Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:44

Ik vraag op zich geen vaste bijdrage per maand maar het word wel op prijs gesteld als er een keer iets mee betaald word....
Maar bij mij reageren er ook bar weinig mensen.........
Geen idee hoe dat komt, je zou toch zeggen dat er genoeg mensen op zoek zijn.
Ach ja het is geen moet dus komt er niemand is het ook goed....

maaikiemike

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:52

Chaos, fijn dat je iemand hebt gevonden!
Maar wat eng als er ongevraagd mensen bij je stallen lopen en ook nog absurde eisen hebben! Echt een nachtmerrie idee voor mij!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:48

Hier nog een! hele leuke bijrijdster gevonden.. is ze gevraagd om nog langer voor haar vorige bijrijpaardje te zorgen waar ze, begrijpelijk natuurlijk, voor gekozen heeft.. Nu moet ik dus weer op zoek en zie tientallen "paard aangeboden" advertentie's maar geen enkele gevraagd, behalve 12 - 14 jarige.. en voor mijn jonge grote kwpn'er is dat niet echt een idee..
Ga nu een advertentie op mijn stalling ophangen (ik sta er net) hopelijk dat daar iemand nog iets weet.. maar mijn regio is echt drama ('t Gooi)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:55

Hier vd week ook wel gelachen, reageerd er iemand op een advertentie van 1,5 oud schijnbaar vergeten te sluiten iemand zeer geinteresseerd...
Zeg ik dat ik nu niet iets heb om actief te rijden omdat ze hoogdrachtig zijn, maar dat borstelen oid geen probleem is.
Nou dat hoefde ze niet ze wou toch echt rijden :\
Vraag niet verder nee dit ging echt om het rijden, ik ben niet echt op zoek nu, maar al zou ik een enthousiast iemand tegen komen dan sta ik er voor open.
Wat mij bij dit persoon dan gelijk op valt is dat het echt om het actieve rijden gaat, wij rijden hier ook nog steeds al is het dan wel buiten of in het land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:01

Ik kijk elke paar dagen wel eens zelf rond of ik nieuwe advertenties zie (marktplaats enzo) maar je komt echt heel vaak tegen dat er duidelijk in staat dat ze willen rijden, en het liefst ook nog dressuur EN springen :j Dan reageer ik al maar niet, dan zijn mijn pony's toch niet goed genoeg :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 22:02

Oei, er staat nu een 19-jarig meisje in mijn buurt op marktplaats, heb haar direct aangeschreven, ben heel benieuwd :j

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:03

Ik zit nu al wat rond te kijken maar zie hier vooral veel verzorgpaarden-gezocht advertenties. Als mijn verzorgpony word verkocht (ik denk over 1 maandje) ga ik er wel meteen een plaatsen.

Kan ik jullie paardeneigenaren mijn advertentie sturen per pb zodat jullie 'm kunnen keuren? :=

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 22:04

Ja, absoluut! Stuur maar, ik wil je graag helpen :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:06

ja rijden,rijden,rijden....dat is wat ze willen en verder??? ach ze willen best mesten maar komt het er op aan is mesten al teveel!!

Er zijn er maar weinig die rijden niet bovenaan het lijstje hebben staan...jammer, ik heb twee reacties gehad en beide zijn geweest ondanks het koude weer en willen ook komen zonder dat ze nu kunnen rijden en het lijkt ze super leuk om eerst te grondwerken (Parelli), dus ben heel benieuwd wie het van de twee gaat volhouden...hihihihihihi en de leeftijd is totaal verschillend 26 en 13 jaar dus we gaan het zien, ik geef ze iig een kans want heb al meerdere van welke leeftijd gehad en alle leeftijden kunnen tegenvallen of juist mee vallen!!

Ja hoor keuren wil ik altijd dus pb maar!
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 11-02-12 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:08

Jij hebt er tenminste al 2 .. Hier komt gewoon geen reactie :')
Maar hopen voor je dat tenminste 1 van de 2 het leuk blijft vinden :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:10

oo joh je wil niet weten wat ik voor reacties krijg hihihihihi ik ben vanaf augustus vorig jaar al bezig met zoeken....
Ik ben dus heel benieuwd!!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:10

Ik denk dat ik juist wat ga zoeken waarbij ik niet hoef te rijden, of iig weinig, waar ik lekker bij kan grondwerken. Maar de adressen waarvan ik weet dat ze iemand zoeken zijn of te ver (een uur met de fiets gaat niet, als het met het ov kon zou het nog lukken maar dan moet ik nog een flink eind lopen) of ze zoeken iemand met veel meer ervaring (Z-niveau) of ze hebben nét iemand (ook wel eens meegemaakt dat ze me op het laatste moment afbelde omdat ze eigenlijk al iemand hadden, niet erg maar zeg dat eerder..)

Veel succes Zoek!
En ik vind het echt schandalig dat je geen reactie krijgt Sabine, als je nou wat meer naar boven zou wonen :Y)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:11

dank je, jij ook succes!!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:12

Ik krijg nu per toeval twee reacties maar snap echt de frustratie want vanaf augustus vorig jaar hier geen enkele reactie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:13

@ Zoek : whahaha ok, dat verandert de zaak wel :+
Ach, ik kijk gewoon rustig aan en hou mezelf voor dat het helemaal niet moet ... (het moet ook niet, maar het zou wel een stuk gezelliger zijn :') ).

