Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:47

Somebitch schreef:
OutOfTheWood schreef:
Woew ik ben echt blij ^^
Dacht dat hier niets in de buurt te vinden zou zijn totdat ik vanmorgen opeens een bokt mail had dat er iemand gezocht word :D
* FINGERS CROSSS * *\%/*

Voor IJslanders? Dat wilde je toch? Ik zal duimen voor je ;)

Nee geen ijslanders denk ik ^^
Had die hoop alwaar opgegeven want het is al een bijzonder groot wonder als er "een paard / pony" hier ergens in de buurt staat ;)
Ben met alles blij *D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:48

Yezzi schreef:
Wat leuk, Matanja. Waar? :)

ik weet het nog niet helemaal precies maar net buiten Zoetermeer begin van stompwijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:49

Oh leuk! Niet zo ver weg dus. :) Weet je al wat voor paard het is?

Somebitch

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:50

Ah ok ;) nou succes iniedergeval! In tholen zelf? :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:50

een shetland merrie van 18 en gelukkig niet heel ver nee is momenteel voor mij ook niet bepaald haalbaar door persoonlijke redenen maar dit gelukkig te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:51

Nou leuk! Ik ben benieuwd. :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:07

Somebitch schreef:
Ah ok ;) nou succes iniedergeval! In tholen zelf? :)

Halsteren dus alleen de brug over :+
Ben zo benieuwd :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:08

Bij de ooievaar? :=

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:49

Als iemand bog een vz pony zoekt in ter aar (omgeving alphen aan den rijn) mag er een pb gestuurd worden.. Er kan niet gereden worden, maar mag wel eens een rondje mee op de koets..

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:57

deksel schreef:
AnnaXBoy schreef:
Ik kom me ook melden. Ben al een aantal weken opzoek, maar afgezien van de afstand en de bijdrage die sommige eigenaars vragen, kan ik niks vinden. Wil ook graag starten met wedstrijden dus niet elk paard is geschikt.

Als je nou de eis met het starten van wedstrijden laat vallen, zullen er misschien wel veel meer paarden zijn die geschikt zijn..

Ik wil er ook meer naar toe groeien samen met het paard. Ben niet per se opzoek naar een ster kwpn-er. Maar ik zoek bijvoorbeeld geen tinker.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:17

EskeGirl schreef:
Ligt aan de bijdrage denk ik... iets met een groot verschil tussen 50-75 p/m +lessen +starten en 150 per maand+lessen+starten

Is voor eigenaren ook een dingetje....
Sommige stallen worden wedstrijden gehouden, maar zijn met stalgeld vaak duurder. (Vaak ook minder mogeljkheden voor lang naar buiten-weide of paddock) Echter wanneer er op je eigen stal geen wedsrrijden worden gehouden, zal je op weg moeten... Iets wat duur is, veel tijd en extra risico's met zich mee brengen.

Het kost nu eenmaal veel...

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:19

Somebitch schreef:
Bij de ooievaar? :=

Weet verder nog niets :)
Kreeg een mail of ik nog zoekende was van iemand die ook in Tholen woont.
Nog geen mail terug gehad dus ik wacht rustig af :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:22

ohhh oke spannend ben benieuwd ;)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:09

AnnaXBoy schreef:
Ik wil er ook meer naar toe groeien samen met het paard. Ben niet per se opzoek naar een ster kwpn-er. Maar ik zoek bijvoorbeeld geen tinker.

