Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:24

Ik heb geen vertrouwen in mensen die niet staan te springen.
Natuurlijk moeten ze er goed over nadenken, voor iemand dat verkeerd begrijpt.
Maar imo wordt het nooit beter zoals Anke ookal aangaf..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:35

Oh, snap dat ook zeker hoor, ik zou er zelf ook al klaar mee zijn eigelijk.. Sterker nog: ik heb een meisje dat zeer gemotiveerd was, amper een kans gegeven. Bij veel mensen zal zij veel meer kansen hebben gehad, of zou er veel meer door de vingers gezien worden. Maar ik ben denk ik een lastige en vooral veeleisende eigenaar, wat echt moet matchen. Het is mijn pony, ik ben er actief mee bezig, en wil het best iemand gunnen ook plezier met mijn pony te hebben. Maar niet ten koste van mijzelf, op welke manier dan ook..

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:40

Raamzicht schreef:
Krijg je wel een update van reacties onder een advertentie?

Dat is wel een goede vraag.
Weet iemand dat?
Als je een advertentie plaats en er komt een reactie onder de advertentie krijg je daar dan als adverteerder een berichtje over, zodat je weet dat er gereageerd is?

Als dat zo is dan laat ik het hierbij. Als dat niet zo is dan zal ik er even een pb-tje achteraan sturen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:42

Alfi2010 schreef:
Raamzicht schreef:

Weet iemand dat?
Als je een advertentie plaats en er komt een reactie onder de advertentie krijg je daar dan als adverteerder een berichtje over, zodat je weet dat er gereageerd is?

Als dat zo is dan laat ik het hierbij. Als dat niet zo is dan zal ik er even een pb-tje achteraan sturen.

Ja hoor, daar krijg je bericht van :-)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:18

Bedankt voor jullie reacties! Mijn idee erover is bevestigd..

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:29

@ Icrack: dankjewel voor je antwoord.
Dan is er dus blijkbaar geen interesse. Had mij netjes geleken als ze dat even had laten weten of ben ik nu zo ouderwets opgevoed?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:42

Alfi2010 schreef:
@ Icrack: dankjewel voor je antwoord.
Dan is er dus blijkbaar geen interesse. Had mij netjes geleken als ze dat even had laten weten of ben ik nu zo ouderwets opgevoed?

Ja en nee :-)
Kort geleden had ik ook een erg "gemotiveerde" reactie. Over en weer gemaild, geappt, en vervolgens hoor je er niks op terug dan alleen wat dubieuze excuses als je vraagt waarom de communicatie elke keer stagneert. Dus ook duidelijk gevraagd; ben je idd wel zo gemotiveerd dan als je doet overkomen? Of word ik nu aan het lijntje gehouden. Haar antwoord; nee hoor heb echt erg veel belangstelling en ben zeer gemotiveerd...jaja, niet dus.
Tot op de dag van vandaag niks gehoord, geen terugkoppeling op gemaakte afspraken enz.

Echt belachelijk, zeg dan idd dat er geen interesse meer is. Dan ist klaar toch?

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:48

Hier komen misschien deze week nog meiden kijken,maar nu rijden in ruil voor helpen op de stal.
Ik wacht rustig af.
Konden, en of wilde geen bijdrage betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:59

Alfi2010 schreef:
Raamzicht schreef:

Weet iemand dat?

Ik kom even binnenvallen, volgens mij krijg je daar niet altijd bericht van! En anders zou ik even een pb'tje sturen met de vraag of ze hem ja/nee heeft gelezen en ja/nee interesse heeft. :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:31

Zondag komt er een meisje kijken of ze het leuk vind om welmoed bij te rijden *\o/* Helemaal happy! Welmoed is een shetlander dan 1.07 en er komt een meisje kijken van 11 jaar en is 1.40 en heeft al 4 jaar rij-ervaring :)

Zpya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:27

Ik woon in een klein gehucht, 14 kilometer van Brielle, genaamd Zuidland. Ik heb gisteren een advertentie geplaatst. Ik liep tegen twee dingen aan toen ik nog geen advertentie had geplaatst.

Veel mensen wilden graag 16/18 jaaar of ouder. Heb ik nou net de pech 15 te zijn |o
De afstand was ook nog een probleem. Rondom Zuidland, binnen en straal van +/- 7.5 km was er niet veel keuze cx

Uiteindelijk op iets gestuit op marktplaats, nu afwachten :):)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:48

Ik had je advertentue gezien zpya.
Baal ervan dat je niet in de buurt woont :p

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:59

RoosTinker schreef:
Ik had je advertentue gezien zpya.
Baal ervan dat je niet in de buurt woont :p

precies mijn gedachte!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:12

Zpya, zo te horen zou er genoeg ani mo genoeg in andere regio's! Hopen dat er een match is!

Sweetwendy, super! Toch lastig om een goede ruiter te vinden voor een shet..

Hier een aanbod gehad van twee keer p.w., met als vraag of ik haar paard wil rechtrichten. En de bijdrage is €60.. wil het met alle liefde doen, maar heb dat geld niet (student, uit huis). Baal flink..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:18

Kun je toch uitleggen en ter compensatie klussen/taken doen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:31

Nou helaas ben ik ook weer op zoek na een niet zo'n nette actie van mijn nu voormalige bijrijdster :\

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:33

Wat een gezeur toch om de juiste te vinden...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:35

_PatriciaH schreef:
Wat een gezeur toch om de juiste te vinden...

