Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:27

Ik kijk nu ook weer heel voorzichtig uit naar een verzorger/bijrijder...
Durf alleen niet zo goed :=

Mijn pony is braaf, maar nog onervaren. Hij kan wel eens opzij springen of een schrikje maken... Niets geks verder. Maar ik vind het een eng idee dat iemand mijn pony rijdt zonder dat ik er bij ben, en überhaupt zonder dat er iemand bij is.
Ik ben echt op zoek naar een ruiter met verantwoordelijkheidsgevoel, die stevig kan zitten, niet aan de voorkant prutst en mijn pony lekker voorwaarts laat lopen.
Af en toe longeren (enkele en dubbele longe) mag ook, springen evt. in overleg... Naar buiten mag alleen als ik mee ga.

Wat ik dus te bieden heb is een onervaren pony met buitenbak :P Wat lijt jullie een goede vraag in mijn advertentie? Toch een leeftijdsgrens? Ik wil best een heel aantal keren samen gaan, helpen, kijken of het klikt... maar dan moet ik ook van iemand op aan kunnen. Netjes met pony & tuig omgaan en zo. Komen als je moet komen.

aaah. Ik durf het gewoon niet geloof ik :=

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:29

xLions schreef:
Sassii schreef:
Daar erger ik me ook aan!

Soms zie ik superleuke advertenties staan, en dan ben ik helemaal blij als ik die tekst lees, en dan ben ik aan het einde van het verhaal aangekomen, staat er : 'Alleen maar 18+!!!!!!!!!'

Inderdaad.
Het is natuurlijk de keuze van de eigenaar.
Maar toch vind ik het een beetje té ver gaan soms, wij meiden van 14 á 15 jaar zullen niet onwijs veel minder zijn.
Dit zijn de scholieren die heerlijk fanatiek willen rijden/lol willen hebben en al gewend zijn ver te fietsen naar school.

Precies ja, ik denk dat als je een bijrijder zoekt ook meer reacties krijgt als je je de leeftijd wat jonger doet, want de meeste 18+ hebben ook weinig tijd ivm school.
Ik zou ook veel voor een vzpony over hebben, ik hoef nieteens perse te rijden. Shetlander lijkt mij al heel leuk, en stallen uitmesten ofzo vind ik ook niet erg. Maarja, hier in de buurt zijn er weinig vzpony's en anders is het 18+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:30

Safiera schreef:

Mijn pony is braaf, maar nog onervaren. Hij kan wel eens opzij springen of een schrikje maken... Niets geks verder. Maar ik vind het een eng idee dat iemand mijn pony rijdt zonder dat ik er bij ben, en überhaupt zonder dat er iemand bij is.
Ik ben echt op zoek naar een ruiter met verantwoordelijkheidsgevoel, die stevig kan zitten, niet aan de voorkant prutst en mijn pony lekker voorwaarts laat lopen.
Af en toe longeren (enkele en dubbele longe) mag ook, springen evt. in overleg... Naar buiten mag alleen als ik mee ga.

Wat ik dus te bieden heb is een onervaren pony met buitenbak :P Wat lijt jullie een goede vraag in mijn advertentie? Toch een leeftijdsgrens? Ik wil best een heel aantal keren samen gaan, helpen, kijken of het klikt... maar dan moet ik ook van iemand op aan kunnen. Netjes met pony & tuig omgaan en zo. Komen als je moet komen.

Haha, herkenbaar, diegene die je zoekt zijn eigenlijk de mensen die inmiddels gewoon een eigen paard hebben :) Ik zou sowieso wel een leeftijdsgrens doen, de meeste trekken zich er toch niks van aan, ik had ook een leeftijdsgrens en werd gewoon gemaild door 12-jarigen :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:31

Haha,
Misschien eerst een verzorgster zoeken, en in je advertentie erbij zetten dat je eventueel kan rijden als de klik er is tussen de pony en de verzorgster, maar dat je aller eerst op zoek gaat naar een meid/jongen die komt poetsen en wat in de bak wandelen of losgooien. Als ze een blijvertje is, en de klik er is, kun je altijd nog kijken of ze is kan rijden/longeren o.i.d.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:32

Safiera schreef:

