Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:53

Hangt er net van af van wie ze daar les hebben. Mijn eerdere verzorgster kwam daar ook vandaan. Super lieve meid, maar rijden ging niet fijn. Reed veel op 1 teugel, en stak buitenhand naar voren en binnenhand naar achteren in wending. Was geen succes met mijn paard.
Maar fijn dat jouwe wel klikt met je paardje en dat je nu misschien zelfs toch een bijrijdster hebt ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:45

Ja dat zal ook vast per instructeur verschillen!

Zij rijdt ook wat te weinig met buitenhand trouwens. Maar ik heb dus tijd zat om haar dressuurwijs te maken :D

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:02

Vandaag kwam er een meisje kijken of ze mijn Shetlander welmoed kan bijrijden maar toen ze aankwam betwijfelde ik of ze wel eerlijk was over haar lengte en gewicht.. := het is toevallig een meisje die op dezelfde basisschool zit als mijn dochtertje..zal binnenkort vragen of ze eerst bij mij thuis komt en onder de meetlat wil staan en op de weegschaal :o

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:00

Toch (op jullie advies :P) maar een advertentie op bokt gezet, wie weet of ik zo meer mensen kan bereiken.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:01

sweetwendy schreef:
Vandaag kwam er een meisje kijken of ze mijn Shetlander welmoed kan bijrijden maar toen ze aankwam betwijfelde ik of ze wel eerlijk was over haar lengte en gewicht.. := het is toevallig een meisje die op dezelfde basisschool zit als mijn dochtertje..zal binnenkort vragen of ze eerst bij mij thuis komt en onder de meetlat wil staan en op de weegschaal :o

Ai, dat lijkt me toch lastig om te vragen. Weet je intussen al meer?

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:30

Ik had een advertentie op marktplaats gezet dat ik opzoek was naar een nieuw bijrijdpaard. Toen reageerde er iemand en ben langs geweest. Ze hoeft er geen vergoeding voor te hebben ik mag auto en trailer altijd lenen. Paarden staan achter het huis stal en rijbaan aanwezig. Ze wilt graag ruiters helpen om beter te worden. Ik ben er echt super blij mee =D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:18

Effie_lover schreef:
Ik had een advertentie op marktplaats gezet dat ik opzoek was naar een nieuw bijrijdpaard. Toen reageerde er iemand en ben langs geweest. Ze hoeft er geen vergoeding voor te hebben ik mag auto en trailer altijd lenen. Paarden staan achter het huis stal en rijbaan aanwezig. Ze wilt graag ruiters helpen om beter te worden. Ik ben er echt super blij mee =D

Bij mij is het hetzelfde, maar je moet nog wel zelf voor een auto zorgen. Verder staat er een trailer, een paard, diverse zadels, hindernissen, enz. Toch is het lastig hoor om iemand te vinden.
Laatst bijgewerkt door germie op 08-12-15 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:35

miramii schreef:
sweetwendy schreef:

Ai, dat lijkt me toch lastig om te vragen. Weet je intussen al meer?

Ik heb haar inmiddels een mail verstuurd dat ik haar toch te groot en te zwaar vind. De zoektocht gaat verder..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:48

germie schreef:
Effie_lover schreef:

Bij mij is het hetzelfde, maar je moet nog wel zelf voor een auto zorgen. Verder staat er een trailer, een paard, diverse zadels, hindernissen, enz. Toch is het lastig hoor om iemand te vinden.

Echt, als ke dichterbin woonde had ik het wel geweten hoor! Ik snap het ook niet waarom je nog niemand hebt!

Gelukkig heb ik lucky waarbij ik ook vrijwel alles heb dus ben echt super blij met haar!!

