Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefjeXaagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:33

Aah , ik ben ook al een half jaar aan het zoeken :( Hier in regio Nuenen zijn er amper verzorgponys.. en er zijn vast geen mensen op papa's of mama's werk.. ik kan het vragen aan mijn mama! trouwens: zij geeft les aan studenten, mischien dat wel! haha. oo alsjeblieft :( ik zoek iemand die een betrouwbare pony heeft waar ik voor kan bijrijden/verzorgen :( ik kan zowat alle dagen van de week wel, behalve vrijdag dan. Ik heb nog nooit een verzorgpony gehad, mijn moeder kwam er mee: ik zeurde voor een eigen pony, ze zij: neem dan maar eens een verzorgpony ! *D hopelijk vind ik iemand die perfect is en die mij goed genoeg vind.
Laatst bijgewerkt door eefjeXaagje op 09-07-15 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xxdomiixx

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:51

Als er om een bepaalde leeftijd gevraagd wordt, gaat dat meestal niet om ervaring ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:33

Je bent ook jong Evelien, veel eigenaren zoeken een ouder iemand :). Op jouw leeftijd kon ik ook niks vinden, toen ben ik naar een kinderboerderij gegaan en heb daar shetten verzorgd. Heb ze 5 jaar lang gedaan en uiteindelijk ook veel daar gaan helpen met andere dingen. Is dat een idee voor je?

Ben zo blij met Falco, vandaag voor de 4e keer bitloos gereden, hij pakt het zo goed op. Doe hem nu een maand of 2, ook een paar keer al een lekkere buitenrit gemaakt. Heb zo'n geluk met dit adresje.

Afbeelding
<3

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:41

Ik ook met lucky! Loop daar nu zo'n 7 maanden rond kan het met iedereen van stal heel goed vinden en ben net begonnen met vrijheidsdressuur nu kan ze kusje geven <3

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:21

Ik denk dat leeftijd ook niet met ervaring samen hangt.
Ik zoek iemand van 15+ puur vanwege mijn gevoel van verantwoordelijkheid. Nu zijn niet alle onder de 15 minder verantwoordelijk, maar ik heb een 4 jarige die best sterk kan zijn.

Nu is de stal niet met OV te bereiken dus is het moeilijk om iemand te vinden die wil fietsen. Maar als iemand van 12 in de winter over donkere weggetjes moet fietsen ben ik ook niet gerust.
Met 15 heb je vaak vroeger vrij van school en bijna misschien een scooter.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:22

Morgen ga ik kennismaken bij iemand :D
Hoop dat het van beide kanten klikt :))

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:35

Oh succes morgen!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:08

Ik zit een beetje met een dilemma qua verzorgpony's. Zou iemand me advies kunnen geven via pb? Bij voorkeur wel iemand die een verzorgpaard/pony heeft :)

Edit: ik heb 2 pb's gehad, dus is niet meer nodig. Dank iig :)
Laatst bijgewerkt door Poek op 12-07-15 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:10

Heeft of heeft gehad? stuur maar een Pb hoor :j

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:41

Deetjeeuh schreef:
Je wist toch al dat je leasepaard verkocht zou worden?

Verder let op je taal, je grammatica. Waarom staan er rassen bij? Wat heeft het ras te maken met hoe je rijdt? Begin niet elke zin met 'ik'. Kijk eens naar andere advertenties op de markt.

Denk dat ze de rassen erbij heeft gezet omdat sommige rassen meer temperament hebben dan andere rassen. Waarschijnlijk ook voor de duidelijkheid, sommige mensen willen liever iemand die bekend is met een bepaald ras ;)

Featherless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:54

Hoi hoi! Ik ben ook opzoek, haha zoals de meeste hier :P.

