bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:40

Ik heb er momenteel 5 verhuurd voor 3 dagen in de week incl. 1 les per week. In een maand tijd leren ze hier meer van dan de jaren die ze op de manege gereden hebben. Dus waarom zou je niet betalen?

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:48

Mijn moeder zecht altijd dat betalen onzin is, omdat je ze idd helpt. Ik snap wel dat er een bijdrage word verwacht.
Ik heb zelf nooit betaald voor een bijrijdpaard, ook omdat ik meestal de mensen heb die weinig/niet komen, of zelf amper rijden.
Nu rij ik een paard van een eigenaar die er ook elke dag is, en die in de schulden zit. Ik betaal geen maandelijkse bijdrage voor hem, verwacht de eigenaar ook niet, maar steek er wel geld in, ik heb zelf een zadel voor hem gekocht, koop regelmatig van die koeken, en alles wat ik nodig heb schaf ik zelf aan.
Ik denk neit dat ik nu nog bereid ben om een bijdrage te geven voor een rijpaard, omdat ik ondertussen weet dat er ook genoeg mensen zijn die dit niet nodig vinden.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:52

ik vraag wel een bijdrage voor me pony
reden waarom ?
omdat mijn ervaring is als ik verzorgsters heb dat ze allleen komen waneer het hun uitkomt
en dus de ene keer wel en dan weer weken niet .
en als de ouders er voor betalen ze dan wel komen met regelmaat .
dus vandaar mijn bijdrage dieik vraag.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:05

tinkerfunss schreef:
Mijn moeder zecht altijd dat betalen onzin is, omdat je ze idd helpt. Ik snap wel dat er een bijdrage word verwacht..

Mensen die zelf niet rijden, denken vaak dat je de eigenaar helpt. Echter hangt het van veel dingen af (o.a rij-niveau) of je daadwerkelijk helpt of dat de eigenaar de verzorgster een plezier wil doen omdat die dat vroeger ook heeft gehad.

btw "zecht" moet zijn "zegt" ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:13

tinkerfunss schreef:
Mijn moeder zegt altijd dat betalen onzin is, omdat je ze idd helpt. Ik snap wel dat er een bijdrage word verwacht.
Ik heb zelf nooit betaald voor een bijrijdpaard, ook omdat ik meestal de mensen heb die weinig/niet komen, of zelf amper rijden.
Nu rij ik een paard van een eigenaar die er ook elke dag is, en die in de schulden zit. Ik betaal geen maandelijkse bijdrage voor hem, verwacht de eigenaar ook niet, maar steek er wel geld in, ik heb zelf een zadel voor hem gekocht, koop regelmatig van die koeken, en alles wat ik nodig heb schaf ik zelf aan.
Ik denk neit dat ik nu nog bereid ben om een bijdrage te geven voor een rijpaard, omdat ik ondertussen weet dat er ook genoeg mensen zijn die dit niet nodig vinden.

Als je in het buitenland twee uur een paardje huurt kost je dat € 75,--. Dan krijg je een paard die niet zo fijn is want Jan en alleman zit erop te rijden of gewoon te zitten. Dus als je zoals mijn bijrijder onbeperkt mag rijden in overleg met ons zodat wij onze behoefte hierop afstemmen. Een paard krijgt die super braaf is met buiten rijden. Die fijn is aangereden en fijn aan de hulpen. die altijd gezond is , goed op ijzers staat en waarvoor alles als het gaat om zadel enz. goed verzorgd is. Dan vind ik € 75,-- een koopje. Het is win-win, je helpt elkaar. En als dat gevoel er bij beiden niet is dan begin ik niet aan zo'n bijrijder. Onze bijrijder hebben we al jaren en inmiddels is ze bij wijze van spreken de dochter in huis geworden waar ik erg gehecht aan ben en zij aan ons. Neemt niet weg dat ik me erg verheug dat we paarden meenemen naar Frankrijk zodat ik toch wat meer kan rijden. Dus zoals hierboven ook al fijntjes werd opgemerkt veel eigenaren gunnen een ander ook het plezier met hun paard.
Ik heb het hier niet over bijrijders die zadelmak maken of instructrices die tijdens vakanties eens mijn dressuur paard rijden. Dan betaal ik als eigenaar de instructrice. Dat is een totaal ander verhaal!
Mijn bijrijder betaald altijd de eerste week van de maand en ik hoef er nooit!! om te vragen. Erg fijn.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 17-01-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:15