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:29

germie schreef:
Effie_lover schreef:

Hmm dat is wel apart. Zo ver ik weet zijn er altijd meer meiden die opzoek zijn naar een paardje om te verzorgen dan paarden die een verzorgen zoeken. En dan vooral zoals bij jou dat ALLES aanwezig is, snap ik niet dat jij nog niemand hebt gevonden dan :(

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:18

Effie_lover schreef:

Jeetje, wat een superkans! als ze dat nou eens in de buurt van pijnacker hadden -O-

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:07

marrianne schreef:
Effie_lover schreef:

Jeetje, wat een superkans! als ze dat nou eens in de buurt van pijnacker hadden -O-

aaah jij krijgt je kans ook echt nog wel!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 04:00

Ik kom ook even binnenvallen. Heb wat pagina's doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat niet alleen ik het lastig vind paardlief aan iemand toe te vertrouwen.

Vorige bijrijder heeft het dan ook goed verpest. Op buitenrit gaan terwijl dit zeker niet alleen mocht ed. Dus die weggestuurd na het een paar keer geprobeerd te hebben.

Nu merk ik dat mijn paard toch wel erg veel energie heeft omdat ik gewoon niet de tijd heb haar 5x in de week aan het lopen te hebben. Dus nu toch maar weer op zoek. Heb een oproepje geplaatst op Facebook. Nu wachten....

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:37

Klokjes schreef:
Ik meld me ook even. Omdat ik een complexe breuk in mijn voet heb en waarschijnlijk nog 2 a 3 maanden uit de running ben, ben ik ook op zoek gegaan naar een verzorgster. Mijn paard is net door de dierenarts beter verklaard van zijn hoefbevangenheid en het advies was wandelen... ja dat lukt zelf nu niet. Ik heb een paar mensen op bokt markt aangeschreven (was net te ver weg voor hun) en een paar via marktplaats waarvan 1 bingo was. Gisteren kennis gemaakt en het lijkt goed te klikken. Mijn paard reageerde heel ontspannen op haar en dat voelde goed. Van sommige mensen kan hij nogal onzeker worden namelijk. Tijdens het wandelen (ik in de rolstoel mee), bleek dat ze eigenlijk niet zoveel ervaring had (mijn tante heeft een paard.... en op school, ze is 3e jaars opleiding dierverzorging ), maar ze was lief voor hem en hij is super braaf dus dat komt wel goed. Misschien liever weinig ervaring dan iemand die gewent is ruw te zijn. Ik had wel afgesproken dat ze geen vriendinnetjes mee mocht nemen, maar had vandaag al de vraag of er een vriendin mee mocht *zucht*. Duidelijk uitgelegd waarom ik dat niet wilde en toen was het ook wel oke, maar wel een klein wankeltje bij mij "doe ik hier wel goed aan?". Het is de eerste keer dat ik mijn paard uit handen geef en dat is toch wel spannend.

Overigens, ik geef haar (17 jaar) een kleine vergoeding van 25 euro per maand, wat vinden jullie daarvan? Het gaat alleen om wandelen aan de hand 2x per week (meer mag) en is tijdelijk (waarschijnlijk 3 maanden).

Dit was mijn verhaal een kleine maand terug. Helaas pakt het toch niet uit zoals ik graag gezien had. Ik kreeg erg het idee dat ze het (bijna) alleen voor het geld deed. Dat kwam naar voren in dingen als afzeggen (oke het stormde en regende keihard), maar dan een paar uur later vragen wanneer je betaald krijgt. Hallo... je hebt net afgezegd en je bent net 3x geweest. Ik had die week erna gevraagd of ze een keertje extra kon, maar dat lukte niet ivm een knieblessure en sinterklaas. Dat snap ik ook, wat ik niet snap is dat er wel 3 keer die week een fb bericht verschijnt dat het zo leuk was bij je andere verzorgpaard :+ . En gisteren kwam haar niet goed uit, of ze ook 2 dagen achter elkaar kon (tja voor het paard is wat spreiding beter en vrijdag + zondag is al minimale spreiding, maar voor 1x kan het wel, dan ga ik zelf een keer extra), maar kom dan niet op vrijdag aan met foto's van je andere verzorgpaard met de opmerking dat gezelligheid geen tijd kent {:)-:(. Mijn idee was dus om vandaag even te gaan praten, na veel omwegen komt eruit dat ze rond 4 uur heen gaat vandaag. Mijn eerste reactie was oke, dan zie ik je dan. Mijn 2e reactie, 4 uur!? het is om 16.27 zonsondergang, hoe wil je dat doen met wandelen? Kreeg ik als antwoord dat ze op de paden bleef en dat ze zelf ook al had bedacht dat het dan lekker donker zou zijn als ze naar huis zou gaan. Ik gaf aan dat ik het gevaarlijk vond om in het donker te wandelen met een zwart paard (zonder reflextiespullen), maar daar was ze het niet mee eens want zij zou bij hem zijn. En ondertussen verscheen er een bericht op haar fb dat ze deze mooie dag met haar andere verzorgpaard ging besteden (met onderwegfoto die al om 9 uur gepost was).

