Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NadineW

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:43

@anke: wij hebben een eigen paard gekocht *\o/* , en heb geen tijd om twee paarden te rijden

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:06

klik
klik2
klik3

Piccies van me topper <3 MAAR OOOH WAT ZIJN DIE KOEIEN ENG
ze zullen je maar komen opeten :oo
en dan al die enge.. enge... ZE HEBBEN VLEKKEN! REN _O- _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:11

Falco was vandaag echt veel kijkeriger dan normaal :')
Vrachtwagens snap ik, maar een palet met zakken tuinaarde in een voortuin? Eenmaal in het bos was hij braver (moet eerst over 2 wegen), op de heenweg maakte hij half een piaffe omdat ik hem niet om liet draaien en het geluid in de verte eng was... gek beest.

Ga nu ook met de shet aan de slag: die lijkt clickeren wat leuker te vinden dan Falco, dus ga ik hem wel kunstjes leren :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:33

ik had een merrie die alles bij huizen eng vond, net als wapperend kuilplastic, maar niet bang was van wapperende vlaggen, vrachtwagens en trekkers. In het bos en gewoon langs de weg een super fijn en braaf paard ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:38

Het apartste is dan nog dat ie echt geen kik gaf toen we op een mooi, recht open stuk in galop waren en er een hond blaffend op ons af kwam rennen. Hij ging heel braaf over in stap, maar zakken tuinaarde eten paarden :(:)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:52

wanadoo moest ook even een voorbijkomende shet laten zien dat hij gecastreerd is, maar nog altijd het mannetje

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:55

Bij mij waren de sproeiers bij de bak gister toch ook wel heel eng :') ze deed bij het longeren ook al raar. eigenlijk zou ik er niet opgaan omdat ze zo deed maar uiteindelijk toch eventjes gestapt omdat ik haar niet d'r zin wou geven.. Ik hoop wel dat het morgen wat beter gaat :)
Ik heb het er wel erg naar m'n zin, het is een heel leuk paard en de klik is er, de mensen zijn ook heel aardig. Zondag ga ik waarschijnlijk langs bij mijn oude verzorgpony's, die mensen gaan dan ook met hun andere paarden (trekpaarden) naar een evenement dus dan mag ik weer mee om te helpen *\o/*

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:19

weet je wat ik nou niet snap? dat veel mensen die een verzorgpony zoeken zo veeleisend zijn! geen wonder dat je er geen vind... mijn eerste verzorgpony was toen ik 10 was, eigenlijk gewoon toeval want het was een kennis die mij vroeg... maar na een tijdje kon dat niet meer.
ongeveer 1,5 jaar later toch weer de drang om een verzorgpony te hebben dus eerst een adv. op marktplaats gezet later ook op bokt en heb op verschillende advertenties gereageerd... gwn een adv. dat het me leuk leek om een paardje te verzorgen en dat het me niet ging om rijden maar om het bij de pony zijn... en toen kreeg ik hele lieve miniatuurpaardjes waar ik samen met de eigenaar naartoe ging (en ga er nog 2 weken heen) echt superleuk en mocht soms ook mee met ze gaan mennen :) maar ze gaan verhuizen dus ik dacht.. "het is nou toch nog vakantie dus dan kan ik nu alweer verder gaan met zoeken" en nu weer een leuk adresje gevonden met een fjordxappeloosa van 1 jaartje en 2 shetlanders.. ik doe altijd gewoon klusjes zoals uitmesten en rijden is absoluut niet het belangrijkste.. dus zo moeilijk is het helemaal niet.. en ook altijd leuk om het gwn face to face te gaan vragen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:41

Ik heb ook 2x geluk gehad met snel een adresje vinden. Klusjes vind ik geen probleem en heb nu een heerlijke plek, ik mag zoveel :D

Heb ook zoveel meisjes gezien, bij eerdere adresjes, die alleen maar leuke dingen wilden doen. Even mesten of aanvegen was te veel gevraagd :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:32