Je moet er natuurlijk wel achter staan, anders is het een gelopen race voor de verzorger.
De eerste keren kun je er natuurlijk altijd bij zijn, dit vinden verzorgers ook erg fijn omdat ze dan nog het een en ander kunnen vragen.
Verder moet je natuurlijk duidelijk in de advertentie zetten wat er verwacht wordt, ook eventuele klusjes zoals mesten, voeren etc.
Een leeftijdsgrens ben ik wel op tegen, ik ben 14 en zie vaak advertentie's waar een 18+ persoon gezocht wordt.
Maar er zijn echt zat jongere meiden die wel goed genoeg kunnen rijden maar dan nooit een kans krijgen.
Dus de leeftijd zou ik doen vanaf 14 jaar, vanaf die leeftijd (merk ik bij mezelf ook) word je wat serieuzer en verantwoordelijker.
Bij jonge verzorgers zou je altijd de ouders er de eerste keer bij kunnen halen, zo dat zij er ook van weten en eventueel duidelijke afspraken kunnen maken met de ouders.

Solleke_Noah

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:33

@xLions: het gaat vaak niet over hoe goed ze rijden, ivm de leeftijdgrens. Ik ben zelf 23 jaar en heb dus het liefst iemand vanaf 18, best iemand van gewoon mijn leeftijd (in de 20). Gewoon omdat ik twee paarden heb, samen zou willen rijden, en als 14-jarige heb je meestal niet zoveel te delen met een twintiger en omgekeerd :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:34

Gelukkig kan ik met de eigenaresse van 30 altijd wel gezellig kletsen, dat had [***] toen ook met dr pony/verzorgster!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:35

Solleke_Noah schreef:
@xLions: het gaat vaak niet over hoe goed ze rijden, ivm de leeftijdgrens. Ik ben zelf 23 jaar en heb dus het liefst iemand vanaf 18, best iemand van gewoon mijn leeftijd (in de 20). Gewoon omdat ik twee paarden heb, samen zou willen rijden, en als 14-jarige heb je meestal niet zoveel te delen met een twintiger en omgekeerd :)

Mmm, tjaa daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik kan prima met mensen die ouder zijn over weg.
Maar het is jou keuze, ik raad het alleen niet aan. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:36

dancer_ schreef:
Gelukkig kan ik met de eigenaresse van 30 altijd wel gezellig kletsen, dat had [***] toen ook met dr pony/verzorgster!

Dat kan ook prima.
Ik heb daar eerlijk gezegd nooit problemen mee, oudere mensen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:44

dancer_ schreef:
Jibbel,
Ik zie waar je pony's staan in je adv, dat is hemelsbreed niet heel ver bij mij vandaan :)

O ja? Wat grappig! Waar woon je dan?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:45

Peerd staat in Moerkapelle, weet niet of je dat gat kent?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:47

dancer_ schreef:
Peerd staat in Moerkapelle, weet niet of je dat gat kent?

Woow jij ook al in zo'n gat ? :')

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:49

Nou dat is een gat, daar woon ik niet hoor, ik woon ergens drukbevolkt in de randstad := Ongeveer

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:54

Haha, owh, ik woon in een gat. :+

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:26

xLions schreef:
Celestial schreef:
Ik ben een advertentie geplaatst bij de Markt, heeft er iemand nog goede tips? =)

Ik vind het een goede advertentie.
Duidelijk, belangrijke informatie en niet te lang.
Denk dat het mensen erg snel aanspreekt.

Goed te horen! Helaas ben ik 18- (ik ga niet op 18+ reageren) en zoeken erg weinig mensen hier een bijrijder. Ik blijf duimen, dankjewel!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:26

Celestial schreef:
xLions schreef:

Ik vind het een goede advertentie.
Duidelijk, belangrijke informatie en niet te lang.
Denk dat het mensen erg snel aanspreekt.

Goed te horen! Helaas ben ik 18- (ik ga niet op 18+ reageren) en zoeken erg weinig mensen hier een bijrijder. Ik blijf duimen, dankjewel!

