Maar fijn dat jouwe wel klikt met je paardje en dat je nu misschien zelfs toch een bijrijdster hebt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sweetwendy schreef:Vandaag kwam er een meisje kijken of ze mijn Shetlander welmoed kan bijrijden maar toen ze aankwam betwijfelde ik of ze wel eerlijk was over haar lengte en gewicht..het is toevallig een meisje die op dezelfde basisschool zit als mijn dochtertje..zal binnenkort vragen of ze eerst bij mij thuis komt en onder de meetlat wil staan en op de weegschaal
Effie_lover schreef:Ik had een advertentie op marktplaats gezet dat ik opzoek was naar een nieuw bijrijdpaard. Toen reageerde er iemand en ben langs geweest. Ze hoeft er geen vergoeding voor te hebben ik mag auto en trailer altijd lenen. Paarden staan achter het huis stal en rijbaan aanwezig. Ze wilt graag ruiters helpen om beter te worden. Ik ben er echt super blij mee =D
miramii schreef:sweetwendy schreef:Vandaag kwam er een meisje kijken of ze mijn Shetlander welmoed kan bijrijden maar toen ze aankwam betwijfelde ik of ze wel eerlijk was over haar lengte en gewicht..het is toevallig een meisje die op dezelfde basisschool zit als mijn dochtertje..zal binnenkort vragen of ze eerst bij mij thuis komt en onder de meetlat wil staan en op de weegschaal
Ai, dat lijkt me toch lastig om te vragen. Weet je intussen al meer?
germie schreef:Effie_lover schreef:Ik had een advertentie op marktplaats gezet dat ik opzoek was naar een nieuw bijrijdpaard. Toen reageerde er iemand en ben langs geweest. Ze hoeft er geen vergoeding voor te hebben ik mag auto en trailer altijd lenen. Paarden staan achter het huis stal en rijbaan aanwezig. Ze wilt graag ruiters helpen om beter te worden. Ik ben er echt super blij mee =D
Bij mij is het hetzelfde, maar je moet nog wel zelf voor een auto zorgen. Verder staat er een trailer, een paard, diverse zadels, hindernissen, enz. Toch is het lastig hoor om iemand te vinden.
germie schreef:Effie_lover schreef:Ik had een advertentie op marktplaats gezet dat ik opzoek was naar een nieuw bijrijdpaard. Toen reageerde er iemand en ben langs geweest. Ze hoeft er geen vergoeding voor te hebben ik mag auto en trailer altijd lenen. Paarden staan achter het huis stal en rijbaan aanwezig. Ze wilt graag ruiters helpen om beter te worden. Ik ben er echt super blij mee =D
Bij mij is het hetzelfde, maar je moet nog wel zelf voor een auto zorgen. Verder staat er een trailer, een paard, diverse zadels, hindernissen, enz. Toch is het lastig hoor om iemand te vinden.
Effie_lover schreef:Ik had een advertentie op marktplaats gezet dat ik opzoek was naar een nieuw bijrijdpaard. Toen reageerde er iemand en ben langs geweest. Ze hoeft er geen vergoeding voor te hebben ik mag auto en trailer altijd lenen. Paarden staan achter het huis stal en rijbaan aanwezig. Ze wilt graag ruiters helpen om beter te worden. Ik ben er echt super blij mee =D
marrianne schreef:Effie_lover schreef:Ik had een advertentie op marktplaats gezet dat ik opzoek was naar een nieuw bijrijdpaard. Toen reageerde er iemand en ben langs geweest. Ze hoeft er geen vergoeding voor te hebben ik mag auto en trailer altijd lenen. Paarden staan achter het huis stal en rijbaan aanwezig. Ze wilt graag ruiters helpen om beter te worden. Ik ben er echt super blij mee =D
Jeetje, wat een superkans! als ze dat nou eens in de buurt van pijnacker hadden
Klokjes schreef:Ik meld me ook even. Omdat ik een complexe breuk in mijn voet heb en waarschijnlijk nog 2 a 3 maanden uit de running ben, ben ik ook op zoek gegaan naar een verzorgster. Mijn paard is net door de dierenarts beter verklaard van zijn hoefbevangenheid en het advies was wandelen... ja dat lukt zelf nu niet. Ik heb een paar mensen op bokt markt aangeschreven (was net te ver weg voor hun) en een paar via marktplaats waarvan 1 bingo was. Gisteren kennis gemaakt en het lijkt goed te klikken. Mijn paard reageerde heel ontspannen op haar en dat voelde goed. Van sommige mensen kan hij nogal onzeker worden namelijk. Tijdens het wandelen (ik in de rolstoel mee), bleek dat ze eigenlijk niet zoveel ervaring had (mijn tante heeft een paard.... en op school, ze is 3e jaars opleiding dierverzorging ), maar ze was lief voor hem en hij is super braaf dus dat komt wel goed. Misschien liever weinig ervaring dan iemand die gewent is ruw te zijn. Ik had wel afgesproken dat ze geen vriendinnetjes mee mocht nemen, maar had vandaag al de vraag of er een vriendin mee mocht *zucht*. Duidelijk uitgelegd waarom ik dat niet wilde en toen was het ook wel oke, maar wel een klein wankeltje bij mij "doe ik hier wel goed aan?". Het is de eerste keer dat ik mijn paard uit handen geef en dat is toch wel spannend.
Overigens, ik geef haar (17 jaar) een kleine vergoeding van 25 euro per maand, wat vinden jullie daarvan? Het gaat alleen om wandelen aan de hand 2x per week (meer mag) en is tijdelijk (waarschijnlijk 3 maanden).