Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sneeuwpop schreef:Icrack, je vraag over het naar links gooien van het zadel vind ik ook wat ver gezocht. Heb al heel wat paarden gereden (ook wedstrijden) en denk dan,zonder het paard gezien te hebben,aan een niet passend zadel en in het ergste geval aan een scheef bespierd paard.(waardoor het zadel niet past)
xxdomiixx schreef:Ik vind zomaar rond rijden onder het mom who cares echt niet kunnen. Bijrijder kan er echt wel rekening meehouden. Mijn paard is snel verveeld die moet uitgedaagd worden anders pluk ik daar de zure vruchten vandat moet een bijrijder ook kunnen maar dat kan lang niet iedereen (patronen doorbreken van jezelf)
boogiezero1 schreef:Hoi allen ik zoek ook nog steeds bijrijdster voor mijn Western gereden les pony in Badhoevedorp iemand interesse ?
AlwaysH schreef:Ik had even een vraagje voor paarden eigenaren die hun paard aanbieden voor verzorging/berijden of lease.
Ik heb nu met de feestdagen erg weinig tijd en dus gevraagd of Raymond een soort kerstvakantie mocht zodat ik me totaal op school kon richten en op de feestdagen, zonder me ook nog druk te moeten maken om tijdens de toets en daarna projectweek alleen in het weekend langs te komen. Hij vind het prima en snapt het volledig. Maar hoe vinden jullie dat? De een vindt het namelijk niet kunnen omdat ik nu verantwoord ben over de beweging van zijn paard, maar de ander vindt dat mijn school en de feestdagen wel even mogen gebeuren en ik daarna Raymond weer kan oppakken.
Ik voel me best wel schuldig dat ik niet naar Raymond kan gaan doordeweeks nu om hem aandacht en beweging te geven die hij verdient. Maar ik denk dat Raymond het niet erg zou vinden, want hij staat overdag op de weide met zijn maatje en kunnen hun energie gewoon kwijt.
Hoe denken jullie hier over?
Ik moet overigens ook een uur met de trein en de fiets om bij hem te komen en dan ook weer terug, wat ook meetelt natuurlijk want daardoor heb ik dus geen tijd.
AlwaysH schreef:Ik had even een vraagje voor paarden eigenaren die hun paard aanbieden voor verzorging/berijden of lease.
Ik heb nu met de feestdagen erg weinig tijd en dus gevraagd of Raymond een soort kerstvakantie mocht zodat ik me totaal op school kon richten en op de feestdagen, zonder me ook nog druk te moeten maken om tijdens de toets en daarna projectweek alleen in het weekend langs te komen. Hij vind het prima en snapt het volledig. Maar hoe vinden jullie dat? De een vindt het namelijk niet kunnen omdat ik nu verantwoord ben over de beweging van zijn paard, maar de ander vindt dat mijn school en de feestdagen wel even mogen gebeuren en ik daarna Raymond weer kan oppakken.
Ik voel me best wel schuldig dat ik niet naar Raymond kan gaan doordeweeks nu om hem aandacht en beweging te geven die hij verdient. Maar ik denk dat Raymond het niet erg zou vinden, want hij staat overdag op de weide met zijn maatje en kunnen hun energie gewoon kwijt.
Hoe denken jullie hier over?
Ik moet overigens ook een uur met de trein en de fiets om bij hem te komen en dan ook weer terug, wat ook meetelt natuurlijk want daardoor heb ik dus geen tijd.
Icrack schreef:Het zadel is in orde, zeer recentelijk gechecked ook. Haar rug is opgemeten en na gekeken op scheefheid, de scheefheid is mnimaal en valt heel erg mee.
Mijn merrie heeft dit bij vlagen, ik hou daar dan ook rekening mee met mijn rijden en trainingen. Het lijkt mij als je een goede en betrokken bijrijdster hebt dat deze dit ook onderhoudt tijdens haar rijdagen. Of vinden jullie het normaal, dat zij maar wat voor de wilde weg rondrijd onder het mom van who care's.
Selina schreef:Maar waar letten jullie op bij proefrijden? Of de manier van rijden aansluit bij jouw rijden, of alles goed gaat of dat ze open staat voor tips? Zo ging ik proefrijden. We gingen alle kanten op, scheef, kreeg d'r niet in draf. Voelde me net iemand die een maand reed. Maar ik mocht het paard rijden simpelweg omdat ik vriendelijk reed, werd niet boos op het paard of zat niet te plukken aan de voorkant. De rest kwam met les wel.
sneeuwpop schreef:Icrack schreef:Het zadel is in orde, zeer recentelijk gechecked ook. Haar rug is opgemeten en na gekeken op scheefheid, de scheefheid is mnimaal en valt heel erg mee.
Mijn merrie heeft dit bij vlagen, ik hou daar dan ook rekening mee met mijn rijden en trainingen. Het lijkt mij als je een goede en betrokken bijrijdster hebt dat deze dit ook onderhoudt tijdens haar rijdagen. Of vinden jullie het normaal, dat zij maar wat voor de wilde weg rondrijd onder het mom van who care's.
het gaat mij om de vraag waar jij het juiste antwoord op wil van de verzorgster.
En met mijn ervaring (paarden zadelmak gemaakt en z dressuur) vind dat echt een apart geval waar ik volgens jou ook het foute antwoord op zou geven.
Nu zoek ik geen verzorgpaard, maar al zou, dan zou ik zou gelijk twijfels hebben om te gaan kijken. Omdat mijn ervaring zegt dat het aan het zadel ligt.
Ik geloof wat je zegt en denk dus dat je een uitzondering onder je kont hebt. Geen probleem, maar verwacht niet dat iedereen begrijpt wat je bedoelt