Wat is er mis met een tinker? Daarmee kan je prima meedoen en ervaring opdoen in het B en L. Als dat niet lukt, gaat het met een kwpn-er ook niet lukken. Eerst jezelf bewijzen, daarna eisen gaan stellen aan de paarden die je rijdt.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:46

Er is niks mis met een tinker. Ik denk dat mijn zoektocht in het verkeerde keelgat schiet. :')
Je kan zelfs met een shetlander ver komen. Maar dat betekent niet dat ik daar naar opzoek ben.
Dan duurt de zoektocht wat langer en dat begrijp ik ook wel. En als we na een tijdje er klaar voor zijn en na veel trainen een goeie klik hebben lijkt het me ook leuk om wedstrijden te gaan starten. Het is niet me voornaamste doel. Maar wel een leuke aanvulling.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:45

0000 schreef:
AnnaXBoy schreef:

Wat is er mis met een tinker? Daarmee kan je prima meedoen en ervaring opdoen in het B en L. Als dat niet lukt, gaat het met een kwpn-er ook niet lukken. Eerst jezelf bewijzen, daarna eisen gaan stellen aan de paarden die je rijdt.

Vind dat weer nergens op slaan. Als je niks met dat ras hebt, is het niet handig om daar toch op te reageren en te rijden. Ik vind dat niet fair.
Je zal toch trekken naar het ras wat je meer ligt en als je die kans krijgt zal je sneller overstappen. Daarbij investeer je in je hobby en mag je daar best trots op zijn. Met meer eisen zal je wel langer moeten wachten of krijg je helemaal geen verzorgpaard...dat is nu eenmaal wel de consequentie.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:52

@AnnaXBoy: Ik denk toch echt dat je me verkeerd begrijpt. Ik vind het op zich heel goed dat je als je graag op wedstrijd wilt, je dat aangeeft. Stukje ambitie is ook niets mis mee. Waar ik tegenaan hik (en je op zou afwijzen waarschijnlijk) is dat je liever niet rijdt dan ervaring op gaat doen op een wat minder sport gericht paard. Als jij komt met het verhaal 'ik heb afgelopen jaar gestart met een tinker, al wat leuke resultaten behaald in de B en L maar wil me nu graag verder ontwikkelen met een ander type paard' is dat een wereld van verschil met 'ik wil alleen een warmbloed rijden want ik wil wedstrijd rijden maar heb nog geen enkele ervaring want ik vond het niet de moeite waard om in de tussentijd energie te steken in mijn ontwikkeling met een paard dat niet helemaal mijn type is'.

Ik merk heel, heel vaak dat mensen roepen dat ze wedstrijden willen rijden maar eigenlijk totaal niet bereid zijn daar ook echt wat voor te doen of überhaupt een idee hebben wat dat inhoudt. Allemaal leuk en aardig hoor, alleen zet je jezelf zo dus bij veel eigenaren (ook diegene die wel warmbloeden hebben) wel bij voorbaat buitenspel.

@laatste reactie: en ik vind dus juist niet rijden en dus volledig stilstaan in je ontwikkeling omdat het paard niet volledig je type is niet echt getuigen van iemand die heel graag wil, bereid is hard te werken, discipline opbrengt etc. Ook op een paard waar je net iets minder klik mee hebt kun je gewoon fatsoenlijk rijden en heel veel van leren. Het is je vriendje niet hè, je hoeft er niet mee te leven. Lijkt me sterk dat je als paardenliefhebber zo'n hekel aan een bepaald type hebt dat je dan liever helemaal niet rijdt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:23

Niet rijden is het andere uiterste. Priveles op de manege is beter dan niet rijden.
Ik ben gek op paarden en heb verschillende karakters op stal staan, maar ik stap echt niet op een fjord. Die vind ik alleen leuk als ik er naast sta.
Hobby moet leuk zijn en dan is het ook geen hard werken, natuurlijk wel sport.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:19

deksel schreef:
AnnaXBoy schreef:
Ik kom me ook melden. Ben al een aantal weken opzoek, maar afgezien van de afstand en de bijdrage die sommige eigenaars vragen, kan ik niks vinden. Wil ook graag starten met wedstrijden dus niet elk paard is geschikt.

Als je nou de eis met het starten van wedstrijden laat vallen, zullen er misschien wel veel meer paarden zijn die geschikt zijn..

