bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:38

amazing_lady schreef:
Ben overigens nu met iemand bezig die gewoon per keer wil betalen. Is ook een idee.

Zou ik niet doen. Straks beginnen ze over dat ze die dag niet hoeven betalen want toen is er niet gereden oid. Of ze is niet geweest...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:15

amazing_lady schreef:
Ik ben ook opzoek naar een (betalende) verzorger/rijder voor mijn D pony. Vraag ook 100 euro, maar merk ook dat veel mensen dit te duur vinden. Ze mogen hem dan wel als eigen beschouwen, er is binnen en buitenbak aanwezig en er staat een trailer die gebruikt kan worden.

Natuurlijk helpen ze mij, omdat ik er te weinig tijd voor heb. Vind alleen dat ik niet andermans hobby hier te bekostigen. Paardrijden kost geld. Voor 100 euro in de maand een eigen paard, zonde extra kosten en risico's is een koopje.

Een verzorger betalen??? Moet niet gekker worden. Kan ik hem ook wel naar een trainingsstal brengen.

Dat is altijd zo leuk gezegd: "ze mogen het paard als de hunne beschouwen". Dat is natuurlijk onzin, want als de eigenaar besluit dat je niet meer hoeft te komen kun je gaan, als de eigenaar het paard verkoopt staat de bijrijder met lege handen. Je bent toch "overgeleverd" aan de grillen van de eigenaar en hebt natuurlijk helemaal geen beslissingsbevoegdheid als het over het paard gaat, dus dat vind ik echt een non-argument.

Verder snap ik niet dat er zoveel eigenaren geen tijd hebben voor hun paard. Verkoop hem dan zou ik zeggen. Ik heb ook geen tijd (en geld) voor een eigen paard en dat is voor mij de reden om op het paard van een ander te rijden...

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:02

minikatje schreef:
Fair schreef:
Ik snap het van de bijrijdsters ook wel Ze verzorgen toch wel jou paard'
Maar als je het bekijkt van, dat je het als je eigen paard mag beschouwen, is het een koopje. :)

vaak zijn het meisjes die zelf nooit een eigen paard hebben gehad.
er komt zoveel meer bij kijken en voordat ze wegwijs zijn ben je ook al weer weken verder.
en ze moeten nog zoveel leren, oi oi oi.
maar gelukkig zijn er ook fijne meiden die weten van aanpakken en zacht in de omgang zijn.
eerste paar weken ben je manegeruiters vanalles aan het afleren, en dan kun je ze weer dingen bijbrengen. :)
zien zij niet, wat zij " helpen" je.

1 ding, mijn paardje is mijn alles.
mocht ik een bijrijder hebben, dan zou zij een kleine bijdrage moeten leveren voor het paardenpotje.
en dan maak ik echt geen misbruik van mijn bijrijder, daar heeft zij ook profijt van.
want ik stop ook veel tijd in hem/haar om haar de omgang van de paardjes bij te brengen etc.

sterker nog, de meeste bijrijdpaarden brengen mensen zo ontzettend veel bij.
dat is onbetaalbaar ;)

en geroddel achter mijn rug om => je kan direct vertrekken.
niemand hoeft mij te vertellen hoe ik met mijn paard moet omgaan en ik hou de laatste beslissingen.
als je daar niet tegen kan => koop je eigen paard.
anders moet je je plek kennen.
je bent de bijrijder, geen eigenaar.

Je hebt ook gelijk, soms komen er ook kinderen/tieners die niets van paarden afweten, Als ik een bijrijdpaard zou krijgen, had ik wel een bijdrage willen betalen. Momenteel heb ik 3 shetjes die ik gewoon gratis mag verzorgen en rijden. Maar met zulke dingen hbe je gewoon geluk.

xsenny

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:24

Ik lease me paarsachtig niet aan de eerste de beste en een kleine vergoeding vindt ik best kunnen maar eigenlijk zijn er in mijn ogen dw laatste tijd maar bar weinig leuke goede bijrijders dus denk dat ik me pony lekker voor me zelf hou!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:20

(Nogmaals een reactie!)
Ik heb verschillende kanten van het verhaal meegemaakt.

