Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:32

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:39

AlwaysH schreef:
EskeGirl schreef:
Wat een gaaf paard! Ik ben na een half jaar ook nog altijd blij met 'mijn' knollies <3

[ [url=m/AFEnFY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awh! Fries en Mini - Fries! :D

Hippie, het shettebeest, is stiekem bont :') (en Falco verstopt een minikolletje onder zijn voorpluk)

Afbeelding

AlwaysH

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:49

Ach najaxL ze zijn allebei leuk idg!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:49

Afbeelding

over precies 15 dagen verzorg ik haar alweer een jaar <3 <3 <3 <3
wat hou ik toch intens veel van d'r

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:01

lienieminie schreef:
[ Afbeelding ]

over precies 15 dagen verzorg ik haar alweer een jaar <3 <3 <3 <3
wat hou ik toch intens veel van d'r

<3

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:39

ik wil dit toch even hier kwijt zoals sommige van jullie wisten verzorgde ik twee shets
dit was het toch niet helemaal dus ben ik een maand geleden gestopt

nu heb ik waarschijnlijk al iets anders gevonden en ga ik daar binnenkort is kijken een haflinger merrie van 15 jaar en 1,47 hoog is een erg mooi beestje :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:32

maatje987 schreef:
ik wil dit toch even hier kwijt zoals sommige van jullie wisten verzorgde ik twee shets
dit was het toch niet helemaal dus ben ik een maand geleden gestopt

nu heb ik waarschijnlijk al iets anders gevonden en ga ik daar binnenkort is kijken een haflinger merrie van 15 jaar en 1,47 hoog is een erg mooi beestje :D

toch niet gedaan omdat ik binnenkort ga werken met paarden <3

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:21

Je komt wispelturig over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:22

Sorry dat ik het zeg maar je wisselt wel heel vaak... Dat is voor niemand fijn toch?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:32

Nee klopt en ik weet ook dat het echt aan mezelf ligt en ik weet nu ook zeker weten dat ik er voorlopig gewoon mee stop

Ik moet eerst is aan mezelf gaan werken en dan komt derest wel ik ga werken en dat is het voorlopig niks er naast behalve sporten maar voorderest niks geen verzorgpaarden voor kij voorlopig

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:16

Mijn verzorgshetjes zijn nu overgeplaatst naar een enorme wei die ze met zijn 2en delen en waar ze 24/7 in staan. Sinds dien zijn ze echt enorm aangekomen.
Ik heb geprobeerd met ze te longeren door van kleine palen een soort longeercirkel te maken, maar ze rennen er steeds uit.. We hebben natuurlijk eerst geprobeerd om het te proberen met iemand die ernaast loopt, maar ze begrijpen het niet helemaal en dat is redelijk logisch. Heeft iemand enige tips wat ik hierbij kan doen?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:37

nathalie2000 schreef:
Mijn verzorgshetjes zijn nu overgeplaatst naar een enorme wei die ze met zijn 2en delen en waar ze 24/7 in staan. Sinds dien zijn ze echt enorm aangekomen.
Ik heb geprobeerd met ze te longeren door van kleine palen een soort longeercirkel te maken, maar ze rennen er steeds uit.. We hebben natuurlijk eerst geprobeerd om het te proberen met iemand die ernaast loopt, maar ze begrijpen het niet helemaal en dat is redelijk logisch. Heeft iemand enige tips wat ik hierbij kan doen?

Mag ik vragen hoe het kan dat ze eruit rennen als ze aan de longeerlijn zitten? :o? of ben ik dan heel dom? :')

volgens mij kan je het beste gewoon klein beginnen en de 'cirkel' dan steeds een beetje uitbreiden, als ze niet naar binnen komen goed belonen en als ze dat wel doen terug naar buiten sturen. Bij longeren is het erg belangrijk dat je duidelijk bent, ook met je lichaamstaal, iemand mee laten lopen is in het begin zeker een goed idee zodat ze een beetje houvast hebben. Verder gewoon rustig opbouwen en niet meteen beginnen met een half uur, het is het beste om het rustig op te bouwen, eerst tien minuten stappen en iedere keer dat het goed gaat weer iets langer. als ze het op een gegeven moment goed kunnen (zonder naar binnen te komen) en er niemand meer naast hoeft te lopen kan je verdergaan met draven etc. :)

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:45

Komt door mijn armspieren die ik dus uhm, niet heb.. :') Hij probeert in ieder geval de hele tijd weg te rennen, maar misschien komt dat omdat ik zelf niet duidelijk ben geweest.
Bedankt voor je tips en ik ga het zondag meteen proberen!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 07:58

Niet rottig bedoeld, maar je bent dan idd niet duidelijk genoeg. Helaas denken veel mensen dat longeren niet moeilijk is. Maar je lichaamstaal is zo belangrijk. Bij paarden die het nog niet eerder hebben gedaan of vrij onzeker zijn, wordt het snel duidelijk of je fouten maakt.
Het corrigeren van je fouten is moeilijk, zeker wanneer je geen instructie erbij hebt. Daarbij wordt het voor de paarden steeds onduidelijker wanneer er steeds fouten worden gemaakt.
Je gaat dan in een negatieve cirkel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:42

Tip: neem longeerles en laat een ervaren persoon de beginselen aanleren.

