[HK] Miepjes nr 12!: Alle gekken op een hoopje MIEPMIEEEPP!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Re: [HK] Miepjes nr 12!: Alle gekken op een hoopje MIEPMIEEEPP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:19

Mijn idee was haar drie jaar geleden al te kopen Schijnheilig

Mijn ouders hebben twee reden waarom NU nog niet;
* De eigenaar zou het dubbele kunnen vragen, omdat hij weet dat ik haar ontzettend graag wil hebben
* Het zou kunnen zijn dat ik na mijn middebare (nu Havo 4) bijna geen tijd meer heb voor een paard..

Mijn argumenten tegen die redenen;
* Ik kan aan een kennis, die ontzettend veel verstand heeft van (spring)paarden, vragen hoeveel zij V schat
* Ik heb heus wel iedere dag één uurtje tijd voor een paard! Anders wil Sylvia of mijn beste vriendin (verzorgster) haar wel die dag verzorgen Knipoog

Verder..
* De eigenaren hebben geen bedankje over voor mijn werk daar, ook niet als ik daar één week lang de paarden doe, als zij op vakantie zijn!
* Alles wat er mis gaat, is zo'n beetje mijn schuld
* Mijn spullen werden achter mijn rug om gebruikt, nu liggen ze thuis Knipoog
* Dochter van de eigenaar, zoekt ruzie met mij ofzo.. tenminste ze zegt de hele tijd dat ik niet moet denken dat V van mij is, of dat ik de paarden niet met een zweep mag slaan.. Sorry, maar ik sla paarden NOOIT met een zweep, of met rijden, dan is het gewoon een tikje Knipoog
* Het wordt gewoon steeds minder leuk daar Scheve mond

Maar ALS ze wordt verkocht dan kopen we haar meteen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:25

goed, maar als ze haar nogmaals willen dekkenklinkt het niet alsof ze weg zou gaan?

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:28

Nee, maar hij heeft ook niets aan zo'n veulen, want V is niet in het Stamboek opgenomen. Daardoor is B en het toekomstige veulen zoiezo minder waard.. Als fokker lijkt dat me niet echt een goed vooruitzicht. Bloos Maar ze zijn iig weer aan het uitzoeken ofdat ze toch niet in het Stamboek kan worden opgenomen Scheve mond

Maar dat dekken is gewoon ontzettend poedersuiker, ik heb haar namelijk nu op een best netjes figuur, goede conditie en die buitenritten (die V ook geweldig vind) kunnen dan ook niet meer met een veulen Scheve mond

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:31

klopt, enkel nadelen dus eigenlijk,,
Is er niemand die voor je kan uitzoeken wat hij zou doen als jij een bod deed? (gewoon even beetje door laten vragen?)

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:32

Als ze dus geen Stamboek Opname krijgt, is er nog steeds de kans dat ze wordt verkocht, maar dan is ze gewoon al wat duurder mét veulen in de buik, duurder in onderhoud (vanwege het veulen). En ik ben niet iemand die dan 'zomaar' weer een paard verkoopt Scheve mond Dus daar ga ik dan veel moeite mee hebben (als ze wordt gedekt, dan)

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:34

Nou, met zijn dochter klikt het dus HELEMAAL niet meer. Voor de rest durf ik het aan niemand te vragen, omdat ik bang ben dat die dat meteen weer doorvertellen aan hem.. En dan ben ik genaaid, eigenlijk Scheve mond Want dan kan hij zeggen €5.000,- terwijl ze bijvoorbeeld 3 waard is, en hij weet dat ik haar zooooo graag wil hebben Scheve mond

Misschien ga ik in de meivakantie met Verona naar die mevrouw (met springpaarden) en vraag ik het aan haar. Dan zie ik wel hoe het verder gaat.. Haha!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:38

Geen andere mensen daar op stal dan? dat je gewoon kan vragenvan wat denk je dat hij voor verona zou vragen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:39

Ik gaa naar pebbels en daarna meteen trainen en daarna meteen naar een vriendin Lovers Doeii Lovers

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:41

Uhm.. Nee, ik ben de enigste die daar de paarden doet..
Dan komen er uiteraard de hoefsmid en DA, maar die zijn weer ergens familie ofzoiets Scheve mond

Ik heb het wel aan iemand gevraagd waar ik ooit met haar ben gaan rijden, die heeft er volgens mij wel verstand van Schijnheilig Ze zei tussen de 3 en de 4 zal ze wel zitten.. De instructrice van Richelle, zei tussen de 4 en 4,5. En Sylvia en Bart (waar ik haar dus mag stallen) denken tussen de 2,5 en 3,5.

