Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:44

Tja gratis wil iedereen wel, als ik die lesverplichting er niet aan hang, dan had ik allang twintig aanmeldingen gehad. Maar ja voor niets gaat de zon op. Ga geen gratis lessen geven, krijg ik ook niet, dus zij ook niet.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:59

Je hebt er helemaal gelijk in,ik ga ook niet gratis les geven.
Vroeger weleens gedaan,maar nu zien ze je niet meer te staan.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:13

Bij mij is het principieel :') Niemand hoeft bij mij te betalen omdat ze MIJ helpen ermee.. En ik zou ook nooit ervoor betalen :o Koop dan liever zelf weer een paard dan dat ik een bijdrage ga betalen... Klinkt misschien heel bot, maar als ik om me heen kijk en ik zie hoe het gaat bij mensen die paarden leasen (dan betaal je nog kei veel, meer dan een bijdrage) en paard van de één op de andere dag weg... Of gezeik met eigenaren... Ik moet er niet aan denken :$

Maar zijn jullie niet bang dat jullie hele fijne mensen mislopen omdat je een bijdrage vraagt? Mijn verzorgstertje heeft ook meer hobby's, als ik kijk wat alles al kost... bij volwassenen een ander verhaal misschien, die werken, hebben vaak een inkomen... Kan dan nog niet in hun portemonnee kijken.. Maar als ik soms zie... Shetjes 50 euro per maand... Dat is toch voor een kind, super veel?!

Als ik een bijdrage zou hebben gevraagd, had ik niemand gevonden. (Zie ook dat verschillende mensen les geven etc en een bijdrage vragen, ander verhaal) mijn verzorgstertje is per maand al 40-50 euro aan lessen kwijt...) Dat zie ik liever dan een bijdrage...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:19

Geef mijn twee verzorgsters wel gerereld gratis les.
Ze helpen me goed mee, hebben zelf geen budget.
Betalen al het lidmaatschap bij de club zodat ze daar in de bak mogen rijden.
Ben heel blij met hen en help ze graag op weg.
Ze zeuren nooit of ze mogen rijden. Zien rijden als een extraatje als er tijd over is. Soms weken niet, soms een paar keer per week.
Klagen daar ook niet over. Ze zijn verzorgsters, geen bijrijders.

Echter merk ik dat het soms wel dubbel voelt, ik betaal alles in mijn eentje. Op zich niet zo heel erg want als eigenaar kies je er natuurlijk voor. Echter als er ijzers onder moeten omdat iemand anders er veel mee (buiten) rijdt, vind ik het gevoelsmatig niet correct als ik deze kosten alleen moet dragen.
Daar tub ik dan wel mee. Erg duur om er drie vierkant op ijzers te hebben. Zeker als ik zelf aan eentje op ijzers genoeg heb.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:25

Mjah die extra kosten snap ik het dubieuze gevoel wel een beetje... Heb het geluk dat we hier zo in het bos zitten, dus ijzers niet nodig zijn.

Ik ben er zelf ook te makkelijk in :') Dus ik mag er niets van zeggen... Zolang de pony het goed heeft, hoor je mij niet klagen :p

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:28

Wat ik nu tegenkom.... Ben benieuwd of die wat vinden :') . (heb even de namen en woonplaatsen weggehaald)

Gevraagd verzorgpaard
- Een paard tussen de 1.50 en 1.60 meter
- Tussen de 4-6 jaar
- In of rond ...... we willen 4 kilometer fietsen
- Minimaal 4-5 dagen per week

Over ons

naam:
- Ervaring met rijden en verzorgen
- 11 jaar
- Woont in .......
naam:
- Minder ervaring met rijden
- 12 jaar
- Woont in .....

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:31

:') "en het moet een zwarte hengst zijn" ;)

Dichtbij snap ik wel op die leeftijd :p Maarja... Tegen mij zei een 11jarige ook "jij mag er dan niet meer op rijden, want ik wil hem voor mezelf" dus ach... :')

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:36

Liannetje86 schreef:
:') "en het moet een zwarte hengst zijn" ;)

Dichtbij snap ik wel op die leeftijd :p Maarja... Tegen mij zei een 11jarige ook "jij mag er dan niet meer op rijden, want ik wil hem voor mezelf" dus ach... :')

Dat dichtbij gedeelte snap ik ook wel maar de rest :') . hahahaha de brutaliteit, zou wat zijn dat je niet meer op je eigen paard mocht :Y)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:41

Bij mij is het bijrijden zelf ook gratis, ze mogen zo vaak komen als ze willen buiten de lesuren om. Echter vraag ik een investering in jezelf, door een lesverplichting aan te hangen.
Mijn paarden zijn mijn inkomstenbron als instructrice, dus die wil ik uiteraard wel goed houden.

Wat betreft de advertentie char, zo'n advertentie zal ik gelijk voorbij klikken, geen motivatie om meer dan 4 km te fietsen.
Hun ervaringen staan er niet bij, in ieder geval zeeeeeeer summier. En dan de eis minimaal 4 a 5 dagen mogen verzorgen, rijden.

