Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:37

Ik ben er laatst achter gekomen dat de eigenaar van mijn bijrijdpony over best wat dingen heeft gelogen. Vind dat wel een beetje raar ..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:00

Dat is vervelend dat ze gelogen heeft. Over wat voor dingen heeft ze gelogen dan? Over de pony of over afspraken die jullie gemaakt hebben?
Eerlijkheid is toch zeker belangrijk heb je het er met hem/haar over gehad?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:49

Over de pony zelf. Hij zou helemaal bomproof zijn en nooit een stap verkeerd zetten. Ook zei ze dat ze altijd alleen met m buiten reed. Nu was ik van de week naar buiten met een stalgenootje en die zei dat ze niet met hem naar buiten durfde omdat ie zo schrikkerig was. Is toch wel iets heel anders dan wat ze verteld had, vandaar ook dat mijn buitenrit alleen met m zo verkeerd ging.
Zijn nog wel meer dingen, maar hier was ik wel het meest verbaasd over !

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:05

Oeps, niet alleen oneerlijk dus maar ook nog hartstikke gevaarlijk!
Beseft de eigenaar wel dat ze verantwoordelijk is als er met jou iets gebeurd tijdens zo'n buitenrit? En al helemaal als blijkt dat ze gelogen heeft over de betrouwbaarheid van de pony?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:49

Amira_ schreef:
Over de pony zelf. Hij zou helemaal bomproof zijn en nooit een stap verkeerd zetten. Ook zei ze dat ze altijd alleen met m buiten reed. Nu was ik van de week naar buiten met een stalgenootje en die zei dat ze niet met hem naar buiten durfde omdat ie zo schrikkerig was. Is toch wel iets heel anders dan wat ze verteld had, vandaar ook dat mijn buitenrit alleen met m zo verkeerd ging.

zou het kunnen zijn dat hij bij haar wel echt bomproof is= zie ik wel vaker namelijk..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:28

fenijro_tani schreef:
Amira_ schreef:

zou het kunnen zijn dat hij bij haar wel echt bomproof is= zie ik wel vaker namelijk..

Nee, zoals ik zei is ie bij haar hartstikke schrikkerig. Het gaat bij mij nu wel beter gelukkig, maar vond het wel raar om te horen

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:36

Ben ondertussen echt ontzettend blij met m'n adresje! ik heb het niet zoals de meeste van jullie die één (of meerdere) vaste paard(en) heeft, maar ik ben een soort van groom/verzorgster bij een stal waar ze dravers trainen (dus ik mag ook mee op koersen!), ze kopen paarden waarvan ze een nieuw baasje zoeken zodat ze niet op de markt terecht komen (klinkt heel penny, zo als ik het nu lees :')). Geen vrijheidsdressuur of wedstrijden etc. dat vind ik best jammer aangezien ik best zou willen beginnen met vrijheidsdressuur maargoed, misschien dat we dat ooit gaan voorstellen. En dit allemaal doe ik samen met m'n beste vriendin. Ik ben echt op m'n plek dus dat vind ik heel fijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:37

fenijro_tani schreef:
Amira_ schreef:

Ik denk dat een stalgenoot best een betrouwbare bron is.
Maar absoluut niet netjes dat ze daarin niet eerlijk is geweest. Zelf zou ik namelijk als eigenaar niet zomaar zeggen dat een pony bomproof is. Juist omdat het inderdaad best kan verschillen per ruiter. Maar als een stalgenoot aangeeft dat de eigenaar niet durft vindt ik dat de eigenaar best een risico neemt om daarin niet eerlijk te zijn tegenover de verzorger/bijrijder. Je brengt wel de verzorger, paard en overige weggebruikers in gevaar.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:47

Ik rij een erg leuk paardje nu, maar ik zit erg met mezelf in de knoop..

De tinker heeft problemen met haar longen/ademhaling (is chronisch en al helemaal nagekeken, ze krijgt er ook iets voor door haar voer) en ze kan soms wel eens dwars doen of eigenwijs, maar ik kan de lijn niet trekken wanneer ze aangeeft dat ze last heeft of dat ze juist geen zin heeft en ik moet door pakken.

Bah het maakt me best onzeker, ik ben ook 3 kwart van de tijd aan het stappen(aangezien ze ook nog weinig conditie heeft) niet dat ik dit erg vind, je moet ergens beginnen.

Maar het punt is dat Glenn erg voorwaarts is en hard wil draven (moeilijke dingen ontvluchten?) Ook in stap is ze erg nieuwsgierig/kijkerig en stapt vlot. Dus het enige waar ik mee bezig ben is haar rustig houden door zwaar te zitten(al merk ik dat ik soms hard kan worden in de hand).

Ook wil ik graag gaan lessen wat ik binnekort ook ga doen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:40

Ik ben na bijna 5 maanden zo blij met m'n verzorgbeesten.
Ze zijn heel veelzijdig, lief, ik doe heel veel met ze...