Hoezo HELP je als bijrijder de eigenaar?
Ik heb maar zelden een bijrijder meegemaakt die het paard hoger schoolde als de eigenaar.
Dan help je, anders helpt de eigenaar jou, door het paard ter beschikking te stellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:18

Chaos schreef:
Ik heb maar zelden een bijrijder meegemaakt die het paard hoger schoolde als de eigenaar.
Dan help je, anders helpt de eigenaar jou, door het paard ter beschikking te stellen.

:+ .

Wel wil ik daar aan toevoegen want ik ben het helemaal met Chaos eens, dat er als ik om me heen kijk zie, dat ook een categorie paarden worden aangeboden waar iets mee is. Dan is de bijrijder beter als de ruiter en de paarden zijn niet fijn. Als ik kijk naar de dochter van mijn vriendin zij heeft al meermalen IJslanders aangeboden gekregen die niet normale gangen hebben omdat ze alles door elkaar halen want paardjes zijn niet goed aangereden. Of paarden die zo verschrikkelijk scheef zijn, kapot gereden dat je er ook verdrietig van word. Of paarden waar geen land mee valt te beginnen en waarvan de eigenaars bang zijn. Dan is het ook weer een ander verhaal want die mensen zijn blij met die dochter omdat zij goed rijdt. Maar over die paarden heb ik het dus niet en Chaos ook niet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:21

Chaos schreef:

weet je wat het is tegenwoordig?

ze willen geen vieze handen krijgen, ze vinden het `klussen`als ze de stal moeten mesten of een paard buiten zetten en binnen halen, of een keer tuig schoonmaken.
ze willen voor deze `klussen`betaald worden

ik vind dat dit er gewoon bij hoort ,als je een eigen paard hebt betaal je ook en horen deze dingen er ook bij.

als ik het hier zo allemaal leest , heb ik echt super bijrijdsters gehad :j
ze wilden juist deze dingen doen :+ juist omdat dat op de manege niet mocht.
dus ze wilden mesten [ wat ik meestal zelf al gedaan had ]haar uit de wei halen,tuig schoon houden en ze betaalden mee aan haar onderhoud!
en nooit gezeur gehad :D

was dan wel een andere generatie een iets oudere O:) misschien was/is dat het verschil.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:36

In mijn geval is de eigenaar ermee geholpen omdat ze zelf een hernia heeft en nog herstellende is, verder heeft de in totaal 5 paarden waarvan 3 afgekeurd. 1 die ze zelf met moeite rijd en Speedy. Ze is blij dat er iemand is die goed voor het beestje zorgt en ze ziet het paardje opknappen.. Er zijn paarden zat die worden opgeknapt door een bijrijder..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:37

mirgino schreef:
Chaos schreef:

weet je wat het is tegenwoordig?

ze willen geen vieze handen krijgen, ze vinden het `klussen`als ze de stal moeten mesten of een paard buiten zetten en binnen halen, of een keer tuig schoonmaken.
ze willen voor deze `klussen`betaald worden

ik vind dat dit er gewoon bij hoort ,als je een eigen paard hebt betaal je ook en horen deze dingen er ook bij.

als ik het hier zo allemaal leest , heb ik echt super bijrijdsters gehad :j
ze wilden juist deze dingen doen :+ juist omdat dat op de manege niet mocht.
dus ze wilden mesten [ wat ik meestal zelf al gedaan had ]haar uit de wei halen,tuig schoon houden en ze betaalden mee aan haar onderhoud!
en nooit gezeur gehad :D

was dan wel een andere generatie een iets oudere O:) misschien was/is dat het verschil.

