De kleur van een paard zegt inderdaad niet zoveel, maar het ras kan bijvoorbeeld wel wat zeggen. Ook is elk paard gewoon anders. Ik heb nu sinds een maand of 2 een grote pony die ik verzorg en zij is ook niet de makkelijkste. Ze houd ervan om in ene te keren als ze iets eng vind (of eng denkt te vinden)
Ook zij kan helemaal flippen als ze iets te lang in de paddock moet staan en denkt dat ze alleen achter blijftMaar begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben helemaal gek op dat gekke meisje xD Wilde je alleen even zeggen dat het dus niet aan jou hoeft te liggen en het gewoon het karakter van het beestje kan zijn
Gewoon geduld hebben en laten zien dat je de leider bent en dat hij/zij je kan vertrouwen, dan komt het allemaal vast wel goed
en een van de 3 had vaak de neiging om je omver te lopen (wat soms wat gevaarlijk werd). Ze waren gewoon niks meer gewend, ze werden enkel gevoerd door de eigenaars en verder werd er al een aantal maanden niet veel meer mee gedaan. Misschien dat jouw verzorgpaarden bv ook al langere tijd niet veel meer mee gedaan werd? Je moet het in ieder geval tijd geven (als je dat er graag voor over hebt natuurlijk
mis d'r nu al.
.