Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:03

Ik denk dat het "vriendelijker en of uitnodigender" overkomt als je de nadruk wat meer legt op wat de bijrijder wel mag ipv niet mag of kan :-)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:08

ohjajoh6 schreef:
Mag ik mij hier melden? Ik ben ook op zoek, had tijdelijk een geweldige meid, maar die heeft (heel begrijpelijk, maar god wat baal ik er van) een nieuw paard gekocht. Maar ik krijg dus geen enkele reactie op mijn advertentie, wat doe ik verkeerd?

heb je een linkje zodat we de advertentie kunnen zien?

eigenlijk is het gek, ik zou verwachten dat er wel veel mensen opzoek zijn dus ook wel zouden reageren..

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:15

Hier wil het vinden van een verzorger ook niet vlotten..
Nog maar weinig reacties gehad..
Terwijl je eigenlijk alles mag, gun mn vriendje die extra beweging en aandacht..
Niet dat hij het erg vind om niks te doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:18

Ik dacht dat dit niet mocht? Dank voor je reactie Icrack zo zie je maar, want ik bedoelde juist duidelijk te maken, dat er beperkingen zijn door dat we alle wel wat mankeren en dat je geen puit aan ervaring hoeft te hebben als je maar de lol er van inziet, komt dat dus weer heel anders over

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:33

Beperkingen vooraf aangeven is wel goed! Zo heb ik ooit vergeten te zeggen dat ik geen
binnenbak heb, op een oude foto stond wel een binnenbak... (Dat is kennelijk ook een hele grote beperking:)) eerste wat het vrouwtje vroeg "Waar is de binnenbak?!"

Het komt misschien "verkooptechnisch" beter over, maar iemand weet wel meteen waar die aan toe is en je krijgt niet dat mensen als ze er zijn denken 'ik kan te weinig/te beperkt' etc.

(Maarja, wat je ook kan doen, via fb (dan is het vaak via via en heb je een beetje achtergrond informatie over iemand) dat wil ook nog wel eens helpen) Zo ben ik ook aan de laatste gekomen.. Kreeg toen meer reacties als hier op Bokt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:49

sneeuwpop schreef:
Omdat ik het een commercieel ding vind.
Nh doe ik voor een deel al normaal.
Ik vind het mooi hoe sommige echte profs het doen hoor, daar kan ik van leren. Echter gaat het dan om probleempaarden en die heb ik gelukkig niet.
Maar net als met rechtrichten, is het geen los iets. Het is allemaal 1 geheel.

Ik heb mensen zien klooien met nh.
Men maakt er oefeningen van en trucjes, paard raakt alleen maar in de war van de onduidelijke signalen. Nh snappen ze wel, maar sommige eigenaren snappen er nog weinig van. Daarbij zie je sommige mensen compleet doorslaan naar bijv ijzerloos. Imo moet je niet kiezen voor een richting, maar kijken wat je kunt gebruiken van elk "ding" en wat niet. Elk persoon en elk paard is anders. Door 1 richting te kiezen, maak je juist tunnelvisie. Iets waar ik ver van weg wil blijven.

Ah zo ja, maar als iemand dus aangeeft in advertentie dat ie iemand zoekt die ook met NH bekend is/bereid is dat te leren dan zou jij afhaken?
Persoonlijk doe ik veel met NH, maar ook rechtrichten aan de hand en me ook in diverse methoden verdiept. En ook in het NH wordt gewerkt aan rechtrichten en de juiste balans van het paard. Het is niet alleen maar het loswerken in een ruimte van 15x15. Hoewel dit wel vaak het stukje is wat te zien is op evenementen, dus ik kan me ook wel voorstellen dat dat het eerste is waar mensen aan denken.
Overigens doe ik niet alleen maar NH en kijk ik per paard wat het beste werkt, dus dat ben ik zeker met je eens dat je moet oppassen voor tunnelvisie. Soms ligt een methode een paard gewoon niet zo.

@owjajoh6 Ik heb je advertentie even bekeken. Op zich heel uitgebreid, maar mij zou het ook niet heel erg aanspreken als volwassene. Je geeft oa aan dat je eigenlijk altijd samen moet, en zelf vaak niet kan rijden door ziekte. Maar kun je dan wel met de pony mee op de fiets zodat de verzorgster kan rijden? Daarbij het feit dat alleen jij met dat paard alleen langs de weg zou kunnen, als het paard goed is opgevoed en verzorger na tijdje vertrouwt zou het daar ook geen probleem voor mogen zijn. Persoonlijk zou ik zoiets niet direct uitsluiten maar laten afhangen van hoe het gaat. Natuurlijk wel aangeven dat veiligheid voor gaat. Mijn bijrijders rijden op dit moment ook nog niet buiten met de mijne (puppy van 5), maar is wel de bedoeling dat ze dit zeker volgend voorjaar wel ook kunnen. Ook het zinnetje over zeer voorzichtig met spullen en dokken als je t stuk maakt zou mij afschrikken... Ik ga er persoonlijk van uit dat iemand altijd voorzichtig is met andermans spullen, en er kan altijd een keer iets gebeuren waardoor het stuk gaat. Natuurlijk, als het laksheid is of er wordt onvoorzichtig mee gedaan zou ik diegene daarop aanspreken, maar zou het anders formuleren in de advertentie.
En dan is het deels denk ik ook de regio waar minder vraag/aanbod is? Is de stal goed bereikbaar? Een jonger iemand geen optie als je er toch altijd zelf bij bent?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:52

@ojajoh ik ga mee in het voorgaande advies! wat kan de verzorger doen? Wat voor mogelijkheden heb je bij je paard (vrijheidsdressuur of nh ook mogelijk bijvoorbeeld)? Is het de bedoeling dat alles samen gebeurd of ook dingen apart?
En misschien nog wat info over de paarden?

