Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:20

Anke schreef:
Gewicht is veel belangrijker dan lengte en daarnaast of je goed meegaat in de beweging.
Echter houdt het gelijk op als je er zelf geen fijn gevoel bij hebt.

Ik weet dat gewicht belangrijker is dan lengte, dus daar zal het niet aan liggen met mijn 55/60 kilo... Maar toch is lengte ook nog belangrijk, als ik nou 5 centimeter te groot was had ik er nog over willen denken maar het gaat om een kleine B pony en daar ga ik niet aan beginnen met mijn 1.70.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:03

horsesX schreef:
Anke schreef:
Gewicht is veel belangrijker dan lengte en daarnaast of je goed meegaat in de beweging.

Ik weet dat gewicht belangrijker is dan lengte, dus daar zal het niet aan liggen met mijn 55/60 kilo... Maar toch is lengte ook nog belangrijk, als ik nou 5 centimeter te groot was had ik er nog over willen denken maar het gaat om een kleine B pony en daar ga ik niet aan beginnen met mijn 1.70.

Dat vind ik netjes van je, dat je hier eerlijk naar kan kijken. Ik heb zelf een B pony, en rijd daar ook op. Maar er zijn toch maar weinig mensen (en zeker volwassenen) die ik hier op kan laten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:48

horsesX schreef:
Anke schreef:

Waarom niet de keus om met haar op de grond aan de slag te gaan? :)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:01

Deetjeeuh schreef:
Waarom niet de keus om met haar op de grond aan de slag te gaan? :)

Zelf had ik dat graag gedaan maar het probleem was vooral dat de eigenaren perse willen dat er op gereden word. :\

ierr

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:36

Is er nog iemand opzoek naar een dressuur verzorgpony in Gouda?

Het is een Welsh Arabier van 1.48 (grote D-pony)
Niet voor bange ruiters (wilt er nog wel eens vandoor gaan, zogenaamd schrikken)
Vroeger altijd wedstrijden gelopen, mocht starten in het M2. Kent alle oefeningen t/m het Z.

Afbeelding

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:44

Jammer, horsesX, uiteraard is de eigenaar koning in zo'n geval. Het is desalniettemin jammer, omdat er zo ontzettend veel in grondwerk zit. Ik vermoed echter dat je niet meer in een positie/situatie verkeert waar je de eigenaren nog zou kunnen uitdagen over de voordelen van grondwerk na te denken...in dat geval: heel veel succes toegewenst in de verdere zoektocht.

Algemene tip voor mensen die een verzorgpony zoeken:
Ik wil in dit topic nogmaals mijn eigen situatie aanhalen: onlangs heb ik "per ongeluk" en bijrijdster gevonden doordat ik weer in contact kwam met iemand die ik van vroeger ken. Via via ging het lopen en binnen enkele berichtjes/telefoontjes was een eerste afspraak een feit.
Moraal van het verhaal: je weet van beide kanten (verzorgpony zoekende/aangeboden) maar nooit hoe het kan lopen. Maak vooral kenbaar dát je zoekt. Advertenties zijn maar een beperkt stukje van je zoektocht. Via via kan het op manieren verlopen die je nu nog niet eens in gedachten hebt, dus zorg er vooral voor dat mensen op de hoogte zijn van jouw beschikbaarheid!

Ierr: wat een knappe pony, ik hoop dat je een geschikt iemand vindt.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:10

ierr schreef:

Niet voor bange ruiters (wilt er nog wel eens vandoor gaan, zogenaamd schrikken)
Vroeger altijd wedstrijden gelopen, mocht starten in het M2. Kent alle oefeningen t/m het Z.

[ Afbeelding ]

ik wil het wel doen hoor! maar dat is wel bijna 15 km fietsen, das net te ver denk ik -O-

aan welke kant van Gouda is het? Als het richting moordrecht is het misschien wel te doen :D

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:58

Nog steeds op zoek , max 10 KM vanuit Tholen ! ( Bij bergen op zoom )

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:32

Iemand opzoek naar een leasepaard in Raalte Overijssel?
Goed te bereiken met de bus

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:04

Desiree_2001 schreef:
ierr schreef:

[ Afbeelding ]

ik wil het wel doen hoor! maar dat is wel bijna 15 km fietsen, das net te ver denk ik -O-

aan welke kant van Gouda is het? Als het richting moordrecht is het misschien wel te doen :D

Het is aan de kant van Moordrecht bij stal wijnen. Bij het weegje is het. Ik weet niet hoe groot en zwaar je bent? De pony is niet zo heel groot en niet zwaar gebouwd.. Je kan anders ook even pb is makkelijker :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:21

Nee voor iemand van 1.70 m. Moet je toch echt eentje boven de 1.30 m. hebben.

