Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:21

Geryon schreef:
Awwijk24 schreef:
Ik zit er nu aan te denken om er 1tje te leasen. Waar ik heb gekeken op stal betaal je 120 euro per maand en mag je zo vaak en wanneer je maar wilt komen. Ze hebben alleen een binnenbak en spring materiaal aanwezig. Incl gebruik van zadel en hoofdstel. Enige nadeel is dat het paard mee blijft lopen in de lessen dus als er jonge Kids op gereden hebben mag je dat weer gaan corrigeren. Wat vinden jullie van deze vorm van leasen?

Als je een beetje handige ruiter bent, heb je niet zoveel last van anderen die erop rijden. Vind het wel goed klinken, ook niet zo duur.

Klein puntje: ik zou het persoonlijk wel belangrijk vinden om te weten hoe vaak het paard sowieso loopt. Ik heb op een aantal maneges meegemaakt dat de paarden naast 4/5 lessen per dag (!) ook nog geleased werden.. imo niet eerlijk tegen over het paard.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:33

Geryon schreef:
Awwijk24 schreef:
Ik zit er nu aan te denken om er 1tje te leasen. Waar ik heb gekeken op stal betaal je 120 euro per maand en mag je zo vaak en wanneer je maar wilt komen. Ze hebben alleen een binnenbak en spring materiaal aanwezig. Incl gebruik van zadel en hoofdstel. Enige nadeel is dat het paard mee blijft lopen in de lessen dus als er jonge Kids op gereden hebben mag je dat weer gaan corrigeren. Wat vinden jullie van deze vorm van leasen?

Als je een beetje handige ruiter bent, heb je niet zoveel last van anderen die erop rijden. Vind het wel goed klinken, ook niet zo duur.

Ik heb mijn rug pas gebroken gehad. Moet vooral goed op mijn zit en houding Letten. Ben ver gekomen met revalideren maar met paardrijden moet ik praktisch weer opnieuw beginnen wat mijn houding van onderuit de rug betreft. Dus handige ruiter tja normaal wel maar weet niet of ik er dus wat van zou merken momenteel als er Kids op rijden ook. Maar idd niet duur en ook nog eens lekker dichtbij!

Awwijk24

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:34

Miramii meestal 3x per week een half uurtje. Loopt het paard 2x een half uur per dag dan kom ik die dag gewoon niet. Vind het niet erg ook daar rekening mee te houden.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:30

sneeuwpop schreef:
Liannetje86 schreef:
Ik blijf het belachelijk vinden een vergoeding...

Het is toch een win-winsituatie... Sowieso al zonder bijdrage.... Ik ga toch niet geld vragen voor iemand die MIJ helpt, die zorgt dat ik minder zorgen heb. Ik ga elke dag naar mijn paard, maar vind het fijn als iemand hem meer aandacht geeft.)

Er zijn genoeg eigenaren die geen hulp nodig hebben.vaak kost het zelfs nog tijd en energie om minder ervaren verzorgsters te helpen. Dan mag er best wat tegenover staan. Je hoeft imo als eigenaar niet de hobby van een ander te sponsoren.

Mee eens... Maar je stopt er tijd in zodat je zelf meer vrijheid hebt. En mijn vrije tijd is me best wel wat waard... Als ik een bijdrage ga vragen, had ik geen super verzorgster gehad omdat het voor mensen die willen, dan gewoon te duur wordt. En dan krijg ik een of ander ***kind dat denkt dat ze alles mag omdat ze ervoor betaald... Want zo zijn mensen (in mijn ogen) tegenwoordig... Ik betaal er voor dus ik heb recht op... ;)

Weinig vrije tijd, dus voor mij is een verzorgster ideaal... En voor mij blijft het MIJN paard, mijn kosten, mijn probleem ;) Ik ga geen mensen geld vragen terwijl ze me helpen :)

