Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:15

darkadia schreef:
Verkeerd krulletje is inderdad prima op te lossen, maar helaas stond diegene niet open voor andere manier van rijden en was het voor mij dus geen match.

Geef je dan groot gelijk :D

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:35

Nou mijn verhaal met mijn nieuwe bijrijder leek zo mooi. Maar toen ze bij de derde keer afspreken weer op het laatste moment (1.00u 's nachts , ze had een dubbele afspraak want moest naar de kapper) af zei begon ik er toch wel genoeg van te krijgen. De twee keren daarvoor was het ookal zo.
Als ik ergens slecht tegen kan is het als ik met iemand geen afspraken kan maken!

Heb m'n advertentie ook verwijderd, ben er ff helemaal klaar mee :P Ga niet meer actief op zoek maar wacht wel gewoon af of er toevallig iets op m'n pad komt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:19

sneeuwpop schreef:
Geryon schreef:
Dat verschilt ook maar per paard. Als het krulletje enkel en alleen door de ruiter komt, is het makkelijk. Als het paard het krulletje zelf prefereert (of een andere zeer verkeerde houdin, heb je als ruiter alweer veel meer kennis en ervaring nodig het goed te rijden.

Maar we hadden het toch over bijrijders die zich teveel op het krulletje/ hoofd richten?
Natuurlijk komt er verder nog meer bij kijken...

Ja dat heb je toch beide kanten op. Ruiters die ze er expres in rijden en ruiters die ze er expres in houden. Maar ik snap wat je bedoeld.

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:30

Zo irritant, nemen dan jouw paardje ook niet serieus.
Gelijk mee stoppen. Jammer van de vervelende ervaring.

Hier is net de osteopaat geweest, verzorgsters zijn erbij geweest.
Ik hou ervan als ze betrokkenheid tonen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:04

Zucht.. net ook maar weer een MP advertentie gezet.
Moet wel, ga het alleen niet redden.
Dus voor mijn 4 jarige gezocht verzorgster en voor mijn oudje een verzorgster/bijrijder erbij. (heb daar al bijrijder voor).

Had laatst aanbieding via bokt, maar meisje bleek door 2 andere mensen te worden verdacht van verdwijnende spullen, dat risico ga ik niet lopen.
Kwam er nog iemand met een suggestie van iemand die best aardig is, maar psychisch niet echt stabiel. Sorry.. zit ik ook niet op te wachten, zit lichamelijk in de lappenmand en zoek oplossingen geen problemen.

Had net advertentie geplaatst, ha ha, huidige bijrijder, reageert.. maar ik doe Sjol toch.. mijn antwoord.. ja, maar niet 7 dagen in de week... (zij doet er 3 en dan eigenlijk de dagen die ik zelf ook tijd zou hebben als ik helemaal goed in mijn velletje zit, maar dat is niet erg, maar blijven er nog 4 dagen over... OF ze moet hem nu echt 5 of 6 dagen gaan doen, maar anders komt er echt iemand bij, voordat ik ondertussen gek wordt :D )

Kortom ik probeer het maar weer eens...
Andere optie is namelijk nogal wat minder, namelijk paard weg.....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:26

Het blijft allemaal lastig. Mijn bijrijder had deze week ook weer wat bijzonders vond ik. Ze vroeg of ze zaterdag mocht rijden. Zaterdags rij ik vaak, maar meestal vind ik dat geen probleem. Dus ik zo zullen we dan samen? Nee, ze wilde met haar vriend. Ik heb toen gezegd, prima, maar ik rij 's morgens. Aangezien ik maar 2 keer in de week rij wil ik toch echt wel rijden. Ik heb dat dus ook gewoon gedaan.

Netjes zijn met spullen kan ik ook een boek over schrijven, niemand doet het zoals jij het doet, maar waarom lukt het niet om spullen gewoon terug te leggen waar ze vandaan komen? Vandaag stond de pot met hoefcreme open. Deksel nergens te vinden. Zoiets raak je toch niet kwijt? Ik heb er maar een plastic zak om gedaan, maar baal wel, want stoot je nu de boel om, dan is de hele dure hoefcreme weg. Ook komt er vuil bij. Borstels naast de borstelbak ben ik inmiddels aan gewend, maar nog steeds stoort het mij.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:07

Anke schreef:
Zo irritant, nemen dan jouw paardje ook niet serieus.
Gelijk mee stoppen. Jammer van de vervelende ervaring.