Toen ik 12 jaar was, heb ik aantal verzorgpaarden gehad. Eerste was een merrie die niet bereden mocht worden, die mocht ik poetsen en ik mocht in loop van tijd alles eromheen leren (mesten, binnen halen, buiten brengen, wandelen e.d.). Na een aantal jaar gepoetst te hebben en eigenlijk niet meer geleerd te hebben, werd ik het een beetje zat. Ik werd toegesnauwd als ik maar een half uurtje gepoetst had, moest namelijk minimaal een uur poetsen. Ik wilde meer dan alleen een uur poetsen en ik ben toen daar gestopt.

Daarna heb ik een aantal weken op een all-inclusief stal een paardje verzorgt. Ik hoefde er niets voor te betalen en eigenaresse deed er zelf niets mee. Eigenlijk wist ik niets, dus was een gooi in het diepe. Uiteindelijk is die verkocht, maar ik heb in die weken veel geleerd en ben die vrouw nog steeds dankbaar.

Uiteindelijk terecht gekomen bij een paardje die ik mocht zien als mijn eigen paard. In het begin was alles leuk en leerde veel vooral in de omgang met het paard. Ook met rijden werd ik in het begin goed begeleid, daarna werd het voor mij meer rondhobbelen. De verzorging van het paard werd in de jaren steeds meer uitgebuit. Ik was zo blij dat ik het paard mocht verzorgen, dat ik hun ook wilde helpen. Door hun stal te doen, hun hooi klaar te zetten, hun paarden te poetsen, bak aanharken, nieuwe bodem erin, weide doen, hun tuin, hun andere dieren etc. Dit werden dus op den duur mijn taken. Zaken die zij eerst deden, als hoeven invetten, manen knippen, zadel invetten e.d. werden ook mijn taken. Alles wat kapot ging of vernieuwd moest worden, kocht ik. Van meubilair tot snoepjes. Van hoofdstellen tot zalfjes. Als ze wegwilden, hoefden ze alleen even een belletje te geven en alles werd gedaan.
Op een gegeven moment duurde de taken die ik moest doen wel 2 - 3 uur per dag, en dan had ik nog niets met het paard zelf gedaan (geen poetsbeurt, rijden, longeren of iets dergelijks). Vaak kon ik niet rijden, omdat het paard niet goed liep. Als ik wat minder tijd had en niet alle taken naar behoren had gedaan of een keer had overgeslagen door privé omstandigheden(daar had ze ook geen begrip voor), kreeg ik gelijk een telefoontje of sms. Ik ging dus op een gegeven moment met lood in mijn schoenen en alleen maar om het paard er naar toe. Na jaren, maar dan ook jaren, vele gesprekken e.d., was het duidelijk dat we er samen niet uit zouden komen.

Nu heb ik al een tijdje een ander bijrijdpaard. Lijkt alsof ik van de hel in de hemel terecht ben gekomen. Hoef in de zomer geen ene klus te doen en in de winter alleen voeren en mesten. Dat laatste doet ze vaak voor me, hoewel dat helemaal niet nodig is(krijg het niet uit haar systeem, haha)! Ik mag gaan en staan waar ik zelf wil, mits het verantwoordelijk is. Ze heeft het liefst dat ik lekker buiten rijd, omdat het paard daar het meest van geniet. Scholing vindt ze dan ook niet echt belangrijk, maar ik probeer elke week wel een (paar) keer aan te werken. Hoog niveau hoeft hij niet te lopen (zit er bij hem ook niet in), maar even rechtzetten op zn eigen benen, buiging, losmaken e.d.
Doordat zij mij zoveel geeft, kan ik het paard veel terug geven en indirect haar ook. Ik ben vaak hele dagen bij hem. Ik ga soms 2 á 3 x op een dag. Lekker los, wandelen, tutten, etc etc. Op dagen dat zij het drukker hebt, help ik haar weer door hem alvast te mesten enz, zodat zij de tijd heeft om van hem te genieten.