Probeer het bij (hobby) fokkers! Daar heb je kans dat je zonder bijdrage, maar waarschijnlijk wel op eigen kosten een paard door mg rijden en op wedstrijd uitbrengen. Soms hebben ze ook fokmerrie's staan die uitgebracht mogen worden alleen heb je dan meer rekening te houden met drachtigheid en veulen.

Hier in de regio goede ervaringen via via met Friezen fokkers ;)

Overigens is een tinker ook niet echt iets voor mij, en op een fjord zou ik dan ook niet reageren, maar rijd nu al wel een jaar een haflinger (modern type) en heb daarvoor met 2 NRPS pony's tussen de paarden gestart en vooral met de D pony niet onverdienstelijk. Die pony heb ik echt van zadelmak naar dat niveau opgeleid.

Veel mensen verkopen hun pony als ze 18 zijn of houden er mee op om en met een paard verder gaan. Als bijrijdster zou je ook op dat gebied compromissen kunnen sluiten en gewoon proberen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 03:23

In elk ras heb je verschillende types.
Als ik op zoek ga. Zoek ik een bepaald type. Ras is bijzaak.

Als je genoeg budget hebt, lukt het vast wel.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:45

Bedankt voor de tips. Ik wacht geduldig af.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:36

Hallo,

Mag ik mij hier ook weer melden?
Ik ben Megan.
Ik rijd nu op een dressuurstal, maar ik merk dat ik toch echt liever recreatief bezig ben, en het liefst nog een shetlander of mini pony.
Ik hoef zeker niet te rijden (in mijn advertentie heb ik gezegt dat ik niet wil rijden) en wil gewoon graag verzorgen.
Ik zoek zelf een plekje met vrijheid waar ik het liefst elke dag heen kan (bijvoorbeeld weidemaatje van een paard).
Zelf heb ik wel veel ervaring met verzorgen, maar hier in de buurt is veel vraag naar verzorgponys, Dus ik ben benieuwd.
Van mijn vader mag ik wel een scooter als ik 16 ben, dus dan kan ik mijn schaal wel vergroten.

Ik hoop dat ik snel wat vind :)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:37

Ik had dit topic al een tijdje geleden gezien, maar toen was ik pas net begonnen met zoeken.
Toen zag ik het gisteren weer en was blij dat ik het niet nodig had, want het was (zo goed als) gelukt! En nu kom ik toch maar even langs. Ik wil even mijn verhaal kwijt.

Ik ben nu al een aantal maanden actief aan het zoeken en van de week zag ik een advertentie op bokt, met een hele mooie pony. Het was in de buurt, wat echt een wonder is want rond mijn dorp zijn niet zo veel andere dorpen of steden. Dus ik een mail gestuurd en zo gebeurde het, zaterdag zou ik langskomen om te kijken en te rijden! *\o/* Ik helemaal happy natuurlijk, met m'n 2 jaar rijervaring (en 15 jaar, want de meeste advertenties zijn voor minimaal 18) had ik niet verwacht dat iemand me überhaupt zou willen(veel zeggen dat het lijkt alsof ik al langer rijd, maar toch). Het jammere was dat als het door zou gaan, ik weg zou moeten bij mijn manege ivm tijd en geld. Maar bij de nieuwe pony kon ik ook lessen volgen.
Vrijdag kreeg ik een berichtje dat het zaterdag toch niet zo goed uitkwam, dus spraken we zondag af.
Krijg ik net een bericht dat het helemaal niet doorgaat want iemand anders heeft gebeld, die het volledige leasebedrag wil betalen. -O- (Ik kon dat niet)

Dus nu ga ik weer verder zoeken, ben er wel een beetje kapot van eerlijk gezegd. Ik dacht eindelijk iets leuks gevonden te hebben! Had er zo veel zin in. De wortel die ik had gekocht mag nu mijn konijn lekker opeten. :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:42

Wat jammer zeg! Het is lastig dat je pas 2 jaar rijervaring hebt. Zoek je per se iets om op te rijden?
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 13-09-15 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:43

Ah dat is wel balen zeg!