Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:23

Ja die verzorgersgroep op fb bedoel ik, maar daar kom ik niet in!

Ik ben op zoek naar iemand waarbij alle extra aandacht voor het paard is meegenomen. Zo iemand heb ik zelf ook gezocht. Gemiddeld (afhankelijk van de afstand) kan ik 2x per week, maar het kan ook zo eens minder zijn. Echt een paard dat stevig getraind of doorgereden moet worden door mij zal dus niet handig zijn, maar een paard dat wel wat extra training, beweging of aandacht kan gebruiken is erg geschikt. Ik wil verder graag betalen voor lessen, maar verder niet voor maandelijkse stallingskosten. Proefrijden is geen probleem en ik heb veel ervaring met jonge/sensibele paarden. Ik heb altijd eiegn paarden gehad, maar helaas moet ik mijn paardje laten inslapen :(. Ook veel bijrijdpaarden gehad, varierend van net zadelmak tot ZZ-licht.
Connecties heb ik nog niet in Amsterdam, ik reed altijd in Deventer :). Met mijn eisen is een paard vinden wellicht ook iets lastiger.

En om niet off- topic te gaan: mijn verzorgster reed geen wedstrijden, alleen idd heel af en toe een manegewedstrijdje. Ik ging dan vaak zelf mee, ik vond het leuk om te zien. Maar ik zou het denk ik wel spannend vinden als ze alleen met mijn paard aan de haal zou gaan en officieel zou gaan starten. Er kan toch veel gebeuren.

En Klokjes: zeker stoppen, dit is niet fijn voor je :n

Collie2008

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:37

Mocht iemand zin hebben om van 1 april tot 1 oktober in Nunspeet een toppaard te verzorgen? (Di en do)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:40

Het is dat ik niet in de buurt woon haha!
Ik kan Ray natuurlijk niet opeens vervangen♡

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 02:07

Ik heb de zaak vanmiddag afgerond. Ik heb aangegeven dat het vertrouwen aangetast was omdat zij niet inzag dat Vidir zijn veiligheid in gevaar gebracht zou worden en dat het erg jammer was, maar dat het verder niet ging werken. Ze reageerde heel laconiek, ik had niet het idee dat ze er rauwig om was. Ik kreeg 2 uur later nog wel een bericht of ze nog wel betaald kreeg :+ (en ja dat ga ik ook doen naar rato)

Ik voel me enorm opgelucht nu en Vidir moet het maar even met wat minder aandacht doen. Ik ben enorm aan het oefenen met mijn loopgips en dat gaat echt vooruit. Vandaag voor het eerst zelf de paddock in (de andere paarden waren aan de andere kant van het pp dus ik durfde het wel aan) en hem gehalsterd wat als een enorme overwinning voelde. Meneertje liep in mijn slakkentempo braaf mee, daarna van krukken op de rolstoel overgeschakeld en een rondje om geweest. Dat is wel een gezellig voordeel, mijn vriend gaat nu regelmatig mee om de rolstoel te duwen *D.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 07:11

Fijn dat je er vanaf bent...hele opluchting.

Hier ook twijfel rondom 1 verzorgster. Haar vaste verzorgpaardje staat al twee weken stil op stal. Had gezegd "wat als het jouw eigen paard was".
Met als antwoord dat dat anders zou zijn. Ja uiteraard. Dan betaal je alle kosten en heb je geen gek die ervoor zorgt als je niet komt opdagen.
Baal flink. Want heb het paardje vooral voor haar aangehouden.
En natuurlijk vind ik het ook een leuk dier. Echter heb ik er de tijd niet voor.
Dus nogal teleurgesteld. Want geen verandering in inzet en motivatie heeft verkoop tot gevolg. Hou geen paardjes om naar te kijken. Daarvoor heb ik al 5 kleintjes lopen.
Vier in de rijdmaat is overdone. Aan twee heb ik meer dan genoeg.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:37

Hallo allemaal,

Ik kom mij hier ook melden.

In de vorige pagina's las ik over meerdere bijrijders.
Helaas is mijn vorige bijrijpaard overleden vorig jaar.
Maar wij waren ook met meerdere verzorgsters.
Iedereen had zijn eigen dag en als iemand wilde wisselen van dag kon dat vaak wel.
Op dezelfde stal staat mijn lease paard en we reden dan ook gezamelijke ritjes.
Wij hadden een leuke groep.
Het kan dus wel als de communicatie maar goed en duidelijk is.
Niet dat je komt en iemand anders is net een rit aan het maken.
Een groepsapp hadden wij.
En ook met het afscheid hebben we elkaar kunnen steunen.