Nee hoor, ze zijn er nog steeds! Wij hebben het altijd fijn en goed gehad. Een keer pech en was het zoals jij hierboven schreef. Maar deze hoefde dan ook niet te betalen. :+ Sinds wij laten betalen alleen maar blije gezichten aan onze kant en de andere kant. En naast het geld worden er extra dingen gedaan die helemaal niet hoeven maar voor ons en de paardjes wel fijn is met name als wij er niet zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:51

Ik heb momenteel allen superhuurders en 2 verzorgers die niet betalen en dus NIET rijden.

Mesten, voeren, binnenzetten, buiten zetten hoeft allemaal niet, dus de enige verantwoordelijkheid is zorg over pony en rijden. Logisch dat je daarvoor betaald, op de manege betaal je ook voor een uur vrijrijden op manegepaard. :+

Kinderen worden te makkelijk. :j Alles maar gratis.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:49

Ik denk dat het per situatie gewoon heel erg verschilt.. Als een paard in een pensionstal staat waar de eigenaar dus ook relatief al veel kosten door heeft en een paard heeft al een mooi niveau waar de bijrijdster dus ook van leert vind ik een bijdrage meer dan normaal. Zeker als je het dan over een stal hebt met een binnenbaan etc. snap ik dat de bijdrage ook echt wat hoger is. Anders vind ik het wanneer het paard aan huis staat (eigenaar heeft veel minder kosten) en het paard ook echt wordt verbeterd door de bijrijdster. In dat geval vind ik een betaling niet zo vanzelfsprekend en zal het verschillen per eigenaar.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:12

Het is een poos geleden dat ik ooit eens een berichtje geplaatst heb in dit topic..
-zeg maar gerust dat ik de inhoud daarvan al niet eens meer weet-

Over deze discussie kun je altijd door blijven gaan, denk ik.. Ikzelf weet niet beten dan te moeten betalen voor verzorgpaarden. En ik weet, nu ik gestopt ben bij iemand waar ik drie jaar heb verzorgd en bijgereden, dat er en hoop verschil zit tussen verschillende situaties. Mijn allereerste verzorgpaardje heb ik wel wat van geleerd, maar niet super veel. Dit was een wat oudere merrie die Z in de dressuur had gelopen, geweldig lief dier en heel leuk te rijden, maar ik was net 15 en kwam van de manege af. Ik was gewend aan de structuur van je instructeur die je zei wat je moest doen, welke gangen, hoe lang etc. Bij dezelfde eigenaren ben ik overgestapt naar een groen paard. Heb twee jaar lang van hem genoten en vind het nog steeds jammer dat ik de keuze heb moeten maken te stoppen, maar nadat ik de ervaring heb gehad met een ander paard met andere eigenaar sta ik er helemaal achter.

Bij de eerste eigenaren stond ik gerust meer stallen te mesten dan de afspraak was geweest. Ik mocht wel rijden, maar betaalde voor het totaalplaatje toch ook wel een vast bedrag per maand. Op den duur vond ik al het andere eromheen zwaarder drukken dan dat ik er plezier aan had, ik ging met tegenzin naar stal, het voelde als een verplichting terwijl ik liever andere dingen deed. En dat zou het niet moeten worden. Nu heb ik drie maanden van een geweldig paard mogen genieten (Uvo die van Snackie@bokt was) en heb ook gemerkt dat je heel anders behandeld kan worden. Ik moest voor Uvo stukken verder fietsten (zeker half uur tot drie kwartier, maar het is maar wat de gek ervoor over heeft), maar ik hoefde geen stal te mesten. Per maand ging ik een tientje meer betalen, dit uit eigen zak omdat mijn ouders niet verder wouden gaan dan het vorige bedrag, maar wat heb ik genoten. In die drie maanden heb ik écht veel geleerd van t paard, gewoon omdat hij een draak is die goed uitprobeerd en daarmee niet de makkelijkste is. Ik kwam proefrijden en meneer begon meteen met bokken doen ik hem wou aandrijven voor een drafje. En toch groen licht gekregen van zijn eigenaar. Ik blij, ik vond hem echt geweldig. En in die drie maanden dat ik hem deed heb ik dus gezien hoe een eigenaar zich ook kan opstellen naar jou als bijrijder. Waar de eerste zei; in de tijd dat ik je help kan ik ook werken, kwam Snackie wanneer ze naast haar werk en andere verplichtingen kon gewoon naar stal toe. Dit heeft ons als combinatie voor die korte tijd ook ontzettend geholpen.