Fouten zijn zo aangeleerd, afleren is lastiger.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:26

Les is inderdaad een goed idee maar wij kunnen natuurlijk niet vanaf een schermpje inschatten hoeveel ervaring zij heeft met longeren. In ieder geval wel zorgen dat je begeleiding krijgt van iemand die er echt verstand van heeft.
Ik heb zelf nooit les gehad maar wel altijd begeleiding van mensen die echt weten wat ze doen en ik heb nooit roblemen ondervonden maar als je zelf geen ervaring hebt met het aanleren is het zeker wel een aanrader om een keer een lesje te nemen :)

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:05

haii, ik hoop dat het niet erg is maar ik meld me aan.
Ik ben Ayla en ik ben 14,5 jaar en rij al 5 bijna 6 jaar.
ik woon in Rijnsburg (zuid-Holland) ik zoek ook een verzorgpaardje daar in de buurt in zo'n beetje in een straal van 10km dus nog te doen met de fiets (bijv. oestgeest, katwijk, leiden. voorhout etc.)
ik vind rijden leuk maar ik vind alleen poetsen, aandacht geven, knuffelen, lopen, fietsen etc. ook heel erg leuk.
ik vind het overigens niet erg om de "minder" leuke klusjes te doen zoals uitmesten enzo.
als u mij wat vind stuur me dan een pb en dan kan ik meer over mezelf vertellen (oja, ik kan ook buitenritten, ik rij op een manege aan het strand waar we elke zomer over het strand gaan, vind ik echt super leukkk!!!)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:25

Advertenties horen op de bokt markt, maar welkom :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:48

Mijn bijrijdpony is verhuisd van stal en nu moet ik uiteraard met de eigenaar naar die stal zodat ze me alles uit kan leggen etc. Het probleem is dat zij overdag werkt en ik 's avonds en ik dus echt geen idee heb hoe we dat moeten gaan doen :=

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:55

Amira_ schreef:
Mijn bijrijdpony is verhuisd van stal en nu moet ik uiteraard met de eigenaar naar die stal zodat ze me alles uit kan leggen etc. Het probleem is dat zij overdag werkt en ik 's avonds en ik dus echt geen idee heb hoe we dat moeten gaan doen :=

Weekend misschien? Als er echt geen andere optie is zou jij of de eigenaar een keertje vrij moeten nemen denk ik. Misschien dat ze anders een stalgenoot kan vragen om je wegwijs te maken?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:13

Ik ben alweer bijna een jaar samen met mijn eerste verzorgpaard (hopelijk de laatste, als je snapt wat ik bedoel <<) ). Wist niet dat je zoveel van ene paard van eigenlijk iemand anders zou kunnen houden!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:26

AlwaysH schreef:
Ik ben alweer bijna een jaar samen met mijn eerste verzorgpaard (hopelijk de laatste, als je snapt wat ik bedoel <<) ). Wist niet dat je zoveel van ene paard van eigenlijk iemand anders zou kunnen houden!

Inderdaad!

Ik hoor ook echt zó vaak dat de eigenaresse zo ongelooflijk blij met me is :roll:
(was al 3 jaar op zoek naar een bijrijder) grapje natuurlijk, vind het helemáál niet erg om dat aan te horen O:)

Het is dat ik aan het sparen ben, maar anders was ze al compleet getransformeerd tot roze pennypony ~~}>

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:56

Waha, dat doe ik die van mij niet aan, arm paard zal niet meer gevreesd worden op stalx)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:09

AlwaysH schreef:
Waha, dat doe ik die van mij niet aan, arm paard zal niet meer gevreesd worden op stalx)

Daar hoef ik niet bang voor te zijn :') tis zo'n kreng soms... volgens mij staan die oren permanent in de nek of zo (behalve als ze eten ziet en als ze op stal staat :'))

Het leven met een merrie is soms best wel zwaar... -O-

Ik vraag me trouwens af waar alle oude, brave paarden/pony's zijn gebleven... een vriendin van mij wil graag een verzorgpony, dus ik zoek af en toe eens of iemand een verzorgster zoekt, maar helaas. Alleen shetjes, grote paarden, te ver... valt niet mee zeg. Ben wel blij dat ik het geluk had dat ik binnen no-time 2 bijrijdpony's had :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:18

Ik heb een ouder braaf paard ingepikt O:)