Hier is net de osteopaat geweest, verzorgsters zijn erbij geweest.
Ik hou ervan als ze betrokkenheid tonen.

Ja ik ben echt de moeilijkste niet, maar als er al de drie de keren iets tussen komt vind ik dat raar. Als je iets toch zo graag wil dan kom je toch in ieder geval je afspraken na? Helemaal in het begin lijkt mij.

Betrokkenheid vind ik ook belangrijk . Zegt ook iets over de verzorgster als ze daar uit zichzelf bij wil zijn! Fijn toch.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:10

germie schreef:
Het blijft allemaal lastig. Mijn bijrijder had deze week ook weer wat bijzonders vond ik. Ze vroeg of ze zaterdag mocht rijden. Zaterdags rij ik vaak, maar meestal vind ik dat geen probleem. Dus ik zo zullen we dan samen? Nee, ze wilde met haar vriend. Ik heb toen gezegd, prima, maar ik rij 's morgens. Aangezien ik maar 2 keer in de week rij wil ik toch echt wel rijden. Ik heb dat dus ook gewoon gedaan.

Netjes zijn met spullen kan ik ook een boek over schrijven, niemand doet het zoals jij het doet, maar waarom lukt het niet om spullen gewoon terug te leggen waar ze vandaan komen? Vandaag stond de pot met hoefcreme open. Deksel nergens te vinden. Zoiets raak je toch niet kwijt? Ik heb er maar een plastic zak om gedaan, maar baal wel, want stoot je nu de boel om, dan is de hele dure hoefcreme weg. Ook komt er vuil bij. Borstels naast de borstelbak ben ik inmiddels aan gewend, maar nog steeds stoort het mij.

Groot gelijk dat je gewoon zelf gereden hebt!

En netjes met je spullen om gaan is inderdaad niet voor iedereen vanzelfsprekend. Ik zou er gerust iets van zeggen. Helemaal als het dure hoef crème is, straks kan jij die opnieuw gaan kopen! Misschien komt dan het besef ook wat meer bij de bijrijder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:39

Sjolvir, heel eerlijk? Ik zou het ook niet zo waarderen als er zomaar een advertentie wordt gezet dat iemand nog een bijrijder/verzorgster zoekt terwijl er al iemand is die hem doet. Natuurlijk sta je helemaal in je recht, het is jouw paard, dus jouw keuzes en jij bepaalt erover. Maar gevoelsmatig, en voor de relatie tussen eigenaar en bijrijder/verzorger, is het toch fijner als er gewoon even geappt wordt van; 'Goh, ik merk dat ik het de laatste tijd niet meer zoveel red. Zou jij extra dagen op je willen nemen, of zal ik er iemand bij zoeken?' Of gewoon als mededeling van; 'Goh, ik red het niet meer, ik ga er iemand bij zoeken'.

Maar dat is natuurlijk mijn mening. :P Stel dat ze het niet zelf had gezien maar van een ander had moeten horen.

Dat is wel raar Germie! En wat vervelend dat iedereen zijn spullen niet netjes opruimt. Heel eerlijk gezegd kan ik daar niet bij. Zo moeilijk is dat toch niet? :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:06

Ja zou ik ook ff in overleg hebben gedaan.
Zou zelf nogal schrikken als het mijn verzorg/bijrijdpony was.

Motivatie is heel belangrijk. Zonder dat...begin ik er niet aan!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:13

Hmm, herkenbaar.. Ik had als regel dat ze het dek onder het zadel vandaan zou halen na het rijden om te drogen (in de zadelkamer droogde het slecht). Alleen kon ik dan regelmatig het dek niet mee terug vinden om dat ze die vergeten was op te bergen. :/

Ik heb het trouwens ook andersom mee gemaakt, de eigenaar liet alles overal slingeren en ik ruimde het weer op. :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:55

2e verzorgster krijgt alleen de dagen die over blijven, niet die van de huidige verzorgster.
Ook reden waarom ik er vandaag al 2 heb afgezegd, die passen niet bij de huidige verzorgster/bijrijder, had er zelf misschien nog mee uit de voeten gekund, maar past niet.

Momenteel zit ik heel simpel, met of ik überhaupt 3 paarden hou... Het is dus of verzorger erbij of paard eruit... (en eruit zou in dit geval einde paard zijn) Dat vind ik dus voor mezelf en verzorgster nog een stap extra. Want het betreft wel dat ene oudere paard.... En dat paard betekend heel veel voor me,
maar soms heb je even geen keuze.