Ik heb er 1 gevonden, 14km fietsen. Alleen zeggen mijn ouders dat dit niet te doen is etc. Zijn er meer mensen die zo'n stuk moeten fietsen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:11

14km zou ik niet doen :n
Ik fiets nu ruim 7km en in de zomer is dat prima, maar in de winter toch al wat minder leuk. 14km, dat is minstens 40 minuten fietsen, ook in de winter en in het donker.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:19

Ik kom even snel binnevallen 14 km is echt ver ik fiets soms wel eens 12 km en dat is als ik snelfiets 40 minuten..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:16

Mijn nieuwe verzorgster fietst dat ook. Ik vond het erg ver. Zij had het er voor over.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:44

ik fiets 13km heen en 13km terug naar school, en ik kan je zeggen dat je daar na een tijdje echt niet gelukkig van wordt... Vooral ook als je 's avonds (in de winter) terug moet fietsen, als het regent of sneeuwt etc. Als jij het er voor over hebt moet je het vooral doen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:57

Ik fiets nu 7 km naar stal en 7 km naar school. Dus als ik van school naar stal moet fiets ik 14 km. Ik zou dat niet doen! Zeker niet als je in de regen, storm, 's avonds etc. moet. Dan hangt het er natuurlijk ook af van wat voor weg. Landweg is de tegenwind bijv. veel zwaarder. Ik rijd niet eens alleen maar langs landweggetjes, maar toen ik een keer tegenwind had deed ik er al ipv 25 min 45 minuten over. Daar wordt je echt niet blij van! Zeker niet als je standaard al 40 min fietst.

Denk eraan dat je heen én terug moet he. 40 min enkel valt reuze mee. Maar dan moet je weer 40 min terug. Zelfs ik kan soms net niet gaan omdat ik dan te weinig tijd heb. Het gebeurt vaker dat langer fiets dan dat ik bij de paarden ben.

Featherless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:18

Oke. Ja, het is inderdaad best een brok fietsen.. Het zijn daar vooral landweggetjes, weilanden en bosjes. Achteraf vinden mijn ouders het geen goed idee, dus heb ik het tot mijn grote spijt afgezegd. :( Had me erg leuk geleken, want het was een leuke uitdaging geweest! Maar ik geef de moed niet op, ik ga gewoon opzoek dan naar iets wat 7km fietsen is (dus 7km heen en 7 terug, dat lijkt me redelijk te doen, ik fiets naar school namelijk ook zo'n 4km).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:20

Mijn adresje is vanaf school ook op fietsafstand (6km). Misschien, als dat mogelijk is, kan je daar naar kijken. Ik ga nu meestal vanuit school, gewoon rijbroek meenemen en op stal in de wc omkleden. Dat scheelt al heel veel. Anders moet ik eerst 4-5km naar huis fietsen en dan nog naar stal.

Featherless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:59

Oh ja, dat is ook een goeie! Bedankt! :D

Ik kan ook echt niet wachten tot ik een verzorgpony/paard heb, lekker wandelen, grondwerk etc. haha :P. Lijkt me heerlijk!

freedom431

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:16

Hoi, ik ben ook nog zoekende naar een vp :) ik ben 12 jaar 1.65 lang en weeg 42 k. ik zoek een ponytje waar ik gewoon mee kan rijden, springen en vd etc. omgeving Roosendaal etten leur breda voor 2,3x in de week. Heb je iets stuur dan een mailtje naar nintju@gmail.com of reageer gewoon op dit bericht, of pbtje :) Groetjes Nina

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:47

Nina dat hoort hier niet. Graag op boktmarkt plaatsen

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:15

Kennismaking ging wel goed geloof ik :D echt heel leuk paard! Nu al weer zin in de volgende x haha.
Alleen krijg ik vrijdag de sleutel van ons huis (ook heel leuk!!) dus moet nog even wachten :))

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:52

fijn dat de kennismaking goed ging! Succes met je nieuwe huisje

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:28

Leuk dat je wat gevonden hebt! Heel veel succes met beide!

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:36

Na een tijdje toch weer vrij paardloos... -O-