Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Reusje_xx

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:46

Niet persé, maar zou het wel leuk vinden. Als ik een leuke pony tegen kom waar ik niet op kan rijden vind ik dat ook goed :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:57

Jammer zeg!

Ik heb nu drie plekken om te kijken:

Plek 1:pony waar op gereden word, ik vind deze plek niet heel leuk, al is het heel dicht bij mijn huis.

Plek 2: pony voor in het weekend, kinderen begeleiden en op evenementen meelopen, als er niks is wandelen.

Plek 3: leuke pony, mag ik mee doen wat ik wil, is goed te fietsen, vragen geen bijdrage en ik mag kopen wat ik wil, ik weet alleen niet hoevaak per week.

Mijn gevoel trekt sterk naar plek 3, leuke pony en waar ik naar opzoek ben.

Ik ga maandag bij plek 3 kijken, dus ik ben benieuwd!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:43

ik ga morgen ook bij de shetlander kijken waar ik over vertelde ik ben erg benieuwd :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:26

Veel plezier allemaal!

Ik ben echt blij met m'n plekje nu :D. Heb geen enorme klik met Falco, maar hij is een ontzettend lieve goedzak die ik vertrouw als op hem rij. Daarnaast ga ik ook steeds vaker met Hippie aan de slag, die vindt vrijheidsdressuur (en stukjes wortel :') ), heel erg leuk. Ik krijg zoveel vrijheid :D

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:40

Wat leuk allemaal!

Ik heb ook wat beter nieuws. De pony waar ik eigenlijk vandaag zou gaan kijken, gaat dus niet door. Maar het baasje is zo lief geweest om even rond te vragen en ze heeft een vriendin die ook iemand zoekt! Dus nu even kijken of ik met haar in contact kan komen :)

_Saartjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:19

Ik dacht eindelijk eentje gevonden te hebben, kwam er helaas al eentje naar de pony kijken diezelfde avond.. De eigenaar zou me wel laten weten als het niks werd, maar heb natuurlijk tot nu toe nog niks gehoord..
Helaas, want het was toch mooi dichtbij..
Nu heb ik wel mijn rijbewijs en word ik binnenkort 18, dus kan ik ook mijn bereik vergroten! Ben benieuwd!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:39

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:03

Jammer Saartje!

De vriendin heeft gebeld en ik mag volgend weekend langskomen! Superblij! Hopelijk klikt het :) Hoe snel dingen kunnen gaan... Dus geef de moed niet op mensen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:31

-Valt even binnen-
Is het voor veel van jullie nog zo lastig iets te vinden dan? Denk dat ik nu in 2 weken 15 reacties heb gehad en ik ben maar een simpele recreatie ruiter. Krijgen jullie dan geen reacties of hebben jullie geen advertentie?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:40

Selina: ik heb wel een advertentie.. maar 1 keer een reactie gehad en dat was te ver weg.

Verder helemaal niks, misschien komt het door waar ik woon, hier zoekt niemand wat. En als er wat staat op de bokt markt of marktplaats dan moet ik snel wezen anders hebben ze al anderen gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:42

Selina schreef:
-Valt even binnen-
Is het voor veel van jullie nog zo lastig iets te vinden dan? Denk dat ik nu in 2 weken 15 reacties heb gehad en ik ben maar een simpele recreatie ruiter. Krijgen jullie dan geen reacties of hebben jullie geen advertentie?

Ik heb 3 reacties gehad in een paar maanden, 2 op marktplaats (waarvan 1 die mijn locatie over het hoofd had gezien en aan de andere kant van het land woont) en 1 hier op bokt waar ik nu dus verzorg/rijd.
Ligt aan de woonplaats denk ik...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:46

Op marktplaats heb ik toen een stuk of 6-8 reacties gehad met een maand of 2, op de bokt markt maar 2 (maar wel eentje dezelfde avond nog. Dat waren Falco en Hippie :D )
Ligt denk ik aan de plaats ja.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:51

Selina schreef:
-Valt even binnen-

Ik heb net een advertentie geplaatst (mag je zeker commentaar op geven O:) ) er is tot nu toe een reactie geweest van een vrouw met een haflinger maar die staat helaas te ver gestald.

Verder heb ik gereageerd op drie advertenties op marktplaats waar ik mag komen kijken, maar 2 lijken er na een mail met meer informatie niet zo geschikt.

Maandag (morgen :) ) ga ik kijken bij een hele leuke shetlander, en dan kijk ik of ik verder zoek.

In feite zoek ik iets voor vaak tot elke dag in de week, ik vind shetlanders en a ponys heel leuk en ik wil toch grondwerken, dus ik hoop iemand te vinden die een weidemaatje heeft voor zijn paard waar ik mijn aandacht aan kan geven.

