Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:19

Nou inderdaad, of zeg gewoon vanaf dag 1 wat je insteek is (dat het je vooral gaat dat mijn paard je over je angst heen kan helpen en je daarna verder kan met een paard wat eigenlijk echt wilt). Dan had ik er zowiezo al niet aan begonnen en had ik iemand gezocht die echt voor mijn paard gaat en niet puur uit eigen belang komt!
Nu weet ik dus ook niet of mijn paard wel de aandacht en verzorging heeft gekregen die ze verdient op de dag dat zij er was.

Zpya

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:26

Nee, dat snap ik. Ik vind het ook maar een beetje een rare situatie...
Ik zou zeker willen weten dat de eigenaren van mijn vp een vervanger hebben. Straks zit dat arme paardje zonder verzorger:S Zou ik me niet lekker bij voelen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:30

Ik ben dus weer zoekende....voor meer info..pb

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:37

Succes met je zoektocht. Hopelijk zit het je een keer mee.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:38

Ik hoop het ook, bedankt.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:39

Ik heb ook niks meer gehoord,ik denk dat ik het maar voor gezien houd.
Het valt niet mee iemand te vinden,ze willen geen bijdrage betalen en voor andere dingen hebben ze wel geld voor bijvoorbeeld een lease paard op een ander.
Ik wil geen manege ruiters,en geen mensen die al elders rijden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:24

Daar zeg je mij wat, heb al een paar keer berichtjes gehad van meiden die dan 1 van mijn paarden wilde rijden, maar ze hadden er nog een paard die ze bijrijd. Eeeuuuuhhh de meeste meiden vinden het al moeilijk om 2 a 3 keer per week te komen voor 1 paard, hoe wil je het in hemelsnaam 2 paarden bijrijden, die dan vervolgens ook nog ver uit elkaar staan.

Zpya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:25

Ik heb iets op het oog! Een shetje in-/doorrijden! (Jong beesje, een paar keer iemand opgezeten) *\o/* Alleen trainen, geen verzorging ofzo <<)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:26

Nou als je blij bent met alleen trainen/rijden...hoef je toch geen verzorgpony? Maneges genoeg!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:30

Nou nou..ook niet aardig je reactie..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:37

Zpya schreef:
Ik heb iets op het oog! Een shetje in-/doorrijden! (Jong beesje, een paar keer iemand opgezeten) *\o/* Alleen trainen, geen verzorging ofzo <<)

Met 50+ zou ik niet meer op een shet gaan zitten.

Zpya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:59

@Anke, ik wil graag ervaring op doen en bovendien help ik die mensen daar mee. Als ik naar een manege ga help ik alleen de eigenaar meer inkomsten te krijgen. Ik had hem ook liever met verzorging gehad, maar ze hebben al een verzorgster.

@Brainless, Ik moet ook nog kijken hoe groot íe is. Als het een kruising is en hij rond de 1.15 is, lijkt het mij niet zo heel gek? :? Eigenaresse heeft er geen lengte bij gezet, ik heb de lengte gevraagd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:05

Ik (persoonlijk) vind dat aan de zware kant helemaal met kleren/laarzen/zadel ed ben je al snel op de 60 kilo en dat is ruim te zwaar.

Zpya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:12

Daar heb je een punt ja.
Nja, kijken hoe groot de pony is... Ik denk dat ik het bij mijn instructrice aan kaart, kijken wat zij denkt?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:19

ik kom hier ook even binnenvallen!

Persoonlijk zou ik met jouw lengte ook niet zo gauw op een shetje gaan zitten, zeker geen jong diertje...
sorry maar naar mijn mening zou je ook te groot zijn als het beestje 1.15 blijkt te zijn en die kans lijkt mij ook niet heel groot.
Ik hoop voor je dat het gewoon goed past hoor maar als hij de grootte heeft van de gemiddelde Shetlander lijkt het mij niet helemaal eerlijk naar het paardje toe :\

Zpya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:41

Op de advertentie zie je alleen het hoofd en een gedeelte van de shoft. Je ziet jammer genoeg niet het hele plaatje. 'T wordt denk ik gewoon afwachten, kijken hoe groot hij blijkt te zijn.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:23

Anke schreef:
Nou als je blij bent met alleen trainen/rijden...hoef je toch geen verzorgpony? Maneges genoeg!

In haar advertentie staat juist dat rijden geen pré is. Denk dat ze gewoon blij is met het feit dat ze iets heeft en niet op het feit dat ze niet hoeft te verzorgen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:23

Ik heb mijn dag gewoon niet zo.

Vriendin van me had eindelijk een leuke bijrijder. Klikte goed. En dan heeft ze geen tijd meer. Ivm examenjaar, waar ze ook al inzat toen ze een paar weken geleden ermee begon.
Is zo banketstaaf. Ook voor het jonge paardje.

Alleen trainen moet je leuk vinden. Je bouwt niks op en is komen en gaan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:51

Dat snap ik nooit zo goed. Ik heb altijd volpension gestaan, alleen hoeven trainen. Ik zie niet in hoe het verzorgen (voeren, stal uitmesten enz) ervoor zorgt dat je meer opbouwt. Dat doe je voor het paard. Trainen juist mét het paard. En daar komt natuurlijk altijd een stukje verzorgen bij he, paard klaar maken enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:55

Ik ben anders wel van mening dat je met een uitgebreide poetsbeurt, op regelmatige basis, wel een hoop doet, qua band opbouwen. Maar goed, ik ben dan ook een 40+ pennytrut.

Ik ben trouwens erg blij met mijn nieuwe bijrijdster. Ze is dan wel 15 en vers van de manege, ipv volwassen, maar ik heb er een lieve, enthousiaste meid mee te pakken. Dus ik ben achteraf blij dat ik mijn eigen vooroordelen overboord heb gegooid en niet ben blijven hangen in dat 18+.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:13

Dat ligt er maar net aan hoe je die poetsbeurt aan pakt. Wat je voor de rest doet en hoe. Hoe het paard is enz. Alleen trainen betekent niet dat je onpersoonlijk bent tegen het paard natuurlijk. Dingen zoals uitgebreide poetsbeurten is vooral voor jezelf, niet per se nodig om de band groot te krijgen. Tenzij dat alles is wat je doet met een paard. Kortom het is allemaal relatief.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:26

Het ligt er ook aan wat je als trainen beschouwd. Enkel rijden of ook grondwerk.
Ben namelijk wel van mening dat grondwerk veel problemen in het zadel kan oplossen.

Vraagje: wat vinden jullie ervan als iemand 4 bijrijders voor een paard heeft? Het gaat om een paard van 6 jaar, die nog bevestigd moet worden..

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:57

Ik weet niet of 4 wel handig is als een paard bevestigd moet worden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:59

Zou niet mijn keus zijn om 4 bijrijder te hebben voor 1 paard. Ongeacht leeftijd.
Maar zeker voor een paard dat bevestigd moet worden kan dat lastig zijn. Iedereen heeft toch z'n eigen manier van rijden.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:08

Inderdaad sws 4 is al veel voor een particulier paard. Het kan wel bij een ouder paard die wel bevestigd is maar of je dat echt moet willen. Voor mij zou t dan meer op een manege pony gaan lijken.