemiddelde recreatieruiter dezelfde ambities heeft... af en toe een lesje is dan nog leuk... maar 240 gaat me dan toch veel te ver :S)

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:25

En ik denk sowieso dat je liever een eigen paard neemt als je dit kunt betalen!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:27

Voor sommige mensen is het ook de aanschaf + aanschaf van spullen die meetelt... (want dan ben je ook al een paar 1000 euro kwijt) en dan nog eens het risico dat je loopt (DA etc.) Maar eerlijk is eerlijk, mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een eigen paard...

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:30

Lianne86 schreef:
Voor sommige mensen is het ook de aanschaf + aanschaf van spullen die meetelt... (want dan ben je ook al een paar 1000 euro kwijt) en dan nog eens het risico dat je loopt (DA etc.) Maar eerlijk is eerlijk, mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een eigen paard...

Tsja, mijn voorkeur gaat daar ook naar uit, kan het helaas niet betalen.
Maargoed, mij hoor je niet klagen hoor.
Heb een super leuke pony gevonden op (maar) 10 minuutjes fietsafstand! (:
Mooie buitenbak, staat gezellig met vriendjes op de wei en alles aanwezig, enige bijdrage is 1x les per week wat heel goedkoop is bij haar!
Ga er van de zomer ook mee op wedstrijd :)
Is dus eigenlijk zo goed als eigen paard.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:41

Voor mij is de zoektocht ook weer begonnen.... Helaas is mijn brommer kapot gegaan, wat de boel beperkt tot een kleinere straal voor met de fiets. Net een advertentie gemaakt: ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:50

Pff, 240?! Dat is pas écht veel --'
Wel jammer dat alles zo oneerlijk verdeeld.is haha. Maar er komt voor iedereen wel iets voorbij :D
Laten we maar hopen op het beste :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:51

@Lieziej
Balen zeg! Hoe veel kilometer is jou max? :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:36

@Deetjeeuh, Ik heb niet echt een max nu, afhankelijk ook van of het lekker doorfietst (landweggetjes zijn sneller dan door de binnenstad) en hoe vaak per week. En als mijn droompaard iets verder staat dan kan ik altijd nog overwegen mijn brommer te laten maken (á weer 200 euro of zo...) Maar in eerste instantie zou ik zeggen: half uurtje fietsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:20

@Liesziej,
Dat is inderdaad ook mijn max, ong 10 kilometer? Tenminste, daar zoek ik op :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:42

Nog niets van de vriendin van mams gehoord.. Ben nu heel erg benieuwd... Advertentie blijft open staan, maar heb de afgelopen ehm... 9 maanden, een stuk of 6 mensen gehad die kwamen rijden, maar of maar 1x kwamen, of stopten toen ik naar een stal ging waar hij meer buiten kwam, maar geen binnenbak was... Dan met weet ik veel hoeveel mensen nog gemaild enzo, maar die kwamen al niet door de "voorselectie" heen (ervaring, leeftijd, lengte (Ja, met 1,90 kan een man van 85 kilo toch echt op mijn e-pony'tje :D))

Als mams vriendin het niet gaat worden zie ik het even somber in... Wachten op mooi weer ofzo dan maar...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:46

Balen Lianne! Op de een of andere manier schrikt alleen een buitenbak af of zo?

Ik kreeg net deze reactie op mijn advertentie waarin ikzelf ook een bijrijdpaard zoek:

" Op uw advertentie ' Fanatieke amazone aangeboden! ' op Marktplaats Diensten en Vakmensen heeft u de volgende reactie ontvangen:

Geachte Elise,

ik en me vriendin willen dolgraag uw paard(en) verzorgen !
we zijn allebij 12 jaar en we hebben allebij ongeveer een anderhalf jaar rijervaring.

We hopen dat we uw paard(en) mogen verzorgen !!

Groetjes ..... "

Lezen blijft dus erg lastig....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:55

Voor het ene meisje wel, die wilde graag dressuurmatig trainen en dat was met recreatie-ezel al iets :p Maar ze kreeg toen op dezelfde stal een ander paard aangeboden (wat achteraf niet is doorgegaan) dus mjah... Jong wedstrijdpaardje op luxe stal, of modder aan je laarzen ;)

Andere vond het ook niets dat er geen binnenbak meer was, maar die kwam sowieso hooguit 1x per week... (vaker niet dan wel :S) (en in vakanties wilde ze wel vaker :p) Dus dat was al een aflopende zaak.

Je hebt gewoon paarden gekregen Lieziej :D Weet je zelf al waar ze staan?!

Nouja, het kan erger :D (Zoek je een verzorger, boos mailtje dat je een slechte eigenaar bent en dat je je paard maar gratis weg moet geven en diegene er wel voor zal zorgen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:37

Pff, wat zijn sommige mensen toch kinderachtig -O-

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:46

Deetjeeuh schreef:
Pff, wat zijn sommige mensen toch kinderachtig -O-

Wattan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:49

Lianne86 schreef:
Nouja, het kan erger :D (Zoek je een verzorger, boos mailtje dat je een slechte eigenaar bent en dat je je paard maar gratis weg moet geven en diegene er wel voor zal zorgen...)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:51

ohh dat is idd erg kinderachtig