Nou zeg dat...ik moet ook wel zeggen dat ik mij nu al 2x heb vergist in bijrijders die een eigen paard hebben gehad. Dan mag ik toch aannemen dat je weet welke verantwoordelijkheid je aangaat en dat je er dus dingen omheen moet plannen op jouw dag(en)? En dat het wel zo netjes is om eerlijk te zijn en op tijd te communiceren?
Of denk ik nou zo krom?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:39

Nee zo denk ik ook maar ik vergis me ook nog steeds..
Net zoals de vrouw die bij mij geweest is en zo enthousiast was dat ik het ook was en ze me zal berichten wanneer ze weer kwam, hoorde niets was ze me vergeten? Nu haar een bericht gestuurd of ze het echt allemaal wel gaat redden maar tot op heden nog niets gehoord. Daar zakt je broek toch vanaf... Dacht dat dit alleen met jonge meiden gebeurde die op de fiets door de regen moeten komen maar leeftijd zegt dus echt niets.

Zpya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:54

Haha RoosTinker & Anke, dat wordt me toch ietsjes te ver;p

Esther28, daar verbaas je je soms over hè? :? Maar misschien komt het ook wel omdat je met een eigen paard alles mag doen. Niemand geeft echt grenzen aan? (Behalve de wet natuurlijk.) Ik bedoel wil jij je een slofteugel op je shetje van 1 meter gooien, niemand die je daar op kan afstraffen:/
Op mijn manege zie ik zulke dingen, komen ze aan met hun sporen, rijden er een paar met pelham bit... Ik snap niet echt waarvoor dat nodig is voor een normale les 8)7

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:04

Nou de laatste liet me vorige week per whatsapp weten dat ze er per direct mee stopte en dat ze dus al enige tijd een ander bijrijdpaard had en het met die van mij niet meer zag zitten.
Ze was al van 2 dagen naar 1 dag gegaan (kon ineens niet meer op een bepaalde dag) en mijn vragen of ze al nagedacht had over een andere dag omdat ik toch echt voor 2 dagen iemand zocht, kreeg ik steeds geen reactie. Zo ook een dag of 3 van te voren melden dat ze op een zaterdag niet kon want er was Sinterklaas intocht. Op mijn vraag of ze dan de hele dag niet kon..nooit antwoord gehad. Nu achteraf weet ik dus waarom...Al een hele tijd bij dr andere vz paard en bij mij met smoesjes aankomen en gewoon niet reageren op mijn vragen. En dat was dus een volwassen vrouw die zelf een paard heeft gehad. Ik dacht dat dit soort acties alleen door pennymeisjes van 12 uitgehaald werden!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:05

Ja mensen blijven rare wezens. Je kan er soms geen hoogte van krijgen.
Zo kwam er bij ons op stal eens iemand vragen of ze op een van de paarden mocht rijden vrouw van over de 50 jaar eigen paard gehad maar jaren niet meer gereden. Nogal druk en behoorlijk enthousiast. En ik kom elke dag en je zult nog gek van worden want ik kom poetsen en kroelen en rijden. Het kon niet op. En wij hadden alle twee zo iets van nou je mag best een keer komen maar we zitten er niet echt op te wachten dat ze elke dag op de stoep staat(dat waren gedachten en dus nog niet verteld, zo druk dat je er bijna geen spel tussen krijgt.). Nou ja ik had afgesproken met haar om te helpen met rijden. En ze zou de volgende dag al komen poetsen om het paard wat te leren kennen. Volgende dag niemand te zien en de dag dat ik haar zou helpen belden ze af omdat ze ziek was en ze zou nog wel wat laten weten. Nooit meer wat over gehoord. Er is soms geen touw aan vast te knopen. Kan daar gewoon echt niet bij hoe je zo van het een uiterste naar het andere gaat. Mocht ze ooit weer zo'n bevlieging hebben ga ik haar in ieder geval niet helpen.

@Esther28
Wat vervelend zeg. Je verwacht dat inderdaad ieder van jonge kinders en niet van volwassen mensen. Je kan daar toch gewoon overpraten als het niet klikt wees dan gewoon eerlijk.
Je wordt er behoorlijk moedeloos van op die manier.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 01-12-15 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:07

Helaas zegt leeftijd lang niet altijd iets... Alleen komt het denk ik vaker voor bij de jongere meiden, waardoor mensen ook sneller op zoek gaan naar 18+...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:16

Wat ik niet snap waar dat gelieg voor nodig is. Maar goed, tussen de regels door is t mij duidelijk dat het haar niet om mijn paard ging maar om het feit dat mijn merrie haar kon helpen over haar angst heen te komen en ze daarna verder kon met een ander paard wat dressuurmatig verder opgeleid is. Allemaal niet erg maar zeg dat gewoon vanaf t begin en doe er niet zo scheinheilig over!
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 01-12-15 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zpya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:17

@Esther28 Volgens mij is er dan gewoon iets fout gegaan in de opvoeding van die persoon >;)
Je hoort gewoon normaal te communiceren. Al ga je dan naar een ander paard, kun je misschien wel een overstap regelen zodat de eigenaar niet opeens zonder verzorger zit. (En het paard)