Ik heb dus ook gemerkt dat hoe diegene met mij omgaat is, bepalend is voor hoeveel ik voor diegene doe/overheb. Bij die mensen van het 1e en 3e verhaal zou ik nooit iets willen betalen! Bij het 2e en 4e verhaal zou ik gerust een bepaald bedrag willen betalen, mocht dit bedrag redelijk zijn. Daarnaast wil ik benadrukken dat het pas de afgelopen jaren hier in de buurt 'normaal' geworden is om voor een verzorgpaard/bijrijdpaard te betalen en dat dit soms buiten proportie is. 100 euro voor 1/2 in de week een bijrijdpaard hebben met klussen erbij of 50 euro per maand voor aantal dagen in de week een jaarling te verzorgen? Een paard is nog altijd de eigenaresse's verantwoordelijkheid. Waar is de tijd gebleven dat mensen blij waren met een beetje hulp?

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:30

Chaos schreef:
amazing_lady schreef:
Ben overigens nu met iemand bezig die gewoon per keer wil betalen. Is ook een idee.

Zou ik niet doen. Straks beginnen ze over dat ze die dag niet hoeven betalen want toen is er niet gereden oid. Of ze is niet geweest...

Geen vaste dagen. Op het moment dat je komt rijden betaal je. Kom je niet hoef je ook niet te betalen.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:31

Ik vind dat je wel een beetje geld mag vragen,
maar persoonlijk vind ik 100 euro wel een beetje aan de dure kant.
Aan de ene kant verzorgen zij jouw paard, omdat jij misschien niet genoeg tijd hebt.
Aan de andere kant mogen zij op jouw paard rijden en het zien als hun eigen paard.
ik vind dus dat je er geen geld voor moet vragen, want je helpt elkaar eigenlijk gewoon.
Toch snap ik wel dat mensen er een beetje geld voor vragen zodat ze wat zekerder zijn dat de verzorgsters ook echt komen.(ze gaan geen geld betalen om er vervolgens niet naar toe te gaan)
maar nogmaals 100 euro vind ik wel aan de dure kant.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:37

Ik heb trouwens een verzorgpaard gehad waar ik voor betaald kreeg! De eigenaresse was er bang voor, en ik was de gene die overal opstapte, en dr een uitdaging in zag! Heb dr een tijd gereden, en ging hartstikke goed! uiteindelijk heeft ze hem toch weg gedaan.

Kreeg 30 euro per maand voor 2/3 keer per week rijden. Als ik een keer niet kon reed ik die week erna een keer extra.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:41

max66 schreef:
amazing_lady schreef:
Ik ben ook opzoek naar een (betalende) verzorger/rijder voor mijn D pony. Vraag ook 100 euro, maar merk ook dat veel mensen dit te duur vinden. Ze mogen hem dan wel als eigen beschouwen, er is binnen en buitenbak aanwezig en er staat een trailer die gebruikt kan worden.

Natuurlijk helpen ze mij, omdat ik er te weinig tijd voor heb. Vind alleen dat ik niet andermans hobby hier te bekostigen. Paardrijden kost geld. Voor 100 euro in de maand een eigen paard, zonde extra kosten en risico's is een koopje.

Een verzorger betalen??? Moet niet gekker worden. Kan ik hem ook wel naar een trainingsstal brengen.

Dat is altijd zo leuk gezegd: "ze mogen het paard als de hunne beschouwen". Dat is natuurlijk onzin, want als de eigenaar besluit dat je niet meer hoeft te komen kun je gaan, als de eigenaar het paard verkoopt staat de bijrijder met lege handen. Je bent toch "overgeleverd" aan de grillen van de eigenaar en hebt natuurlijk helemaal geen beslissingsbevoegdheid als het over het paard gaat, dus dat vind ik echt een non-argument.

Verder snap ik niet dat er zoveel eigenaren geen tijd hebben voor hun paard. Verkoop hem dan zou ik zeggen. Ik heb ook geen tijd (en geld) voor een eigen paard en dat is voor mij de reden om op het paard van een ander te rijden...

Ik heb alles in een contractje vastgelegd. Verder vind ik: wil je 100% beslissingsbevoegdheid dan moet je zelf een paard kopen.

Wat betreft het geen tijd hebben: ik heb een volledige baan, kindje van 2 en nog een paard van 5. De pony gebruik ik 1 keer in de week om mijn nichtje les te geven. De overige dagen zoek ik dus iemand die hem rijd.