Ik snap de eisen wel hoor. Oke bij dingen als niet willen uitmesten of vegen trek ik ook mijn wenkbrauwen op maar als je maar een VP moet accepteren omdat je jezelf gelukkig mag prijzen dat je er een hebt, dat vind ik achterlijk. Als de regels/manier van omgaan met elkaar en het paard/iets mij niet aanstaat dan bedank ik vriendelijk en zoek verder. Je koopt in de winkel toch ook geen dingen die je niet lekker vindt 'omdat je maar blij moet zijn dat het kan'. Ik heb geen verplichting om iemands paard 'aan te nemen' als het mij niet aanstaat en ik zie dat veel eigenaren beledigd zijn als je zegt dat je bv niet van koudbloeden houdt. Nou excuse me, maar ik ga geen paard verzorgen waar ik niks mee heb of niet mee kan wat ik wil doen hoor.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:25

Danique schreef:
Ik snap de eisen wel hoor. Oke bij dingen als niet willen uitmesten of vegen trek ik ook mijn wenkbrauwen op maar als je maar een VP moet accepteren omdat je jezelf gelukkig mag prijzen dat je er een hebt, dat vind ik achterlijk. Als de regels/manier van omgaan met elkaar en het paard/iets mij niet aanstaat dan bedank ik vriendelijk en zoek verder. Je koopt in de winkel toch ook geen dingen die je niet lekker vindt 'omdat je maar blij moet zijn dat het kan'. Ik heb geen verplichting om iemands paard 'aan te nemen' als het mij niet aanstaat en ik zie dat veel eigenaren beledigd zijn als je zegt dat je bv niet van koudbloeden houdt. Nou excuse me, maar ik ga geen paard verzorgen waar ik niks mee heb of niet mee kan wat ik wil doen hoor.

en ondanks dat is dit mijn... even tellen, 4de adres
en een stuk of 7/8 paarden, want ik ging op 1 adres van paardje 1 naar 2 naar 3 omdat ze me niet kwijt wouden hahaha

Ik heb rijden wel als een eis omdat ik het deel van de sport niet missen wil, maar daarbij kon ik door weer en wind, mest alle stallen uit, niet alleen die van het paard wat ik rijd, kom rustig s'avonds terug om binnen te zetten, ga er lekker mee wandelen, poetsen, bij geen zin in rijden longeren bla bla bla. Ik rijd ook niet elke keer, kom vaak genoeg zo even. Maar af en toe rijden vind ik wel lekker bijhouden.

En dat is altijd goed uitgepakt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:53

Ik had ook een advertentie voor bijrijder en een verzorgster.
Bijrijder vraag ik een bijdrage voor, verzorgster niet.
Nu wilde ze komen verzorgen onder de mom van gratis rijden.

Ik nam vroeger gewoon elke verzorgpony aan die ik kon krijgen. Is heel leerzaam geweest.

Zie niet in wat het ras er voor een echte paardengek toe doet. Het is toch gewoon heerlijk om de stallen netjes te maken, ze te poetsen en dan schoon en tevreden op stal of in de wei te zien staan...?

Om te rijden en voor wedstrijdgerichte types kan ik me voorstellen dat je een bepaald ras/type zoekt.
Voor rijden vind ik dat er ook financieel bijgedragen mag worden. Naar gelang wat iemand te besteden heeft.
En als je geen klusjes wil doen, betaal je maar een flinke duit.
Overal geldt voor luxe betaal je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:26

Vind ik ook, Anke, maar er zijn genoeg mensen die niet om kunnen gaan met het (over het algemene) lompe gedrag van een koudbloed. Sommige mensen kunnen beter overweg met een sensibel arabiertje dan met een bombproof koudbloed die overal doorheen tankt. En soms ligt het ras je gewoon niet en dat is je goed recht. Je moet niks. Ik heb niks te besteden want ik heb dat geld gewoon niet, maar betaal wel mijn eigen lessen en sta net ook weer het voerstation te vullen in de regen etc. Ik vind het niet erg hoor! Ik snap gewoon dat andere mensen het wel vervelend kunnen vinden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:43

Ik vind wat eisen ook niet raar, maar als je een 10 jarige KWPN van minstens 1.60m wil die Z loopt (bijvoorbeeld), moet je het niet raar vinden dat je niks kan vinden...