De combinatie tussen jonge leeftijd en onervarenheid zal ik ze niet eens willen uitnodigen voor mijn lespaarden. Voor de onbeleerde shetjes wel, die zijn alleen nog maar geschikt als poets/knuffelpony.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:43

Nouja ken er ook 1 die wilde per se wedstrijden, dus je moest een trailer hebben, een paard wat al veel kon, en zelf tijd hebben om haar te begeleiden....

Ik ben niet jaloers op der moeder die waarschijnlijk door al het gezeik toch maar een paard heeft gekocht voor der dochter :') "Dan koop je op marktplaats toch een trailer, die heb je al vanaf 300-400 euro hoor" Ja, met mijn C1tje komt dat helemaal goed joh ;) Wil je ook dat ik een auto koop in bijpassende kleur en mijn salaris elke maand overmaak naar je?

Sommige zien het echt niet in dat het zo dan ook weer niet werkt :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:55

Dat is nogal een lijstje. Dat het dichtbij moet zijn begrijp ik ook maar 4 km dat is dan naar mijn idee weer wel heel weinig. Is een vrij klein zoek gebied.

Dat ze niet op komen dagen snap ik ook niet. Hier ook eens een geweest die 5 minuten voor die tijd een mail stuurde dat ze toch niet kwam. Dat schiet natuurlijk niet op. Wij maar wachten en wachten tot ik zei zullen eens de mail nakijken want volgens mij komt ze niet meer. Je weet in ieder geval wat je aan zulke mensen hebt en dat is dus helemaal niets en van de ene kant maar goed dat ze niet komen opdagen scheelt je weer een hoop frustratie op de lange termijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:05

Ik ga een verzorger niet betalen en laat ook niet betalen. Iemand die echt fanatiek zou rijden hooguit laten betalen.

Maar die advertentieeisen hierboven. Twee jonge meisjes loslaten op een paard. Nee dacht het niet, om de beurt erop enz. Afstand snap ik leeftijd van paard. Zucht :')

Niet komen opdagen is zo onbeschoft. Kleine moeite het even te melden.

Ben zelf nog steeds erg blij. Was even in schrik ivm aantal keren níet komen of zonder reden of vanwege kapotte auto, ;( maar was tijdelijk gelukkig. Nu loopt het soepel. Drie dagen per week en om de week vier. Soms zijn we er samen, of dubbel. Dank zij het schriftje werkt dat goed en wordt er niks dubbel gegeven aan medicatie of eten.

Maandag kon ze niet door een kapotte auto (alweer :') ) vandaag weer wel en ze was blij dat ze kon. Had ze gemist vanaf vrijdag. Goed teken en scheelt me een hoop werk en geeft veel rust hier. :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:09

Lol die advertentie _O-

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:38

die hebben nog even een reality check nodig ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:03

Haha, die leven gewoon nog in een fantasiewereld :) Op een pensionstal waar ik stond hadden we ook zo'n soort situatie. Iemand had een andalusier en een shetlander en zocht voor beide een bijrijdster. Een meisje van 12 had op de advertentie van de andalusier gereageerd en was uiteindelijk aangenomen voor de shetlander, dat was haar overduidelijk eigenlijk te min. Denk dat ze het ook alleen maar deed omdat ze hoop had tzt alsnog de spanjaard te kunnen doen. Ze kon ook echt niet rijden en echt pennystreken met die pony, dus ik had haar niet eens op de shet willen hebben.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:34

Sorry dat ik kom binnenvallen..

Wat vinden jullie ervan als er iemand is komen kennis maken woensdag en laat weten dat ze heel enthousiast is en thuis direct in de agenda gaat kijken wanneer ze kan afspreken en het laat weten, vandaag nog niets gehoord en gevraagd of ze nog wel interesse heeft en dit antwoordt krijg:

"Hoi, heb zeker nog interesse. Heb het heel druk gehad en ff niet meer aan gedacht om jou nog te berichten..sorry. Deze week heb ik al een aardig volle agenda. Donderdag heb ik wel tijd. De rest deze week helaas niet."

Afgesproken is de eerste paar keer samen met mij te gaan in de avond en daarna dat ze 3 vaste dagen overdag in de week komt..
Als je het zo leuk vind dan vergeet je mij toch niet of zie ik dat verkeerd? Straks vergeet ze ook de paarden eten te geven omdat ze te druk was?

Bedankt vast voor jullie mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:38

Dat is dus exact wat ik ook zou denken hoor, dus ik zou verder kijken voor iemand anders.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:42

Hoe oud is de betreffende persoon? Zou haar wel vragen of ze wel 3 dagen kan als ze zo druk is met andere dingen en dat je daardoor twijfels hebt. Als ze het echt graag wil zal ze moeite doen het tegendeel te bewijzen denk ik...