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:44

Ik snap beide kanten wel. Met en zonder bijdrage. Beide hebben hun voor en nadelen, het is maar net wat jij als eigenaar belangrijk vind. Zelf heb ik 1 bijrijdpaard gehad waar ik een bijdrage betaalde van 50 euro per maand voor ongeveer 2x rijden per week zonder klusjes te hoeven doen. Het was toen echt niet zo dat ik het idee had dat ik alles mocht en ik was ook voorzichtig met het paard en de spullen. Tijdens de vakanties deed ik zelfs beide paarden en de eigenaresse wilde het liefst dat ze 6x per week liepen, naast mijn 40 uur werk. Erg leuk, maar ik was kapot na 3,5 week, geen haar op mijn hoofd die daarover klaagde, ik vond dat erbij horen.
Daarna een leasepaard gehad voor 70 euro per maand (was het weidegeld), en die had ik helemaal voor mij alleen. Ik mocht komen en rijden wanneer ik wilde. Ik moest 1x per week de weide uitmesten (11 paarden, er werd 2x per dag uitgemest). Ook hier had ik niet het idee dat ik er maar alles mee mocht of dingen ging eisen omdat ik betaalde. De voorwaarde die we hadden was, ik betaalde het weidegeld en het paard werd niet verkocht. Er reden nog 2 andere meiden op dezelfde weide op andere paarden (zelfde eigenaar) en die betaalde een stuk minder, maar zonder de garantie dat "hun" rijpaarden niet verkochten zouden worden en idd, op een dag was er een weg.
Van beide paarden veel geleerd, het was echt een opstap naar een eigen paard (die er nu 1,5 jaar is).

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:56

sneeuwpop schreef:
Liannetje86 schreef:
Ik blijf het belachelijk vinden een vergoeding...

Het is toch een win-winsituatie... Sowieso al zonder bijdrage.... Ik ga toch niet geld vragen voor iemand die MIJ helpt, die zorgt dat ik minder zorgen heb. Ik ga elke dag naar mijn paard, maar vind het fijn als iemand hem meer aandacht geeft.)

Er zijn genoeg eigenaren die geen hulp nodig hebben.vaak kost het zelfs nog tijd en energie om minder ervaren verzorgsters te helpen. Dan mag er best wat tegenover staan. Je hoeft imo als eigenaar niet de hobby van een ander te sponsoren.

Mee eens,een hobby kost geld ik vraag 50 euro per maand voor zon 1 a 2 keer per week rijden 3 keer mag ook nog wel.
Ze hoeven geen klusjes te doen,en dan nog willen ze voor niks komen ik ga niet de hobby van een ander onderhouden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:18

miramii, mee eens!

Awwijk, paard loopt ook niet zo veel met anderen dus, zou het zeker proberen!

Wat betreft geld: het is ook een beetje oneerlijk dat er twee mensen gebruik maken van paard en spullen, en er maar eentje moet betalen. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:39

Geryon schreef:
Wat betreft geld: het is ook een beetje oneerlijk dat er twee mensen gebruik maken van paard en spullen, en er maar eentje moet betalen. :)

Ja he...

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:14

Ja inderdaad hier een bijrijdster gehad man wat was dat een ramp,ik kon overal voor dokken haar er eens goed op aangesproken weet je wat ze zei,dan doe ik er verstandig aan om me spullen te pakken.
Mevrouw kwam alleen maar in het weekend,door de weeks stond ik zelf uit te mesten.
Wilde zeker een gratis rij adres hebben.
Nou het werd zo erg dat ik niet eens meer met haar wilde rijden,van man lief kreeg ze der zin wel,bij mij dus niet dan was het,een nieuwe singel dan dat en dan dat.
Ik moest overal voor op draaien en ze wilde nog gratis les hebben ook nog,ja ben gekke henkie niet.
Ik vraag een bijdrage van 50 euro per maand voor 2 a 3 keer in de week rijden,is dat nu zon ramp.

