Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maliejane

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:53

@esmmar, er kunnen andere redenen zijn hoor ;) De kleur van een paard zegt inderdaad niet zoveel, maar het ras kan bijvoorbeeld wel wat zeggen. Ook is elk paard gewoon anders. Ik heb nu sinds een maand of 2 een grote pony die ik verzorg en zij is ook niet de makkelijkste. Ze houd ervan om in ene te keren als ze iets eng vind (of eng denkt te vinden) :P Ook zij kan helemaal flippen als ze iets te lang in de paddock moet staan en denkt dat ze alleen achter blijft

Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben helemaal gek op dat gekke meisje xD Wilde je alleen even zeggen dat het dus niet aan jou hoeft te liggen en het gewoon het karakter van het beestje kan zijn :) Gewoon geduld hebben en laten zien dat je de leider bent en dat hij/zij je kan vertrouwen, dan komt het allemaal vast wel goed :j

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:07

@esmmar
Ik heb ook, inmiddels al 2 jaar, verzorgpaarden die in het begin ook niet gemakkelijk waren. Halster omdoen kon al makkelijk een half uur duren :roll: en een van de 3 had vaak de neiging om je omver te lopen (wat soms wat gevaarlijk werd). Ze waren gewoon niks meer gewend, ze werden enkel gevoerd door de eigenaars en verder werd er al een aantal maanden niet veel meer mee gedaan. Misschien dat jouw verzorgpaarden bv ook al langere tijd niet veel meer mee gedaan werd? Je moet het in ieder geval tijd geven (als je dat er graag voor over hebt natuurlijk ;)), na een tijd ga je trots zijn wat je al bereikt hebt :))
Nu komen mijn verzorgpaarden direct naar me toe, Halster omdoen is zo gepiept en omver lopen is ook al een lange tijd veel minder

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:28

Ik heb binnenkort een proefles met lucky en als dat goed gaat ga ik vast lessen ik ben zoo blij dat ik toen gewoon met de eigenaresse heb gepraat want als ik nu zou denken zonder lucky te zijn zou mijn leven echt kapot zijn

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:31

Mijn eerste verzorgpaard was ook niet de makkelijkste. Ze kon aan halster lopen en thats it. Dreigen te trappen als je in de buurt kwam van achterhand, bijten tijdens het poetsen. Zodra je aan kwam kont naar je toe draaien (eerst een half uur proberen om haar om te draaien in de stal, want no way dat ik langs die kont ging lopen xD )
Maar men wat is daar een geweldig beestje uit gekomen <3 mis d'r nu al.

Nu verzorgpaardje (3 of 4 keer geweest nu) wat door de eigenaresse als super braaf werd omschreven, en vervolgens met mij aan de haal ging, touw uit mijn handen en niet meer te pakken xD ze is jong en was gewoon enthousiast (ander paard in de bak). Eigenaresse had ook zoiets van oh kan ze ook zo zijn haha. Maar goed ik denk niet dat dat aan mij ligt. Eerder een nieuw persoon, anders dan normaal nieuwe dingen, vreemd. Dat kan voor spanning of ander gedrag zorgen bij je verzorgpaardje. En die band komt vanzelf die heb je niet in een paar weken opgebouwd :) gewoon lekker aan de slag.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:33

Ik heb mijn afspraak van vandaag verzet naar vrijdag, mijn band was lek...
Woensdag ga ik kijken bij de shetlanders in de buurt, ik heb het adres opgezocht en het is 1,2 kilometer en 4 minuten fietsen :D .

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:17

4 minuten? Weet je zeker dat je dat wel kan? :+

Ik ben zelf nu voorzien van een paardje. Denk dat we een mooie combinatie kunnen worden, we moeten nog aan elkaar wennen maar ach dat is logisch.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:11

Selina schreef:
4 minuten? Weet je zeker dat je dat wel kan? :+

Ik ben zelf nu voorzien van een paardje. Denk dat we een mooie combinatie kunnen worden, we moeten nog aan elkaar wennen maar ach dat is logisch.

Goh nu je het zegt denk ik toch dat ik wat dichterbij ga zoeken :+ .