Hier is mijn verzorgster wegens school drukte ook gestopt. Gelukkig was zij extra, dus op zich niet erg.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:07

Bedankt voor jullie reacties, ze is 35 jaar :o

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:09

Het is idd niet zo netjes om gelijk zo te beginnen, maar aan de andere kant: deze week is voor mij ook een enorm drukke en stressvolle week, ivm sinterklaas. Dan kan ik wel heel erg enthousiast op iets zijn, maar het echt ff aan de kant moeten schuiven.

Maar zou het zeker meteen aankaarten! Dat je hierdoor wel meteen twijfels hebt, of ze dan uberhaupt tijd genoeg heeft, als het meteen al zo gaat. Hou het dan ook bij jezelf, dat jij de tijd en energie insteekt, maar dit niet gaat doen wanneer zij na een maand erachter komt dat het toch niet haalbaar is..

Misschien is er wel een verklaring dat ze deze week ineens zo druk is, en dat ze zelfs jou vergeten is te berichten? Hier is het bijv wel bekend dat deze laatste week voor sinterklaas druk is, maar nu is mijn auto net totall loss verklaard, en moet ik op zoek naar een andere: ik mag er dus niet meer mee rijden, en kan niet/lastig op stal komen. Nu verwacht ik ieder moment een telefoontje terug van de garage, maar tot die tijd kan ik niet veel (behalve auto's op mp bekijken). Dit komt er tussendoor, en komt nu niet lekker uit dus..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:33

Snap dat iemand het druk heeft maar geef dat dan meteen even aan en laat mij niet wachten omdat ze zelf aangegeven heeft direct in de agenda te kijken en mij het te laten weten, en als ik vraag of ze nog interesse heeft dat ze me vergeten is?

Mmm ik twijfel maar ga netjes een berichtje sturen om het te vragen!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:16

_PatriciaH schreef:
Sorry dat ik kom binnenvallen..

Wat vinden jullie ervan als er iemand is komen kennis maken woensdag en laat weten dat ze heel enthousiast is en thuis direct in de agenda gaat kijken wanneer ze kan afspreken en het laat weten, vandaag nog niets gehoord en gevraagd of ze nog wel interesse heeft en dit antwoordt krijg:

"Hoi, heb zeker nog interesse. Heb het heel druk gehad en ff niet meer aan gedacht om jou nog te berichten..sorry. Deze week heb ik al een aardig volle agenda. Donderdag heb ik wel tijd. De rest deze week helaas niet."

Afgesproken is de eerste paar keer samen met mij te gaan in de avond en daarna dat ze 3 vaste dagen overdag in de week komt..
Als je het zo leuk vind dan vergeet je mij toch niet of zie ik dat verkeerd? Straks vergeet ze ook de paarden eten te geven omdat ze te druk was?

Bedankt vast voor jullie mening!

Ja precies, typisch zo'n "smoes" waar je niks mee kan en welke veel ruimte overlaat voor vraagtekens. Laat het dan bijna sinterklaas zijn of drukte met school, maar is ze dat ook daadwerkelijk? Of verzinnen we nu een excuus voor de ander ;-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:21

Ik geloof daar niet meer in.
Als ze in het begin al niet de moeite nemen...dan wordt het nooit beter.
Ik zou haar zeggen dat als het paardje voor haar niet zo belangrijk is als je gehoopt had, ze wellicht niet de juiste persoon is.
Jammer omdat ze zo enthousiast leek te zijn.

Van de ene naar de andere smoes is mijn ervaring.

Had er eentje die leek gemotiveerd. Kennismaking verliep goed.
Afspraak om proef te rijden gemaakt. Toen appte de moeder dat ze niet kon vanwege proefwerk en bezoek van haar oma. Oke...kan gebeuren. Nieuw voorstel, echter kon ik die dag niet. Aangegeven wanneer wel kon. Niks gehoord. Nagevraagd. Bleek ze griep te hebben. Oke kan ook he. Beterschap gewenst en daarna niks meer gehoord. Ruim een week geleden.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:53

Ik kom hier ook even binnenvallen.
Lees al een tijdje mee. Heb in verleden wel bijrijders gehad maar allemaal of een of andere rot reden gestopt. Nu eigenlijk niet op zoek maar eigenlijk ook weer wel. Het is momenteel een beetje te druk om alle paarden/ponies de nodige aandacht te geven ook ivm het weer (alleen buitenbak, en sta niet graag de hele dag in de regen). Dus dacht...laat ik eens op boktmarkt kijken. Leuke advertentie gezien, woont dicht in de buurt, gaf in de advertentie zelf aan dat in deze buurt weinig te vinden is .....dus korte reactie geplaatst onder de advertentie meer dan een week geleden. Betreffende persoon is wel in de tussentijd meerdere keren online geweest maar heeft niet gereageerd op mijn reactie.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb eigenlijk zo iets van graag of niet, maar kom nu wel handen te kort tenzij ik er een paar uit de training haal tot het voorjaar (beter weer, langer licht etc), aantal paarden zullen er niet rauwig om zijn om vakantie te krijgen, maar was net zo lekker bezig.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:15

Krijg je wel een update van reacties onder een advertentie? Anders even een pb?