Meningen zijn misschien verdeeld, maar geen tijd, dus verkopen gaat ook niet altijd op. Er zijn een hoop mensen die een paard hebben en hier plezier uithalen als ze er een ander op zien rijden. En een bijrijder, wat is er mis mee. Voor heel veel mensen is dat dé oplossing.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:46

Dit topic heeft me veel geleerd , ik zie nu hoe veel verzorgsters denken! En door dit topic heb ik besloten dat me pony niet meer te lease wordt aangeboden .

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:41

amazing_lady schreef:
Ik heb alles in een contractje vastgelegd. Verder vind ik: wil je 100% beslissingsbevoegdheid dan moet je zelf een paard kopen.

Wat betreft het geen tijd hebben: ik heb een volledige baan, kindje van 2 en nog een paard van 5. De pony gebruik ik 1 keer in de week om mijn nichtje les te geven. De overige dagen zoek ik dus iemand die hem rijd.

Meningen zijn misschien verdeeld, maar geen tijd, dus verkopen gaat ook niet altijd op. Er zijn een hoop mensen die een paard hebben en hier plezier uithalen als ze er een ander op zien rijden. En een bijrijder, wat is er mis mee. Voor heel veel mensen is dat dé oplossing.

Door geld te vragen/krijgen is het wel zo dat de verzekering wsl niet uit gaat keren mocht er iets gebeuren. (even navragen dus)
Een contract is leuk, maar wat wil je doen wanneer het niet wordt nageleeft?
tenminste ik neem aan dat het "zwart" is, want anders is het een ander verhaal natuurljk

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:46

xsenny schreef:
Dit topic heeft me veel geleerd , ik zie nu hoe veel verzorgsters denken! En door dit topic heb ik besloten dat me pony niet meer te lease wordt aangeboden .

dat vind ik wel jammer, er zitten fijne meiden tussen alle rottigheid :)
maar kan me er ook wel in vinden als ik sommig reacties lees.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:02

max66 schreef:

Maar als iedereen zn paard gaat verkopen omdat hij niet elke dag tijd voor t dier heeft, kan jij ook niet meer op het paard van een ander rijden..

Ik kom 3/4 keer per week naar mn pony, verder word alles voor me gedaan door de staleigenaar, en een bijrijder/verzorger hoeft echt neit! Hij vermaakt zich prima in de paddock met zn maatjes.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:16

max66 schreef:

Ik hoop dat je er goed over nagedacht hebt voor je dit typte. Want zou iedereen die niet genoeg tijd heeft z'n paard verkopen, lig jij er waarschijnlijk ook uit. Er zijn mensen die andere gewoon een plezier gunnen en hun paard beschikbaar stellen maar het grootste gedeelte toch uit tijd tekort dus dat heeft ook nadelige gevolgen voor verzorgers/bijrijders.
Daarnaast wat is niet genoeg tijd dat is ook voor iedereen anders. De ene vindt het genoeg om 4 x per week te gaan en de andere gaat 7x per week.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:44

Ik vind het wel heel erg jammer dat zo'n groep met ongeinteresseerde rijliefhebbers het verpest voor de mensen die wel echt voor een paard willen gaan! Ik vraag me af wat er dan écht van een verzorger/bijrijder verwacht word.. natuurlijk dat je je aan je afspraken houdt.. en je verantwoordelijkheid ook neemt.. ook zonde dat er geld gevraagd moet worden om een fijne bijrijder te vinden.. ik geloof wel dat als je slechte figuren hebt gehad, je een trouwe bijrijder beter gaat waarderen..

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:38

superwoman schreef:
amazing_lady schreef:

Door geld te vragen/krijgen is het wel zo dat de verzekering wsl niet uit gaat keren mocht er iets gebeuren. (even navragen dus)
Een contract is leuk, maar wat wil je doen wanneer het niet wordt nageleeft?
tenminste ik neem aan dat het "zwart" is, want anders is het een ander verhaal natuurljk

Contractje is puur zodat je van elkaar weet waar je aan toe bent. Verder stelt het niet zoveel voor. Je kunt elkaar dan wel makkelijker aanspreken als er afspraken niet nagekomen worden. Het staat immers op papier.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:52