Nog steeds weet ik niet beter dan te betalen voor mijn verzorgpaard, maar ik kijk wél anders aan tegen de manier waarop de dingen gaan. Ik ben helemaal happy met Snackie en ook met haar nieuwe paardje. Die is nu nog harstikke groen, ze heeft hem pas net en staat mometeel ook nog een pokke eind weg, maar zodra de tijd daar is ga ik hopelijk ook lekker van hem genieten ^^.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:29

Als ik een verzorgster had die door weer en wind kwam en echt super gek met de pony was hoefde ze ook niet te betalen helaas die ik veel meiden die niet serieus of gemotiveerd genoeg zijn

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:04

Ik snap het van de bijrijdsters ook wel Ze verzorgen toch wel jou paard'
Maar als je het bekijkt van, dat je het als je eigen paard mag beschouwen, is het een koopje. :)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:53

Echt niet hoor ik verzorg me eigen Paard hun rijden alleen

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:25

Dan zou ik ze ook laten betalen ja.. je hebt lusten en lasten.. als je voor een paard kiest dan ook 100% ook al ben je alleen bijrijder/verzorger..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:10

Fair schreef:
Ik snap het van de bijrijdsters ook wel Ze verzorgen toch wel jou paard'
Maar als je het bekijkt van, dat je het als je eigen paard mag beschouwen, is het een koopje. :)

vaak zijn het meisjes die zelf nooit een eigen paard hebben gehad.
er komt zoveel meer bij kijken en voordat ze wegwijs zijn ben je ook al weer weken verder.
en ze moeten nog zoveel leren, oi oi oi.
maar gelukkig zijn er ook fijne meiden die weten van aanpakken en zacht in de omgang zijn.
eerste paar weken ben je manegeruiters vanalles aan het afleren, en dan kun je ze weer dingen bijbrengen. :)
zien zij niet, wat zij " helpen" je.

1 ding, mijn paardje is mijn alles.
mocht ik een bijrijder hebben, dan zou zij een kleine bijdrage moeten leveren voor het paardenpotje.
en dan maak ik echt geen misbruik van mijn bijrijder, daar heeft zij ook profijt van.
want ik stop ook veel tijd in hem/haar om haar de omgang van de paardjes bij te brengen etc.

sterker nog, de meeste bijrijdpaarden brengen mensen zo ontzettend veel bij.
dat is onbetaalbaar ;)

en geroddel achter mijn rug om => je kan direct vertrekken.
niemand hoeft mij te vertellen hoe ik met mijn paard moet omgaan en ik hou de laatste beslissingen.
als je daar niet tegen kan => koop je eigen paard.
anders moet je je plek kennen.
je bent de bijrijder, geen eigenaar.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 03:10

Ik ben bij mijn huidige bijrijd/verzorgpaard "aangenomen" júist om het paard te rijden.
Wordt vaak nog thuis opgehaald en thuisgebracht ook, eigenaresse mest dan de stal uit terwijl ik het paard zadel en ik hoef geen cent te betalen.

Nou vind ik dat zelf wel het andere uiterste hoor en bied ik zelf regelmatig aan de stal te mesten als we samen naar het paard gaan, en als ik alleen ga doe ik dat natuurlijk met evenveel liefde, heb vanmiddag spontaan het tuig mee naar huis genomen wat nu lekker in een vetje zit, en vind de andere 'klusjes' ook totáál geen probleem, ik vind ook dat dat er bij hoort dus dat doe ik met evenveel plezier er bij.
Maar om maar even wat te noemen hoe het ook kan..

Ik heb nog nooit hoeven betalen voor het verzorgen/bijrijden van een paard en zou dit ook niet zo snel doen. Omdat de eigenaar onvoldoende tijd had, of in dit geval omdat de eigenaar het rijden zelf niet leuk vind... Zij hebben "mij nodig", dan ga je daar toch niet voor betalen..
En als je geen geld heb om te paard te onderhouden en daarom een betaalde verzorgster zoekt... prima, maar daar werk ik niet aan mee, ik ga niet de dupe zijn van iemand anders financiële tekortkomingen om de stalling van het paard te kunnen betalen dus daar dan maar de helft van ophoesten voor je.