Omdat rijden met mijn lease paard (7 dagen de zorg voor) niet meer mogelijk is ivm dat hij vol met artrose zit ben ik toch op zoek gegaan naar een bijrijpaard er naast.

Je mist het rijden toch.
Ik had vrij vlot meerdere adressen waar ik mocht komen om kennis te maken.
Inderdaad de meeste moest ik betalen.
Dat was in mijn geval niet mogelijk want mijn lease paard wilde ik aanhouden.

Helaas omdat mijn lease paard met zijn been over de stal deur waarschijnlijk gehangen heeft heb ik toch een bijrijpaard van 2 naar 1x in de week moeten zetten.
Je bent ergens net dan is het best ongemakkelijk.
Maar mijn lease paard die er al jaren is waarvan de eigenaresse ook nog in het buitenland woont, heeft gewoon extra wond zorg nodig.
En dan ga je wel twijfelen wel of geen bijrijpaard extra.
Je werkt fulltime, huishouden en boodschappen.
Het is allemaal even druk, druk dan.

Soms zijn er dus ook situaties door omstandigheden dat het allemaal anders loopt.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 13-12-15 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:49

Uiteraard kunnen er bepaalde omstandigheden zijn. Daar heeft vast elke eigenaar begrip voor.

Het is wel zo eerlijk om aan te geven wat een eigenaar wel/niet van je kan verwachten.
Duidelijkheid is gewoon heel belangrijk.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:24

hoi, best lastig, je kan even op een manege kijken naar iemand.... :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:28

@linnie050
Hoe ging dat dan met rijden of grondwerk? Herken het paard je wel en moet je de fouten er niet uit rijden dan?

Ik twijfel nog steeds mega erg, alhoewel eigenaar niets laat horen..
Ik weet van mezelf dat ik geen Z rijd, maar een paard wel kan leren/rijden op de juiste wijze. Maar als drie andere ruiters hem totaal anders rijden..

@Anke
Dat is niet helemaal waar.. de eigenaar van mijn oude verzorg paard, kon behoorlijk pissig worden als ik in een toetsweek 1x minder kwam (dus 3x ipv 4x), terwijl ik dat van te voren gemeld had. Verschilt dus ook heel erg per eigenaar (en bijrijder)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:41

@miramii, at vind ik dan ook niet kunnen. School gaat bij mijn 'baas' altijd voor.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:56

Hoi,

Ik kom me hier ook even melden. Ik zou graag een bijrijder hebben i.v.m. de drukte van school en stage. Nu is mijn paard gewoon erg lastig en is de kans natuurlijk aanwezig dat er wat gebeurd. In zon geval ben jij als eigenaar toch altijd aansprakelijk? Dit is namelijk de reden wat me nog heel erg tegen houd dan. Wel aantal oproepen geplaatst.. Ook wel reacties maar toch elke keer nog niet aangedurfd.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:44

Heel begrijpelijk, dat is ook een reden wat mij tegenhoudt (1 van..) Je bent als eigenaar idd aansprakelijk, dus als er buiten gewandeld wordt en je paard schiet opzij en raakt een auto oid.. Mijn pony is ook heel sensibel, al gaat het echt heel erg goed nu. (maar dat wou ik ook graag zo houden)

Dus ja, hier nog steeds twijfel..

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:01

Bij een vriendin is het gebeurd dat een paard in paniek raakte, omdat een auto hem raakte met de spiegel en een auto trapte. Dat viel toen onder de WA?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:07

Bij twijfel niet doen is mijn advies. Als het fout gaat, dan sla je jezelf heel hard voor je kop.
Bij een makkelijk paard is het voor de eigenaar veel makkelijker om die uit handen te geven. Risico's zijn kleiner.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:13

Thanks, dat is het dus ook Sneeuwpop. Ik heb geen bijrijder of verzorger nodig, maar het is meer de gun factor. Daarnaast zal het ook erg fijn zijn als het eenmaal goed klikt, ik mijn pony in goede handen kan laten natuurlijk als ik eens minder kan (en mijn stalgenoten ook)

Maar ik ben een vrij moeilijke en veeleisende eigenaar vermoed ik, en rijden zit er sowieso niet/amper in.