Ik voel me een beetje in de maling genomen, alsof ze de kantjes ervan af loopt en dat had ik juist proberen op te vangen door een kleine vergoeding te geven, maar heb het idee dat dat alleen averechts heeft gewerkt. En natuurlijk prikt het ook wel dat ze zo duidelijk voorkeur geeft aan dat andere verzorgpaard, al vind ik dat geen reden om ermee te stoppen. Natuurlijk snap ik dat wel, omdat ze die al langer kent en er meer toekomst in zit en het zal vast ook gezelliger zijn op stal met vriendinnen. De druppel is het wandelen wandelen in het donker zonder in te zien dat dat gevaarlijk is. Het is een heel braaf paard, maar hij zal maar schrikken en zich losrukken, ga hem maar zoeken in een stikdonkere polder vol sloten }:0 .

Oke, nu nog het nieuws brengen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:46

Dat bovenstaande vind ik wel heel erg...

Ik heb tegen de eigenaar gezegd dat ik vanwege de jaarswisseling/kerst/sinterklaas weinig tijd had en heb gevraagd of het erg was als ik hem na de drukte weer zou oppakken. Nu staat mijn vp overdag op het land, en kom ik vast zaterdag en ga ik doordeweeks alleen heen als ik echt tijd heb.

We zijn nu in de winter wat meer op de grond bezig omdat dat wat lekkerder uitpakt in de winter.

De eigenaar vond het niet zo erg, het paard lijdt er ook niet onder want hij is dol op het land, en als ik er ben ben ik lekker met hem bezig.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:48

Zou er zeker mee stoppen. Heb je niks aan, behalve gezeik en frustratie.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:02

Pfff @Klokjes dat is zeker niet om blij van te worden. Je gaf eerder al aan dat ze weinig ervaring had, misschien snapt ze echt niet dat in het donker zonder verlichting levensgevaarlijk is?!? Ook voor haar. Auto's zien je niet of veel te laat...
En klinkt zoals je het omschrijft idd alsof het haar puur om het geld gaat, want voor het andere paard maakt ze wel uren vrij, ipv dat ze haar aandacht verdeeld.
Persoonlijk zou ik er of meteen mee stoppen of gesprek met haar aangaan van joh, dit gaat zo niet. Je gaat komende maand eerst maar eens laten zien dat je het echt wilt en inzet en dan kunnen we het nog eens over vergoeding hebben (of zoiets).

Hier is mijn ene bijrijdster gisteren met toestemming voor het eerst een rondje bos geweest (stap/drafrondje). Vooraf route uitgelegd. Zou eigenlijk zelf eerste x mee met ander paardje, maar die is net weekje op stal en nog te gespannen. Vond het wel spannend, maar ze kwamen beiden happy terug, dus ik ook happy!

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:13

Thanks fijn om te lezen dat het toch niet helemaal normaal is, tot de conclusie stoppen was ik ook al gekomen. Ondanks de eerdere verbazing en frustratie momentjes voelt het toch een beetje raar om haar af te zeggen. Ik had dit met mijn moeder besproken en die gaf aan dat er een puberbrein aan het woord was. Ze ziet zelf ook niet in dat het allemaal een beetje apart gaat. Na die opmerking over het donker heb ik er geen vertrouwen in, dan ga ik me alleen maar zorgen maken, bang dat er meer dingen gebeuren die niet in de veiligheid van het paard staan. Ik had haar nog niet betaald, maar ben wel van plan om 15 euro (voor 5x heen gaan, afspraak was 8x per maand voor 25 euro) over te maken voor de moeite, dan hou ik me iig aan de afspraak. Gelukkig heeft ze geen sleutels of andere dingen die overgedragen moeten worden, want ik heb het idee dat ze misschien wel een boos kan gaan worden dat er 10 euro door haar neus geboord wordt }:0 .