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:03

EskeGirl schreef:
Ik vind wat eisen ook niet raar, maar als je een 10 jarige KWPN van minstens 1.60m wil die Z loopt (bijvoorbeeld), moet je het niet raar vinden dat je niks kan vinden...

En dan nog het liefst gratis :))

Zonder gekheid :P ik ben echt al tevreden met bijna niks. Heb nu een 21 jarige fjordenmerrie, ook echt 0 komma 0 van wat ik eigenlijk voor ogen had, maar ja. Vind het super gezellig en ik doe het paard er een groot plezier mee en daar gaat het mij om :D

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:19

Ik vind een paar eisen hebben niet gek maar ik vind wel dat als jij veel eisen hebt je ook niet te beroerd moet zijn om een bijdrage te leveren. Je kunt niet verwachten dat je een super paard mag rijden zonder te betalen...
Ik heb zelf ook nooit echt veel eisen gehad, ik heb nu gewoon heel erg veel geluk gehad :D
Ik mag zelf nu even niet rijden tot die mensen iemand gevonden hebben met wat meer ervaring omdat het natuurlijk wel een jong paard is wat nog niet lang onder het zadel is. Als ze iemand gevonden hebben gaan we het combineren, Tot die tijd mag ik gewoon komen om lekker te longeren e.d. Ze zeiden ook dat ik anders misschien wel een keer op hun andere paard kon :))

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:36

Ik rij nu een super paardje zonder te betalen :) oke ze rijd geen Z en ze gaat bijna met pensioen maar voor mij is ze perfect en dat vind ik super :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:20

Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-18 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:56

Ik ben nu meer een soort bijrijdster/verzorgster/groom in 1 :D ze hebben zo'n 20 paard bij hun staan en nog een aantal in hun omgeving en ik mag rijden wanneer ze het voorstellen. Ik heb geen vast paard, wat de meeste wel hebben. Maar ik ga wel mee naar koersen e.d. Heel anders dan wat ik voor ogen had, maar ik vind het wel fantastisch en dat allemaal gratis :D

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:58

Ik stel al helemaal geen eisen nu ik iets zoek :+
Bijbetalen word moeilijk maar ik sta open om met alles mee te helpen.
Uitmesten, hek repareren en dingen zoals dat moet ook gebeuren en als bijrijder / verzorger ben ik van mening dat je best mee mag helpen als tegenprestatie :)
Je hebt immers geen maandelijkse kosten aan een paard / pony dus die paar uurtjes dat je dan aan het klussen of uitmesten bent moet je geen problemen van maken.

Helaas is er hier echt helemaal niets in de buurt.
Mis het paardrijden best wel eigenlijk alleen terug naar de manege is geen optie :=

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:58

Door een andere eigenaresse word ik zelfs betaalt om haar 2 stallen uit te mesten klusje van 10 minuten per stal en krijg er flinke vergoeding voor :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:04

lienieminie schreef:
Door een andere eigenaresse word ik zelfs betaalt om haar 2 stallen uit te mesten klusje van 10 minuten per stal en krijg er flinke vergoeding voor :)

Extra mazzel :j

Teckelgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:38

lienieminie schreef:

Da's ideaal!

Nadine2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:24

Mij lijkt het super om je pony te verzorgen ik ben 1.53 is dat goed?
/3

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:27

Teckelgek schreef:
lienieminie schreef:

Da's ideaal!

Zeker!! Heb hier echt geluk mee! Wilde het eerst gwn voor niets doen alleen dat wilde ze niet :')