Nu heb ik toevallig een advertentie op boktmarkt gespot van iemand die in eerste instantie een verzorgpony zoekt, en dat is ook nog eens heel erg in de buurt. Maar dus nog een grote twijfel of ik die persoon ga benaderen, want ik wil ook niet iemand 'blij' maken, en later zelf zeggen dat ik het niet zie zitten..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:23

Gun factor werkt beter bij iemand die je al kent.
Als je twijfels hebt en denkt dat je zelf niet makkelijk bent, dan denk ik eigenlijk niet dat je er een ander (onbekende) veel plezier mee doet.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:43

Klopt, ik merk daardoor inderdaad dat het erg moeilijk is om hem uit handen te geven. Het zou mij wel wat meer rust geven in deze periode. Maar ja straks gebeurd er wat en dan? Ik heb zelf bijvoorbeeld laatst een trap gehad van mijn paard. Toch ben je als eigenaar dan verantwoordelijk voor een schadevergoeding.
En vorige week heb ik op oefenparcours een stom ongeluk gehad met hem, waardoor ik nu een hersenschudding heb (hij verstapte zich toen hij al sprong dus belandde in de sprong). Ook die dingen zitten in een klein hoekje.

En mensen voor alleen het poetsen en grondwerk zijn volgensmij lastig te vinden? Hebben jullie hier ervaring mee?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:48

@Shelly21, volgens mij vooral een kwestie van veel geluk hebben.
Ik had voor mijn paard een bijrijder gevonden toen mijn paard na 2 weken hoefbevangen werd, daarna nog een zware hoefzweer erbij. Maanden heeft ze alleen maar geborsteld, verzorgd, getut en kms gelopen door soms de ergste regenbuien.
Als ik lastig zit qua werk wordt er overlegd en komt ze extra.
Mesten hoeft niet maar wil ze zelf doen want dat hoort er toch ook bij.
Echt een topverzorger.
Voor mijn ene shet die nog heel graag loopt heb ik twee meisjes gevonden. De ene is 10 en komt 3x in de week samen met haar moeder. De ander is 14, komt 1x per week en is meer ervaren. De meiden kunnen het onderling goed vinden en regelen zelf welke dagen wie gaat als er gewisselt moet worden of ze gaan samen.
Ik heb mijn shet weer helemaal zien opbloeien, die straalt weer zo een tevredenheid uit.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:44

Verzorgster afgelopen week via de app aangesproken om na te denken waar haar prioriteiten liggen. Paardje stond al twee weken stil. Vandaag kwam ze eindelijk na ruim een week niet te zijn geweest. Verhaaltje over te druk met school, wellicht beter om even pauze te nemen.
Dus nog maar 1 verzorgster over. Wel eentje die al bijna twee jaar hier komt. Wilde eigenlijk geen jong meisje. Ze was toen net 13. Maar is wel de beste sinds jaren! Deze maand wordt ze 15.
1 verzorgster en 9 pony's is te weinig.
Maar pfff....zo geen zin om weer met een nieuwe te beginnen.
En van de andere kant, ik heb geweldige paardjes staan. Te zonde als ze weinig aandacht krijgen.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:16

ik ga even mijn frustratie uiten |o _-:(

Ik irriteer me kapot aan mensen die niet reageren die niet antwoorden op mailtjes. Ik weet dat ik echt wel wat leuks heb te bieden... Namelijk een paardje waarmee je het bos in kunt. Voor een leuke symbolische bijdrage. Maar hoe oud de adverteerders ook zijn, de meeste hebben nog eens het fatsoen om terug te mailen!

Ik vind dit echt storend, dus als tip voor degene die en verzorgpaard zoeken: REAGEER ALTIJD TERUG! ookal is het te ver weg/ niet wat je zoekt etc. ;)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:46

Zeer herkenbaar frustratie, ik snap dan niet waarom ze dan een advertentie plaatsen. Wil je nu wel of niet een verzorg/bijrijdpaard. Terug reageren is het minste wat ze kunnen doen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:01

Heeft te maken met respect en fatsoen.
Iemand die dat niet heeft, kun je beter kwijt dan rijk zijn.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:03

Dat heb ik inderdaad ook vaker gehad. Denk je een goede bijrijder gevonden te hebben maar geen reactie terug.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:29

@Amigostan mijn reactie heb je hopelijk wel ontvangen?

Maar inderdaad, veel mensen reageren niet terug. Stuit ik zelf ook regelmatig op. Ook op mp.. bod plaatsen en niets meer laten horen..
:/

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:13

miramii schreef:
@Amigostan mijn reactie heb je hopelijk wel ontvangen?

Maar inderdaad, veel mensen reageren niet terug. Stuit ik zelf ook regelmatig op. Ook op mp.. bod plaatsen en niets meer laten horen..
:/

Jaa hoor :)