Afbeelding
<3

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:10

Ik zoek voor mijn 6 mini's ook nog een verzorger/ster
rijden gaat helaas niet
Misschien wel mennen met ervaring en anders voor de toekomst
Staan in ulvenhout bij Breda
Mocht er interesse zijn hoor ik het graag :D

mxren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:18

Hoi ik kom ook even binnenvallen!
Ik ben ondertussen al 3 jaar erg gelukkig met mijn 3 verzorgpaardjes, die ik toen gevonden heb door zelf een advertentie te plaatsen op marktplaats. Een nette brief ophangen of langs gaan is vaak ook een goede optie om een verzorgpaard te vinden heb ik gemerkt in mijn omgeving.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:09

Ik heb 4 pony's staan in roosendaal waarvan er 3 gereden zijn.. mocht er iemand interesse hebben?

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:59

Hoi hoi!

Mag ik me ook melden?
Ik ben namelijk ook opzoek naar een verzorgpony :o ( nee echt :P ) Nou ik ben Sarah ik ben 13 jaar oud en word in januari 14. Ik rij 5 jaar engels, maar ik ben nu net overgestapt naar Western sinds een maand of twee. Ik kan dus allebei. Ik vind alles wel leuk om het paard te doen, maar vind recreatief rijden het leukst, maar ik hoef niet perse te rijden. Ik ben ook niet vies van klusjes.
Omgeving Leiden het liefst. Ook het liefst binnen een straal van 10 km. Maar oestgeest en Rijnsburg zou eventueel ook kunnen.

Mvg Sarah

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:01

Welkom! Advertenties horen op de Bokt Markt ;)

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:29

Ik zoek voor mijn lieve Vitell (E-pony) nog iemand die het leuk vindt om te rijden en te verzorgen.

Omgeving Oosterhout (Noord-Brabant)

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:19

EskeGirl schreef:
Welkom! Advertenties horen op de Bokt Markt ;)

Oh haha sorry!
Maar ik blijf dit topic wel volgen. Ik heb momenteel een vp 1x in de week, maar ik ga binnenkort verhuizen, dus ik zal hem helaas niet langer kunnen verzorgen. |(

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:26

Ik volg dit topic ook even. Ik kijk iedere dag wel even op marktplaats/bokt markt. Maar ja de meeste advertenties liggen aan de andere kant van het land, en als het er eentje in de buurt is, dan moet je minimaal 16+ zijn. -O-

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:04

Ik doe ook mee!
Ben 14 jaar oud, rijd sinds m'n zesde en woon in Valkenswaard (eindhoven+omgeving)
Wat ik niet kon vinden is of hier ook een kleine advertentie geplaatst mag worden, zo niet sorry dan :o
In ieder geval ben ik op zoek naar een verzorgpony of paard, ik heb 8 jaar rij en verzorg-ervaring (engels) en ik hoef niet persé te rijden, wel vind ik het fijn als er duidelijke eisen worden gesteld met wat ik wel en niet mag doen (ook voorstellen van wat ik met de pony kan doen om de band sterker te maken) ben zelf vaak een beetje inspiratieloos en twijfel of ik dingen zoals longeren, langelijnen of vrijheidsdressuur wel mag doen.

Ik hoop lekker mee te praten hier :)

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:37

Ik had een heek leuk plekje, maar daar is de eigenaar overleden en de paarden verkocht.

Nu verzorg ik 2 shetlanders en soms 2 fjorden die daar ook bij staan. Ik vind het er echt heel leuk, de Eigenaresse is super lief, de pony's zijn geweldig en ik heb er veel vrijheid.

Maaar ik kom daar altijd samen met een meisje die heel bazig is en altijd zegt dat het haar pony's zijn. Ik mag van haar dus helemaal niks en doe ik dus niks goed. Dat is zo jammer omdat het echt een top plekje is. Nu twijfel ik heel erg of ik daar nu wel of niet ga stoppen...

Wat zouden jullie doen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:59

Kan je het niet bespreken met de eigenaar?

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:17

EskeGirl schreef:

Dat zit een dus een beetje ingewikkeld. Dat meisje was er eerder dan ik, en toen zei er ongeveer 2 maanden was kwam ik er bij. De eigenaresse heeft in het begin ook gezegd dat als we ruzie krijgen dat meisje de gene is die blijft. Dus ze zal ook eerder haar gelijk geven, daarom heb ik geen idee wat ik moet doen :=

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:24

SophieXAnni schreef:
EskeGirl schreef:

Dat zit een dus een beetje ingewikkeld. Dat meisje was er eerder dan ik, en toen zei er ongeveer 2 maanden was kwam ik er bij. De eigenaresse heeft in het begin ook gezegd dat als we ruzie krijgen dat meisje de gene is die blijft. Dus ze zal ook eerder haar gelijk geven, daarom heb ik geen idee wat ik moet doen :=

Niet geschoten is altijd mis. Als je nu al wil stoppen kun je het net zo goed nog even bespreken. Wie weet kunnen jullie er met z'n drie wel uitkomen.

Anouk674

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:27

EskeGirl schreef:

Waarom komen jullie dan samen? Is aparte dagen niet veel handiger?

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:40

Anouk674 schreef:
EskeGirl schreef:

Waarom komen jullie dan samen? Is aparte dagen niet veel handiger?

Ja maar dat wil het meisje dan weer niet, omdat ik het dan waarschijnlijk niet op haar manier zal doen of zo iets. Ik denk dat ik het eerst even ga overleggen met de eigenaresse en het meisje. En als het meisje dan boos wordt (grote kans van wel) dan weet ik het ook niet meer -O-