Geryon schreef:Mijn verzorgster is ook manegeruiter, en vandaag merkte ik daar weer eens een groot nadeel van. Ik heb de tijd en zin om haar het juiste aan te leren, en heb toch geen Z ambities meer met mijn paard. Maar heel veel mensen hebben die tijd en zin niet, of willen uberhaupt gewoon niet dat hun paard negatief beinvoed wordt vanwege al de moeite en geld die ze erin steken. Dat is helaas voor manegeruiters wel de realiteit. En in mijn ogen heel begrijpelijk.
ben ik het volledig mee eens! alleen als ik dan naar mezelf kijk wil ik heel graag leren. eerlijk? nu ben ik op de manege een beetje aan het rondhobbelen.. en ik ben zeker de beste ruiter niet. vaak zie je qua rijden heel goed het verschil tussen een manegeruiter en een paarden eigenaar. maar het lijkt mij juist zo leuk om als manege ruiter net zo mooi te kunnen rijden als een paarden eigenaar. en dan bedoel ik niet met het paard in de krul of dat soort dingen. maar gewoon de manier van rijden, want die is bij mij verre van perfect. ik vind het alleen zo jammer dat een manege ruiter als ik (die geen eigen paard heeft omdat ze het simpelweg nog niet kan betalen) dan veroordeeld word ondat ik op een manege rij, terwijl ik tot alles in staat ben om net zo te leren rijden, of bij te leren zodat ik uiteindelijk ook het zelfde niveau zit als het niveau van een paarden eigenaar (om het maar even zo te zeggen).