EskeGirl schreef:Als ik dit topic doorlees krijg ik soms toch echt het gevoel dat bijrijders minderwaardig zijn. Ik ben gek op m'n verzorgbeesten, maar ik kan niet zelf beslissingen nemen. Ik kan niet doen wat ik wil, het paard verplaatsen. Wat dacht je van het risico om het paard kwijt te raken? Al meerdere keren gebeurd. Na een half jaar heb je een band met zo'n beest, en dan krijg je het nieuws dat ze gaat verhuizen. Dat voelt zo verdrietig en je voelt je zo machteloos!
Ik ben heel blij met m'n huidige adresje, ik mag heel veel. Zou ook dingen willen veranderen, maar ja dat kan ik niet. Ik geniet hiervan, maar kijk uit naar de tijd dat ik ooit een eigen paard kan hebben. Helemaal voor mij, helemaal zelf beslissen wat ik wil en kan... ja, dat lijkt me nog veel leuker.
Dat moeten bijrijders zich vooral niet persoonlijk aantrekken. Want zoals met vele dingen wordt er makkelijker gepraat over de negatieve dingen dan over de positieve dingen. Ik voel me namelijk niet aangevallen door wat er allemaal voor bij komt hoor. Je weet toch zelf hoe je bent en hoe blij(?) eigenaren met je zijn. Dat is toch het enige wat telt wat de eigenaar van jouw bijrijdpaard/verzorgpaard van jouw vindt.
En dit is voor vele gewoon een uitlaatklep en die hebben verzorger/bijrijder ook over de (-ex) eigenaren.