Maar het verschil is dat het hier verschrikkelijk dichtbij is,
En de andere pony 3 kwartier uit school en terug een uur.
En aangezien ik elke dag ga is dit efficiënter.

esmmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:56

Ja het paard is vooral veel op de wei gezet en een paar keer per maand bereden de laatste tijd door de eigenaar. Het is dus ook niet gek dat hij zo reageert. Ik probeer wel heel erg rustig te blijven en vooral niks te snel of teveel te willen. Ik hoop maar dat hij deze week wel uit de stal komt en met mij gaat stappen naar de bak. De wei trekt gewoon wel heel erg aan hem. Er zit ook helaas wel wat tijd tussen voeren in de ochtend op stal en mijn komst een uur of wat later. Ik woon op 30 km afstand. Ik ga het weer met goede moed proberen. *D

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:19

Ik heb nu een verzorgpony , een super leuke Haflinger. Genaamd Andiamo. Hij staat op een kleine stal met 6 paarden. Ik ben er echt super blij mee! Het heeft wel even geduurd ik weet eigenlijk niet precies hoelang. Maar bij ons in de buurt is er weinig vraag naar bijrijders of verzorgers. En de meeste willen iemand van 16 jaar of ouder. En vooral veel meiden van 13 en 14 zoeken bij ons een verzorgpony. Dus het is best wel lastig om er een te vinden.

Wat je wel altijd zult zien, dat als je een pony heb gevonden, dat je dan opeens wel reacties krijgt. Nou bij mij tenminste dan Want ik had Andiamo net een week. En toen kreeg ik nog 2 reacties...

Groetjes Tarenko

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:42

Oh ik hoop zo dat dit adresje doorgaat!~
Super aardige mensen, hadden de pony's gekocht voor hun twee dochtertjes van 3 en 5, maar die vinden zo toch een beetje eng, waar ik mee ga helpen.
Ze weten zelf eigenlijk vrijwel niets van paarden, en ik mag eigenlijk doen wat ik wil, en denk dat goed is.
Eerst moet toch echt de staart van een van de twee korter, want die sleept over de grond :) .
Dan eens een goede hoefsmid vinden en dierenarts.
Daarna eens rustig gaan kijken naar een goede tandarts.

Ik heb afgesproken dat aangezien ik niets betaal, wel voor de kosten van bijvoorbeeld hoefsmid wil opdraaien (natuurlijk geen ernstige dierenarts kosten!)en dat ik dat allemaal wel voor ze wil regelen, want zij weten niet hoe of wat.

verder mag ik komen wanneer ik wil!

En ik mag kopen voor ze wat ik wil, wat ik ook wel fijn vind, eerst ga ik ook maar is zoeken naar mooie nieuwe haltertjes en daarna een goed hoofdstel en zadel omdat de meisjes erop willen rijden, en ik het veiliger vind als ze een goed zadeltje hebben wat voor hun maat is en dat ze er niet in verzuipen haha.

Het is 4 minuutjes fietsen en maar 1,2 kilometer.

Ik weet nog dat ik in de auto er laatst langsreed met mijn moeder, en dat ik wou gaan vragen op de plek waar ze staan of ik ze mag verzorgen, hahaha. Wat een toeval!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:42

Wauw wat een topadresje! Ik zou er maar zuinig op zijn ;)
Maak wel duidelijke afspraken over die kosten desnoods op papier om misverstanden te voorkomen want wat jij een hoge rekening vind, is voor de andee misschien helemaal niks

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:01

Ik val ook even binnen hoor. :+

Ook ik ben weer op zoek naar een verzorgpaard.
Ik heb gister een advertentie geplaatst en ik heb al een bericht, nu kijken of het wat gaat worden. :)
Ik had ook nog een bericht naar iemand gestuurd of ze nog iemand zocht, Nooit meer antwoord op gekregen wat ik erg jammer vind.. Zeg dan op z'n minst dat je al voorzien bent.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:06

love_horse1 schreef:

Ik heb gister een advertentie geplaatst en ik heb al een bericht, nu kijken of het wat gaat worden. :)
Ik had ook nog een bericht naar iemand gestuurd of ze nog iemand zocht, Nooit meer antwoord op gekregen wat ik erg jammer vind.. Zeg dan op z'n minst dat je al voorzien bent.

Ik zie alleen een advertentie die 8 maanden oud is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:35

love_horse1 schreef:
Ik [naam] ook even binnen hoor. :+

Dat gaat snel! :D Ben benieuwd van wie je een bericht hebt gekregen? :D

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:47

Selina schreef:
love_horse1 schreef:

Ik zie alleen een advertentie die 8 maanden oud is?

