Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tinkerfunss schreef:Mijn moeder zecht altijd dat betalen onzin is, omdat je ze idd helpt. Ik snap wel dat er een bijdrage word verwacht..
tinkerfunss schreef:Mijn moeder zegt altijd dat betalen onzin is, omdat je ze idd helpt. Ik snap wel dat er een bijdrage word verwacht.
Ik heb zelf nooit betaald voor een bijrijdpaard, ook omdat ik meestal de mensen heb die weinig/niet komen, of zelf amper rijden.
Nu rij ik een paard van een eigenaar die er ook elke dag is, en die in de schulden zit. Ik betaal geen maandelijkse bijdrage voor hem, verwacht de eigenaar ook niet, maar steek er wel geld in, ik heb zelf een zadel voor hem gekocht, koop regelmatig van die koeken, en alles wat ik nodig heb schaf ik zelf aan.
Ik denk neit dat ik nu nog bereid ben om een bijdrage te geven voor een rijpaard, omdat ik ondertussen weet dat er ook genoeg mensen zijn die dit niet nodig vinden.
Chaos schreef:Hoezo HELP je als bijrijder de eigenaar?
Ik heb maar zelden een bijrijder meegemaakt die het paard hoger schoolde als de eigenaar.
Dan help je, anders helpt de eigenaar jou, door het paard ter beschikking te stellen.
Ik heb maar zelden een bijrijder meegemaakt die het paard hoger schoolde als de eigenaar.
Dan help je, anders helpt de eigenaar jou, door het paard ter beschikking te stellen.
mirgino schreef:Chaos schreef:Hoezo HELP je als bijrijder de eigenaar?
weet je wat het is tegenwoordig?
ze willen geen vieze handen krijgen, ze vinden het `klussen`als ze de stal moeten mesten of een paard buiten zetten en binnen halen, of een keer tuig schoonmaken.
ze willen voor deze `klussen`betaald worden
ik vind dat dit er gewoon bij hoort ,als je een eigen paard hebt betaal je ook en horen deze dingen er ook bij.
als ik het hier zo allemaal leest , heb ik echt super bijrijdsters gehad![]()
ze wilden juist deze dingen doenjuist omdat dat op de manege niet mocht.
dus ze wilden mesten [ wat ik meestal zelf al gedaan had ]haar uit de wei halen,tuig schoon houden en ze betaalden mee aan haar onderhoud!
en nooit gezeur gehad![]()
was dan wel een andere generatie een iets ouderemisschien was/is dat het verschil.
Fair schreef:Ik snap het van de bijrijdsters ook wel Ze verzorgen toch wel jou paard'
Maar als je het bekijkt van, dat je het als je eigen paard mag beschouwen, is het een koopje.
xsenny schreef:ik vraag wel een bijdrage voor me pony
reden waarom ?
omdat mijn ervaring is als ik verzorgsters heb dat ze allleen komen waneer het hun uitkomt
en dus de ene keer wel en dan weer weken niet .
en als de ouders er voor betalen ze dan wel komen met regelmaat .
dus vandaar mijn bijdrage dieik vraag.