En natuurlijk ik heb het ook moeten leren vroeger, maar ik hoefde echt niet aan het handje mee naar het paard genomen te worden om wegwijs gemaakt te worden hoor en continue alles geleerd te worden :=
Sowieso nu, loop ik al bijna 3 jaar rond op de stal waar ik sinds kort dit paard doe (zij is pas bij ons komen te staan) dus op de stal hoefde ik sowieso niet wegwijs gemaakt te worden in dit geval, en na 1x vertellen hoe het zit met het voer van het paard en wat ze wel/niet mag hebben/doen weet ik het wel hoor, ben oud en ervaren genoeg inmiddels om te weten hoe ik met een paard moet omgaan en wat ik wel en niet kan doen.. en al zou het een nieuwe stal geweest zijn voor me... om te onthouden waar het lichtknopje van de bak zit e.d. hoef ik ook geen weken aan het handje meegenomen te worden naar het desbetreffende knopje hoor :')
Maar de meeste eigenaren vinden het ZELF fijn om een poos samen te gaan met de nieuwe verzorger, omdat het hun ZELF een fijn gevoel geeft om er in het begin nog bij te zijn, zodat ze zeker weten dat de nieuwe het goed doet en te vertrouwen is.
Vind ik ook prima hoor (en het is nog gezellig ook ;) ), en ik begrijp het ook volledig hoor, als ik een eigen paard zou hebben zou ik die ook niet zo makkelijk uit handen geven. Maar reacties dat je perse weken ze wegwijs moet maken, vind ik onzin. Alsof het alleen maar jonge meisjes zijn die totaal geen ervaring hebben en alles nog moeten leren die willen komen verzorgen :?

Zijn natuurlijk héus wel meisjes die wel zo zijn, en ook zelfs oudere meiden/volwassenen die je eigenlijk niet alleen met je paard zou durven laten, dat zal ik niet ontkennen want die heb ik vaak zat met eigen ogen gezien, maar er wordt nu wel héél erg gedaan of er geen fatsoenlijke verzorgers/bijrijders te vinden zijn TENZIJ je er geld voor vraagt........

Niet om raar over te komen, maar aan mij heb je werkelijk een goede hoor. Ik kom door weer in wind, sta voor gigantisch veel open, ben flexibel, pas me makkelijk aan aan de wensen/manier van omgang van de eigenaar met het paard, zodat er zoveel mogelijk op 1 lijn gewerkt wordt, ik ben eerlijk naar paard én eigenaar en verwacht dat er eerlijk naar mij gedaan wordt en het dus ook wordt gezegd als ik een bepaald iets niet goed doe of als er liever gezien wordt dat ik het iets anders doe.. Lessen wil ik nog wel met het paard, die wil ik zelfs nog zelf betalen en wil best eens iets meebetalen aan de spullen o.i.d, maar wel binnen de perken. Doe ik ook nog met alle liefde alle klusjes erbij etc etc. Heb hiervoor ruim 2,5 jaar een ander paard verzorgd, wat ik na 1 jaar niet meer kon rijden, en heb er toen nog mooi 1,5 jaar naast gelopen en andere dingen mee gedaan hoor. Kwam vorig jaar nog een tweede paard bij ook van diezelfde eigenaraar, kon ook niet gereden worden, nooit over gedacht om met ze te stoppen hoor omdat ik niet meer kon rijden.
Enigste wat ik dus niet doe is een maandelijkse bijdrage betalen. :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:49

fijn yinthee dat het zo geregeld is :)

helaas hebben beide paarden hier een gebruiksaanwijzing en zijn eenkennig plus dat 1 speciale vachtverzorging nodig heeft en de ander heeft rugklachten waardoor je ook weer bepaalde dingen niet kan en andere juist goed zijn.