Ik herken het, ik wens je veel succes.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:08

Solleke_Noah schreef:

Haha, herkenbaar, diegene die je zoekt zijn eigenlijk de mensen die inmiddels gewoon een eigen paard hebben :) Ik zou sowieso wel een leeftijdsgrens doen, de meeste trekken zich er toch niks van aan, ik had ook een leeftijdsgrens en werd gewoon gemaild door 12-jarigen :P[/quote]

Ik ben bang dat je gelijk hebt :') En ik ben dan ook nog zo'n perfectionist... de enige die ik wel eens op mijn pony heb laten rijden zonder dat er iemand bij was is mijn beste vriendin. En ik weet dat die goed kan rijden :p

Het gaat mij niet om leeftijd wat kunnen rijden betreft. Iedereen met een beetje durf kan mijn pony voorwaarts de bak door sturen. Figuren maken, tempocontrole... dat is alles. Hij moet gewoon lopen, is goed voor 'm. :)

Ik vind het vooral de verantwoordelijkheid. Als iemand van 14 of 16 een ongeluk krijgt met mijn pony... dan kan ik niet zeggen dat zij verantwoordelijk zijn. Zelfs met zwart op wit afspraken kom ik niet onder een schadeclaim uit geloof ik. Want ik ben eigenaar van het beest dat het letsel heeft veroorzaakt...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:12

Ik denk dat je sowieso verantwoordelijk blijft, ook bij volwassenen?

Ik vraag nu meestal ook gewoon een vriendin mee die ik goed vind rijden als ik met twee een buitenrit wil gaan doen :) Ik heb al gemerkt dat ik het toch té moeilijk vind mijn paarden uit handen te geven aan vreemden...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:13

Inderdaad; je moet goede afspraken maken over wie er verantwoordelijk is dan voor als er wat gebeurt. Bij mij is dat niet zo, maar voor jou zou ik het wel doen, als je het lastig vind :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:25

Tja, of toch nog eens mijn paardrijdende-vriendenkring rond... Wie van jullie heeft er tijd een eigenwijze pony te rijden? Helaas heb ik niet zo veel paardenvriendinnen.

Met twee buitenrijden is de bedoeling bij mij niet, maar ik zou willen dat mijn pony zo'n 2 keer per week gereden wordt, zonder dat ik er bij hoef te zijn (want heb weinig tijd). 't is gewoon goed voor het beestje om kilometers te maken, dan krijgt hij wat ervaring, conditie... En het is goed voor zijn spieren. Hij staat 24/7 buiten maar loopt uit zichzelf niet heel veel. Van te weinig beweging wordt hij stijf.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:26

Advertentie op fb bij je vrienden, misschien weten ze via via nog wat?

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:58

Maar met een leuke verzorgster kun je bv ook bevriend raken, maar dan moet het natuurlijk wel gelijk klikken :p

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:19

Mijn nieuwe bijrijdster is 22 en dat vind ik gezellig, we zijn beide student en zo heb je best wat gesprekstof. Mijn andere bijrijdster is 11 en daar kan ik ook gezellig mee kletsen, maar dat is toch anders (niet slechter ofzo hoor, maar gewoon anders). Maar goed, een jong iemand zou ik niet snel alleen met mijn pony's op weg sturen, terwijl mijn nieuwe bijrijdster afgelopen keer alleen heeft gelongeerd omdat ik verkouden was. Ergens best spannend, ik vind het moeilijk om ze los te laten, maar ik vertrouw haar en het is allemaal goed gegaan. Bij een jonger iemand had ik dat mss niet alleen laten doen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:33

Jemig..als je je dáár al druk om maakt omdat je er niet bij bent: alleen longeren??? Dan zou ik niet graag jouw bijrijdster zijn eerlijk gezegd! :o
Waar heb je dan een bijrijdster/verzorgster voor vraag ik me af? Juist om op die dagen toch juist even alles uit handen te kunnen geven?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:36

HalloDan schreef:
Jemig..als je je dáár al druk om maakt omdat je er niet bij bent: alleen longeren??? Dan zou ik niet graag jouw bijrijdster zijn eerlijk gezegd! :o
Waar heb je dan een bijrijdster/verzorgster voor vraag ik me af? Juist om op die dagen toch juist even alles uit handen te kunnen geven?

Slechte ervaring gehad in het verleden, dus ik ga echt niet zomaar mijn dierbare paardjes uitlenen hoor. Eerst een goed gevoel bij iemand krijgen en dan rustig proberen hoe het gaat, ze hebben een eigen willetje en daar moet je even mee om leren gaan.

En nee ik heb enkel bijrijdsters omdat ik het iemand anders ook gun. Gelukkig hebben beide meiden er geen problemen mee als ik erbij ben. De jongste geef ik 'les'. Ik heb zelf voldoende tijd om ze te verzorgen, al rijd ik zelf niet meer, maar ze kunnen ook voor de wagen.