Maar ik wil het dus in de meivakantie aan die mevrouw vragen, want die is echt in het 'handelen' (lees: zadelmak maken, wedstrijden rijden en verkopen) van paarden bezig. Niet perse om veel geld te verdienen, maar vooral om het onderhouden van de rest van de paarden Knipoog Als je begrijpt wat ik bedoel

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:41

Iig veel plezier! Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:54

@Dirkje_ Ik vind het maar een vreemd verhaal daar, en behoorlijk asociaal dat ze je niet eens bedanken voor je hulp, je hebt immers hebt beste voor die paarden over daar.. Nagelbijten / Gniffelen

Zou het al helemaal belachelijk vinden als ze het dubbele gingen vragen voor Verona.. Nagelbijten / Gniffelen

Heb je eventueel al een stalling dan? en moet je de kosten zelf betalen?

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:01

Nou ik verdien op het moment €150,- per maand. Na de zomervakantie krijg ik een 0-urencontract en dan verdien ik 200 euro per maand (dat is eigenlijk maar twee zondagen p.m. werken). Uiteraard ga ik ook nog meer verdien namate ik ouder word.

Ik heb gratis stalling (5 stallen) met weidegang en bak (waar ik nu ook in rij) dat is namelijk bij de buren van V's huidige eigenaren!

Ik heb uitgerekend en ik kom op zo'n €120,- per maand gemiddeld uit! Misschien komt er een paardje bij staan van een kennis van mij. Anders koop ik zelf nog een shetlander/welsh a als gezelschapspony/VD-pony Haha!

Ziektenkosten/DA-kosten worden betaald door mijn ouders, daar hoef ik dus zelf geen rekening mee te gaan houden. Niet dat ik V dan helemaal in de prak ga rijden ofzo Clown
Wel moet ik zelf Harnachement kopen. Maar alleen het zadel (zie foto's topic) is níet van mij... Dus tsja.. Dat zal ook niet heel veel gaan kosten. Natuurlijk nog wat dekens, extra beenbescherming, etc. Maar ik heb nu al (bijna) €2.000,- voor harnachement Schijnheilig

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:31

Oke het is natuurlijk ook geruststellend voor je zelf dat je weet dat je het allemaal gaat redden en niet financieel krap komt te zitten!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:35

Idd, dat is wel fijn! Lachen
Maar tegelijker tijd ook frustrerend (?) als je weet dat je het best red, maar je ouders haar nog niet willen kopen Scheve mond Clown

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:48

Maar ik ben weg Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:49

Dirkje_ schreef:
Idd, dat is wel fijn! Lachen
Maar tegelijker tijd ook frustrerend (?) als je weet dat je het best red, maar je ouders haar nog niet willen kopen Scheve mond Clown

Wat the hack is daar frustrerend aan, man wees blij dat je haar mag verzorgen ipv telkens zo te zeuren over dat je er wilt kopen Nagelbijten / Gniffelen

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:59

Whieh! Haha! Ik is helemaal blij!
Ik kan éindelijk weer in mijn mappen.. Daar staan al mijn paardenfoto's enzo in, en nu héb ik ze gewoon weer! Go jij! Go jij!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:24

Ier: Als jij weet hoe het daar aan toe gaat, dat je overal de schuld van krijgt en het niet gewaardeerd wordt wat je daar allemaal doet, begrijp je waarom ik daar mét Verona weg wil! Scheve mond

Dinniej: Proficiat! Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:29

Tja. Ik weet niet wat van jouw verhaal ik moet geloven eerlijk gezegt. Het klinkt een beetje vreemd Rolleyes. Eerst nooit gezeur en de laatste tijd alleen maar over hoe slecht het daar wel niet is en het kopen blabla..
Doe niet moeilijk, wees gewoon blij, ze kunnen je ook gewoon wegsturen

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:55

Ier, sorry hoor maar je doet de laatste tijd wel een beetje iedereen weg jagen ROFL
En jij weet toch niet hoe mensen zijn, soms is er nu eenmaal zo'n periode !

Dirkje, Maar gelukkig mag je der wel kopen als ze ook echt verkocht wordt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:19

smurffie schreef:
sorry Huilen van het lachen had even gekke bui richting [***] Huilen van het lachen

Haaii Lovers

Je hebt terug heur Huilen van het lachen

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:07

Ier: Nee dat klopt idd.. Eerst was ik nog bevriend met Richelle. Maar sinds dat dat over is, is dus alles mijn schuld..
Het is ook gewoon zó omgeslagen, eerst vonden ze het allemaal maar leuk dat ik kwam. Nu is het meer dat ik overal maar moet komen op dagen, en als het mis gaat is het mijn schuld.. Scheve mond Dat is niet bepaald leuk. En als het van te voren véél leuker is geweest, is het gewoon k.ut als het dan zó omslaat Scheve mond

Mijn vrienden en familie begrijpen ook niet meer waarom ik daar tóch nog heen ga. Ze weten dat ik ontzettend veel van Verona hou, maar ze begrijpen gewoon niet dat ik dáár nog met plezier heen ga.. Dat is ook een leuk vooruit zicht Clown

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:23

Wow! het regend, hageld en sneeuwd hier tegelijker tijd

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:33

En nu schijnt de zon Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:48

Ik jaag niemand weg Fem, ik heb alleen geen zin in dat gezeik elke keer Lachen Zeker omdat ik me afvraag wat er van waar is,