@ MyLittleLove : jij woont ook niet ver genoeg naar onder, eigen schuld :Y) :))

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:17

MyLittleLove Stuur maar hoor, maar wees gewaarschuwd ik ben heel eerlijk en direct :o

Zoek Net wat je zeg, vaak zeggen ze in het begin dat rijden niet voorop staan en dan na 3 keer te zijn geweest dan vragen ze wanneer ze eens kunnen gaan rijden. :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:18

hihihihi ja daarom heb ik ook niet veel vertrouwen in de "twee" die gereageerd hebben, maar ik geef ze een kans!!
Ooit zit er een tussen die net zoals ik is...(euh niet echt nederlands) dus ik geef iedereen een kans anders komen we er niet maar wat ik allemaal al meegemaakt hebt...pffff

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:30

Het is en blijft gewoon moeilijk om iemand te vinden die geschikt is en soms vind je wel eens wat waarvan je denk dat het niet 100 is maar soms moet je je daarin schikken een beetje mee geven de andere kant uit denken, raar omschreven, maar misschien snap je wel wat ik bedoel. ;)
Ik ben niet makkelijk bij mij kan er een hoop tot een bepaalde grens ik sta voor een hoop open en een ander heeft zeker wat in te brengen, maar ik heb nog steeds het laatste woord.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:35

:= +:)+ ik begrijp helemaal wat je bdoeld, met mijn ruin kan meer dan met de merrie dus schikken kan altijd en ik ben echt niet moeilijk want ik kijk ook graag de andere kant uit als mijn paarden het maar goed hebben maar het moet niet te extreem "manege" zijn want dat keur ik niet goed en heb ik, zoals jij ook zegt, altijd het laatste woord want het zijn en blijven mijn paarden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:37

Hier is ook veel mogelijk, ik ben echt niet moeilijk ... Alleen rijden gaat 'm even niet worden :Y) Kan na verloop van tijd best wel, maar dan moet ik zeker zijn van het vlees dat ik in de kuip heb, aangezien ze beiden al een tijd niet meer bereden zijn en dat dus altijd beetje afwachten is :)

In het begin zal de verzorger/verzorgster waarschijnlijk met [***] aan de slag gaan (tenzij het met [***] héél erg zou klikken en dat meteen duidelijk is) omdat ik [***] ken en dan kan ik beetje inschatten hoe het allemaal in elkaar zit. [***] moet ik zelf nog leren kennen, onze band is nog lang niet wat het moet zijn (en vraag me soms af of dat ooit wel zal komen :') ) dus zie ik de verzorger/ster liever met [***] bezig en dan kunnen we na verloop van tijd nog zien :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:44

Zoek Wij zijn niet makkelijk :o ;) :D al denken we van wel :') ach het is maar hoe je het bekijk ;)
Maar zonder gekheid, je paard is je lief en ik heb het hier door mijn gemakzucht al te vaak verkeerd zien gaan :o te veel vertrouwen terwijl dit het niet waard was. :(
Je wil gewoon goed voor je beestje iemand die er voor gaat en naar mijn idee begint dat op de grond en niet in het zadel, personen die terug reageren of ze hun rijkleding alvast aan moeten trekken dan weet ik vaak genoeg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:45

Ik zou zeggen: als jij je daardoor makkelijker voelt op de grond bij mijn paard dan doe je dat maar ..

:Y)

(ik loop trouwens ook altijd in rijkleding rond, zeker nu in de winter, dat gaat veel makkelijker met mijn rubberen laarzen enzo :P ).

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:54

[***] schreef:
Ik zou zeggen: als jij je daardoor makkelijker voelt op de grond bij mijn paard dan doe je dat maar ..

:Y)

(ik loop trouwens ook altijd in rijkleding rond, zeker nu in de winter, dat gaat veel makkelijker met mijn rubberen laarzen enzo :P ).

Ik begrijp je reactie niet helemaal. :o
Het gaat er niet om of je je makkelijk voel op de grond, maar of je perse wil rijden en dus een niet voor open sta om op de grond te beginnen.
Ik loop ook zat in mij rijkleding rond, maar als je vraag om in rijkleding te moeten komen dan is het bij mij anders dan dat je in rijkleding verschijn. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:56

Weet ik, was een grapje :+
Ik zou op die manier proberen duidelijk te maken dat rijden er niet in zit ... In plaats van meteen een botte reactie te geven ofzo (waarmee ik niet zeg dat jij dat doet :P ).

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:06

[***] schreef:
Weet ik, was een grapje :+
Ik zou op die manier proberen duidelijk te maken dat rijden er niet in zit ... In plaats van meteen een botte reactie te geven ofzo (waarmee ik niet zeg dat jij dat doet :P ).

Oke ik nog niet helemaal snap maar goed :o?

Van mijn kant vandaan gezien.
Er reageerd iemand die wil ik laten komen, we kijken of het klikt en als dit zo is vind ik het ook wel fijn om hem/haar te zien rijden ik vraag tenslotte om een bijrijdster. ;)
Aan de ene kant begrijp ik de vraag wbt rijkleding, maar het is vaak de zinsopstelling die het hem doet :+
Vaak zeg ik dan ook dat ze die gerusd aan kunnen trekken en dat we zien of er gereden kan worden.