Stel nu dat je iemand tegenkomt die toevallig vrij goede referenties heeft als bijrijder, maar hij/zij heeft geen geld om een bijdrage te geven. Wat zouden jullie dan zeggen? "Nou, nee bedankt. Ik wil gewoon iemand hebben die mij betaald." Niet iedereen heeft een geldboom in zijn/haar achtertuin (Als student zijnde moet je vaak echt zuinig zijn op je geld). Wees blij dat je dan een paar daagjes vrij hebt, daar neem je tenslotte een bijrijder voor aan toch? Bovendien zou ik het veel belangrijker vinden dat mijn bijrijder mij meehelpt bij het ontwikkelen en trainen van mijn paard. Ik vind het dan belangrijker dat zij daarom eerder les gaat volgen bij een gediplomeerde instructrice, dan dat zij mij geld geeft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:14

Adamootje schreef:
Stel nu dat je iemand tegenkomt die toevallig vrij goede referenties heeft als bijrijder, maar hij/zij heeft geen geld om een bijdrage te geven. Wat zouden jullie dan zeggen? "Nou, nee bedankt. Ik wil gewoon iemand hebben die mij betaald." Niet iedereen heeft een geldboom in zijn/haar achtertuin (Als student zijnde moet je vaak echt zuinig zijn op je geld). Wees blij dat je dan een paar daagjes vrij hebt, daar neem je tenslotte een bijrijder voor aan toch? Bovendien zou ik het veel belangrijker vinden dat mijn bijrijder mij meehelpt bij het ontwikkelen en trainen van mijn paard. Ik vind het dan belangrijker dat zij daarom eerder les gaat volgen bij een gediplomeerde instructrice, dan dat zij mij geld geeft.

Mocht de persoon op hetzelfde niveau rijden en de rijstijl mij ook bevallen, dan wel.
Echter als het niveau lager is (kans is vrij groot) ,dan zal ik mijn paard toch regelmatig moeten corrigeren (scherp aan de hulpen zetten en rechtrichten) en dan vraag ik er zeker geld voor. Ben er trouwens klaar mee, want ik heb ook veel minder goede ervaringen. (ook 2 hele goede, maar moesten stoppen door omstandigheden)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:26

Ik zou er überhaupt niet aan willen beginnen, aan iemand die een lager niveau rijd dan ik (ruiters die op mijn niveau rijden zijn dan ook wel wat makkelijker te vinden). Als ik iedere keer weer mijn paard moet gaan corrigeren op de fouten die mijn bijrijder gemaakt heeft, dan zou ik er heel gauw klaar mee zijn. Rijstijl vind ik erg belangrijk, ik heb niets aan iemand die aan het rukken en plukken is aan mijn paard. Ik ben er wel heel kritisch op dat de bijrijder echt lessen neemt (en het liefst bij mijn eigen instructrice).

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:00

somige meiden maken echt domme opmerkingen hier !
kijk bv in mijn geval
ik heb tijd zat voor me pony .
alleeen door een ongeluk kan ik me pony niet meer dagelijks rijden
aangezien me pony toch regelmatig gereden moet worden omdat dat dat gewoon beter voor haar is .
vooral nu ze op paddock staat .
hoef ik toch niet gelijk me paard te verkopen?
dat overigens al bijna 24 is dus waarschijnlijk bij de slacht zal belanden!
mensen denk eens even na voor je hier op bokt een reactie plaatst !!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:49

Ik heb 1 keer een bijrijdster gehad voor een Z paard. Deze hoefde niks te betalen. Ik offerde zelfs 1 dag in het weekend op omdat zij perse dan wilde. Ik had 2 paarden dus maakte dat niet zoveel uit, maar ik zocht eigenlijk iemand om me doordeweeks te helpen omdat ik tijdelijk minder tijd had vanwege werk, daarvoor had ik ook een advertentie geplaatst. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt omdat ze bij mij geld wilde lenen, want gezien ik 2 paarden had moest ik dat toch ook wel kunnen en het was niet voor een noodsituatie of zoiets. Toen dacht ik, nu zakt mijn broek af. Voor mij geen bijrijdster meer!