Zoek dus in 1e instantie iemand voor Heps, maar aangezien alleen verzorgers nog dunner gezaaid zijn dan verzorgers/bijrijders... Sjol er maar bij in de aanbieding gegooid...als 2e..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:15

Sjolvir, er is ook zeker niets mis met een tweede verzorger/bijrijder erbij zoeken terwijl je er al een hebt. Zeker niet! En zo te horen houd je ook rekening met dat je al iemand hebt qua combineren etc. Maar dan nog is het wél fijn om even een berichtje te krijgen dat je naar iemand anders op zoek gaat. :) En eventueel ook de reden/geruststelling naar haar toe.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:39

Heeft berichtje gehad, ben vooral op zoek naar iemand voor jonkie, aangezien die ouwe muts niet meteen alle dagen vermaakt hoeft te worden. Dat jonge ding springt dan boven je hoofd uit als die zich verveeld.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:27

Ik heb geen moeite met manegeruiters als ze maar openstaan om te leren.
Wat ik een typische manegeruiter vindt is iets wat ik ook sommige eigenaren zie doen als ze rijden.
We rijden een volte, een gebroken lijn, alledrie de gangen en oja wat doe ik nog meer in een les.

Ik wil een ruiter die gaat rijden met een doel. Die als ze een volte rijden weten hoe die volte behoort te zijn, nadenken hoe ze die kunnen verbeteren. Zich verdiepen in een paard, in het karakter.
Het vervelende voor veel manegeruiters is dat ze geen invloed hebben op degene die lesgeeft. Dat ze ook geen idee hebben of dat wat ze leren ook goed is. Pas als je ziet en ervaart hoe het anders kan ga je daarnaar op zoek.

Dus voor de manegeruiters die zich willen ontwikkelen, neem priveles, kijk of je bij mensen met eigen paarden kan kijken hoe een les gaat. Als er ergens een clinic is, ga kijken. En ook op die brave manegepaarden kan je je ruitergevoel verder ontwikkelen.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:16

Ik mag soms echt in mijn handjes wrijven... Ik krijg juist foto's geappt dat ze heel de kast heeft opgeruimd en alles gepoetst heeft. Voor de spullen wordt prima gezorgd, en voor de pony nog beter.

En brave manegepaarden? :') Ik heb volgens mij vooral leren blijven zitten dan braaf achter iemand aangehobbeld. Wel heel afhankelijk van de manege... Als ik soms verhalen hoor hoe het er nu aan toe gaat, dan snap ik niet dat mensen hun kids daar durven te laten rijden.... Denk dat je op een manege, mits je de juiste instructeur hebt, beter leert rijden dan van sommige mensen die beweren dat ze goed les geven en privéles geven...

Laten we niet alles over 1 kam scheren, maar heb op stal 2 instructrices rondlopen... Met de benodigde papiertjes.. maar de ene leert je gewoon niets.... de andere bindt hem maar meteen vast met een elastiek en vindt in- en uitstappen overbodig... Denk dat ik met allebei binnen 3 minuten les de bak uit zou rijden en zou zeggen "Stik er maar in"... maar dat is juist het probleem bij veel mensen, die hebben iets te veel respect/vertrouwen voor iemand die instructeur/trice is en nemen alles klakkeloos over.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:13

Oeps... mijn mailbox is ontploft met reacties.... op de MP advertentie, dat is ook voor het eerst.
Heb jaren echt een bijrijder gezocht die toen ook mocht rijden en er reageerde geen hond.

Wel lastig uitzoeken als je zoveel reacties hebt.
Van heel piep jong met verstandige paarden ouders en zonder verstandige paarden ouders tot ouder en kunnen rijden, dan wel jaren niet gereden hebbend en alles er tussen in.
Lastige is wel dat ik er een aantal ken en hun rijstijl totaal niet passend vind bij dat wat ik in gedachten heb.
Maar goed in principe is het alleen verzorgen en als er dag overschiet Sjol rijden en enigste eis qua rijden is daarvoor, onafhankelijk kunnen zitten en van mond afblijven :D . Sjol heeft jaren als manegepaard gelopen toen ze al van mij was, dus die leert de ruiters wel hoe het moet }> :+ .
Huidige verzorgster en ik gaan overgebleven kandidaten maar eens bekijken.

Zoals het er nu voor staat ga ik denk ik geheel tegen wat ik eigenlijk wil in denk ik voor de jonkies.
Had liever volwassen iemand, maar denk dat hun ambities anders zijn dan mogelijk.