Klopt, ik heb een advertentie op Facebook gezet in een groep. :D

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:41

Vandaag gaan kijken bij een pony :D ze is echt heel erg lief, 1.54 m, 9 jaar en een halfbloed arabier :) ik heb haar gepoetst en ik heb het gevoel dat we wel een klik hebben! Ze vind poetsen ook heel leuk. Ze kan grondwerk dus dat is ook super!
Volgende week zondag ga ik er weer naartoe. Ik heb nog maar 2 keer gelongeerd, dus dat gaat de eigenaar me leren. We gaan ook een keer samen grondwerken. Ik heb er superveel zin in! En ben echt superblij! De pony heeft een hele tijd niet gereden, dus eerst gaat de eigenaar een keer rijden en daarna mag ik er ook een keer op *\o/*
De eigenaar vertelde dat ze je nooit er met opzet af zou gooien of wat dan ook, het is dus echt een schatje. Kan wel wat eigenwijs zijn, maar dat is natuurlijk ook leuk!
Ik hoop heel erg dat het doorgaat :D

_Saartjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:56

Ik hoop dat het wat wordt voor je, Reusje! Klinkt als een leuke pony!

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:17

Is er ook zoiets als: Ook zo moeilijk om een verzorger te vinden? Topic? :')
Ik ben al een paar maanden bezig een verzorger te vinden voor 2 pony'S maar ik krijg 0.0 reactie. Dat terwijl hier niet zo veel pony's worden aangeboden en er schijnbaar wel vraag naar is...
Weet iemand misschien hoe het komt?

http://www.bokt.nl/markt/ad/368518/verzorger-gezocht

Hier staat alles in wat de eisen betreft. Zijn het dan echt zoveel eisen?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:22

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:42

Kashmino schreef:
Ik ben al een paar maanden bezig een verzorger te vinden voor 2 pony'S maar ik krijg 0.0 reactie. Dat terwijl hier niet zo veel pony's worden aangeboden en er schijnbaar wel vraag naar is...

Ik zou hier (als ik iets zocht en in de buurt woonde) wel op reageren. Je moet net iemand treffen die niet kunnen rijden geen enkel probleem vindt.

Enige tip die ik heb, is advertentie regelmatig opnieuw plaarsen. Ik weet niet hoe oud deze is, maar op oudere advertenties reageer ik meestal niet omdat ik dan denk: die heeft vast al iemand....

_Saartjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:08

De pony's zien er leuk uit, Kashmino! En wat mij betreft niet te veel eisen.. Het enige is is dat ze voor mij te ver weg staan..
Ik zou hem inderdaad steeds weer opnieuw plaatsen, zodat mensen blijven zien dat je nogsteeds op zoek bent!
Misschien dat het nog een idee is om je advertentie in een manege of iets in de buurt te hangen, daar komen wel vaak geinteresseerden op af!
Ik zou dat in iedergeval wel doen, haha!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:39

ik kreeg dus net een mailtje van de eigenaresse of ik zin heb om met iemand af te spreken die de paardjes komt verzorgen??
dacht dat we hadden afgesproken dat ik het zou doen, we hadden alle dagen die ze kom al afgesproken en daarna zou ik elke dag gaan..
vind het een beetje appart en het valt me eigenlijk best tegen, maar ik zal wel kijken wat ze ermee bedoeld.

Titta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:15

Ik ben helaas ook weer op zoek en lees dus gezellig even mee :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:17

EskeGirl schreef:
Kashmino schreef:

Ik zou hier (als ik iets zocht en in de buurt woonde) wel op reageren. Je moet net iemand treffen die niet kunnen rijden geen enkel probleem vindt.

Enige tip die ik heb, is advertentie regelmatig opnieuw plaarsen. Ik weet niet hoe oud deze is, maar op oudere advertenties reageer ik meestal niet omdat ik dan denk: die heeft vast al iemand....

je kan ook gewoon stteeds boven aan zetten update [datum]: nog steeds opzoek

Ingrid1403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:06

Geen idee ik het hier mag plaatsen maar ik doe het gewoon. :P
Ben al heel lang op zoek naar een verzorgpony/Bijrijdpony samen met een vriendin, in de omgeving van Elst/Nijmegen/Lent/Oosterhout. We rijden op verschillende soorten pony's op de manege, ook op jonge pony's, ik rijd nu bijvoorbeeld op een pony die net is ingereden. Ik ben 13 jaar en rijd 6/7 jaar paard. Mijn vriendin is 14 en rijd nu 7 jaar. We hebben samen al 3 jaar 2 verzorgshetjes en vinden dat nog steeds super leuk om te doen alleen willen we er nu graag nog een pony bij waar we ook op kunnen rijden. Inrijden lijkt ons ook erg leuk om te doe maar dit hebben we nog nooit gedaan. Het maakt ons niet uit wat voorn ras de pony is, we passen nog net op een grote shet maar niet op een kleine. Ook maakt het niet uit of de pony snel of langzaam is. Wij hopen dat iemand een plek voor een leuke pony/paard weet voor ons! Want we zijn echt al heel lang op zoek!