Zyffah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:57

Ik snap de bijdrage volkomen! Ik ben nu 19 en verzorg mijn pony nu bijna 5 jaar. De eigenaresse is wel erg betrokken maar doet verder niks met hem qua beweging. Ik betaal geen maandelijkse bijdrage voor hem. Dierenarts, stalling en voer betaald de eigenaresse. De rest betaal ik.
Omdat ik de enige ben die hem beweging geeft en op hem rijd heb ik mijn eigen zadel/hoofdstel/bit etc.
Verder betaal ik de osteopaat, hoefsmid & tandarts kosten (en overige kosten waarvan ik denk dat het nodig is). Maar dan mag ik ook volledig zelf bepalen welke ik laat komen.
En ik wil echt het beste voor hem, dus daar ben ik altijd vrij veel aan kwijt (ook aan mijn verslaving aan het kopen van paardenspullen).
Is imo een goede voorbereiding voor een eigen paard, ik zal dan ook goed weten wat me te wachten staat qua kosten.
Door tijdgebrek hebben we er ook wel eens een verzorgster bij moeten zoeken, ik ben dan ook degene die zoekt en bepaalt welke er komt (slechte ervaringen met allemaal, besloten dat niet meer te doen en gewoon zo vaak mogelijk zelf te gaan).
Moet wel zeggen dat ik heel erg gehecht ben geraakt aan de vrijheid die ik nu heb, zal ik waarschijnlijk bij een andere verzorgpony niet meer vinden..

Edit; Ik kan hem dus bijna echt beschouwen als mijn eigen pony, dit zorgt ook voor een dosis verantwoordelijkheidsgevoel! Ik zal dan ook nooooooit 1 avond van te voren afzeggen of iets in die richting. Dat kan je bij je eigen paard ook niet doen!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:59

Voor mijn gevoel is het gewoon oneerlijk... Ik krijg hulp, meer vrije tijd... (ok, kan het ook zelf doen.. maar dan moet ik andere dingen laten en pony hoeft ook niet elke dag gereden te worden maar ik zie het echt als een luxe...)

Moet zeggen dat ik het ook anders heb gehad hoor... Zeikkind dat constant aandacht vroeg dat ik het zo beu was :') Toen wel spijt gehad en gedacht "waarom heb ik niet"

Maar als ik kijk hoe het nu gaat... Ideaal, zou het niet anders willen... En ik vind juist dat ik haar af en toe wat extra's mag geven omdat ik echt heel blij met haar ben. Voor mij is het ideaal... Pony wordt overdag gereden, ik hoef 's avonds alleen te doen wat ik leuk vind, wat borstelen en knuffelen :') Als ik een keer wil rijden, dan geef ik dat netjes aan van te voren, geen probleem.. Maar vind het ideaal zo. Geen gezeik, geen gezeur, pony die fit blijft en conditie heeft en ik hoef alleen maar het leuke te doen :p (want in de winter ga ik niet buitenrijden...)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:00

Perfect toch!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:52

Maar dat is ook super als het zo kan! Daar hadden we het vandaag ook over: ik heb een eigen pony, en zijn weidemaatje verzorg ik samen met een ander meisje (Z). De eigenaresse beschouw ik inmiddels als een vriendin, zij heeft alleen veel minder tijd (studie) en helaas ook nog een blessure.

Z en ik hebben vandaag dus weer een lange bosrit gemaakt (lekker in de regen, haha) en we zeiden al, dat het zo'n mooie combinatie is: wij blij dat we samen kunnen rijden (toch echt veel leuker dan alleen gaan!) en voor eigenaresse is het fijn dat pony fit wordt/blijft.

Uiteraard probeer ik aan alle kanten rekening te houden, want ik hoef niet perse te rijden bijvoorbeeld. (vind grondwerk hartstikke leuk). Dus nu is ze twee dagen onder het zadel geweest, en zal ik morgen iets gaan doen op de grond.. Dan kan de eigenaresse dus do alle kanten op, en anders de 1e verzorgster Z op vrijdag..

