Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zoek schreef:Mensen zijn bang voor het koude weer, we krijgen vast en zeker weer meer berichten als het mooier weer wordt.....maar hoe gaan die het dan volhouden?
EllaRose schreef:Ik heb momenteel 6 verzorgpaarden bij 3 verschillende eigenaars. Ik ben zelf nooit op zoek gegaan naar verzorgpaarden maar de eigenaars hebben mij gevraagd. Niet omdat ik goed rijd (was gewoon een manegeruiter die niet meer dan de typische oefeningen kende) maar gewoon zodat de paardjes beweging en aandacht kregen.
De eerste was de buurvrouw, in het begin ging ik gewoon rijden en gaf de paarden dan eten. Uiteindelijk kwam ik zo vaak dat het makkelijker was om ze alle dagen eten te geven en te verzorgen. Er stonden vier paarden waarvan twee om mee te rijden.
Eigenaresse begon na een tijdje wel steeds meer en meer dingen te vragen die je als verzorgster helemaal niet hoort te doen maar ik ben iemand die geen nee kan zeggen dus ik deed alles maar. Ik mocht dan ook wanneer en zo vaak als ik wou komen rijden.
Nu doe ik al heel wat minder klusjes maar verzorg alle paarden nog wel; rijden gaat niet meer.
Hier betaal ik niks voor en dat zou ik ook niet willen. Ik besteed heel wat uren tijd per week aan de paarden zodat de eigenaresse bijna niks meer moet doen. Wel heb ik vaak spullen betaald of eens een zak eten gekocht ed. Niet omdat de vrouw dat vroeg, maar omdat ik dat niet meer dan normaal vond.
Bij mijn ander verzorgpaard betaal ik de hoefsmid, komt uit op 45€ om de twee maand. De andere verzorgster betalen wel een maandelijkse bijdrage – wel geen grote – maar die hebben via een zoekertje gereageerd. Eigenaresse vond niet dat ik moest betalen omdat zij mij had gevraagd.
Hier gaat het wel alleen om te rijden, verzorgen vind ik wel leuk maar het paard niet.![]()
Dan heb ik nog een verzorgpony met nogal extreme eigenaars. Toen ik een nieuw halster kocht en de prijs niet wilde zeggen omdat het iets van mij voor Kenzo was, stonden ze een week later met een cadeau aan de stal.![]()
Ik kan niks voor die pony kopen zonder er in ruil iets voor te krijgen.
De bedragen dat die mensen al aan mij gespendeerd hebben, daar denk ik liever niet aan. En dat omdat ik een keer per week een uurtje of twee hun pony aandacht kom geven. Dit vind ik ook niet altijd even leuk, voel me er best wel ongemakkelijk bij.
Persoonlijk vind ik dat het van de situatie afhangt of je een bijdrage vraagt of niet en als je mensen vindt die willen betalen, waarom niet?