Always, dat het druk zou worden rond die dagen had ik zelf ook al bedacht en daar zou ik ook wel begrip voor hebben, zeker als het zo ruim van te voren besproken word. Dat doe je netjes hoor!

Wat leuk dat je zo'n mijlpaal hebt behaald met je bijrijdster Darkadia *\o/*

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:57

sneeuwpop schreef:
Zou er zeker mee stoppen. Heb je niks aan, behalve gezeik en frustratie.

Mee eens

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:33

@Klokjes, dankjewel. Als ik een afspraak heb om te komen en ik kan plots niet voel ik me altijd erg schuldig, niet dat het vaak gebeurt.

Alleen zoals vandaag, ik zit naast paardrijden op kunstrolschaatsen en 11 en 12 december hebben wel altijd de jaarlijkse kerstshow. Hier train ik elke vrijdag en zondag voor vanaf september, en vorig jaar reed ik met een van de nummers het NK mee en dat mag van de eigenaar van mijn vp ook voor. Zolang ik dan een andere dag sws kom. In dit geval kom ik daarvoor in de plaats morgen:)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:42

Hier even frustraties :o (En het verzorgstertje kan er niets aan doen :'))

Maar ze rijdt nu echt leuk en op de manege in de buurt is een wedstrijd... Dus ze mocht meedoen... zou vanavond zijn... Prima... Spulletjes gehaald, alles in orde... Dingen verzet (zou vanavond sinterklaas gaan vieren)...

Werd er gisteren gezegd dat het niet doorging.... Uiteindelijk is het nu verzet naar morgenavond... (Waar ik nu eigenlijk mijn sinterklaas zou gaan vieren :')) maar aargh...

Hier zal het gewoon gaan om af en toe een wedstrijdje in de buurt... Dus geen ramp.... Maar hoe doen andere dit? Of rijden jullie verzorgsters geen wedstrijden? (En wil toch mee... gaan wel een groepje van stal heen, maar toch.... Heb niet zo veel vertrouwen in de manege daar... ooit eens een paard verzorgd van een vriendin daar en je kon niets laten liggen, of het was weg.... is al jaren terug :') maar ga nu toch maar mee om het deken bij me te houden... en al die dingen :') En natuurlijk ook voor de fun :D ben benieuwd hoe die het doet :p)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:51

Ik heb zelf lang naar bijrijders gezocht, maar nu is het eens andersom. In een lastige omgeving: Amstelveen. In Deventer zocht ik altijd in een facebookgroep enzo, maar die kan ik voor Amsterdam niet echt vinden (ja, eentje met 23 leden die me al 2 weken niet accepteren in de groep). Hebben jullie zoektips?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:00

En via marktplaats al geprobeerd? Ik zal zelf ook een advertentie plaatsen op mp en bokt!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:54

Sheran, ik zit ook in die regio, ben niet op zoek, maar sta wel op grote stal waar vaak wel iets te vinden is. Wat zoek je precies? (Mag per PB ivm off-topic).

Sowieso is er een algemene verzorgers/bijrijders groep op fb die wat groter is en ook wel dingen regio Amsterdam geplaatst worden. Verder idd de bokt markt, marktplaats en via via!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:15

Klokjes, jemig wat een nare situatie zo. Zoiets doe je toch niet?

Ik moet toch op zoek naar een extra verzorger nog. Balen, het loopt het heel goed met die ik heb alleen is er door prive omstamdigheden voor haar een dag weggevallen. En ik merk dat ik die extra dag rust heel hard nodig heb. Heb maar weer een advertentie op bokt gezet en dan maar weer hopen of er iemand reageert die ook geschikt is.