Het is in de geval echt een win/win situatie dus :j

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:26

Het is inderdaad erg moeilijk om een bijrijder te vinden.. :\
Of iemand die een paar weken haar wil doorrijden.. Mocht je iemand weten _/-\o_
Het is voor mijn shetlandermerrie van 10 jaar en is 1.07m en staat in Glimmen.
Ze is zadelmak en me dochtertje "rijdt" er soms op maar ze is nog niet doorgereden en zoek dus iemand die haar wil doorrijden en eventueel wil bij rijden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:54

Blijkbaar is het heel moeilijk om voor die kleintjes wat te vinden, dat merk ik ook voor mijn twee kleinere pony's. De ene advertentie staat vanaf de zomervakantie op, de andere sinds kort op, maar tot nu toe geen serieuze reacties gehad.

Moet ook weer effe stoom afblazen, op bm staat een advertentie van iemand van 23 jaar die een verzorgpaard zoekt.
Heb ik afgelopen maandag haar een pbtje gestuurd, die heeft ze ook gelezen.
MAAR ZE NEEMT TOTAAL NIET DE MOEITE OM TE BEANTWOORDEN. GRRRRRRR.

Terwijl ik veel te bieden heb, drie paarden om bij te rijden, twee pony's waar ze grondwerk mee kan doen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:58

Misschien moet je ouders proberen te bereiken met wat jongere kinderen. Die vinden het meestal wel leuk om samen met hun kindje naar van die fluffy pony's te gaan. En dan doen ze het samen:)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:21

Ik ga denk ik van 1 april - 1 oktober op zoek naar een bijrijdster voor m'n paard aangezien ik een seizoensplek heb op een camping op de veluwe. Ik ben er dan van vrijdag t/m maandag en doek iemand van di t/m do voor 2 x per week. Ben alleen benieuwd of ik een geschikt iemand ga vinden aangezien paard kissing spines heeft, hij is klinisch verder prima, maar er moet wel iemand op met verstand van rijden. Ga geen bijdrage vragen aangezien het een bepaalde periode is en je dus uiteindelijk niet echt iets op kan bouwen met het paard.

Ben benieuwd en anders heeft hij gewoon 3 dagen vrij per week ;-)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:50

Zaterdag komt er iemand kijken of ze geschikt is voor mn pony.
Ze is wel een jaar jonger dan mn planning was, maar kwam verantwoordelijk over (wilde zelf dat haar moeder mee kwam) en wilt ook 2x pm les nemen ipv 1 keer :)
Nu hopen dat ze niet te groot is :=

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:14

RoosTinker schreef:
Ze is wel een jaar jonger dan mn planning was, maar kwam verantwoordelijk over (wilde zelf dat haar moeder mee kwam) en wilt ook 2x pm les nemen ipv 1 keer :)

Oké.. Ze komt dus zaterdag toch niet want ze heeft een verzorgpony dichter bij huis gevonden.

De zoektocht duurt dus voort.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:23

Ow dat had ik vandaag ook alleen was ze vergeten t mij te vertellen dus heb ik een 3 kwartier op haar staan wachten -O-

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:24

RoosTinker schreef:
RoosTinker schreef:

Oké.. Ze komt dus zaterdag toch niet want ze heeft een verzorgpony dichter bij huis gevonden.

De zoektocht duurt dus voort.

Wel fijn dat ze het eerlijk laat weten! Vele zouden gewoon niet komen opdagen..

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:47

Ja daar ben ik ook enorm blij mee!

Balen dat ze niets liet weten horsies5

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:49

Hier is het enkel maar de reacties van ik betaal niks,ik wil alleen maar rijden.
Wel ja en ik overal voor betalen dacht het niet.
Vraag een maandelijkse bijdrage van 45 euro kunnen ze doen wat ze willen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:28

Zag eentje op boktmarkt die het belangrijk vond dat het toekomstige paardje bij haar manege in de buurt stond. Vanwege de F proefjes die ze er mee wil rijden op haar manege. En ze kon niks betalen... Krijg dan weer het gratis-rijd-virus gevoel. Manege kost geld, wil meer en beter en voor niks!

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:54

Een hobby kost geld,op de manege betalen ze ook en zeker wel 15 euro per uur.
Dan zijn die bijdrages nog niks.