Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leptir

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:15

Er is toch een stal in Zeeland die ritten op ijslanders doet?
Zoeken ze daar geen verzorgers/bijrijders?

Zeeland is ook erg lastig denk ik ja Maar geef het niet op :D

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:21

SH_Bam schreef:
Er is toch een stal in Zeeland die ritten op ijslanders doet?
Zoeken ze daar geen verzorgers/bijrijders?

Zeeland is ook erg lastig denk ik ja Maar geef het niet op :D

Dat is aan de andere kant van zeeland helaas :(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:38

Misschien kan je bij de mariskahoeve helpen? oke ze hebben dan wel geen ijslanders maar wel andere leuke pony's. :)
en evt. een oproep plaatsen op marktplaats.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:24

Mariskahoeve heb ik 5 jaar lang gereden en daarna ben ik bewust gestopt. :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:29

Dan wordt dat hem niet.. := Zou verder ook niks weten. :n

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:04

OutOfTheWood schreef:
dems75 schreef:
Helaas Out of the Wood...wij wonen te ver (NH), maar wij zoeken iemand die het leuk vindt om een van onze ijslandse ruinen te verzorgen. Begint alleen met ernaast en niet erOP, maar veel is mogelijk en wie weet ooit rijden....nog niemand gevonden :(

kom naar Tholen :D

ehhh nee ;)

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:13

hoi iedereen ik doe ook even mee in dit topic :) Ik heb ook heel lang moeten zoeken voor een verzorgpony. Ik kwam op het idee om een verzorgpony te zoeken omdat mijn vriendin er ook 1 kreeg. Toen dacht ik: dit wil ik ook! (niet wetende hoe moeilijk het zou zijn om een verzorgpony te vinden). Na ongeveer een jaartje zoeken kwam er eindelijk een advertentie op facebook voorbij van iemand die een bijrijdster zocht voor haar fries. Nou mocht ik niet op die fries rijden maar wel op de pony van haar dochter; een 3-jarige conemara pony. Dit heb ik ongeveer 3 of 4 maanden gedaan totdat ze helaas gingen verhuizen :(. Nu dacht ik weer een jaar te moeten zoeken voordat ik een nieuw paardje had gevonden. Gelukkig duurde dat niet zo lang want na 3 maanden kreeg ik een reactie op een advertentie van mij op fb van iemand die wel hulp kon gebruiken met haar 24 jarige d-pony. Dit klikte meteen heel goed! En nu heb ik op dezelfde stal waar mijn verzorgpony staat ook een bijrijdpaard van 1.80m gevonden! Echt een lieverd. Nou klikte het niet meteen met dat paard en mij omdat hij gewoon heel anders reed dan ik gewend was (manege paarden en pony's). gelukkig gaat het nu steeds beter :). Hierbij nog wat tips voor als je een verzorgpony zoekt:

-ga kijken op marktplaats naar advertenties e.d.
-op facebook zijn ook pagina's waar mensen advertenties zetten als ze een bijrijder nodig hebben. zo heb ik ook mijn vp's gevonden!

beetje lang verhaal wel maarja :)

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:40

Ik ga ook weer eens opzoek maar nu niet in de omgeving waar ik nu woon.
Per 1 september ga ik in barneveld wonen voor mijn studie, (Paardenhouderij :D) dus ga ik kijken of ik daar een leuk paardje kan verzorgen.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:26

nafnaf schreef:
Ik ga ook weer eens opzoek maar nu niet in de omgeving waar ik nu woon.
Per 1 september ga ik in barneveld wonen voor mijn studie, (Paardenhouderij :D) dus ga ik kijken of ik daar een leuk paardje kan verzorgen.

Huh ga je verhuizen?!
Succes met je opleiding!!

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:05

succes met je opleiding!
Ik heb een poos mijn pony in Ede gehad maar dat is al 20 jaar geleden.
Mooie omgeving daar!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:22

Die pony waar ik ben wezen kijken word niet echt iets denk ik, die mensen willen perse dat er op gereden word maar ik ben veel te groot (mensen vinden van niet), ook vinden ze dat ik nu moet beslissen of ik het ga doen of niet terwijl ik gisteren nog gezegd heb dat ik er nog over na moest denken omdat ik vrijdag pas wat zou horen van die andere mensen. Bij dat paard komen ook nog mensen van +- 20 kijken dus ik ga er niet echt van uit dat ik gekozen word, wel jammer want het past wel echt perfect in wat ik het liefste wil.
Dus waarschijnlijk moet ik nog even door zoeken... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:22

Ik ben wel benieuwd hoe groot je bent en hoe groot de pony is? Wel erg vervelend, succes met zoeken!

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:27

Als je jezelf te groot vind en er niet comfortabel bij voelt moet je het niet doen.
Zo zo had die andere ong 20 gegadigden? Nou dat zegt soms echt niets. Of je moet twijfelen over jezelf.
Maar ben je gewoon vaardig heb je niet veel te vrezen van getallen toch. Maar het zou wel vervelend zijn als degene stopt bij de eerste die goed bevalt.
Dat kan. Moet eerlijk zeggen 20 mensen langs laten komen zou ik niet zien zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:27

SH_Bam schreef:
Als je jezelf te groot vind en er niet comfortabel bij voelt moet je het niet doen.
Zo zo had die andere ong 20 gegadigden? Nou dat zegt soms echt niets. Of je moet twijfelen over jezelf.
Maar ben je gewoon vaardig heb je niet veel te vrezen van getallen toch. Maar het zou wel vervelend zijn als degene stopt bij de eerste die goed bevalt.
Dat kan. Moet eerlijk zeggen 20 mensen langs laten komen zou ik niet zien zitten

Volgens mij bedoelde ze van 20 jaar oud. :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:30

horsesX schreef:
Die pony waar ik ben wezen kijken word niet echt iets denk ik, die mensen willen perse dat er op gereden word maar ik ben veel te groot (mensen vinden van niet), ook vinden ze dat ik nu moet beslissen of ik het ga doen of niet terwijl ik gisteren nog gezegd heb dat ik er nog over na moest denken omdat ik vrijdag pas wat zou horen van die andere mensen. Bij dat paard komen ook nog mensen van +- 20 kijken dus ik ga er niet echt van uit dat ik gekozen word, wel jammer want het past wel echt perfect in wat ik het liefste wil.