Als ik nog een tip mag geven: er is een fb pagina voor het zoeken van verzorgers en bijrijders. Misschien hebben jullie daar meer geluk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:58

Snik, dan heb ik echt pech met de omgeving waar ik in zit, ad staat op bokt , mp en op een pagina op fb voor paarden in de omgeving, krijg het idee dat alles hier gewoon zelf een paard heeft...

Dat ligt idd ietwat genuanceerder, maar om dat helemaal uit te gaan leggen dan heb ik 3 pagina's aan advertentie nodig, maar ik snap jullie punt. Dank voor de tips!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:13

ohjajoh6 schreef:
Ik dacht dat dit niet mocht? Dank voor je reactie Icrack zo zie je maar, want ik bedoelde juist duidelijk te maken, dat er beperkingen zijn door dat we alle wel wat mankeren en dat je geen puit aan ervaring hoeft te hebben als je maar de lol er van inziet, komt dat dus weer heel anders over

Niks mis met het kenbaar maken van beperkingen hoor, integendeel :-) Ik zou persoonlijk de nadruk op de dingen die wél mogen wat meer benadrukken. Daar bedoel ik niet mee dat dingen die niet mogen geschrapt moeten worden oid. Je snapt hem wel denk ik ;-)

Ik denk dat het vinden van een bijrijder in deze periode ook wat lastiger is dan in het voorjaar het geval zal zijn hoor. Normaliter kreeg ik veel meer reacties op mijn oproep, nu ook maar heel weinig. Ik heb dan wel een binnenbak tot mijn beschikking, en wij staan in een bosrijke omgeving, maar dit niet vermeld in mijn advertentie om de "alleen mooi weer ruiters" te weren. De binnenbak en de omgeving is een hele fijne verrassing voor diegene welke gaat bijrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:16

Ik heb hem een beetje gewijzigd, dus wie weet?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:23

ohjajoh6 schreef:

Nu komt je advertentie al een stuk vriendelijker over!

Icrack: ik snap niet waarom jij geen reactie's krijgt, het is dat ik niet in de buurt woon. Maar weet je dat hij op gereserveerd staat?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:29

xTiffani schreef:
ohjajoh6 schreef:

Nu komt je advertentie al een stuk vriendelijker over!

Icrack: ik snap niet waarom jij geen reactie's krijgt, het is dat ik niet in de buurt woon. Maar weet je dat hij op gereserveerd staat?

Weet ik idd :-) Er is een "meiske" komen kijken en heeft proef gereden, dat ging verder heel netjes. Aangezien ik weet dat sommige niks meer laten horen of zonder duidelijke reden afhaken heb ik dit maal mijn advertentie eerst op gereserveerd gezet.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:31

ohjajoh6 schreef:

Beterrrrrr +:)+ :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:38

[/quote]
Weet ik idd :-) Er is een "meiske" komen kijken en heeft proef gereden, dat ging verder heel netjes. Aangezien ik weet dat sommige niks meer laten horen of zonder duidelijke reden afhaken heb ik dit maal mijn advertentie eerst op gereserveerd gezet.[/quote]

Haha oke, succes. Hopelijk heb je een blijvertje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:40

Hihi dank iedereen, als het werkt zijn jullie de eerste die het horen!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:04

Stuk beter! Hopelijk met resultaat!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:12

Ik probeer met mijn advertentie juist personen af te schrikken. Heb lang over de tekst nagedacht. Zodat alleen een geschikte persoon reageert.
Op zich werkt het wel, geen penny's meer gehad die willen komen.

Oh leuk, hopelijk wordt het wat!

Tamaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:17

ohjajoh6 schreef:
Snik, dan heb ik echt pech met de omgeving waar ik in zit, ad staat op bokt , mp en op een pagina op fb voor paarden in de omgeving, krijg het idee dat alles hier gewoon zelf een paard heeft...

Dat ligt idd ietwat genuanceerder, maar om dat helemaal uit te gaan leggen dan heb ik 3 pagina's aan advertentie nodig, maar ik snap jullie punt. Dank voor de tips!

Hier is het meer dat veel mensen zelf al een paard hebben inderdaad :p
Qua bijrijders vinden; toen ik zelf opzoek was naar een paard kon ik niks vinden en een tijdje terug was het aanbod ineens groot. Als je iets op Facebook (weggeefhoek) zet vind je wellicht iets. Daar loopt het altijd storm met reacties. ;)

Succes met zoeken :)

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:21

miramii schreef:
@hypos pfoe, dat is inderdaad lastig. Maar denk je niet dat je pony kan leren om alleen te zijn, door bijvoorbeeld de tijd op te bouwen e.d.? Of heb je dat al geprobeerd?