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:58

pasdedeux schreef:
Ik heb 1 keer een bijrijdster gehad voor een Z paard. Deze hoefde niks te betalen. Ik offerde zelfs 1 dag in het weekend op omdat zij perse dan wilde. Ik had 2 paarden dus maakte dat niet zoveel uit, maar ik zocht eigenlijk iemand om me doordeweeks te helpen omdat ik tijdelijk minder tijd had vanwege werk, daarvoor had ik ook een advertentie geplaatst. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt omdat ze bij mij geld wilde lenen, want gezien ik 2 paarden had moest ik dat toch ook wel kunnen en het was niet voor een noodsituatie of zoiets. Toen dacht ik, nu zakt mijn broek af. Voor mij geen bijrijdster meer!

Geld lenen?! :\ Dies gek! waar haalt ze het lef vandaan! ga lekker bij een bank langs!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:37

Adamootje schreef:

het gaat om de klik.
geen klik=> feest gaat niet door.
goede referenties zijn ook maar relatief.
ik vraag niet de hoofdprijs, slechts een kleine bijdrage voor he paardenpotje.
en bovendien, 9 van de 10 moeten de mensen omgeschoold worden. dit omdat ik niet op de gangbare manier rijdt + dat ze meestal moeten leren dat rijden niet alles is en dat ik ook graag heb dat ze grondwerken en tijd stoppen in de omgang met de paarden.
heb 2 lesgeefmensen in mijn vriendenkring die erg goed zijn en paardlief goed kennen, dus les is geen probleem

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:51

Tigra_ schreef:
max66 schreef:

Ik hoop dat je er goed over nagedacht hebt voor je dit typte. Want zou iedereen die niet genoeg tijd heeft z'n paard verkopen, lig jij er waarschijnlijk ook uit. Er zijn mensen die andere gewoon een plezier gunnen en hun paard beschikbaar stellen maar het grootste gedeelte toch uit tijd tekort dus dat heeft ook nadelige gevolgen voor verzorgers/bijrijders.
Daarnaast wat is niet genoeg tijd dat is ook voor iedereen anders. De ene vindt het genoeg om 4 x per week te gaan en de andere gaat 7x per week.

Ik wil toch nog even reageren op jouw reactie: Je koopt natuurlijk geen paard omdat je een ander plezier gunt, dat is echt onzin!

Ik weet nu al dat ik (imo) niet voldoende tijd zou hebben voor een paard, in mijn situatie nu. Als je ergens aan begint ben je er ook verantwoordelijk voor en moet je het ook goed doen vind ik. Je moet er voldoende tijd aan kunnen besteden (en wat de 1 voldoende vindt, hoeft de ander niet voldoende te vinden inderdaad).
Ik zou niet afhankelijk willen zijn van een bijrijder, omdat ik zelf niet genoeg tijd heb. Nee, dan begin ik er liever niet aan!
Ik rijd "mijn" paardje overigen niet omdat de eigenaar geen tijd heeft hoor....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:06

max66 schreef:
Tigra_ schreef:

Ik wil toch nog even reageren op jouw reactie: Je koopt natuurlijk geen paard omdat je een ander plezier gunt, dat is echt onzin!

Ik weet nu al dat ik (imo) niet voldoende tijd zou hebben voor een paard, in mijn situatie nu. Als je ergens aan begint ben je er ook verantwoordelijk voor en moet je het ook goed doen vind ik. Je moet er voldoende tijd aan kunnen besteden (en wat de 1 voldoende vindt, hoeft de ander niet voldoende te vinden inderdaad).
Ik zou niet afhankelijk willen zijn van een bijrijder, omdat ik zelf niet genoeg tijd heb. Nee, dan begin ik er liever niet aan!
Ik rijd "mijn" paardje overigen niet omdat de eigenaar geen tijd heeft hoor....

Ik zeg ook niet dat mensen een paard aanschaffen om een ander een plezier te doen, nouja ouders doen het veel al niet voor hun zelf maar voor hun kind. Maar goed als je een paard hebt en je hebt wegens omstandigheden of dat nu lichamelijk is of kwa privé leven dat je de tijd niet hebt of gewoon weg niet meer kunt, en je zoekt een bijrijder gun je een ander wel dat plezier want er zijn weinig paarden die er slechter op worden als ze gewoon lekker in de wei staan en alles hebben wat ze nodig hebben.