Overigens ben ik niet iemand die zomaar aanmodderd, ik heb les gehad in grondwerk en ik doe het nu 3 jaar, dus ik weet wel een beetje wat ik doe.

Daarvoor werkte ik ook op een stal waar ik veel longeerde, maar nu weet ik ook echt hoe je je lichaamsstaal moet gebruiken als hulpen et cetra.

Overigens woon ik ook niet in een makkelijke buurt helaas.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:05

@fenijro Heb zelf ook niet echt verstand van adv, heb zelf ook even gespiekt maar zou je adv iets compacter maken. Zodat iemand snel ziet wat je wilt en wat je aanbiedt.

Scheelt ook dat ik een rijbewijs heb natuurlijk. Dan heb je meteen een groter veld. Heb zelf nu 1x ergens proefgereden, kijk eerst even of dat paardje het wordt voordat ik verder kijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:07

Ik had binnen 1 week zoeken wat gevonden, mijn huidige adresje. Daarvoor nog 2 verzorgponys gehad, ook allebei binnen 3 weken gevonden.

Inmiddels werk ik er 2 keer in de week en rijd ik er 3 a 4 keer per week. Had geen betere plek kunnen wensen, eindelijk voel ik me ergens een keertje thuis.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:13

Selina schreef:
@fenijro Heb zelf ook niet echt verstand van adv, heb zelf ook even gespiekt maar zou je adv iets compacter maken. Zodat iemand snel ziet wat je wilt en wat je aanbiedt.

Scheelt ook dat ik een rijbewijs heb natuurlijk. Dan heb je meteen een groter veld. Heb zelf nu 1x ergens proefgereden, kijk eerst even of dat paardje het wordt voordat ik verder kijk.

Bedankt, ik ga even kijken of ik hem kan aanpassen!

Net een mailtje gehad van iemand die 2 shetlanders heeft staan bij mij in de buurt, die hulp zoekt :) .

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:21

Ik heb ook altijd snel iets gevonden, terwijl ik steeds verwachtte dat het maanden zou duren. Omdat ik een angstige ruiter ben zoek ik een paard dat geschikt is voor de onzekere ruiter en ik dacht dat die zeldzaam waren maar valt mee.

Nou dat is al snel fenijro!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 06:22

Ik had deze keer ook snel iets gevonden waar ik vandaag ga kijken en had wat reactie,s gehad via facebook dat was jammer genoeg allemaal te ver

En nu ik ben echt super blij met de shetlanders die ik al doe en diegene waar ik vandaag ga kijken staat daar nog gewn vijf minuten vanaf dus das heerlijk :D

esmmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:13

Heb een verzorgpaard gevonden, maar ik heb nog veel moeite om zijn vertrouwen te krijgen. Het is een vos. Die zijn geloof ik vaak gevoeliger. Ik hoop wel dat het gaat lukken. Volhouden en met veel geduld. Iets simpels als op de wei zetten heeft al best wat voeten in aarde.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:06

esmmar schreef:
Heb een verzorgpaard gevonden, maar ik heb nog veel moeite om zijn vertrouwen te krijgen. Het is een vos. Die zijn geloof ik vaak gevoeliger. Ik hoop wel dat het gaat lukken. Volhouden en met veel geduld. Iets simpels als op de wei zetten heeft al best wat voeten in aarde.

Geloof niet echt dat het aan de kleur ligt hoe gevoelig die is :=

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:48

Amira_ schreef:
esmmar schreef:

Geloof niet echt dat het aan de kleur ligt hoe gevoelig die is :=

Dat dacht ik ook al :')

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:12

hier vandaag bij de shet wezen kijken helaas gaat het niks worden ik voel me er niet goed en de pony was ook niet heel erg leuk en dat heb je wel is mijn gevoel zij ook van nee en dan ga ik liever op mijn gevoel af dan iedere keer met tegen zin te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:19

Jammer dat het niets geworden is. -O-

Maar je verzorgt nu al shetjes toch? Waarom wil je er dan nog meer bij? :o

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:29

Yezzi schreef:
Jammer dat het niets geworden is. -O-

Maar je verzorgt nu al shetjes toch? Waarom wil je er dan nog meer bij? :o

niet persee een shet :) maar ik zoek er nog iets bij omdat ik door prive redenen momenteel al negen maanden thuis zit en graag iets wil doen :) en paarden en pony,s helpen mij heel erg ontspannen :)

esmmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:15

Dan ligt het zeker aan mij dat ie zo gevoelig is.
Nog niet eerder meegemaakt dat een paard zijn stal niet uit wil. En zelfs in aanwezigheid van de eigenaar gespannen en onrustig reageert. Ze denkt dat het door ouderdom en vaste gewoontes komt. Bang dat ie alleen in de stal moet blijven als het andere paard al uit stal gehaald is enzo.