in mijn geval gaat er dus wel veel tijd in zitten, niet omdat de meisjes allemaal zo slecht zijn maar ook omdat de paarden speciale verzorging nodig hebben.

maar gelukkig heb ik geen verzorgster/bijrijdster nodig, dus als ze willen komen dan doen ze het voor zichzelf. ik heb dr alleen maar extra werk van ;)

helaas heb je veel manegeruiters die om het minste en geringste slaan, niet allemaal hoor.

dit is geen kritiek op jou, maar elke verzorgster hier op bokt zegt dat ze ontzettend betrouwbaar is.
terwijl de buurtpaarden een bokker als verzorgster hadden die ontzettend laks was .
dus zulke dingen lees ik maar met een korreltje zou, ken jou persoonlijk niet.
maar aangezien je gevraagd bent zul je best wel goed zijn :D

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:03

Chaos schreef:

Ik betaal 50 euro per maand en daar kan/kon ik me altijd goed in vinden. Eigenaar fokt alleen met paard en maakt hem niet uit of paard bereden wordt of niet. Hij maakt wel extra kosten door mij (electriciteit, ik drink koffie/thee, bak moet gesleept worden af en toe, ik maak gebruik van spullen, harnachement enzo...).

Inmiddels is het zo dan ik ook erg veel werk verzet, mest de stallen van vijf paarden uit als ik er ben (drie keer per week), zet paarden binnen/buiten, hou de boel netjes, was af e.d. Verzorg de spullen van het paard netjes e.d.
Zeker toen de eigenaar een paar maanden ziek was heb ik erg veel zorg op me genomen en ben dat eigenlijk blijven doen, ook nu hij er wel weer is. Vaak ben ik zo druk met alles er omheen dat ik geen zin meer heb/te moe ben om nog te rijden!

Eigenlijk vind ik zo langzamerhand wel dat het met gesloten beurzen zou kunnen!

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:19

xsenny schreef:
ik vraag wel een bijdrage voor me pony
reden waarom ?
omdat mijn ervaring is als ik verzorgsters heb dat ze allleen komen waneer het hun uitkomt
en dus de ene keer wel en dan weer weken niet .
en als de ouders er voor betalen ze dan wel komen met regelmaat .
dus vandaar mijn bijdrage dieik vraag.

Omdat ze dan zogenaamd moeten van de ouders? Omdat er voor word betaald?
Dat denk ik niet.. Op deze manier hoe jij het verwoord is het een soort verplichting.
Wanneer er een klik is tussen eigenaar en aankomende bijrijder heb je al veel voordelen.
Maar er moet ook een klik zijn tussen bijrijder en paard.
Als die er niet is, dan is het jammer maar dan zoek ik verder...
En wanneer er dus verplichting ontstaat, dan geeft dat aan dat er blijkbaar geen klik is.
Anders zou ze elke dag dat afgesproken is staan te springen om erheen te gaan.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:29

Ik ben ook opzoek naar een (betalende) verzorger/rijder voor mijn D pony. Vraag ook 100 euro, maar merk ook dat veel mensen dit te duur vinden. Ze mogen hem dan wel als eigen beschouwen, er is binnen en buitenbak aanwezig en er staat een trailer die gebruikt kan worden.

Natuurlijk helpen ze mij, omdat ik er te weinig tijd voor heb. Vind alleen dat ik niet andermans hobby hier te bekostigen. Paardrijden kost geld. Voor 100 euro in de maand een eigen paard, zonde extra kosten en risico's is een koopje.

Een verzorger betalen??? Moet niet gekker worden. Kan ik hem ook wel naar een trainingsstal brengen.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:31

Ben overigens nu met iemand bezig die gewoon per keer wil betalen. Is ook een idee.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:36

T is toch ook een verplichting? Je maakt afspraken en daar dien jeje aan te houden, dat verwacht een eigenaar van een bijrijder. Als er geld in het spel is heb ik idd nog nooit mee gemaakt dat meiden niet komen, andersom ook.

Max: met xe werkzaamhexen die jij verricht heb je eigenlijk meerdere paarden te verzorgen. Ik vind dat je niet meer zou hoeven betalen tenzij je alleen je eigen bijrijpaard moest mesten.