Als het niet goed voelt, moet je het zeker niet doen.
En 20+ zegt ook niet alles ;-)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:32

Yezzi schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe groot je bent en hoe groot de pony is? Wel erg vervelend, succes met zoeken!

Schofthoogte weet ik niet precies (ben zelf 1.70) maar wel weet ik dat ik me niet prettig voel als ik er op zit omdat ik gewoon te groot ben, de eigenaren zeggen dat dat is wat de pony nodig heeft (?) omdat ze een probleempony zou zijn (waar ik weinig van gemerkt heb)... Toch vind ik het vreemd, als er alleen mensen met mijn ervaring/leeftijd en lengte op kunnen zet het beestje dan gewoon voor de kar of iets anders wamt dit kan ook niet goed zijn...

Dit is mijn mening maar natuurlijk moeten de eigenaren dat maar gewoon lekker zelf weten.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:33

sneeuwpop schreef:
horsesX schreef:

Als het niet goed voelt, moet je het zeker niet doen.
En 20+ zegt ook niet alles ;-)

Ja, ik weet dat leeftijd niet alles zegt maar ik ben zelf pas 13 dus ik vind het heel begrijpelijk dat veel mensen twijfelen vanwege mijn leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:35

horsesX schreef:
Yezzi schreef:

Schofthoogte weet ik niet precies (ben zelf 1.70) maar wel weet ik dat ik me niet prettig voel als ik er op zit omdat ik gewoon te groot ben, de eigenaren zeggen dat dat is wat de pony nodig heeft (?) omdat ze een probleempony zou zijn (waar ik weinig van gemerkt heb)... Toch vind ik het vreemd, als er alleen mensen met mijn ervaring/leeftijd en lengte op kunnen zet het beestje dan gewoon voor de kar of iets anders wamt dit kan ook niet goed zijn...

Dit is mijn mening maar natuurlijk moeten de eigenaren dat maar gewoon lekker zelf weten.

Je hoort het helaas wel vaker dat eigenaren te lange kijkers zeggen dat het past, gewoon omdat ze snel een verzorgster nodig hebben, ten nadele van de pony. Goed van je dat jij eerlijk bent. Ik hoop voor je dat er snel iets leuks op je pad komt.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:46

Bedankt :), zelf vind ik het erg vreemd dat eigenaren dit doen, je doet toch niet iets terwijl je weet dat het slecht is voor je pony?! Ik vind het erg jammer want als het niet om rijden ging had ik het graag gedaan...
Inmiddels wil ik het sowieso niet meer doen maar dit komt door de vreemde reactie van de eigenaren toen ik zei dat ik er nog over na moest denken.

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:11

oh hahah kan ja (Last van zwangerschapsconcentratie ) hahaha

Ik heb wel gemerkt, als we het toch over leeftijd hebben) dat 14-16 moeilijke leeftijden zijn. Dan komt het uitgaan met vrienden wat meer in beeld en is er minder tijd voor het paardje.
Op die manier heb ik wel een verzorgster of twee laten gaan.

Maar heb de moed niet verloren. De nieuwe nu is ook 16. Ben zo benieuwd hoe het gaat per 1 aug.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:22

Gewicht is veel belangrijker dan lengte en daarnaast of je goed meegaat in de beweging.
Echter houdt het gelijk op als je er zelf geen fijn gevoel bij hebt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:31

rijden genoeg lange mensen op pony's... ijslanders, Fjorden, haflingers... Meesten zijn D maat of kleine E maat. Hoe groot is die pony en welk type/ras?

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:36

SH_Bam schreef:
oh hahah kan ja (Last van zwangerschapsconcentratie ) hahaha

Ik heb wel gemerkt, als we het toch over leeftijd hebben) dat 14-16 moeilijke leeftijden zijn. Dan komt het uitgaan met vrienden wat meer in beeld en is er minder tijd voor het paardje.
Op die manier heb ik wel een verzorgster of twee laten gaan.

Maar heb de moed niet verloren. De nieuwe nu is ook 16. Ben zo benieuwd hoe het gaat per 1 aug.

Dat kan ik me best voorstellen haha, zit in dezelfde leeftijdscatagorie maar ben niet zo van het uitgaan e.d :'D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:43

Ik ken hellaas geen verzorgster vinden voor mijn draak

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:50

Anke schreef:
Gewicht is veel belangrijker dan lengte en daarnaast of je goed meegaat in de beweging.
Echter houdt het gelijk op als je er zelf geen fijn gevoel bij hebt.

Waar baseer jij dat op?

Wanneer je gewicht niet evenredig wordt verdeeld zal je imo eerder schade toe brengen. Denk aan een hefboom waarbij door onbans het gewicht zwaarder wordt. Wanneer je TE lang bent, zal je eerder uit balans zijn. De pony corrigeert het ruiterbalans ook nog en zal voor de ruiter daardoor minder voelbaar zijn.
Ik zie het vaker dat de pony bij lange ruiters de benen verder uit elkaar zet in 4 kant model en tijdens het rijden kortere stapjes nemen om balans te behouden.
De vergelijking met een lange gp ruiter en een recreatieruiter vind ik niet op gaan trouwens ;-)