Ja ik vind lengte minder storend dan te zwaar. Een doorgezakte rug onder het gewicht is mij kwalijker dan iets lastiger in evenwicht.
Best uiteraard als het mooi past mbt lengte én gewicht.
Ieder mag daar een eigen mening in hebben.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:54

Geen idee of ik het hier mag plaatsen, maar kan het altijd proberen:

Ik rijd bij een vrouw die sportponies fokt en op dit moment zijn er zoveel ponies die ingereden/bereden moeten worden, dat ik het in mijn eentje niet red. Nu zijn we op zoek naar een ruiter (liefst 18+, maar mocht je een handig jong ruitertje zijn, is het ook oke) die ervaring heeft met jonge beesten en het inrijden ervan. Plek heeft veel te bieden, maar het is wel de bedoeling dat er een beetje fanatiek gereden wordt.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:20

Of het toegestaan is, weet ik niet, maar ik vermoed dat het voor jou danwel de eigenaresse zelf interessant is om op de BoktMarkt een gezocht-advertentie te plaatsen :) wie weet!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:11

ik ben soms groom bij een kleinschalig huifkar bedrijf en dat is echt geweldig om te doen!! vandaag over de hei een rit gemaakt met verstandelijk beperkte kindjes was echt zo lief hoe dankbaar ze waren. heb nu voor het eerst een echte huifkar met belgisch trekpaard van 1.80 geleid. dat is wel wat anders dan een klein shetje van nog geen meter hoog :') heb er zelfs 10,- voor gekregen!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:35

lienieminie schreef:
ik ben soms groom bij een kleinschalig huifkar bedrijf en dat is echt geweldig om te doen!! vandaag over de hei een rit gemaakt met verstandelijk beperkte kindjes was echt zo lief hoe dankbaar ze waren. heb nu voor het eerst een echte huifkar met belgisch trekpaard van 1.80 geleid. dat is wel wat anders dan een klein shetje van nog geen meter hoog :') heb er zelfs 10,- voor gekregen!

Leuk!
De eigenaren van mijn oude verzorgpaarden hebben ook trekpaarden, ik mocht ook altijd mee. Wij hebben ook een keer iets gedaan voor kinderen met een beperking, alleen kreeg ik geen 10 euro maar een pot met pepermunt :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:45

Alleen al het meegaan is super leuk!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:26

Anke schreef:

Ja daarom deed ik het juist! Ik had geen ervaring met trekpaarden maar wat een geweldige (grote) paarden zijn dat!!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:09

lienieminie schreef:
Anke schreef:

Ja daarom deed ik het juist! Ik had geen ervaring met trekpaarden maar wat een geweldige (grote) paarden zijn dat!!

Inderdaad, ik ben twee keer mee geweest toen ze iets gingen doen met de paarden (toen ben ik verhuisd en nu kan het niet meer). Mocht er beide keren ook op na afloop, dat was wel even wat anders :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:11

Voor mijn leasepaard, een trekpaard merrie ;) zoeken ze nog een leaser
is in Raalte overijssel, zit een bijdrage aan. ze staat ook op de boktmarkt

fabpannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:28

laatst had ik hier dus gezegt dat ik moest stoppen met mijn verzorgpony omdat ze verkocht was .. maar goed nieuws volgende week ga ik bij 2 leuke haflingers kijken ! dus ik hoop dat het wat word :)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:12

@ fabpannen, Ik hoop echt dat dat wat wordt voor je! zou super leuk zijn als je zo snel weer wat nieuws gevonden hebt ;)

fabpannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:15

maliejane schreef:
@ fabpannen, Ik hoop echt dat dat wat wordt voor je! zou super leuk zijn als je zo snel weer wat nieuws gevonden hebt ;)

dankjewel ! en jaa ik hoop het ook zo! :D

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:04

Ik heb net een reactie van iemand op wie zijn advertentie ik had gereageerd en ik mag komen kijken! Morgen hoor ik van het paardje waar ik al ben wezen kijken maar ik denk niet echt dat ik het word...
Maar ik heb er in ieder geval weer een optie bij :)

LauraSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:49

Ik en mijn vriendin zijn vanmiddag op zoek gegaan naar een verzorgpony. Het is niet gelukt :(

Weten jullie nog sites waar we een advertentie op kunnen plaatsen? :o

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:59

LauraSimone schreef:
Ik en mijn vriendin zijn vanmiddag op zoek gegaan naar een verzorgpony. Het is niet gelukt :(

Weten jullie nog sites waar we een advertentie op kunnen plaatsen? :o

Bokt markt & marktplaats, het zullen er wel meer zijn maar die ken ik niet :D