Heb de pony al 20 jaar en verschillende keren geprobeerd, helaas zonder resultaat. Hij kan nu eindelijk binnen staan terwijl de ander binnen gehoor afstand buiten staat, zonder paniek wel hyper.
Wel gaat hij soms uitzicht staan achter de schuur, maar bij de kleinste beweging van de andere staat hij weer in het zichtveld.
We hebben gelukkig ook de ruimte om er een pony bij te doen, alleen een geschikte vinden kost tijd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:47

Darkadia,
Ik zou idd afhaken.
Ook het rechtrichten aan de hand haak ik op af. Ik heb amateurs dit nog niet goed zien doen. De "profs" hebben nasr mijn idee paarden die onder de man al veel verder dan de gewone ruiter. Dus weer imo commercieel.
Heb zelf ervaring met de zijgangen onder de man. Een paard die er moeite mee heeftzet makkelijk een pasje anders om het makkemakkelijker te maken. Dan heb je op het paard je gevoel om dat direct op te merken en kun je corrigeren met handen, benen en zit.

Maar goed, ik ga er wat te diep op in en dat is of topic.
Hoop wel dat je begrijpt waarom ik zou afhaken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:04

Haha niet helemaal, maar dat geeft niet, dat hoeft ook niet ;)
Ik zie juist aan de hand waar hij 'smokkelt' oftewel het niet correct uitvoert. Erop merk ik het overigens ook. Zie mezelf absoluut niet als prof, leer nog elke dag bij. Heb me er zelf in verdiept, en wordt wel ondersteund door een instructeur, puur omdat 2 meer zien dan 1, en even bevestiging dat je goed bezig bent, of discussieren als ik ergens tegen aan loop vind ik juist fijn. Maar zie mezelf ook niet als echte amateur die maar wat aan klooit.... Wat overigens echt wel gebeurt, dus at dat betreft begrijp ik je 'afkeer'ervan wel ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:54

Ik snap je op zich wel sneeuwpop, herken wat je zegt. Veel mensen in het nh-gebeuren kijken door een véél te eenzijdige bril. Ze kennen de theorie die vaak veel te theoretisch mis, en gebruiken het zoals zij denken hoe het ongeveer moet, op ieder paard, op precies dezelfde manier enz. :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:16

Anke schreef:
Ik probeer met mijn advertentie juist personen af te schrikken. Heb lang over de tekst nagedacht. Zodat alleen een geschikte persoon reageert.
Op zich werkt het wel, geen penny's meer gehad die willen komen.

Oh leuk, hopelijk wordt het wat!

wat ik me af vraag he.. u wilt geen manegeruiters, maar ik ben ook een manege ruiter helaas. manege ruiters zijn ook maar gewoln ruiters die alleen niet de luxe hebben voor een eigen paard..

soms (misschien niet in uw geval) vind ik dat er zo ongovelijk minderwaardig gedaan word over manege ruiters, ja we lopen misschien achter in bepaalde ontwikkelingen maar die leer ik heel graag bij. maar ondertussen zijn we gewoon ruiters die het geld voor een eigen paard verder niet hebben.

ik vraag me dan af, wat verwacht u dan? iemand die een eigen paard heeft of iets in die richting?

ik ben 15, rij ongeveer 9 jaar op een manege en ben nog bij lange na geen geweldige ruiter. maar ik zou zo graag bij willen leren, alleen word je voor mijn gevoel op een manege klein gehouden, bepaalde paarden mogen niet en het draait vooral om geld. maar als paarden eigenaren geen manege ruiters willen, betekend dat ook dat de manegeruiters nooit verder kunnen groeien tot ze een eigen paard hebben. opzich heel begrijpelijk, maar als ik kijk naar hoe graag ik zou willen leren van iemand anders, van een paard dat niet ingeprogrammeerd is. helaas krijgen wij manege ruiters die kansen niet op deze manier..

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:22

bovenstaande is trouwens zeker niet aanvallend bedoelt naar u toe hoor! ik hoop dat u een geschikte ruiter kunt vinden. maar ik zag dit voor de zoveelste keer voorbij komen dus vandaar dat ik eens benieuwd was naar de mening van een paardeneigenaar :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:29

Mijn verzorgster is ook manegeruiter, en vandaag merkte ik daar weer eens een groot nadeel van. Ik heb de tijd en zin om haar het juiste aan te leren, en heb toch geen Z ambities meer met mijn paard. Maar heel veel mensen hebben die tijd en zin niet, of willen uberhaupt gewoon niet dat hun paard negatief beinvoed wordt vanwege al de moeite en geld die ze erin steken. Dat is helaas voor manegeruiters wel de realiteit. En in mijn ogen heel begrijpelijk.

Wat dat nadeel overigens was is een verkeerde manier van rijden, wat op (niet eens zo lange) termijn zeer slecht is voor het lichaam van het paard.