Huidige verzorgster heeft overigens ook wel eens op mijn zwarte gereden en mijn jonkie, maar alleen met mij erbij. Daar komt verder niet zomaar iemand op, behalve select gezelschap }> .
Jonkie staat voorlopig nog stil dus dat doorrijden gaat ook nog wel duren en ahum, haar moeder was een pretpakhuis, dit kleine ding is nog veel erger.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:19

Juist fijn toch dat je ze kent? :p Dan kun je die meteen afstrepen (alleen is het zeggen dan wat lastiger :'))

Het is ideaal als je wat keuze hebt! Gewoon rustig op je gemak kijken en kijken bij wie je het beste gevoel hebt... (En als een detective FB enzo afspeuren... Bij sommige zie je nog wel eens onverantwoordelijke dingen of dingen die je absoluut niet wil waar ze dan heel trots op zijn, of gewoon een keer gaan kijken op een manege waar ze rijden tijdens de les... Weet je ook hoe ze hebben leren rijden en hoe ze rijden)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:16

Hier een verzorgster/bijrijder die nog op zoek is ;)

Ik lees al even mee met dit topic, toch leuk om stiekem te lezen wat jullie nou van ons denken haha!

Ik schrik af en toe wel, maar dan vooral van de nare verhalen! Spullen niet goed opruimen, paarden slecht wegzetten, paarden in de krul trekken, stiekem dingen doen die juist niet mochten, grote mond opzetten... :n

Nou heb ik in de 14 jaar dat ik verzorgpaarden en ponies heb gehad ook wel eens een fout gemaakt, een keer iets vergeten weg te leggen, een drolletje laten liggen in de bak, of tijden door elkaar halen en pas een uur later aankomen( oh wat schaamde ik me kapot!) :oo maar sommige dingen die ik hier lees zijn echt ongelooflijk. Ik ben altijd ontzettend dankbaar geweest met mijn verzorgbeessies, ik heb ook altijd geweldige eigenaren gehad _/-\o_ , het zou echt niet in me opkomen om zulke dingen opzettelijk te doen en zo met een paard om te gaan. Misschien is het de leeftijd, maar dan nog, als 12-jarige met m'n eerste verzorgpony had ik me dat ook nooit in m'n hoofd gehaald.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:35

Haha, bizar zijn sommige verhalen idd.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:36

Hier had ik ook bijna iemand gevonden ze wilde niet mee helpen op de stal ik zei dan mag je ook wel een bijdrage betalen dat is ook mogelijk, dat ze wilde niet en van uitmesten werd mevrouw vies.
Ziet zeker een paard als sport artikel ik ben er ook helemaal klaar mee.
Ik ga niet eens meer op zoek ik zie wel of er een leuk iemand langs komt die begrijpt dat mesten erbij hoort en tuig schoonmaken hoort er ook gewoon bij.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:37

Ja op een manege hoef je ook niet te mesten. Als ze moeten betalen is het net als op een manege.
Begrijp het dan, ze zoeken een gratis plek. Gaan voor de lusten en willen niet de lasten.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:19

Mijn nieuwe bijrijdster is voor een tweede keer geweest en eerlijk gezegd lijkt het zo gek nog niet. Op eigen initiatief kwam ze met de vraag of ze binnenkort al wel een les mocht gaan afspreken omdat ze graag een professioneel iemand haar rijden, houding e.d wilde laten beoordelen en laten bij spijkeren. Opzich al een mooi gebaar.
Ze betaalde ook vlot de borg van de kast sleutels en is erg blij en dankbaar dat ze mag rijden. Dus ik ben erg benieuwd of zij een blijvertje gaat worden of dat na een paar weken de nieuwigheid er af is en ineens niks meer laat horen bv.

Maar voor nu lijkt het zeker niet onaardig! Ze had mijn merrie op een gegeven moment, na wat kleine tips, knap aan het lopen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:23

Dat klinkt iig al gemotiveerd!

Heb ook een berichtje gekregen van iemand. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:33

Ik heb vandaag ook kennis gemaakt met een leuke meid en haar moeder. Is 15 dacht ik, maar een lang eind, wat met mijn grote wel zo prettig is en vers van de manege, maar ze is heerlijk enthousiast en lijkt leergierig. Dus we gaan ervoor en hoop dat het wat word...
Was trouwens een reactie op mijn advertentie op mp, die ik niet heb gewijzigd :o :P